Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verscherpte veiligheidsmaatregelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

Ik heb hier niet alles gelezen maar mijn verhaal past hier wel denk ik. We vertrekken op 12/7 richting zuid frankrijk met de wagen. In aalbeke staat volgens de gps file aan de grens wegens vescherpte controle's . Hij steld me een alternatieve route voor. We nemen afrit nr 1 Moeskroen en rijden 2 km verder zonder enige controle de grens over. Zelf geen politie te bespeuren aan de grensovergang. Daar dan terug de snelweg op richting het zuiden.

Hoe belachelijk is dat

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Je moet niet verbaasd zijn dat er een aanslag is, maar wel waarom er niet meer zijn.
      Het aantal doden en gewonden is voor die mannen niet belangrijk, wel de angstpsychose die ze creëren.
      Mensen mogen niet naïef zijn maar we moeten er toch voor oppassen omwille van "cafépraat" een groot deel van onze vrijheden op te geven. De natte droom van sommige politici.
      Geen enkele controle zal ooit kunnen voorkomen dat er nog aanslagen zullen gebeuren, en wie je iets anders probeert wijs te maken is een fantast of een leugenaar.
      Het zal me in elk geval niet beletten verder te leven en te reizen.
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Waarschijnlijk is die grenscontrole daar een zwakke poging om de Engelsen wijs te maken dat de Fransen hun niet viseren aan de Chunnel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Ik heb hier niet alles gelezen maar mijn verhaal past hier wel denk ik. We vertrekken op 12/7 richting zuid frankrijk met de wagen. In aalbeke staat volgens de gps file aan de grens wegens vescherpte controle's . Hij steld me een alternatieve route voor. We nemen afrit nr 1 Moeskroen en rijden 2 km verder zonder enige controle de grens over. Zelf geen politie te bespeuren aan de grensovergang. Daar dan terug de snelweg op richting het zuiden.

Hoe belachelijk is dat

mir

Tegen dat je de afrit Moeskroen zal kunnen nemen zal de kans groot zijn dat je al 30 a 45min in de file hebt gestaan... Files daar hebben deels te maken met de grenskontrole maar ook voor een stuk dat alles er naar 1 rijvak moet wegens werken daar aan de bruggen, dat is al enkele weken daar zo ( elke werkdag en ook op weekends door verlofgangers) , beter is om bvb via Menen te rijden... In het terugkeren is er geen probleem. Gisteren zijn we teruggekomen van Zuid Frankrijk en er stonden daar in Kortrijk terug een behoorlijke rij aan te schuiven... Was dan ergens rond 11u in de voormiddag. Nu dat was nog niks in vergelijking van degenen die we al s'morgens hebben zien staan aanschuiven richting het zuiden , om 4u s'morgens ben ik in Orange op de snelweg richting Lyon gegaan , na amper een 10 tal km was er een ongeval gebeurd waardoor er een file was die nagenoeg tot net voor Lyon stond... en die bleef maar razendsnel aangroeien want zuidwaards was het verschrikkelijk druk... Noordwaards geen enkel probleem gehad, om 3.30u op ons logement vertrokken en om 11.30u zaterdagmiddag waren we thuis, en dit op 965km.
          Je schrijft 12/7 maar ik vermoed dat dit eerder 12/8 zal zijn , dat is een vrijdag en dat is alvast geen foute keuze , dit doe ik altijd zo, in het opgaan rij ik nooit op zaterdag maar op het gemakske op vrijdag , verkeer viel weer heel goed mee, de 15e zijn we opgereden ( om 8.30u s'morgens vertrokken) en geen meter file gehad , een km of 750 ver gereden , overnachting en dan de dag erop via de gewone wegen naar de eerste bestemming. Ts pakweg half juli en half aug mag je elke zaterdag op verkeersellende rekenen vanaf of zelfs voor Lyon ( als je al die richting zou uittrekken )
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

RDB foutje van mij sorry, ik schreef we vertrekken op 12/7 maar het moet zijn we vertrokken op 12/7. We zijn ondertussen al terug thuis. Het was rond 19u als we aan de grens waren. Er was ongeveer 3 km file aan de grens. Wat eigenlijk meeviel. Maar toch eens de alternatieve route genomen die mijn gps me voorstelde. Benieuwd of er op de gewone weg ook grenscontrole was maar niet dus.

mir
            Last edited by mir; 7 augustus 2016, 08:56.
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              rgb foutje van mij sorry ...
              rgb? 😆
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                rgb? ��
                is an additive color model in which red, green and blue light are added together in various ways to reproduce a broad array of colors

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  is an additive color model in which red, green and blue light are added together in various ways to reproduce a broad array of colors
                  En is RGB ook een BD-lid zoals RDB? 😆
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik kan toch niet meer goed volgen:

Zopas 2 bommeldingen op 2 vliegtuigen. Alvast de vlucht uit Oslo met de sportjournalist aan boord landt normaal, rijdt naar de gate en gaat daar tussen andere vliegtuigen staan waar men aan het laden en lossen is. En alle passagiers houdt men een tiental minuten aan boord.
                    Ik zou bij een serieus beoordeelde bommelding verwachten dat dat toestel ergens naar een uithoek van de tarmac wordt gestuurd en dat alle glijbanen uitgeklapt worden om de passagiers zo snel als mogelijk uit het vliegtuig te krijgen. Was hele zaak misschien een oefening ? Voor de passagiers dan alvast een lugubere, tenzij ze dan ook in het scenario meespeelden (hoe verklaar je anders dat iedereen aan boord gewoon kalm bleef, dixit Bart Raes).
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik kan toch niet meer goed volgen:

Voor de passagiers dan alvast een lugubere, tenzij ze dan ook in het scenario meespeelden (hoe verklaar je anders dat iedereen aan boord gewoon kalm bleef, dixit Bart Raes).
                      Ze wisten misschien van niets :-)
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                        Ze wisten misschien van niets :
                        Ze werden door de piloot ingelicht over de bommelding onmiddellijk na de landing en ze werden gevraagd op hun plaats te blijven (heeft Bart Raes verklaard)
                        Last edited by nete; 10 augustus 2016, 21:12.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hoe zou het intussen zijn met de wachttijden en veiligheidscontroles op Charleroi? Op de website van de luchthaven vind ik geen speciale melding o finstructie.
                          Er wordt enkel aangeraden 3 u op voorhand daar te zijn, maar ik meen dat dit altijd zo is geweest ginder...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            Hoe zou het intussen zijn met de wachttijden en veiligheidscontroles op Charleroi? Op de website van de luchthaven vind ik geen speciale melding o finstructie.
                            Er wordt enkel aangeraden 3 u op voorhand daar te zijn, maar ik meen dat dit altijd zo is geweest ginder...
                            Inderdaad, tijdens schoolvakanties raden ze aan 3 uur vooraf, anders 2 uur.
                            Maar 3 uur is toch wel hééél vroeg niet ?
                            Op een luchthaven met veel minder bewegingen dan Zaventem zou het je het juist korter verwachten ipv langer.

Dat was en is nog steeds het minder goede aan vliegen, die lange wachttijden.

Ik neem als voorbeeld wanneer wij naar Corsica vliegen.

1 uur rijden naar de luchthaven.
                            3 uur vooraf aanwezig zijn.
                            1u45 vliegen
                            1 u wachten op je bagage + controle

Dan zegt men, oh Corsica, een goed anderhalf uur vliegen en je bent er...
                            Het is waar, maar in werkelijkheid ben je bijna 7 uur onderweg.

Maar ik begrijp dat dit waarschijnlijk altijd zo zal blijven.

Comment

Die zeven uur onderweg is nog steeds sneller dan gelijk welk alternatief hé.

Maar inderdaad, de meeste mensen spreken over vlieguren terwijl je beter de reistijd zou vermelden.

Maareuh, verbeter mij als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat er snellere opties mogelijk waren? Online inchecken, enkel handbagage en dergelijk zijn dan wel voorwaarden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                                Die zeven uur onderweg is nog steeds sneller dan gelijk welk alternatief hé.

Maar inderdaad, de meeste mensen spreken over vlieguren terwijl je beter de reistijd zou vermelden.

Maareuh, verbeter mij als ik verkeerd ben, maar ik dacht dat er snellere opties mogelijk waren? Online inchecken, enkel handbagage en dergelijk zijn dan wel voorwaarden.
                                Juist, je kan je bagage zelfs de dag ervoor gaan afgeven (maar in mijn geval is dat 2 x 1 uur rijden .)
                                Enkel handbagage, ook juist, maar op reis met enkel handbagage... .
                                En met online inchecken vermijdt je alleen het aanschuiven op de luchthaven zelf (in Zaventem is het toch zo, dan mag je naar een andere incheckbalie waar meestal praktisch niemand staat) maar of je dan veel later mag komen, dat weet ik niet.

Maar het klopt dat mensen het steeds hebben over "het is slechts zo lang vliegen", precies of al die andere tijd niet meetelt voor de duur van je verplaatsing.
                                Op twee uurtjes sta je in Spanje... ja dag jan, maak er maar 8 uur van vertrek thuis tot je in Spanje buiten de luchthaven staat met je bagage.
                                Maar het klopt ook dat het met andere alternatieve vervoersmiddelen nog langer duurt, en niet te vergeten dat je er met andere vervoersmiddelen soms niet eens kan geraken .
                                Last edited by Guest17; 11 augustus 2016, 11:27.

Comment

Working...
                                X