Re: SUV kopen, help !
Helaas is dat maar al te waar.
Mercedes heeft op korte tijd zijn oerdegelijke reputatie compleet naar de filistijnen geholpen.
Ik heb nog één van die "ijzeren" modellen van 25 jaar geleden als opvolger van mijn W123 met de 5 cilinder 300 diesel.
En die laatste was nog een stuk compromislozer dan de huidige. Pompbediening dmv stangen, lijnpomp die gewoonweg alles slikte, tot frituurolie toe, dubbeldikke remschijven, een servo waarin ik nooit olie heb verwisseld of bijgevuld op 450.000 km, distributieketting ipv riem...
Ik kan een lijstje maken van alles wat nog origineel was na die 21 jaar en 450.000 km maar ik zie er geen doen aan. Alle 5 de injectoren, 4 van de 5 gloeibougies (5 minuutje werk was dat, je moet daar nu eens voor naar de garage, kassa kassa), de waterpomp, .... veel te lange lijst.
Het volstaat om de betrouwbaarheidsstatistieken van vb de ADAC, of TA (laatste issue) door te nemen. De Jappen staan altijd vooraan. Andere merken staan altijd achteraf, geen namen maar iedereen weet wat ik bedoel.
Ook op het vlak van onderhoud zeer logisch, tegenwoordig moet je de halve voorbouw afbreken om een ander koplampje te steken, halve dag werk voor een oliefilter of brandstoffilter.
In het kort : ik ben tevreden over mijn Mercedessen maar ook hier is een volgende geen optie meer.
Vanaf het model met de puiten-ogen hebben ze zich op alle vlakken pijn gedaan, zelfs op het vlak van carrosserie. Aan mijn W124 is geen roest, ik zou niet weten waar.
Ik heb een collega met nog zo'n puitenogenmodel, brandstofpomp vervangen, één zijde compleet herspoten, schoonvader van mijn zoon (een C) : roest onderaan de deuren.
Ik kan dit verhaal over MB (helaas) alleen maar bevestigen.
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
Bekijk bericht
Mercedes heeft op korte tijd zijn oerdegelijke reputatie compleet naar de filistijnen geholpen.
Ik heb nog één van die "ijzeren" modellen van 25 jaar geleden als opvolger van mijn W123 met de 5 cilinder 300 diesel.
En die laatste was nog een stuk compromislozer dan de huidige. Pompbediening dmv stangen, lijnpomp die gewoonweg alles slikte, tot frituurolie toe, dubbeldikke remschijven, een servo waarin ik nooit olie heb verwisseld of bijgevuld op 450.000 km, distributieketting ipv riem...
Ik kan een lijstje maken van alles wat nog origineel was na die 21 jaar en 450.000 km maar ik zie er geen doen aan. Alle 5 de injectoren, 4 van de 5 gloeibougies (5 minuutje werk was dat, je moet daar nu eens voor naar de garage, kassa kassa), de waterpomp, .... veel te lange lijst.
Het volstaat om de betrouwbaarheidsstatistieken van vb de ADAC, of TA (laatste issue) door te nemen. De Jappen staan altijd vooraan. Andere merken staan altijd achteraf, geen namen maar iedereen weet wat ik bedoel.
Ook op het vlak van onderhoud zeer logisch, tegenwoordig moet je de halve voorbouw afbreken om een ander koplampje te steken, halve dag werk voor een oliefilter of brandstoffilter.
In het kort : ik ben tevreden over mijn Mercedessen maar ook hier is een volgende geen optie meer.
Vanaf het model met de puiten-ogen hebben ze zich op alle vlakken pijn gedaan, zelfs op het vlak van carrosserie. Aan mijn W124 is geen roest, ik zou niet weten waar.
Ik heb een collega met nog zo'n puitenogenmodel, brandstofpomp vervangen, één zijde compleet herspoten, schoonvader van mijn zoon (een C) : roest onderaan de deuren.
Ik kan dit verhaal over MB (helaas) alleen maar bevestigen.
Comment