Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

elektriciteitsprijzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: elektriciteitsprijzen

Zie #2
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Wij die dachten om met ons zonnepanelen profijt te doen worden nu in wezen gestraft omdat we niets verbruiken.
      Begrijp wat je bedoelt.
      Maar jullie gebruiken het net evenzeer want zonder het net zijn de zonnepanelen waardeloos.
      Langs de andere kant betalen de niet-bezitters voor de investering van de bezitters.
      Hoe we het draaien of keren ... we betalen allemaal veel te veel om hun zakken te vullen.
      Berekeningen worden nooit gemaakt om eerlijk te zijn, enkel om winst te maken.
      Betalen doen we allen tot de erfgenamen het overnemen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Maar jullie gebruiken het net evenzeer want zonder het net zijn de zonnepanelen waardeloos.
        Langs de andere kant betalen de niet-bezitters voor de investering van de bezitters.
        OK maar de elektriciteit die wij op het net plaatsen wordt al heel dik verkocht

En dat de niet bezitters mee betalen is toch al lang achterhaald hoor
        Maar je hebt van die halsstarrige mensen die dat blijven geloven.
        Dat is zever die bepaalde mensen van onze regering hebben rondgestrooid om hun dure prijzen te kunnen verantwoorden
        Met andere woorden schuif de schuld maar bij iemand anders, wij zullen onze zakken wel vullen
        Toch ongelofelijk eigenlijk dat mensen daar nog altijd intrappen ...

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          OK maar de elektriciteit die wij op het net plaatsen wordt al heel dik verkocht
          Die de niet-bezitters betalen en toch ook netvergoeding betalen?
          Dat men nu stroom afneemt of levert, men gebruikt het net toch?

En dat de niet bezitters mee betalen is toch al lang achterhaald hoor.
          Die hun prijzen zijn anders ook fors verhoogd om de kosten van zonnepanelen te betalen?

Maar je hebt van die halsstarrige mensen die dat blijven geloven.
          Je hebt er ook die altijd denken dat ze de enige gedupeerden zijn.

Dat is zever die bepaalde mensen van onze regering hebben rondgestrooid om hun dure prijzen te kunnen verantwoorden
          Het is toch niet alleen de regering dat de prijzen doet verhogen?
          Distributietarieven, minder verbruik en inkomsten, ...
          Door zonnepanelen koop je minder aan, doen ze minder winst en gaat de energieprijs omhoog.
          Heeft dan toch altijd een impact op iedereen ... ook voor wie er geen heeft?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Had je gedacht dat als er niemand zonnepanelen in België had gelegd de prijzen niet zouden gestegen zijn ?

Je wilt niet weten hoeveel ik moet betalen per jaar de dag van vandaag omdat er panelen op mijn dak liggen !

grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 29 juni 2016, 16:44. Reden: typo

Comment

Had je gedacht dat als er niemand zonnepanelen in België had gelegd de prijzen niet zouden gestegen zijn ?

Je wilt niet weten hoeveel ik moet betalen per jaar de dag van vandaag omdat er panelen op mijn dak liggen !

grts
              Sieg
              Zou je minder moeten betalen als je de zonnepanelen wegdoet ?

Of hou je toch voordeel over van je investering .... maar wellicht te weinig naar jouw normen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Zou je minder moeten betalen als je de zonnepanelen wegdoet ?

Of hou je toch voordeel over van je investering .... maar wellicht te weinig naar jouw normen ?
                Ik zou minder moeten betalen als ik de panelen wegdoe, daar ben ik nu van overtuigd
                U spreekt waarschijnlijk zonder ervaring, anders zou U het antwoord weten op die vraag

grts
                Sieg

Comment

Ik zou minder moeten betalen als ik de panelen wegdoe, daar ben ik nu van overtuigd
                  U spreekt waarschijnlijk zonder ervaring, anders zou U het antwoord weten op die vraag

grts
                  Sieg
                  IK stel idd. meestal vragen om te leren.

Maar ik kan niet klakkeloos aannemen dat jouw elektriciteitsrekening met zonnepanelen hoger zou zijn dan zonder zonnepanelen, tenzij je een bijzonder fout gedimensioneerde installatie zou hebben of maanden het huis niet zou bewonen, enz.

Graag een rekenvoorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    IK stel idd. meestal vragen om te leren.

Maar ik kan niet klakkeloos aannemen dat jouw elektriciteitsrekening met zonnepanelen hoger zou zijn dan zonder zonnepanelen, tenzij je een bijzonder fout gedimensioneerde installatie zou hebben of maanden het huis niet zou bewonen, enz.

Graag een rekenvoorbeeld.
                    Denk je dan dat alle zonnepanelen gratis op de daken gekomen zijn ?
                    Er zijn er die ze heel duur betaald hebben en er zijn er die ze veel goekoper betaalden.
                    Er zijn er die subsidies/belastingsvermindering kregen, maar er zijn er ook die helemaal niks van voordelen meer gekregen hebben.
                    Er zijn er die groene stroomcertificaten uitbetaald krijgen (grote en minder grote) en er zijn er die er helemaal geen uitbetaald worden.
                    Dus niet iedereen over dezelfde kam scheren graag.
                    Wanneer hier iemand schrijft dat hij of zij zonnepanelen heeft liggen, dan weet jij niet tegen welke voorwaarden en prijzen ze gelegd werden.
                    Dus moet jij ook gissen naar de al dan niet voordelen.
                    Iets minder hoog van de toren blazen zou dus wel mogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Waar spreek ik in godsnaam van een verdeling op straat ??????
                      Een driefasige motor is inderdaad beter dan een monofasige, maar het overgrote deel van de woningen zonder electrische verwarming zijn MONOFASIG aangesloten.
                      OK, als je absoluut je gelijk wil halen....

Maar daarom moet je iemand die per ongeluk je mening niet deelt (door jarenlange ervaring) nog niet gaan schofferen.
                      Ik kreeg ook geen 3 fasen tot ik verwarming installeerde op electriciteit ( waar ik al lang van afgestapt ben). Nu heb ik 3 fasen 400V en heb ik liever dan enkelfazig omdat de totale stroom per geleider lager is.Nadeel is wel dat je met de verdeling rekening moet houden en dat de nulgeleider niet los kan komen ( dan kan de schade oplopen ) heb dit ooit bij een klant gehad en heeft hem veel geld gekost.
                      Last edited by François02; 2 juli 2016, 20:23. Reden: typo

Comment

U moet dan wel alles tellen ... distributietarief, energieprijs, geen subsidies in welke vorm ook, ...
                        In totaal doet u toch nog steeds een voordeel nu?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                          Wanneer hier iemand schrijft dat hij of zij zonnepanelen heeft liggen, dan weet jij niet tegen welke voorwaarden en prijzen ze gelegd werden.
                          Maar als iemand zonnepanelen legt zonder subsidies en certificaten en dan bij het minste al verlies draait, dan heeft men toch ooit ergens een verkeerde berekening gemaakt bij de aanschaf.

Belastingen en netvergoedingen zijn ondertussen voor iedereen al verhoogd geweest.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            U moet dan wel alles tellen ... distributietarief, energieprijs, geen subsidies in welke vorm ook, ...
                            In totaal doet u toch nog steeds een voordeel nu?
                            Dat voordeel begint toch heel serieus te slinken hoor.
                            Ik heb hier een tijd terug eens een deel van mijn afrekening laten zien ; http://forum.belgiumdigital.com/f59/...er-528028.html
                            Nou als je die netwerkkosten ziet, da's niet meer normaal toch ?
                            En ik moet dan ook nog eens extra betalen voor groene stroom, ook al maak ikzelf die groene stroom aan omdat ik een investering gedaan heb van 21.000 € ... waar zit daar de logica ?

Die netwerkkosten die betaal ik dan nog eens dubbel, ik betaal die kosten voor de elektriciteit die ik op het net plaats maar ik betaal die kosten nogmaals omdat ik elektriciteit deels terug van het net afhaal ... tjah
                            Mijn overschot van elektriciteit wordt dan verkocht aan iemand anders en jawel die betaald er ook nog eens netwerkkosten op

Die berekening wordt trouwens gedaan aan de hand van de omvomer die je hangen hebt, niet op het aantal KW dat je op het net steekt, ook totaal niet logisch toch ?
                            Om een voorbeeld te geven, ik heb een redelijk zware omvormer hangen (3 fasig) en steek bvb weinig op het net, iemand anders heeft een lichte omvormer hangen en steekt bijna alles op het net omdat hij bvb gas liggen heeft.
                            Die andere zal dan véél minder kosten betalen dan ik die de elektriciteit bijna volledig verbruik ..... logica ??

Komt dan misschien binnenkort nog extra enkele honderden euro's bij dankzij Miss Turtel

probeer dat allemaal maar eens uit te leggen op een logische manier ...
                            Maar dat zeggen ze er allemaal niet bij als je Bart Tommelein nu bezig hoort over zonnepanelen

grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 4 juli 2016, 01:42. Reden: moest zijn 21.000€ en geen 26.000€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                              Denk je dan dat alle zonnepanelen gratis op de daken gekomen zijn ?
                              Er zijn er die ze heel duur betaald hebben en er zijn er die ze veel goekoper betaalden.
                              En dan ? Sieg meent dat het goedkoper zou zijn als de zonnepanelen zouden worden verwijderd ... het gaat dus duidelijk om de kost van het verbruik van elektriciteit, niet om investeringskosten/afschrijvingen.

Dus niet iedereen over dezelfde kam scheren graag.
                              Ik haal er toch geen anderen bij ? Ik stel de vraag aan Sieg, dat ene partikuliere geval.

Zie hoger, ik gis naar niets. Ik stel mij vragen over dit concrete geval.

Onzin.

De eindconclusie van Sieg is trouwens :

Dat voordeel begint toch heel serieus te slinken hoor.
                              Er IS dus nog altijd een voordeel.

Worden de zonnepanelen verwijderd dan valt dat voordeel helemaal weg.

Het is dus weer zo'n geval van : vroeger was het meer en nu minder en dat is naar mijn goesting niet eerlijk (wat perfekt begrijpelijk is). Maar zonnepanelen blijven voordeel opleveren, gewoon minder dan vroeger in de tijd van het gratis gebruik van het net om je overschotten even kwijt te geraken om die dan later als het goed uitkwam terug te krijgen .... en als het saldo NUL was, dan was daar geen heffing op.

Het is voor particuliere installaties nooit de bedoeling geweest dat die ' overschotten ' zouden hebben wel dat er hoogstens een NUL verbruik zou zijn op jaarbasis. Wie altijd overschotten heeft (op het einde van het jaar) die heeft dus een foute installatie laten installeren.
                              Last edited by Empe; 3 juli 2016, 07:58.

Comment

Feit is dat Tommelein het plaatsen van zonnepanelen blijft promoten. Of moet ik schrijven de mensen beliegen of bedriegen ?
                                Ik denk gewoon dat ze nog een pak mensen proberen te overtuigen, en wanneer er dan nog een pak gaan inlopen ook, dan nog één of andere taks uit hun hoed toveren, om nog meer inkomsten te genereren. En meteen hebben ze nog wat groene stroom bij, want die hebben ze nog altijd hard nodig.

Het is trouwens met vele zaken zo, eerst promoten, en wanneer het succes heeft, dan legt men wel taksen op.
                                Remember hoe onder andere de diesels ooit gepromoot werden !?

We moeten ons erg hoeden wanneer de overheid één of ander promoot, want dan zit er, geen addertje, maar een dikke slang onder het gras.
                                Last edited by kriba; 3 juli 2016, 09:37.

Comment

Working...
                                X