Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Curved TV screen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Curved TV screen

Momenteel zijn er twee redenen waarom fabrikanten van die curved dingen maken:
    1. Omdat het kan
    2. Om het verschil aan te geven tss OLED en de rest.

Al de rest is BS. Het is natuurlijk zo dat we al heel lang gewend zijn om naar gebogen schermen te kijken (tenzij je nog nooit in een cinema gezeten hebt), dus op zich is dat geen reden voor een oftalmoloog om het af te keuren. Maar het is een feit dat het voor cinemagebruik een groot voordeel is met gebogen schermen te werken door het gebruik van projectie. Doordat dan het scherm zo groot is en de afstand waar iedereen zit in principe zo ver is, heeft het systeem daar ook geen nadelen. Tenzij je op de eerste rij gaat zitten, maar dan zal het niet alleen de oftalmoloog zijn waarvan je onder je voeten gaat krijgen, een nekblokkage krijg je er dan gratis bij.

Of je er de cinemavoordelen bij je thuis van kan ondervinden hangt allemaal af van de afmetingen. In een bepaalde combinatie van grootte van het scherm, buiging van het scherm en kijkafstand, zal het effectief wel zo zijn dat je (als enige kijker) optimaal kan genieten van het beeld. Je wordt inderdaad meer binnen het beeld 'gezogen'. Maar in de realiteit, zijn de buigingen die nu gefabriceerd zijn zodanig sterk dat het gros van de huiskamers te klein is om dat te kunnen waarmaken. Zo is voor de 55' van LG de curve ongeveer 7cm, dwz dat je ideaal op 3m44 afstand van het scherm zit. Hoe groter het scherm, hoe groter de afstand natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
      Momenteel zijn er twee redenen waarom fabrikanten van die curved dingen maken:
      1. Omdat het kan
      2. Om het verschil aan te geven tss OLED en de rest.
      Al de rest is BS.
      Sinds wanneer zijn alle curverd TV's OLED?
      De meeste zijn net geen OLED.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Sinds wanneer zijn alle curverd TV's OLED?
        De meeste zijn net geen OLED.
        http://electronica.infonu.nl/multimedia/155474-curved-televisie-biedt-een-tv-met-gekromd-scherm-echt-meer.html

Comment

Waarom lees ik dan bij o.a. bepaalde LG curved TV's dat het een IPS LCD paneel is met LED verlichting?

Edit: Lees ook dit artikel eens: http://www.digitaltrends.com/home-th...amsung-js9500/

Meanwhile, Samsung, which shelved OLED to redefine what was possible with LCD TV technology, has produced the Js9500 SUHD TV, brandishing quantum dots for billions more colors, and a full array local dimming (FALD) LED backlight system that promises class-leading black levels, contrast, and color.
          Last edited by VerSeg; 29 oktober 2015, 16:59.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

FWIW ik ben vandaag nog eens wezen kijken bij VDB.

ALLE LCD LED schermen hebben nog steeds een beperkte kijkhoek - al moet ik zeggen dat het redelijk meevalt - maar toch, eens een bepaalde hoek overschreden, wordt het beeld "grijs/wit", enfin jullie weten wel wat ik bedoel.

Bij de OLED LG was dit totaal niet merkbaar.

De OLED LG die daar stond had een curved screen, het was een 55 inch.
            De tweelingbroer met recht schem en in 55 inch OLED was niet tentoongesteld, maar heeft identiek dezelfde prijs.

Dat ik nu recht of iets excentrisch voor die OLED stond - ik had steeds een goed beeld - geen vervorming.

Dus in dit geval - wanneer de prijzen gelijk zijn - is het een kwestie van smaak zou ik zeggen.

Voor wie het interesseert: LG is bezig aan een oprolbaar scherm.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Voor wie het interesseert: LG is bezig aan een oprolbaar scherm.
              Alé., dan kan je met je TV in je binnenzak lopen als een iPad ook al niet groot genoeg meer is.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja, maar ik vraag me dan ook af hoe ze zo'n scherm "egaal gaan" uitrollen, ik denk dat er dan nog méér vervormingen gaan zijn dan bij een curved screen
                Begin maar allemaal de muren te plamuren !
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Voorzetwand in mdf, en dan ophangen met 4 punaises zeker.

Ik snap echt niet wat fabrikanten zich voorstellen bij een oprolbaar scherm.
                  Voor een GSM is zo'n rolleke niet handig (of maken ze ook oprolbare batterijen en printplaten?).
                  Een plat voorwerp is makkelijker dan een rolleke in uw zakken.

Voor een TV snap ik echt het nut niet. Ik verhuis een TV toch maar 1 of 2 keer op zijn levensduur.

Comment

90% van de curved tv's zijn LED en niet OLED... meerdere merken hebben er nu één in oled maar dat merk je wel aan de prijs.

Reden van curved = ga eens naar de cinema en bekijk het scherm als je beneden staat.
                    Of dat nu een voordeel is bij ons in de living dat is een andere zaak.

Je zou betere (minder vervormde) beelden krijgen. lens is bol scherm is hol ( 0 operatie)

En als het over kijkhoek gaat bij platte schermen doe gewoon de test tussen een model van 500€ (+/- 100cm) en ene van 1000€ zelfde maat.
                    De beweging van de lcd cellen sluiten ofwel matig af (lage kwaliteit = blauwe schijn in donkere delen onder kijkhoek) ofwel bijna volledig af (goede kwaliteit = beeld blijft vrijwel zwart in donkere delen onder kijkhoek.)

PS.

Geloof nooit in de beeld hertz die erop staan dit is zatte zever.
                    In een lcd tv zitten verschillende led plaatjes achteraan die een bepaalde hertz hebben. Ze tellen deze op om zo aan hoge cijfers te geraken maar dit geeft totaal verkeerde resultaten EN als het een 3d is deel het dan maar al door 2.
                    Als er inderdaad in je tv 10 panelen zitten met ledjes van 100 hz dan heb je een 1000Hz. 10 panelen zorgen voor betere controle in je beeldplaat en is je licht gelijkmatiger naar de zijkanten toe ten opzichte van de vroegere lcd displays. Die was helder in het midden en je kreeg als het ware een vignet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Ergens ga ik er ook wel van uit dat die curved eigenlijk maar een gimic is, die over enkele jaren volledig zal verdwenen zijn (een beetje zoals dat 3D gebeuren).
                      idd Er zijn momenteel bijna geen curved TV's meer te vinden.
                      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                        idd Er zijn momenteel bijna geen curved TV's meer te vinden.
                        Er zijn er inderdaad minder te vinden dan vroeger, anderzijds zijn er nu veel meer curved computerschermen te vinden.
                        Spijtig want in groot formaat van scherm anders wel heel goed.
                        LG biedt het in elk geval nog aan in 65” en 55”. [emoji106]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

LG biedt het in elk geval nog aan in 65” en 55”. [emoji106]
                          Ben je zeker? Ik zie op hun website enkel nog modellen van 2016.
                          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Curved TV screen

Ben je zeker? Ik zie op hun website enkel nog modellen van 2016.
                            Deze staat toch nog tussen de producten op hun website.

Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Deze staat toch nog tussen de producten op hun website.

Da's een model uit 2016, niet meer verkrijgbaar.
                              Last edited by Jokke; 21 juli 2019, 15:30.

Comment

Da's een model uit 2016, niet meer verkrijgbaar.
                                Dan zouden ze het beter in archief of zo zetten dan bij producten. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X