Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leest hier een Proximus medewerker mee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leest hier een Proximus medewerker mee ?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Niks "jullie" wel "zijn" interpretatie. Herlees #27 en weerleg die bewering dan ook eens. Je hebt een beetje last van tunnelzicht naar "nete"
    Nete, je verdraait weer alles en blijft weer niet "to the point".

BuurmanBert haalt niets aan van specifieke werkmethodes van een bedrijf, hij verwijst enkel naar een bepaalde ITIL-richtlijn.
    ITIL is ook maar een "richtlijn" en geen correcte wetenschap of verplichte norm om 100% te volgen.

U bent de enige dat een bedrijf steeds rechtstreeks aanvalt nadat u er steeds weer in slaagt op een of andere afwijkende manier de zaken te laten verlopen.
    Uw reacties zijn dan ook geïnspireerd op allerlei reacties van anderen die niet eens iets met dit voorval te maken hebben.

Mijn reactie was op "uw" tekst en uw situatie (die van uw maat), niet op dat van iemand anders.
    U bent de enige die duidelijk laat verstaan dat de technieker niets "MAG" doorgeven ... wat volledig uit de lucht gegrepen is want dit heeft zich bij jullie nooit voorgedaan.
    Trouwens heeft u dit in een vorige reactie bevestigd #27 dat dit nooit gezegd geweest is door de technieker.
    De technieker heeft dat zeker niet gezegd, wij dachten dat er wel automatisch contact ging opgenomen worden om een permanente oplossing te geven aan het probleem.
    Last edited by VerSeg; 28 maart 2016, 17:56.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Wijs dan misschien ook eens BuurmanBert terecht: hij schrijft het letterlijk in #16 en herhaalt het nog eens in #21 2de alinea.
      En dat blijf ik Kafka vinden.
      ...
      Sorry maar ik heb nog eens alles opnieuw gelezen en ik zie niet waar ik iets fout zou gezegd hebben.
      Zelf beschik ik over een ITIL certifiering dus ik weet toch een beetje hoe die systemen in elkaar zitten.
      Er zijn ook varianten hier op zoals Cobit en MOF. Komt in de basis op het zelfde neer hoor.

Als u van mening bent dat ik ergens iets fout zou gezegd hebben dan sta ik daar voor open om het eventueel recht te zetten of duidelijker te maken.
      Maar een terechtstelling lijkt me toch wat overdreven, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Sorry maar ik heb nog eens alles opnieuw gelezen en ik zie niet waar ik iets fout zou gezegd hebben.
        Zelf beschik ik over een ITIL certifiering dus ik weet toch een beetje hoe die systemen in elkaar zitten.
        Er zijn ook varianten hier op zoals Cobit en MOF. Komt in de basis op het zelfde neer hoor.

Als u van mening bent dat ik ergens iets fout zou gezegd hebben dan sta ik daar voor open om het eventueel recht te zetten of duidelijker te maken.
        Maar een terechtstelling lijkt me toch wat overdreven, niet?
        U heeft denk ik, geen enkele fout gemaakt. Ik heb gewoon gezegd dat ik zoiets Kafka vindt: technieker adviseert klant ter plaatse maar mag het niet intern communiceren. Maar dat is mijn beoordeling en niks meer.
        Ik vraag Verseg om niet altijd alleen op mij af te geven (ik ben het intussen al wel gewoon hoor), dus als hij vertelt dat wat jij schrijft (technieker mag het niet intern doorgeven) volgens hem helemaal niet klopt, dat hij dat weerlegt via een citaat op één van uw tussenkomsten en niet steeds mij uitkaffert.

Intussen heb ik ook al een paar keer gemeld dat we nog wel eens een "geijkte" poging zullen doen op hoop van zegen.
        Ik heb ook het bedrijf Proximus hier helemaal niet "aangevallen", ik ben info komen zoeken of iemand weet hoe ik ze in beweging kan krijgen.
        Ik ben trouwens enkele weken geleden via 080022800 schitterend geholpen door een medewerker bij een probleem van de mailbox van een andere kennis.
        Last edited by nete; 28 maart 2016, 20:29.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ok bedankt.
          Maar je hebt een punt hoor nete.
          Ergens zit er wel een vorm van Kafka in het systeem. Maar zoals ik al zei is het er vooral op gericht om kostenefficient te kunnen werken.
          Stel dat ze het op de oude manier in orde moeten brengen dan moet je er niet van verschieten dat de factuur gaat oplopen tot boven de 1000 euro.
          Door dit systeem te gebruiken leveren ze je toch een goede dienst die je misschien at max 150 euro gaat kosten.
          En finaal is de klant het meest gelukkig als hij niet te veel moet betalen

Je ziet het in andere sectoren trouwens ook hoor. Er is hier een draadje over iemand zijn tv die wat vreemd doet. tv is 6 jaar oud. elk jaar brengen ze per merk 10 nieuwe modellen uit.
          Hoeveel wisselstukken moet die technicus wel niet in zijn wagen hebben zitten om alle klanten te kunnen bedienen voor toestellen tot pakweg 10 jaar oud?
          Die tijden zijn voorbij. Nieuw is goedkoper.

Comment

Ik heb gewoon gezegd dat ik zoiets Kafka vindt: technieker adviseert klant ter plaatse maar mag het niet intern communiceren.
            Nete, dat is pure onzin en dat weet je zelf ook wel.
            Een technieker mag wel degelijk informatie doorgegeven, hij moet dit zelfs doen als er intern nog iets moet gebeuren.
            Een bedrijf dat zijn personeel verbiedt om correcte feedback te geven wil ik nog wel eens tegenkomen.
            Ik vraag Verseg om niet altijd alleen op mij af te geven (ik ben het intussen al wel gewoon hoor), dus als hij vertelt dat wat jij schrijft (technieker mag het niet intern doorgeven) volgens hem helemaal niet klopt, dat hij dat weerlegt via een citaat op één van uw tussenkomsten en niet steeds mij uitkaffert.
            Nete, het is uw topic en uw verhaal ... ik haal enkel aan dat deze bewering niet klopt.
            Logisch dat ik dit tot u richt mits u de vraagsteller bent.

Ik antwoord trouwens niet anders op uw topics als die van anderen, mocht Charel728 dit zijn, dan kreeg hij hetzelfde antwoord.
            Mijn reacties zijn nooit op de man, niet voor u, niet voor een ander.
            Ik kan er ook niet aan doen dat u het meeste met dergelijke verhalen afkomt en dus ook het meeste reacties krijgt.

Ik heb eerder de indruk dat u eerder geen antwoorden kan verdragen als die van mij komen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Ik antwoord trouwens niet anders op uw topics als die van anderen, mocht Charel728 dit zijn, dan kreeg hij hetzelfde antwoord.
              Mijn reacties zijn nooit op de man, niet voor u, niet voor een ander.
              Moet ik nu lachen of huilen ?

Comment

Moet ik nu lachen of huilen ?
                Daar doe je mee wat je wil, daar bestaan geen procedures voor. 😆
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Blijkbaar sijpelt één en ander toch door: mijn kennis heeft een brief via de post ontvangen. 5 bladzijden, en met een datum wanneer ze gaan langskomen: 6 juni , en inderdaad in 2016
                  Volgende week eens langsgaan om eens te gaan lezen wat ze allemaal voorstellen.

Comment

Wij zijn even benieuwd als jij om te weten wat in die brief staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Wij zijn even benieuwd als jij om te weten wat in die brief staat.
                      Hier gaan we dan:

Technieker gaat langskomen op 20 juni tussen 8 en 17 uur (leuk als ik er bij wil zijn om te weten wat er gebeurt, kans dat ik er gans de dag mag gaan "kamperen").

Op pagina 2: Uw bestelde producten (beetje vreemd, ik vroeg info en men maakt er al meteen een bestelling van)

Wat wordt geleverd, hou je vast:

Bizz Mobile XL 10
                      Mobile internet - laptop/tablet
                      Office&Go Services
                      Internet Maxi zonder vaste lijn
                      CUG between Fix to Mobile
                      FTM 0,14
                      No Limit National
                      ISDNoIP-2 Standard
                      ISDNoIP-2 MSN nummer
                      PnoneMail
                      ISDNoIP-2 MSN nummer

Dat alles met een prijs per maand, ongeveer wat hij nu betaalt.

Dan ook de melding dat er nog eenmalige kosten zijn, totaal geen info over wat en hoeveel. Ook nogal vreemd, klant vraagt tenslotte één enkele zaak: geef me stabiel internet, wat al maanden niet meer het geval is. Men zou beter over schadevergoeding wegens gebrekkige levering van het product spreken ipv over betalen van kosten.

En dan nog een hele boterham nuttige info over de configuratie van de hele zaak.

Kan er me iemand dat Chinees ontcijferen in mensentaal ? ("Internet Maxi", "Phonemail" en "No limit national" begrijp ik wel).
                      Toch een beetje straf dat men iemand met problemen (alhoewel, het werkt wat beter de laatste week) méér dan 2 maand laat "sudderen".
                      Maar mijn kennis is al tevreden dat er iets aan gedaan gaat worden.

Comment

Toch een beetje straf dat men iemand met problemen (alhoewel, het werkt wat beter de laatste week) méér dan 2 maand laat "sudderen".
                        Maar mijn kennis is al tevreden dat er iets aan gedaan gaat worden.
                        De enige dat echt klaagt ben jij dus en niet je maat (klant). 😆

Uit heel het verhaal (volledig topic) maken we dus op dat, zoals eerder vermeld, er andere producten/services besteld of geactiveerd moesten worden.

Zoiets gebeurt niet zonder dat de klant daarvan op de hoogte is en hiermee op een of andere manier akkoord gegaan is.

Er ontbreekt toch nog ergens een schakel in het verhaal, een of andere communicatie/info dat hier niet vermeld wordt en mogelijks een andere kijk op het geheel kan geven.

En wat de termen betreft die jij niet verstaat ... geef ze eens in op Google en die welke nuttig zijn om begrijpen worden je meteen voorgeschoteld ... met eerste resultaat zelfs een website van Proximus. ☺
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Waarom de ISDN behouden ... is totaal verouderd. Klant van mij bleef er ook aan vasthouden, tot treurens toe, maar uiteindelijk toch gans dat boeltje eruit gegooid.

Er was een probleem met het internet in combinatie met de ISDN-lijn waaraan zo'n Forum-centrale was gekoppeld. Deze installatie zorgde er dus ook voor dat er geen bbox3 (VDSL) kon geplaatst worden en men verder moest prutsen met de oude Alcatel ADSLonISDN-modem (8 PC's op een lijn met, volgens speedtest.net, 320kb download).

Voorstel van Proximus gevolgd: Oude centrale buiten, ISDN buiten en alles op VOIP en bbox3. In vergelijking met Telenet nog geen topsnelheid maar wel werkbaar. En opgelost binnen de 5 dagen ...

Wat ik vooral denk, is dat jullie doorgegeven hebben, of Proximus 'denkt' dat althans, dat alles op aparte nummers moet blijven en dat er daardoor geen 'capaciteit' meer is op het koperpaar dat binnenkomt. Bij ISDN kon je 2 nummers op een paar hebben zonder dat ze bezet geven als je bvb belt en een fax ontvangt en daarbij nog eens Internet. Als het geen probleem is dat de lijn bezet is bij een sporadische fax ... ISDN weg, 1 nummer ipv 2 en VDSL en de kans is groot dat het probleem is opgelost.

Maar daarin is het gokken ... Je vermeldt niet alle nodige gegevens en zo is het voor ons een beetje natte-vinger-werk

En ik ga niet zeggen dat het zo is, ik baseer mij gewoon op mijn ervaringen door de jaren heen (had zelf ISDN vroeger)
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Er ontbreekt toch nog ergens een schakel in het verhaal, een of andere communicatie/info dat hier niet vermeld wordt en mogelijks een andere kijk op het geheel kan geven.
                            Gij beschuldigt mij hier dus vlakaf van desinformatie en een mistgordijn optrekken om mijn gelijk te halen.
                            In juridische termen noemen ze dat eerroof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                              Waarom de ISDN behouden ... is totaal verouderd. Klant van mij bleef er ook aan vasthouden, tot treurens toe, maar uiteindelijk toch gans dat boeltje eruit gegooid.
                              Het tweede nummer mag weg, maar de ISDN telefooncentrale staat open en bloot ingewerkt in een paneel. Het zou een wonder zijn dat een andere, niet-ISDN telefooncentrale juist dezelfde afmetingen zou hebben, vandaar zijn aversie voor die ombouw.
                              Maar dit heb ik al eerder vermeld, dus ik weet niet wat iedereen hier bedoelt met "vermeldt niet alle gegevens".
                              Die man heeft 1 wens: zijn ISDN-telefooncentrale blijft werken en zijn internet wordt stabiel (snelheid is van geen belang, hij is totaal geen downloader). Maar dat heb ik hier ook al enkele keren vermeld.

Comment

De enige dat echt klaagt ben jij dus en niet je maat (klant). ��

Uit heel het verhaal (volledig topic) maken we dus op dat, zoals eerder vermeld, er andere producten/services besteld of geactiveerd moesten worden.

Zoiets gebeurt niet zonder dat de klant daarvan op de hoogte is en hiermee op een of andere manier akkoord gegaan is.

En wat de termen betreft die jij niet verstaat ... geef ze eens in op Google en die welke nuttig zijn om begrijpen worden je meteen voorgeschoteld ... met eerste resultaat zelfs een website van Proximus. ☺
                                Vergeet niet Verseg dat het leven lastig kan zijn, proximus niet naar je hand kunnen zetten, de banken niet naar je hand kunnen zetten, eandis niet naar je hand kunnen zetten, en last but not least, het weer niet naar je hand kunnen zetten.....dat is niet niks hé .
                                Last edited by Guest17; 6 april 2016, 09:27.

Comment

Working...
                                X