Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leest hier een Proximus medewerker mee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leest hier een Proximus medewerker mee ?

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Gij beschuldigt mij hier dus vlakaf van desinformatie en een mistgordijn optrekken om mijn gelijk te halen.
    In juridische termen noemen ze dat eerroof.
    Ik beschuldig niemand man, ik stel alleen vast volgens het volledige verhaal in dit topic dat er iets niet klopt en/of onvolledig is.

Wees even eerlijk tegenover uzelf ... heeft u ooit geweten dat (buiten een vergissing):
    • Een garagist een auto aflevert zonder bestelbon.
    • Een carrossierie uw auto uitdeukt zonder dat je dat besteld hebt.
    • De bakker een brood levert dat je niet gevraagd hebt.
    • De brouwer een bak bier aflevert zonder bestelling.
    • Een tuinman dat uw tuin komt heraanleggen zonder dat je dat gevraagd hebt.
    • Een schilder uw muren een ander kleurtje komt geven zonder dat je dit gevraagd hebt.
    • Een bedrijf dat letterlijk laat weten u niet te willen of mogen helpen.

Denk je dan dat een provider zomaar bij u thuis werken komt doen en een aanpassing aan uw abonnement doorvoert zonder dat de klant hierover ooit geïnformeerd werd en daarmee akkoord gaat?
    En stel in het ergste geval dat dit op een misverstand berust, dan kan de klant (hier uw maat) nog steeds reageren op de ontvangen brief en laten weten dat hij hiermee niet instemt.

Sociale media zijn goed om een oplossing te vinden, maar dit kan beginnen met een simple vraag om hulp of raad in plaats van reeds vanaf de eerste post conclusies te trekken en verwijten te maken.
    Misschien moet je eens proberen het anders aan te pakken en krijg je dan zelf wat positievere reacties.
    In dergelijke topics leg je meer de nadruk op het negatieve en hoe slecht een bedrijf/dienst wel is dan op de hulp dat je eventueel verwacht.
    Met een positieve aanpak komt men vaak veel sneller vooruit hoor.

Wat eerroof betreft is eerder al hetgeen je al van onzin gepost hebt over allerlei bedrijven (niet enkel dit topic) ... ze hebben u in het zak gezet, ze "mogen" niets doen, maar nadien blijkt telkens dat je "zelf" nooit benadeeld werd en dat je toch geholpen werd.
    Eandis heeft u bedrogen, uiteindelijk werd je niets aangerekend en heb je geen cent betaald ... je hebt wel eerst verschillende fora volgeschreven hoe ze u bedriegen nog voor je een factuur kreeg.
    Maar als blijkt dat ge geen gelijk hebt ... dan begin je erover dat je vermoedelijk volgend jaar bedrogen kan worden, zelfs dan blijf je dat negatieve verder duwen.

Je wil je maat helpen, mooie geste van u ... maar we zien uw maat nergens klagen, integendeel zelfs want u schreef eerder dat hij tevreden was dat er een oplossing komt.
    U bent negatiever tegenover heel de zaak dan uw maat zelf.

En voor je het weer aanhaalt, neen dit is niet op u als persoon bedoeld maar op de manier van informatie delen en daar steeds een specifieke negatieve wending aan te geven.
    Ik hoop van harte dat iedereen als klant met respect behandeld wordt en de nodige service krijgt, dit verlang ik ook zelf ... maar niet alles is steeds bewust om de klant te bedriegen.

Have a nice day.
    Last edited by VerSeg; 6 april 2016, 09:17. Reden: Typfout
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Tja, als elke opmerking die ik maak "negativisme" is, dan heb je natuurlijk gelijk.

In #1 staat alles uitgelegd wat tot de brief van Proximus geleid heeft. Men gaat de zaak ombouwen, men gaat dat komen doen op 6 juni, men vertelt wat de maandelijks te betalen som zal zijn, perfect.
      Maar ze schrijven dat er eenmalige kosten kunnen zijn, maar of ze er zullen zijn en hoeveel ze zullen zijn: geen spoor. Ik ga hierover nog wel een beleefd telefoontje plegen met Proximus.
      Een trouwe klant kosten aanrekenen om een probleem op te lossen waar hij niet de oorzaak van is vind ik een beetje vreemd ja.

Vergeet ook niet dat ik per jaar misschien 100 keer geraadpleegd wordt voor allerlei info en dat ik dat 99,9% probleemloos afhandel.

Ik heb nooit gezegd dat Eandis me bedroog, maar dat de kans er in de toekomst inzit als ze geen jaaropname van 365 dagen willen of kunnen doen. En ook al gaat het maar over 30 euro, dat zint me niet.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb eens gebeld naar Proximus en een vriendelijke mevrouw heeft me verzekerd dat dit:

Bizz Mobile XL 10
        Mobile internet - laptop/tablet
        Office&Go Services
        Internet Maxi zonder vaste lijn
        CUG between Fix to Mobile
        FTM 0,14
        No Limit National
        ISDNoIP-2 Standard
        ISDNoIP-2 MSN nummer
        PnoneMail

wat ze in de brief schrijven, hetzelfde is als dit: (gesuggereerd op userbase door een moderator die me toch méér onderlegd lijkt dan ikzelf op proximus-technisch gebied)

Doorgaans komen er in de woning 4 draden binnen (2 paar). Eén paar komt rechtstreeks van de KVD, het andere paar is ook op de KVD aangesloten, maar via een omweg (= het retour paar).
        Op beide paren kan er ADSL en/of telefonie (ook ISDN) geleverd worden, maar VDSL2 kan alleen op het rechtstreekse paar geleverd worden.

Wat Proximus in dit geval kan doen zijn de paren verwisselen in de KVD:
        * het signaal van de ROP (VDSL) op het rechtstreekse paar.
        * het signaal van de LEX (ISDN) op het retour paar.

Ik heb serieuze twijfels of dat wel hetzelfde is, maar ik heb te weinig telefonie kennis om zeker te zijn.

Comment

Op userbase verzekert men dat die twee zaken absoluut niet hetzelfde zijn, ongeacht wat die vriendelijke mevrouw ook beweert.
          Maar ik heb er al een antwoord op mijn vraag via de gebruiker "Proximus" aldaar.
          Gaat dus langs allerlei omwegen misschien toch opgelost geraken.
          Want de nu voorgestelde oplossing waar men ISDN gaat simuleren over IP betrouw ik niet zo ver: het zou wel eens kunnen dat er dan geen internetproblemen meer zijn, maar dat de ISDN lijnen veel gevoeliger voor storingen worden.
          Last edited by nete; 8 april 2016, 18:11.

Comment

Ze stellen een oplossing voor en het is nog niet goed precies? 😆
            Zou je nu niet best eens wachten tot ze komen en eerst alles grondig testen.
            Bij die oplossing krijg je ook support als iets niet OK is.

Ik hoop voor uw maat dat zijn oudere centrale nooit stuk gaat ... of alle moeite is teveegeefs. ☺
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ze stellen een oplossing voor en het is nog niet goed precies? ��
              Ik twijfel omdat de tweede oplossing in #48 me toch vééééééél eenvoudiger en bedrijfszekerder lijkt dan de eerste waar men vanalles gaat "simuleren".
              Ik wacht op verder nieuws via een PM op userbase, want 080022800 levert niet veel op: een heel vriendelijke mevrouw die me, ook als ik mijn twijfels uitte, een keer of 5 bij hoog en bij laag bleef verzekeren dat beide oplossingen identiek zijn, hetgeen onmiddellijk tegengesproken werd op userbase.

Comment

ISDN over IP is niet noodzakelijk een foutgevoelige situatie.
                Het is gewoon een protocollaag extra.
                Zelfs dit bericht die ik hier nu typ moet straks door wel 20 protocollagen en toch kan jij het straks lezen zonder fouten.
                Lees jij dit bericht op uw smartphone dan komen er nog 20 lagen bij en toch nog geen problemen.

Het ziet er goed uit. Maar Verseg heeft wel een punt dat die centrale het nu niet spontaan mag opgeven.

We duimen met je mee naar een goede afloop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  ISDN over IP is niet noodzakelijk een foutgevoelige situatie.
                  Het is gewoon een protocollaag extra.
                  Zelfs dit bericht die ik hier nu typ moet straks door wel 20 protocollagen en toch kan jij het straks lezen zonder fouten.
                  Lees jij dit bericht op uw smartphone dan komen er nog 20 lagen bij en toch nog geen problemen.

Het ziet er goed uit. Maar Verseg heeft wel een punt dat die centrale het nu niet spontaan mag opgeven.

We duimen met je mee naar een goede afloop.
                  OK, da's al een geruststelling. Maar wat denk jij van de tweede oplossing ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    OK, da's al een geruststelling. Maar wat denk jij van de tweede oplossing ?
                    Dat van die twee koperparen klopt wel.
                    Maar voor de rest durf ik daar niet zo over uitspreken omdat ik zelf de voeling kwijt ben de laatste jaren hoe ze het in de "wijkkast" allemaal aansluiten.
                    Naar ik meen ziet de uitleg er wel naar uit dat het door een kenner naar voor is gebracht.
                    Wat ik wel weet is dat bv omschakelingen van POTS naar ISDN in de tijd een heel gedoe was en er zowel een aanpassing nodig was op het demarcatiepunt (waar de kabels in huis komen) en in de "wijkkast". Als je nu het omgekeerde moet doen om van ISDN naar raw moet gaan vermoed ik dat je de omgekeerde transitie zal moeten ondergaan.

Ook was het vroeger (lang geleden) zo dat voor elke technologie er een dedicated slot zeg maar voorzien was in de wijkkast.
                    Nu zitten daar kaarten in die bijna alle technologieen ondersteunen. Zeg maar een soort generische modem die zowel POTS, ISDN, ADSL, VDSL,... in al hun varianten kan ondersteunen.
                    Mogelijks (ik zeg wel mogelijks) is er recent een upgrade gedaan in die "wijkkast" en is uw vriend zijn ISDN centrale of modem niet 100% compatibel ermee vanwaar de problemen.
                    Maar dat laatste blijft puur gissen natuurlijk.

Het voorstel zoals ze het nu gedaan hebben ziet er wel professioneel uit en daar is blijkbaar toch over nagedacht lijkt mij.
                    Op de ISDN centrale na zal alles van het laatste nieuw zijn.
                    Dus all by all not a bad thing. Ik heb daar toch een goed oog in nu.

Comment

Vandaag is de Proximus technieker bij mijn kennis langsgeweest en heeft alles prima omgebouwd. Ik vermoed dat hij de oplossing toegepast heeft met 1 paar voor ISDN telefonie en 1 paar voor VDSL internet.

Comment

Supergoed nieuws. Heeft wel even geduurd maar je bent er.
                        Bedankt voor de update.

Comment

Je ziet dat je niet te snel vooraf negatief moet denken. 😊
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X