Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meteropnames

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Meteropnames

Moeilijk is het niet hé, TS heeft volledig gelijk, wij moeten ons aan de afspraken houden, en dat moet de netbeheerder ook.
    §4 De elektriciteitsdistributienetbeheerder bepaalt per toegangspunt, vermeld in §2 de maand waarin hij jaarlijks de meterstanden zal bepalen (= opnamemaand). Dat is een eigenschap van het toegangspunt dat bijgehouden wordt in het toegangsregister en waarvan de leverancier op het toegangspunt op de hoogte wordt gebracht (onderdeel van de stamgegevens). De meterstanden worden bepaald in een periode die loopt van
    tien werkdagen voor het begin van die maand tot tien werkdagen na het einde van die maand. Voor maandelijkse gemeten toegangspunten worden de meterstanden bepaald in de periode van zeven werkdagen voor en vijf werkdagen na het einde van de te meten maand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Moeilijk is het niet hé, TS heeft volledig gelijk, wij moeten ons aan de afspraken houden, en dat moet de netbeheerder ook.
      Ziezo, 46 posts samengevat in 1 zin.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Maar daarom klopt het nog niet dat TS dit jaar een extra (hogere) heffing zal betalen.
        Dit was het voornaamste hekelpunt toch in dit topic?

Edit: En uit dit verhaal kunnen we de echte oorzaak nog steeds niet opmaken.
        Wat als de post het kaartje verliest of een kind het uit de bus haalt?
        Enkel Eandis kan een echt antwoord geven ... maar dat zullen we vermoedelijk nooit hier lezen.
        Last edited by VerSeg; 4 februari 2016, 17:58.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Edit: En uit dit verhaal kunnen we de echte oorzaak nog steeds niet opmaken.
          Wat als de post het kaartje verliest of een kind het uit de bus haalt?
          Enkel Eandis kan een echt antwoord geven ... maar dat zullen we vermoedelijk nooit hier lezen.
          De oorzaak ken ik niet: Ik heb hen een bericht gestuurd via hun site, geen reactie.
          Ik heb dan maar een bericht geplaatst op hun Facebook pagina (doorgaans zijn bedrijven daar nogal gevoelig aan): geen reactie
          Ik heb op dat bericht dan zelf gisteren gereageerd met "wat nut heeft een berichtenmogelijkheid op Facebook als er niet gereageerd wordt.
          Vandaag dan wel reactie: ze vragen een PM te sturen met adres en EAN nummer.
          Helaas ben ik maar een sporadische FB gebruiker en heb ik hen nu moeten vragen HOE ik in Facebook een PM stuur....

Comment

Facebook is een sociaal netwerk en dient niet echt om zo te communiceren ... het wordt net als een forum, twitter en dergelijke vaak specifiek gebruikt om iets zoveel mogelijk in de aandacht te brengen.
            Begrijpelijk als een normaal contact geen uitweg kan brengen, maar de standaard weg is bij voorkeur nog steeds de telefoon of e-mail ... maar e-mail is in principe nooit prioritair.
            Je stuurt ook geen e-mail of Facebook bericht naar de hulpdiensten in een noodgeval.

Op hun website staat ook dat je ze telefonisch kan bereiken voor de tellerstanden op verzoek van de klant.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Facebook is een sociaal netwerk en dient niet echt om zo te communiceren ... het wordt net als een forum, twitter en dergelijke vaak specifiek gebruikt om iets zoveel mogelijk in de aandacht te brengen.
              We hebben eens een uiteenzetting gekregen in de computerclub van Eandis in Melle van de verantwoordelijke voor het gebruik door hen van de sociale media. Die persoon wist alvast te vertellen dat Facebook en Twitter nauwgezet gevolgd worden omdat ze niet anders kunnen (en ook om zich zo nodig te verweren tegen dwaze aantijgingen).
              Hij wist ook te vertellen dat voor een zeer groot aantal klanten FB en Twitter helaas al wel de standaardweg voor communicatie is geworden.
              Als je dan op een mail na 2 seconden een automatisch antwoordje krijgt dat ze het bericht ontvangen hebben en daarna weken niks meer, tja wat doe je dan ? En inderdaad, na een dag of 2 op FB wél reactie.

Comment

Nete, het is niet omdat veel mensen uit eigen initiatief FB gebruiken, dat het daarom een correcte manier van handelen is.
                En wat er in een club tussen de soep en patatten gezegd wordt is niet altijd de meest interessante info ... lees op de site wat je moet doen.

De meeste bedrijven volgen FB, maar geloof niet dat het de mensen van facturatie of zo zijn die dat zelf doen.
                Inderdaad om te kunnen reageren op onzin zullen bedrijven FB volgen en ook om structurele probleem te ontdekken.
                FB wordt misschien meer en meer gebruikt, maar websites nog veel langer en laat op de website van Eandis nu minstens 15 keer zeer duidelijk staan dat je voor vragen over tellerstanden of het doorgeven van niet periodieke tellerstanden (zonder kaartje) telefonisch contact moet opnemen op een specifiek nummer.
                Als jij daar je botten aan veegt en het op een andere manier wil doen, dan ben je zelf de oorzaak van de latere of geen reactie.

Contacteer gewoon de juiste personen of diensten, dat verloopt gewoon vlotter.
                En een ontvangstbevestiging op een e-mail wordt automatisch gestuurd, een leesbevestiging misschien door de persoon waar het verkeerdelijk bij terecht kwam en wie het geforward kreeg, kan mogelijks honderden e-mails te behandelen hebben.
                In elk bedrijf hanteert men e-mails minder prioritair dan telefoon, dus neem die telefoon vast en bel naar het juiste nummer.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt dat de opnames van tellerstanden op tijd mogen gebeuren en dat je daarover geen vragen mag stellen, maar doe het dan zelf op een correcte manier.
                Als een bedrijf een bepaalde manier van communiceren aanbeveelt, dan is dat in principe omdat daar de meeste mensen voorzien worden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  We hebben eens een uiteenzetting gekregen in de computerclub van Eandis in Melle van de verantwoordelijke voor het gebruik door hen van de sociale media. Die persoon wist alvast te vertellen dat Facebook en Twitter nauwgezet gevolgd worden omdat ze niet anders kunnen (en ook om zich zo nodig te verweren tegen dwaze aantijgingen).
                  Hij wist ook te vertellen dat voor een zeer groot aantal klanten FB en Twitter helaas al wel de standaardweg voor communicatie is geworden.
                  Als je dan op een mail na 2 seconden een automatisch antwoordje krijgt dat ze het bericht ontvangen hebben en daarna weken niks meer, tja wat doe je dan ? En inderdaad, na een dag of 2 op FB wél reactie.
                  Even off topic nete en een mooi medium, door véél meer bedrijven gevolgd dan je zou vermoeden,
                  maar ook door véél meer zelfstandigen gebruikt dan je zou denken, zie maar een bepaalde merk garages.
                  Goed voor de klant zou ik zeggen, want dat geeft hen macht, een ontevreden klant kan de zelfstandige
                  veel schade berokkenen en dat weet die zelfstandige ook, en daar zal de garagist in dit voorbeeld extra zijn best moeten doen, wat hij ook zal doen,
                  wees daar maar zeker van.....
                  Die netbeheerders, dat is natuurlijk een ander verhaal, je kan er namelijk niet naar de concurrent stappen,
                  voor ons is de Infrax zetel hier maar enkele Km vandaan, beste is deze mannen eens zelf op de hoogte brengen,
                  en er voor zorgen dat je bij de juiste man terecht komt.

Comment

Nete, het is niet omdat veel mensen uit eigen initiatief FB gebruiken, dat het daarom een correcte manier van handelen is.
                    En wat er in een club tussen de soep en patatten gezegd wordt is niet altijd de meest interessante info ... lees op de site wat je moet doen.
                    Het was niet tussen de soep en de patatten, het was de verantwoordelijke voor opvolging FB en Twitter (ik dacht zelfs een kaderfunctie) die de uiteenzetting gaf.
                    Als je de normale weg volgt (invulformulier op site zonder reactie) en weken later een bericht op Facebook plaatst waar je dan na een herinnering na 2 dagen wél reactie krijgt, waar schort er dan iets ?

Ik heb zojuist nog even geprobeerd via het 0800 nummer om mijn tellerstand door te geven. Direct computerstem die vraagt om toegangscode te geven en af te sluiten met een #. Laat nu die code op het kaartje staan dat ze niet sturen.....

Uiteindelijk komen we altijd opnieuw uit op de rode tekst uit #33.

Maar ik ben voor dit jaar gerust, gezien de taks maar ingaat vanaf volgende maand.

Comment

Ik heb zojuist nog even geprobeerd via het 0800 nummer om mijn tellerstand door te geven. Direct computerstem die vraagt om toegangscode te geven en af te sluiten met een #. Laat nu die code op het kaartje staan dat ze niet sturen.....
                      Dan bel je naar het verkeerd nummer, er is een ander nummer voor als je GEEN kaartje hebt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Dan bel je naar het verkeerd nummer, er is een ander nummer voor als je GEEN kaartje hebt.
                        Ik heb ingevolge hun vraag op FB de gegevens via een berichtje daar gemeld. Uiteindelijk werkt FB blijkbaar veel vlotter dan de "geijkte weg".

Als jij dat nummer gevonden hebt mag je het me altijd eens doorgeven. Ik zie nergens op de site van Eandis een verwijzing naar "meterstand doorgeven indien geen kaartje ontvangen", misschien kijk ik er over.

Comment

Ik heb ingevolge hun vraag op FB de gegevens via een berichtje daar gemeld. Uiteindelijk werkt FB blijkbaar veel vlotter dan de "geijkte weg".

Als jij dat nummer gevonden hebt mag je het me altijd eens doorgeven. Ik zie nergens op de site van Eandis een verwijzing naar "meterstand doorgeven indien geen kaartje ontvangen", misschien kijk ik er over.
                          Geijkte weg heb je nooit gebruikt volgens je eigen uitleg.
                          En FB werkt blijkbaar toch niet beter want je wil nog steeds je tellerstanden doorgeven ... dus toch nog niet opgelost via de niet geijkte weg?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Eandis meteropname op aanvraag:
                            Meer weten over je aansluiting elektriciteit, aardgas of riolering, meterstanden, zonnepanelen, premies, BENOveren en nog meer? We helpen je graag op weg!

Eandis meterstanden doorgeven:
                            Meer weten over je aansluiting elektriciteit, aardgas of riolering, meterstanden, zonnepanelen, premies, BENOveren en nog meer? We helpen je graag op weg!

Een periodieke meteropname is wanneer men langskomt of wanneer een kaartje ontvangen wordt, alle andere meteropnames zijn "meteropnames op aanvraag".
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb jaren geleden eens een overdreven afrekening gehad omdat het invulkaartje ergens verloren gegaan was. Het was toevallig het eerste jaar na een nulverbruik wegens zonnepanelen.
                              Met één telefoontje van 15 seconden aan de stroomdistributeur was dat opgelost, de juiste meterstand doorgegeven en enkele dagen later stak de kredietnota van de stroomleverancier in de bus...

Comment

Eandis meteropname op aanvraag:

Eandis meterstanden doorgeven:

Een periodieke meteropname is wanneer men langskomt of wanneer een kaartje ontvangen wordt, alle andere meteropnames zijn "meteropnames op aanvraag".
                                Je geeft niet af hé...

De eerste link is in mijn opinie voor een "speciale" meteropneming, wat het hier niet is. Ik wil gewoon na een jaar een jaarverbruik doorgeven.
                                De tweede link is het toegangscode systeem voor als je een kaartje hebt gekregen.

Via FB vroeg men de EAN code en het adres. Simpel hé.

Comment

Working...
                                X