Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Trouwens ik hoor het graag zeggen dat je je leven daardoor niet moet laten bepalen, ook zijn er mensen die zeggen dat ze er zeker niet voor thuis blijven en helemaal niet bang zijn (regelmatig gehoord die uitspraak op TV tijdens interviews)
grts
Sieg
Ik hoor het hem ook graag zeggen Siegfried, maar toch zit de schrik er onderhuids in, ook bij kinderen.
Verleden weel hoort ons kleindochter van 6 dat ze met het vliegtuig naar Spanje vertrekken, haar reactie "ja, maar daar leggen ze bommen, gaan jullie maar, ik ga met mijn fietsje"
Zo hoor je dat ook kleine kinderen daar mee bezig zijn....
Tsja, is het de laksheid van ons, of is het de paranoia van de Fransen... maar die laatsten hebben er wel alle redenen toe.
België had er reeds twee keer mee te maken maar ze kwamen telkens uit eigen land, de Fransen daarentegen hebben het reeds meegemaakt dat ze uit België kwamen, wellicht vandaar.
Maar waarom dan geen controles op de autoweg E19 en wél op de E17 ??? Dat blijft voor mij een raadsel.
En dan spreken we nog niet over die misschien wel honderden andere grensovergangen van België naar Frankrijk.
Onaangekondigde en vliegende controles zouden hier misschien wel beter werken, maar dat is dan blijkbaar ook een stuk duurder en daar hebben ze dan de budgetten niet voor, tussen theorie en het in praktijk brengen zit soms een brede kloof.
Ik hoor het hem ook graag zeggen Siegfried, maar toch zit de schrik er onderhuids in, ook bij kinderen.
Verleden weel hoort ons kleindochter van 6 dat ze met het vliegtuig naar Spanje vertrekken, haar reactie "ja, maar daar leggen ze bommen, gaan jullie maar, ik ga met mijn fietsje"
Let wel dat in de meeste gevallen, zij die nu zogezegd niet bang zijn, en er hun leven niet door laten bepalen, in feite de grootste bangerikken zijn en er nog het meest van iedereen hun leven laten door bepalen. Maar dat op zich in geen verwijt naar die mensen toe, ze kunnen er meestal zelf niks aan doen.
Het met luide stem verkondigen van hun niet, is in feite een manier om zichzelf moed in te praten en/of hun bangheid weg te dringen.
Beetje zoals vele bungeespringers net voor de sprong staan te roepen " ik ben niet bang, je kunt het, doe het......" zichzelf moed inpraten dus.
Toen ik vrijdag in Rekkem de grens overstak richting België was er 0 (lees: GEEN) controle.
Richting Frankrijk stond er anderhalve kilometer wachtenden.
Zegt dat iets over de relativiteit van die controles....?
Dat is al van in januari dat er geen controle meer is richting België. Daarom neem ik 's avonds de autosnelweg en sta ik in een dik half uur thuis.
Aan de andere grensovergangen is er sinds januari ook geen controle meer, en dat in de 2 richtingen.
Meestal neem ik 's morgens richting Frankrijk alternatieve wegen, maar vandaag had ik eerst een afspraak op minder dan 1 km van de oprit van de E17. Was speciaal vroeger vertrokken en dan maar de autosnelweg genomen... file van Kortrijk zuid tot de grens, zo'n 5 km, en heb er een uur over gedaan...
Maar waarom dan geen controles op de autoweg E19 en wél op de E17 ??? Dat blijft voor mij een raadsel.
En dan spreken we nog niet over die misschien wel honderden andere grensovergangen van België naar Frankrijk.
Denk dat die controles in Rekkem symbolisch zijn, als afschrikmiddel. Ooooohh, alle terroristen doen het nu wel in hun broek want nu moeten ze een paar kilometer omrijden om de grens over te steken...
Soit, het zal dit jaar nog niet worden opgeheven, en dat terwijl er al maandenlang protest is vanuit de bedrijfswereld om er iets aan te doen. Wat denk je dat dat kost, al die vrachtwagens die elke dag uren in de file staan...
Dat is rap opgelost, gewoon even vaak als men over die bommen vertelt, haar ook voorlezen waar en hoe er alweer een fietsertje werd doodgereden ... en als het even kan nog beter als het in jullie buurt was, een straat die ze ook kent.
En ja, iedereen moet dus wat angst hebben als ze met hun kinderen op straat rijden met de fiets ... maar toch altijd beter om er mee om te gaan dan om stijf te bevriezen. Dagelijks heb ik mijn bedenkingen als ik tijdens de schoolopeningsuren met de auto door zo'n straten rij ... elk jaar opnieuw moeders en of vaders die kun heel jonge kinderen naar school begeleiden met de fiets. En dan zwijg ik nog over de vele verkeerde voorbeelden ...
Mensen MOETEN angst hebben, maar ze mogen hun leven daar echt niet door laten leiden en het mag geen fobie worden.
Gisterennamiddag rond 15h precontrole alvorens je de vertrekhal binnenmocht : alle bleke mensen mochten zonder enige controle passeren. Iedereen met een getinte huidskleur, baard of allochtoon uitzicht werd gefouilleerd en moest zijn koffers openmaken.
Dat krijg je dan weer, ethnic profiling.
Wat weeral eens stigmatiserend werkt.
Vraag me af of het wel een goede zet is.
Ik probeer me in de plaats te stellen van iemand met een vreemde roots maar die wel hier geboren is en goed geïntegreerd is. Hoe voelt die zich daarbij om weer geviseerd te worden en zijn buurman niet.
Dit bericht is niet zichtbaar omdat Empe op je negeerlijst staat.
Je hoeft dat daarom niet te vermelden.
Ofwel haal je hem terug uit je negeerlijst zodat je kan lezen wat die schrijft, ofwel negeer je hem en zwijg je er dus verder over. Dat heet 'negeren'.
Maar iemand negeren en dan komen zeggen dat je zijn bericht niet kan zien, is nogal euh...
Of wou je dat iemand anders Empe zou citeren zodat je het wel kon lezen? Hierzo:
Dat is rap opgelost, gewoon even vaak als men over die bommen vertelt, haar ook voorlezen waar en hoe er alweer een fietsertje werd doodgereden ... en als het even kan nog beter als het in jullie buurt was, een straat die ze ook kent.
En ja, iedereen moet dus wat angst hebben als ze met hun kinderen op straat rijden met de fiets ... maar toch altijd beter om er mee om te gaan dan om stijf te bevriezen. Dagelijks heb ik mijn bedenkingen als ik tijdens de schoolopeningsuren met de auto door zo'n straten rij ... elk jaar opnieuw moeders en of vaders die kun heel jonge kinderen naar school begeleiden met de fiets. En dan zwijg ik nog over de vele verkeerde voorbeelden ...
Mensen MOETEN angst hebben, maar ze mogen hun leven daar echt niet door laten leiden en het mag geen fobie worden.
Iedereen verstaat onder negeren wat hij/zij daaronder wil verstaan.
Daar hebben wij ons niet mee te moeien.
En dan speciaal gaan quoten, wel dat is ......... (vul maar zelf in, je zal makkelijk een hoop superlatieven vinden voor dergelijke gedrag).
Meestal kan je hier bepaalde personen van meet af aan doorgronden, bij anderen duurt het wat langer, maar de ware aard komt vroeg of laat altijd boven.
Iedereen verstaat onder negeren wat hij/zij daaronder wil verstaan.
Daar hebben wij ons niet mee te moeien.
En dan speciaal gaan quoten, wel dat is ......... (vul maar zelf in, je zal makkelijk een hoop superlatieven vinden voor dergelijke gedrag).
Meestal kan je hier bepaalde personen van meet af aan doorgronden, bij anderen duurt het wat langer, maar de ware aard komt vroeg of laat altijd boven.
Daar mag men onder verstaan wat men wil, maar men moet niet uitdrukkelijk gaan zeggen dat je het bericht niet kan zien als je het negeert, want dan ben je het net niet aan het negeren maar aan het accentueren.
Alsof ik nu zonder je te quoten zou schrijven:
"Dit bericht is zichtbaar omdat Djivan niet op je negeerlijst staat. "
Dat slaat nergens op, toch?
Comment