Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meteropnames

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Meteropnames

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Je geeft niet af hé...

De eerste link is in mijn opinie voor een "speciale" meteropneming, wat het hier niet is. Ik wil gewoon na een jaar een jaarverbruik doorgeven.
    De tweede link is het toegangscode systeem voor als je een kaartje hebt gekregen.

Via FB vroeg men de EAN code en het adres. Simpel hé.
    Reactie was op uw vraag om de info te geven welke je niet kon vinden.

Waarom dan een topic starten als het zo simpel is?
    Eerste nummer is algemene klantendienst ... daar kan je na keuzemenu altijd terecht en verbinden ze u door indien verkeerd gekozen.
    Te simpel zeker?
    En heb je via FB al een antwoord dat het OK is?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik zou mijn tellerstand laten afgeven bij Eandis door een deurwaarder... simpel toch .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik zou mijn tellerstand laten afgeven bij Eandis door een deurwaarder... simpel toch .
        Gewoon uw teller opsturen ter controle.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          En heb je via FB al een antwoord dat het OK is?
          Inderdaad, ik sta op de lijst voor meteropname in de maand februari wordt me gemeld. Dus wel een maand te laat. Nu geen probleem, volgend jaar mogelijks wel. (heb ik ook nog gemeld).

Misschien niet erg logisch, maar Facebook wordt dus veel meer van nabij gevolgd dan een mail of iets dergelijks.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Inderdaad, ik sta op de lijst voor meteropname in de maand februari wordt me gemeld. Dus wel een maand te laat. Nu geen probleem, volgend jaar mogelijks wel. (heb ik ook nog gemeld).

Misschien niet erg logisch, maar Facebook wordt dus veel meer van nabij gevolgd dan een mail of iets dergelijks.
            Je hebt via FB nu net hetzelfde bekomen dan wanneer je niets had ondernomen ... niets.

Aan uw verzoek de huidige tellerstanden te gebruiken werd via FB niet voldaan.
            Met andere woorden ... ze laten u zoals uw buren geduldig afwachten tot ze het automatisch verwerken.

Met heel die cinema heb je dus geen knijt gewonnen en zal je net als iedereen de stand van februari moeten gebruiken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Vandaag zijn ze de tellerstanden komen opnemen. Op 20 januari (1 jaar) had ik 3800 kWh verbruik, nu op 9 februari (1 jaar en 3 weken verbruik) is dat reeds 4672 kWh. Ik zit dus al niet zo ver meer van de 5000 kWh verwijderd.
              Voor dit jaar dus geen enkel probleem vermits de turteltaks maar start vanaf 1 maart.
              Volgend jaar zal ik wel een kaartje krijgen rond 20 januari en kan ik dus mijn verbruik mooi onder de 5000 kWh "houden". Het jaar daarop, als ze dan weer zelf komen opnemen na 12 maand en 3 weken, zitten we mogelijks wel met een probleem. Dus alvast zorgen dat ik in 2017 een verbruik doorgeef van 4999 kWh al zal mijn werkelijk verbruik op die 11 maand vermoedelijk maar rond de 3000 kWh liggen.
              Bijzonder zielig toch dat een mens zo moet gaan handelen bij gebrek aan automatisering van Eandis.
              Behoudens een Siberische winter vanaf november zal ik wel nooit een jaarverbruik (= 365 of 366 dagen dus en geen weken of maanden méér of minder) van méér dan 5000 "echte" kWh hebben.

Comment

Ik ben ook van het principe, juist is juist en genoeg is genoeg, zelfs al gaat het " maar " om extra 2,90 euro per maand, oftewel 30 euro per jaar.

Want stel dat je idd. 1 kWh. over die forfaitaire grens van 5000 kWh. gaat, dan kost die extra kWh je wel 30 euro !

Lastige periode wel geweest, paar dagen toch wat kouder (onder de 4 graden) en overdag vaak alles potdicht in de lucht, dus bye bye zonnepanelen opbrengst.

Dat ga je dus om de 2 jaar hebben want eind januari begin februari kan best koud zijn en dankzij onze ligging aan een kust hebben we vaak ook zware bewolking.
                Last edited by Empe; 10 februari 2016, 18:30.

Comment

Je hebt via FB nu net hetzelfde bekomen dan wanneer je niets had ondernomen ... niets.

Aan uw verzoek de huidige tellerstanden te gebruiken werd via FB niet voldaan.
                  Met andere woorden ... ze laten u zoals uw buren geduldig afwachten tot ze het automatisch verwerken.

Met heel die cinema heb je dus geen knijt gewonnen en zal je net als iedereen de stand van februari moeten gebruiken.
                  En toch heeft Nete 100% gelijk, zij als maatschappij moeten zich evenveel aan de voorwaarden houden dan wie dan ook.

Comment

Vandaag zijn ze de tellerstanden komen opnemen.
                    Nu eens goed je factuur in de gaten houden Nete, als ze om een of andere reden de opnamedata gewijzigd hebben, moet de periode van volgende opname vermeld staan, is alvast zo bij Infrax.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      En toch heeft Nete 100% gelijk, zij als maatschappij moeten zich evenveel aan de voorwaarden houden dan wie dan ook.
                      En weet je nu of ze effectief te laat zijn, of vorig jaar te vroeg? ☺

Men weet evenmin of nete ooit van leverancier veranderde en daarmee mogelijks een invloed op die datum kwam.

De aansluitingsdatum heeft mogelijks een invloed in bepaalde regio's.
                      Als ik zoek wanneer de opnames gebeuren, dan is dat in één regio dezelfde maand voor iedereen en elders de maand van aansluiting.

Men moet alle punten van het verhaal kennen ... die kent in dit geval enkel nete.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Men weet evenmin of nete ooit van leverancier veranderde en daarmee mogelijks een invloed op die datum kwam.

Als ik zoek wanneer de opnames gebeuren, dan is dat in één regio dezelfde maand voor iedereen en elders de maand van aansluiting.

Men moet alle punten van het verhaal kennen ... die kent in dit geval enkel nete.
                        Ik ga het nog éééééééééééééééén keer zeggen: ik ben al een jaar of 5 bij dezelfde leverancier. Ik krijg een kaartje van Eandis om de meterstanden door te geven, elke keer rond half januari. Als ze zelf komen opnemen is dat dan ergens rond half februari. Die (kleine) maand afwijking kan me geen barst schelen, behalve als ik door HUN willekeur kans loop om daardoor vanaf 2017 VOLKOMEN ONTERECHT 30 euro méér te mogen gaan ophoesten. Ik hoop dat je nu EINDELIJK de essentie begrijpt (zoals empe en demeyereg).

Ik zet dit in een topic om ook de lezer op deze anomalie te wijzen, kan misschien voor anderen nuttige info zijn.

Comment

Grappig dat je altijd klaagt over zaken die u nog niet overkomen zijn, maar je mogelijks ooit kunnen overkomen. 😆
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Het is je netwerk beheerder die de tellers komt opnemen VerSeg, daar heeft je leverancier totaal niets mee te maken.
                            Tellers worden op vaste data en per regio opgenomen, en dat mag volgens wet hoogstens twee weken afwijken.
                            Bij uitzondering bv. verhuis wordt dat door beide partijen en ondertekend doorgegeven naar de netwerkbeheerder,
                            bij plaatsing van een nieuwe teller worden papieren opgemaakt door de plaatser die de eigenaar/huurder moet ondertekenen
                            voor akkoord.
                            Hier hebben wij het geval ook mee gemaakt, ik weet heel goed hoe dat allemaal in elkaar steekt.
                            Last edited by Guest42; 10 februari 2016, 23:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Het is je netwerk beheerder die de tellers komt opnemen VerSeg, daar heeft je leverancier totaal niets mee te maken.
                              Tellers worden op vaste data en per regio opgenomen, en dat mag volgens wet hoogstens twee weken afwijken.
                              Op de site heb ik deze info eens gevonden, met je adres kon ik weten wanneer de meteropname gebeurt.
                              Hier is dat voor iedereen maart.
                              Voor nete zijn regio kon ik vinden dat dit de maand van aansluiting is.
                              Dus blijkbaar niet in elke regio dezelfde regeling als die info klopt?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Dus blijkbaar niet in elke regio dezelfde regeling als die info klopt?
                                Zie hier boven info de VREG VerSeg, hier bij ons is dat een paar jaar geleden ook gebeurd, opname twee maanden te vroeg,
                                net na de zomer, voor wie zonnepanelen had liggen een slechte zaak dus, na een procedure zijn wij door de VREG in het gelijk gesteld, en is er een correctie uitgevoerd.
                                Het ganse verhaal heeft zelfs de kranten gehaald.

Comment

Working...
                                X