Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws van Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Goed nieuws van Telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Men kijkt digitale TV terwijl men Netflix bekijkt op een tablet of tweede TV.
    Waarom zou dat technisch gezien niet kunnen?
    juist ja, lijkt water tappen uit verschillende kraantjes .. en de relevantie als argument van de steller was dus ??

    Comment


    • #32
      Re: Goed nieuws van Telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Wij zitten bijna nooit met 6 in de woonkamer samen naar hetzelfde te kijken.
      Het volgende doet zich regelmatig voor:
      2-3 mensen die elk apart op hun Laptop of de TV naar Netflix kijken. En op een TV is dat ECHT HD of zelfs 4K.
      Ge moogt nog op uwe kop staan, door de Belgische providers wordt er niets doorgestuurd in "echte HD" of in 4K ... het enige twijfelpunt is Netflix waar schijnbaar eindeloos over gedebatteerd wordt maar geen van beide providers schijnt op dit ogenblik de technische infrastructuur te hebben om beter dan 720p door te sturen ... uwen "TV" doet de upscaling .
      Trouwens UHD ... "...UHD Premium specification in 2016 a product must firstly have a resolution of at least 3840x2160. It must be capable of displaying a 10-bit colour depth, allowing for 1,024 shades of each of the three primary colours red, green and blue, as opposed to the 256 allowed by the current 8-bit standard... " kunt ge dat op een "tabletje of laptop" zien ?

      Dan nog iemand die aan het skypen is, en nog 2 die wat zitten te surfen, maar dikwijls youtube of Yelo TV kijken.
      Dagelijks volume is in de vakantie op een regendag makkelijk 20-30 GB per dag.
      Als men het even narekent voor een maandverbruik van 25GB en verrekend aan 5 uur internet per avond dan is de continue benodigde snelheid voor al uw huisgenoten samen 11.1 Mbps ... smeert men het uit over een hele dag .. sja ..


      Nu, ik heb niks tegen Scarlet, maar ze bieden niet wat ik nodig heb.
      fair enough ... oh well ...

      Comment


      • #33
        Re: Goed nieuws van Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Als men het even narekent voor een maandverbruik van 25GB en verrekend aan 5 uur internet per avond dan is de continue benodigde snelheid voor al uw huisgenoten samen 11.1 Mbps ... smeert men het uit over een hele dag .. sja ..
        Hij haalt een verbruik van 20 à 30 GB per dag aan, vanwaar het vergelijk met 25GB per maand?

        En met Netflix in de hoogste kwaliteit gaat ge met 25GB niet ver geraken vrees ik.
        Zie hier: https://www.google.be/url?sa=t&sourc...Xlp_8qoa9cspMw
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Goed nieuws van Telenet

          Ik heb inderdaad een 4K TV, en de eigen series zijn allemaal in 4K, en dat verschil zie je.
          Dat vraagt een datastroom van ca 2 MB/s of 16Mbps.
          Ik kan je verzekeren dat dit perfect door mijn Telenet verbinding ondersteund wordt.

          25 GB er door trekken op 5 uur (kan best wel gebeuren), vraagt een snelheid van 40 Mbps.
          Als ik op een vaste computer bestandend van Dropbox download, dan lukt dat probleemloos aan snelheden van 20 MB/s of een dikke 160Mbps.
          Telenet adverteert met 200Mbps, en dat haal je ook.

          Comment


          • #35
            Re: Goed nieuws van Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb inderdaad een 4K TV, en de eigen series zijn allemaal in 4K, en dat verschil zie je.
            Dat vraagt een datastroom van ca 2 MB/s of 16Mbps.
            Ik kan je verzekeren dat dit perfect door mijn Telenet verbinding ondersteund wordt.
            Netfllix stelt dat je voor UHD toch zo'n 25 Mbps en hoger nodig hebt.

            7 GB per uur in UHD x 5 uur = 35 GB.

            De link met meer GB volume en download snelheid ontgaat mij, als je films/series bekijkt bekijk je die toch in normale snelheid en vermits Netflix streaming is ...
            Last edited by Empe; 6 augustus 2016, 16:11.

            Comment


            • #36
              Re: Goed nieuws van Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ik vergelijk het Scarlet (=proximus) wat ik zie bij mijn vader en wat ik thuis heb bij Telenet.
              Wat ik zie is:
              - internetsnelheid zakt sterk als er TV gekeken wordt. Vraag me af of Netflix en TV tegelijk wel degelijk werkt.
              - zappen is trager, en de user interface vind ik minder gebruiksvriendelijk
              - ik vind de zenders die mij interesseren niet
              .
              Scarlet is niet volledig gelijk aan Proximus ;-)
              Triple play vergeleken
              Proximus heeft meer dan 20miljoen hotspots (wereldwijd) - (ze werken via Fon)
              Proximus geeft 100Mb data via 3G/4G erbij
              Proximus heeft meer basis zenders
              Proximus heeft standaard een limiet (scarlet niet)
              Het meeste in het voordeel van Proximus ;-)

              Maar het zakken van de internetsnelheid gebeurt niet bij Scarlet :-)
              Je vader is waarschijnlijk aangesloten via ADSL, en dan heb je het probleem van het zakken van je internetsnelheid als er tv gekeken word.
              Scarlet geeft uitsluitend VDSL en daar heb je geen probleem als je tv kijkt.

              Maar VDSL is afhankelijker van de afstand van je aansluiting.
              (bij bovenstaande staat ADSL en VDSL voor alle varianten die er zijn)

              Ondertussen denk ik wel dat VDSL (bijna) overal beschikbaar is, maar je zult waarschijnlijk de omschakeling zelf moeten vragen.
              Maar als het nu echt geen probleem is, zou ik het zo laten.

              Zappen gaat hier even vlot als bij Telenet.
              Maar Telenet is gebruiksvriendelijker, dat is een feit.
              Maar Scarlet is al een stuk verbeterd, de rode interface is weg :-)
              geen idee wie die ontworpen had, maar trok echt op niets.

              Telenet heeft het voordeel dat je digitale tv kunt hebben zonder decoder (decoder in TV),
              enkel het kaartje aanschaffen, activering betalen en je kijkt digitaal zonder maandelijkse kosten.
              Dat kan voor sommige een grote besparing zijn, maar je hebt geen interactieve diensten (tv op aanvraag, herbekijken enz..)

              Elke provider heeft voor en nadelen, iedereen moet voor zich zelf uitmaken wat hij wilt.

              Comment


              • #37
                Re: Goed nieuws van Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                Proximus heeft standaard een limiet (scarlet niet)
                Dit lees ik op Scarlet. Toch nog altijd een beperking op Scarlet.

                (1) Uitsluitend bestemd voor privé en persoonlijk gebruik. Scarlet behoudt zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een up- en downloadvolume van 300 GB per maand is bereikt.

                Comment


                • #38
                  Re: Goed nieuws van Telenet

                  Scarlet is goedkoper dan Telenet, maar heeft te veel beperkingen voor mij.
                  Proximus is qua prijs vergelijkbaar met Telenet, en het aanbod zit er heel dicht bij, maar is voor mij niet echt beter.
                  Om 3 euro per maand te sparen ga ik niet overschakelen, zelfs niet als ze een beetje beter zijn. Wordt het verschil 20€, dan begin ik na te denken.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Goed nieuws van Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                    Dit lees ik op Scarlet. Toch nog altijd een beperking op Scarlet.

                    (1) Uitsluitend bestemd voor privé en persoonlijk gebruik. Scarlet behoudt zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een up- en downloadvolume van 300 GB per maand is bereikt.
                    Telenet is ook niet onbeperkt, het volume ligt wel een stukje hoger -> 750 Gig

                    Maar dat van Scarlet is nieuw, daar was ik nog niet van op de hoogte.
                    Momenteel wordt het nog niet toegepast, ze starten er mee uiterlijk eind 2016.
                    En voor 5€ kun je 300Gig op volle snelheid bij krijgen.

                    Toch iets om in't oog te houden, zit nu op 315Gig en nog 15 dagen te gaan.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Goed nieuws van Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Telenet is ook niet onbeperkt, het volume ligt wel een stukje hoger -> 750 Gig

                      Maar dat van Scarlet is nieuw, daar was ik nog niet van op de hoogte.
                      Momenteel wordt het nog niet toegepast, ze starten er mee uiterlijk eind 2016.
                      En voor 5€ kun je 300Gig op volle snelheid bij krijgen.

                      Toch iets om in't oog te houden, zit nu op 315Gig en nog 15 dagen te gaan.
                      Alles wat je met Telenet download tussen 00:00 en 12:00 wordt niet meegeteld in die 750GB.(= verbruik in piekmomenten)
                      Dus als je handig scheduled (bv downloaden via NAS) kan je heel veel meer downloaden...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Goed nieuws van Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Alles wat je met Telenet download tussen 00:00 en 12:00 wordt niet meegeteld in die 750GB.(= verbruik in piekmomenten)
                        Dus als je handig scheduled (bv downloaden via NAS) kan je heel veel meer downloaden...

                        Aja, zoals vroeger de helft werd geteld... #nostalgie....#bommanews ;-)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Goed nieuws van Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          Telenet is ook niet onbeperkt, het volume ligt wel een stukje hoger -> 750 Gig
                          Voor Fiber 200 (deel van Whoppa) is dat wel onbeperkt, enkel kom je na die 750GB op een lagere snelheid.

                          En zoals hier al aangekaart werd, er zit 12 uur per dag tussen dat niet eens meetelt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Goed nieuws van Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Voor Fiber 200 (deel van Whoppa) is dat wel onbeperkt, enkel kom je na die 750GB op een lagere snelheid.

                            En zoals hier al aangekaart werd, er zit 12 uur per dag tussen dat niet eens meetelt.
                            Je blijft niet op hoge snelheid, dan is er dus wel degelijk een beperking, juist zoals pogi aanhaalde voor Scarlet.

                            ofwel is Scarlet ook onbeperkt.... ;-)

                            Maar ik hou het op beperkt bij Scarlet en Telenet.
                            Maar daar is dan toch een groot verschil in volume --> 300Gig Scarlet tegen 750 Telenet eer men de snelheid aanpast (Scarlet doet dat momenteel nog niet)
                            En de snelheid ligt dan ook nog een stuk lager bij Scarlet -> 3 tegen 10Mbps
                            Dus zit er wel een heel verschil in de beperkingen met groot voordeel voor Telenet.

                            Zeker bij gebruik van netflix kan dit een heel groot verschil zijn

                            Comment


                            • #44
                              Re: Goed nieuws van Telenet

                              Ander groot verschil tussen Telenet en Scarlet is het gebruik van de hotspots.
                              Voor sommigen is dat niet belangrijk, ik vind dat super.
                              Heel handig als je eens een uur in Zaventem moet wachten, of in een station zit.

                              Als je een beetje in bebouwd gebied zit, dan vind je zo een spot en hoef je je mobiel internet niet te gebruiken.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Goed nieuws van Telenet

                                Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                                Je blijft niet op hoge snelheid, dan is er dus wel degelijk een beperking, juist zoals pogi aanhaalde voor Scarlet.
                                Er zijn ook providers die onbeperkt geven, maar als je elke maand fors overdijft ... dan krijg je plots een opzegbrief in de bus.

                                Telenet laat u ook onbeperkt surfen, zolang je tussen 12u00 en 24u00 niet over de 750GB gaat.
                                Je wordt beperkt in snelheid, niet in volume.

                                Dan zijn er ook providers die u tegen betaling laten verder surfen ... is ook een vorm van beperking natuurlijk.

                                Feit is dat je met normaal gebruik weinig last hebt, als je met 750GB tussen 12u00 en 24u00 niet toekomt ... dan ben je toch al echt een grootverbruiker. 😆
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X