Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verscherpte veiligheidsmaatregelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: verscherpte veiligheidsmaatregelen

Het is net dát wat IS wil, ons niet meer onbevreesd laten leven.
    Alternatief zou kunnen zijn dat ze ons uitnodigen om een paar dagen in hun steden te leven waar anderen zo graag bommen op smijten ...

En vermits ze aandacht willen en aandacht krijgen (véél meer dan nodig) in onze media is hun doel al bereikt.

Bommen gaan smijten in Verweggistan en en dat liefst zo willen houden ... niet meer van deze tijd denk ik dan maar en al zeker niet met mensen waar x-aantal wachtende maagden zowat het summum van beloning is ... waren het nu nog Vietnamezen of Koreanen, dat zou ons beter uitkomen zoals destijds, die goed oude tijd met die B-52's die dagelijks in het nieuws verschenen met die dubbele rijen bommen die men liet vallen, hmmm dat was genieten. (en nee, ik gebruik geen emoticons, elke vorm van humor moet men maar zelf terugvinden).

En ons bang maken, dat doen onze eigen politiekers al jaaaaren ... wat zeg ik ... al eeuwen ...
    Last edited by Empe; 24 juli 2016, 16:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Maar ik heb ook geen probleem met zij die liever dode held zijn, ze doen maar, nogmaals ieder zijn goesting.
      Die willen geen dode held zijn, die willen gewoon een sociaal leven en jonge mensen nog meer, die willen hun sociale kennissenkring vergroten, ontdekken, ervaren, er ZELF bij zijn. Oude mensen zijn die fase meestal al lang ontgroeid, hoewel geef ze een zetje en het lukt soms nog wel eens..

Zich terugtrekken als een kluizenaar is ook een eigen goesting, maar geen gewoon sociaal leven.

Maar soit, die zelfmoordenaars die als dode held willen verdergaan met het echte leven mogen dus hun vrije keuze en goesting volgen ...

Heeft nu laatst niks met terrorisme te maken, maar kan je je voorstellen dat een wildvreemd iemand op sociale media schrijft dat hij of zij trakteert in café X, dat je daar dan naartoe gaat !?!?!?
      Alsof er anders niemand naar dat winkelcentrum zou gegaan zijn ? Of als : eigen schuld, dikke bult want je mag toch concluderen dat als je op zo'n oproep reageert dat je dan zal worden doodgeschoten ?

Kan je je voorstellen dat de meest vreselijke dingen meestal gebeuren tussen mensen die elkaar al jaren kennen, inclusief familie ???
      Last edited by Empe; 24 juli 2016, 16:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        (en nee, ik gebruik geen emoticons, elke vorm van humor moet men maar zelf terugvinden).
        Ik doe alvast een poging.
        en al zeker niet met mensen waar x-aantal wachtende maagden zowat het summum van beloning is ... waren het nu nog Vietnamezen of Koreanen, dat zou ons beter uitkomen
        Hmm, een x-aantal Koreanen als beloning?
        Als ze maagd zijn, geen probleem.

Comment

Kan je je voorstellen dat de meest vreselijke dingen meestal gebeuren tussen mensen die elkaar al jaren kennen, inclusief familie ???
          Of zoals Paul De Grauwe het onlangs statistisch stelde: "in het verkeer zijn er in België vorig jaar +750 mensen overleden, dat is 20x het equivalent van de Brusselse aanslagen."
          En toch lijkt iedereen het vreemd te vinden dat ik liever de trein neem ipv de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Ik doe alvast een poging.

Hmm, een x-aantal Koreanen als beloning?
            Als ze maagd zijn, geen probleem.
            1) de overgrote meerderheid der Koreanen/Vietnamezen zal wel geen moslim zijn

2) omdat ze geen moslim zijn die overtuigd zijn dat ' helden ' voor de goede zaak, na hun dood ... als hun echte leven begint ... x-aantal maagden beloofd zijn .... zijn die niet zo tuk om zelfmoord te plegen.

3) "t is ook niet zeker dat de beloofde maagden aantrekkelijk zullen zijn of heel lelijk, jong of heel oud ... en stel je voor dat het niet eens zeker zou zijn dat het vrouwen zijn ...

Comment

2) omdat ze geen moslim zijn die overtuigd zijn dat ' helden ' voor de goede zaak, na hun dood ... als hun echte leven begint ... x-aantal maagden beloofd zijn .... zijn die niet zo tuk om zelfmoord te plegen.
              ...
              Wat denk je van de Japanse kamikaze piloten ? Dat waren geen Moslims, maar waren toch bereid om zich met hun vliegtuig te pletter te storten op het doelwit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Wat denk je van de Japanse kamikaze piloten ? Dat waren geen Moslims, maar waren toch bereid om zich met hun vliegtuig te pletter te storten op het doelwit.
                Die deden alles voor hun Keizer hé .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Die deden alles voor hun Keizer hé .
                  Is hen wel zuur opgebroken toen ze een paar Amerikaanse eieren op hun hoofd kregen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Is hen wel zuur opgebroken toen ze een paar Amerikaanse eieren op hun hoofd kregen...
                    Jaren later gebleken dat dit uiteindelijk onnodig was, Japan was dermate verzwakt door de oorlog dat het einde er sowieso zat aan te komen.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Tuurlijk, zotten genoeg op de wereld.

Maar het ging over het verweg bombarderen en denken daar blijvend mee weg te komen.

Bij mijn weten werd Japan niet maandenlang of jarenlang gebombardeerd en ware die kamikazes dan het enige antwoord daarop. Ik meen dat Japan ook vliegdekschepen had, vliegtuigen, bommen, enz. en wel degelijk buiten de landsgrenzen opereerden met hun reguliere krijgsmachten. Bovendien, vielen die kamikazes militaire doelwitten aan, niet zo direkt burgers. En de Japanners in de VS ... die zaten allemaal opgesloten in kampen, die konden zich dus ook niet zomaar onder de burgers begeven.

Die Vietnamezen hadden dat maar in zeer bescheiden aantallen en konden sowieso niet tot Europa of de US vliegen of varen en een spleetoog in het westen viel direkt op, net zoals de moordenaars nu in Irak, Syrie, Afghanistan, enz ... alleen zijn er wel veel moslims nu in Europa.

Het verschil met moslims is dat die hier behoorlijk goed zichtbaar zijn in het staatbeeld van de grotere steden en er vele tikkende tijdbommen rondlopen van allerlei nationaliteiten (en nog onderweg zijn ook, vluchtend voor oorlog in Irak, Afghanistan, Syrië, ... ).

Comment

Wat denk je van de Duitsers bij het naderende einde van WO 2, vooral de SS: die vochten door voor een al lang verloren strijd voor hun leider van wie ze niet wisten dat Adolf al zelfmoord gepleegd had.

Comment

Blijkbaar zijn er dan toch "een paar mensen" die hun leven voor een klein deeltje laten bepalen door de terreurdreiging......

Of zouden er toch wat meer zijn dan een paar ?

Comment

Tja, ... als we maar kunnen klagen ... als 't goed gaat horen we minder of niets dat het goed en beter liep ... maar wel nog altijd klagen ... boohoohooo witte kassa, booohoohoo rookverbod, enz. ... zelfstandigen, 't zit in de aard van het beestje denk ik dan.

Comment

En zo gaat het in het normale leven, in de realiteit zoals het eigenlijk altijd heeft gewerkt, nu ook werkt en in de toekomst ook zal werken : als mens zijn we ontwikkeld om om te gaan met tegenslagen, die te verwerken en de nadruk te leggen op het heden. http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/ar...dag-ooit.dhtml

En vluchten of zich verschuilen voor " het ergste ", de dood ...

De tuinman en de dood

Een Perzisch edelman

Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
                              Mijn woning in: "Heer, Heer, éen ogenblik!

Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
                              Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
                              Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.

Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
                              Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!" -

Van middag (lang reeds was hij heengespoed)
                              Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

"Waarom," zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
                              "Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?"

Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
                              Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
                              Die 'k 's avonds halen moest te Ispahaan."

P.N. van Eyck
                              In: Herwaarts, 1939.

Comment

Of wat meer hedendaags : http://www.msn.com/nl-be/nieuws/were...ren/ar-BBuSJgk

't Zit 'm dus inderdaad meer in het ' kopke ' en het korte termijn geheugen, uiteraard gevoed door media die nieuws moeten verkopen en poliitekers met een eigen agenda.

Comment

Working...
                                X