Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

    Puur ter info; vanaf ongeveer 22.000 voor een Auris momenteel




    PS: ik heb geen aandelen en rij ook niet met Toyota maar met eentje met sjoemelsoftware

    Comment


    • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

      Maar die auris is geen plug-in hybride he.

      Ik heb eens een poging gedaan om op de website van toyota te kijken maar wat voor een rotsite is me dat. Eerst de melding dat internet explorer 9 er niet mee werkt. Dan in chrome een popup om hun website te beoordelen. Enquete beginnen invullen en halverwege loopt de boel vast.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Maar die auris is geen plug-in hybride he.

        Ik heb eens een poging gedaan om op de website van toyota te kijken maar wat voor een rotsite is me dat. Eerst de melding dat internet explorer 9 er niet mee werkt. Dan in chrome een popup om hun website te beoordelen. Enquete beginnen invullen en halverwege loopt de boel vast.

        mir
        Hybrid is geen heiligmakend systeem hoor Mir, ik zou hier een verhaal kunnen neerzetten van een vriend die met een Lexus 450 Hybrid rijdt,
        maar dat heb ik hier reeds eens gezet, voor het profijt in verbruik hoef je het niet te doen.
        En die dingen geraak je na een paar jaar aan de straatstenen niet meer kwijt.
        Draai en keer het zoals je wil, als je X aantal Kg met een bepaalde cx waarde van punt a naar punt b moet verplaatsen heb je daarvoor
        x aantal Kw energie nodig, een Hybrid heeft als voordeel dat deze wat energie terug voert tijdens het remmen die je dan terug kan
        recupereren bij het vertrekken, maar dat ding weegt ook een pak meer dan een andere wagen.
        Om een lang verhaal kort te maken, Frans verbruikte 2 liter minder met zijn Mercedes 300 diesel dan met zijn Lexus 450 Hybrid met benzine.
        Rekening houdend met de aankoopprijs weet je snel wat je moet kiezen.
        Last edited by Guest42; 23 oktober 2015, 13:09.

        Comment


        • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Er is nog een andere reden waarom benzine goedkoper zou moeten zijn : een liter benzine bevat gewoon minder warmte dan een liter diesel. Dat verschil is ongeveer 13%, en dus is het logisch dat een diesel alleen al daardoor minder verbruikt. Mocht men gewoon diesel en benzine per kilo verkopen, i.p.v. per liter (en het verbruik ook zo aangeven) zou dat al een stuk minder schelen.
          De prijsverschillen worden voornamelijk door de taxen bepaald. Dat beetje "kostprijs" is niet bijster belangrijk.
          't Is nochtans door dat " beetje kostprijs " dat momenteel de diesel onder de 1 euro is gezakt aan de pomp... en een paar jaar terug (2011/2012) tot over 1,50 euro ging. Ondanks stijging van de taksen.

          Comment


          • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Mogen we dan ook weten in welk product dat geld belegd was?
            Welk pensioenspaarfonds of verzekering?
            pensioenspaarfonds met gewaarborgd kapitaal bij BNP Paribas.

            Comment


            • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ze geven voor die Prius een verbruik op vanaf 2,1L/100km.
              Waarschijnlijk vertrekken ze voor de standaard testcyclus met volle accu's, en omdat die testcyclus langer duurt dan de afstand die af te leggen is op de accu's komt er nog een stuk bij waarvoor de benzinemotor moet draaien.
              Als je telkens heel korte afstanden moet afleggen, en je zorgt ervoor dat de accu tijdig bijgeladen wordt, dan zou je het verbruik op 0L/100km kunnen krijgen.
              Maar dan moet je wel het elektrisch verbruik in rekening brengen, en dat is wat ze in alle foldertjes vergeten.
              Voor zover ik weet levert geen enkele elektriciteitsleverancier gratis stroom als je met een elektrische (of plug in hybride) wagen rijdt (een Tesla kan je op bepaalde plaatsen wel gratis laden, maar dan heb je ook al genoeg betaald bij de aankoop).

              Ik ken iemand die met een Auris hybride rijdt, met een rustige rijstijl verbruikt die even veel benzine als mijn auto, maar die Auris is wel dubbel zo duur.
              Om het verbruik van mijn auto zo laag te houden moet ik ook rustig rijden, maar ik heb al gehoord dat zo'n Auris Hybride ook gemakkelijk meer dan 6L/100km verbruikt met een wat vlottere rijstijl (dat geldt net zo goed voor mijn auto).
              In de foldertjes geven ze voor die Auris een veel lager verbruik op, waarschijnlijk wordt er tijdens de "standaard test" ook gesjoemeld door met volle accu's te vertrekken, en die energie zal wel volledig opgebruikt zijn op het einde van de test.

              Op trajecten waar je veel moet stoppen en terug vertrekken kan een hybride wel wat voordeel halen uit de recuperatie van de remenergie, maar op de snelweg draait die net zoals elke andere wagen op de verbrandingsmotor (behalve als je in de file staat).

              Een plug in hybride is nog een stuk duurder in aankoop omdat er dan een grotere accu capaciteit nodig is, en ik denk niet dat je dat verschil ooit kan terugverdienen door een lager verbruik (toch niet als je de kostprijs van de elektrische energie erbij telt).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                ...............................
                Op trajecten waar je veel moet stoppen en terug vertrekken kan een hybride wel wat voordeel halen uit de recuperatie van de remenergie, maar op de snelweg draait die net zoals elke andere wagen op de verbrandingsmotor (behalve als je in de file staat)...............
                Inderdaad!
                En bij het optrekken werkt een verbrandingsmotor niet op zijn efficiëntste. Het toerental verandert voortdurend, de motor moet door de versnellingstrappen van de gangwissel. Enz.
                Als gedurende het optrekken een elektromotor kan helpen zal het verbruik tijdelijk fors dalen.
                Voor al de andere regimes rij je met een auto met meer mechaniek en die meer weegt en dus meer verbruikt.
                Als je met een hybride verstandig rijdt kan je in stadsverkeer je voordeel doen. Op de grote baan niet.
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

                Comment


                • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ja hoor het wordt een Honda HR-V omdat ik al 20 jaar een tevreden Honda driver ben. CRX ; CIVIC ; CRZ en dan terug CIVIC. En nu dus waarschijnlijk de nieuwe HR-V. De executive versie maar afhankelijk van de taxen een 1.6 diesel of 1.5 benzine

                  mir
                  Hier kan je reeds in grove trekken berekenen hoe de nieuwe BIV en taxen er uit zullen zien vanaf 2016 Mir.
                  Bij sommige euro 6 diesel modellen kan het oplopen tot boven de 1.000%
                  We kregen inzage in de nieuwe berekeningsmethode voor de BIV en verkeersbelasting die in 2016 voor inwoners van Vlaanderen zou worden ingevoerd. De diesel wordt hard aangepakt.

                  Comment


                  • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                    De BIV voor een Mini diesel zou van 41€ naar 480€ stijgen. Opgegeven stadsverbruik voor de diesel is 3,7l/100 km en voor de lichtste benzineversie 5,7l.
                    Als diesel en benzine allebei 1,5€/l gaan kosten, 440€ : 1,5€/l = 293 liter minder verbruiken om op effen te staan door de hogere BIV.

                    aan 2 l/100 km zuiniger tegenover de benzineversie, moet je 14500km rijden om die BIV te vereffenen tegenover de benzineversie.

                    Na 14500km rij je met
                    diesel 100km voor 3,7l x 1,5€ = 5,55€
                    benzine 100km voor 5,7l x 1,5 = 8,55€

                    Op het ogenblik is dat met de huidige brandstofprijzen :
                    diesel 100 km voor 3,7 x 1,00 =3,7€
                    benzine 100km voor 5,7 x 1,30 = 7,4€

                    Als in het slechtste geval de prijs van benzine en diesel gelijk worden, dan rij je met benzine nog altijd 50% duurder dan met diesel, enkel door het minder verbruik van de dieselversie.

                    Comment


                    • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                      Waar ga jij tanken? Waar ik gisteren kwam was het 1,03 voor diesel en 1,23 voor benzine euro 95.

                      3,7 verbruik. Amai zuinige diesel. Mijn 308 110pk diesel had een gemiddelde van 5,5 liter. Mijn huidige 1200 benzine had laatste keer een verbuik van 6 liter.
                      Last edited by pogi; 24 oktober 2015, 00:22.

                      Comment


                      • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                        Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                        Waar ga jij tanken? Waar ik gisteren kwam was het 1,03 voor diesel en 1,23 voor benzine euro 95.

                        3,7 verbruik. Amai zuinige diesel. Mijn 308 110pk diesel had een gemiddelde van 5,5 liter. Mijn huidige 1200 benzine had laatste keer een verbuik van 6 liter.
                        Blijkbaar heb je niet alles goed gelezen.
                        1) De 3,7 l voor de diesel en 5,7 liter voor benzine zijn de waardes die worden opgegeven op de website van Mini.
                        2) Ik ga tanken bij Esso in Brasschaat en daar kost de diesel nu 1,012 . De 1,5€/l is een fictieve waarde die nu voorspeld wordt voor volgend jaar.
                        3) Mijn Qashqai 1.6 150pk diesel heeft een gemiddelde van 5,2 liter. Zonder bij te tanken van Luxemburg naar Barcelona @ 130kmh.
                        4) bij Peugeot geeft men zelfs 3,2 liter gemiddeld verbruik op voor de 308 1.6 diesel
                        Bekijk de prijs van de Peugeot 308 5d 1.6 BlueHDi 115 S&S Allure (2017) en ontdek waarin de auto van uw keuze uitblinkt. Vergelijk opties, prestaties, verbruik, CO2 uitstoot...

                        5) Een 1200 benzine is niks voor mij. Heb altijd met minimaal 2 l benzine gereden. Begin dit jaar mij laten ompraten voor een 1400 Golf benzine, maar die lag na 2 maanden al terug buiten. Was mij veel te klein, te licht en opgegeven verbruik van 4,7 was in de praktijk 7 tot 8 liter.
                        Na 40 jaar benzine, 3 jaar geleden mijn eerste diesels gekocht.

                        In Spanje stond de diesel verleden week 0,96€. Daar zaagt men (nog niet) over verhoogde BIV en verhoogde rijtaks. BIV kost daar voor iedere auto 20€, en dat is de prijs van je nummerplaat. Jaarlijkse rijtaks is daar 42€ voor 0-99 gr CO2, 99€ voor 100 tot 150 gr CO2 en 152€ voor alles wat boven de 151 gr CO2 zit.
                        Voor een 3.0D met 187 gr CO2 betaal je in België jaarlijks 780€. In Spanje voor dezelfde auto 152€. Omnium verzekering in België bijna 2500€, in Spanje 1000€.
                        Last edited by notex; 24 oktober 2015, 02:12.

                        Comment


                        • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine



                          En de eeuwige prijskrakers :

                          Last edited by Empe; 24 oktober 2015, 03:56.

                          Comment


                          • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                            In de regio Deurne kunnen ze niet anders, met de Makro. De eeuwige prijskrakers liggen in Awah land, waar alleen de boeren met hun tractors komen tanken.

                            Comment


                            • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                              Makro Deurne houdt het nochtans op 1 euro rond, de anderen stunten een beetje (straks gedaan want extra heffing vanaf november).

                              In regio Zwijdrecht, Kruibeke, Melsele komen niet enkel de boeren, het is daar best pokkedruk en volop industrie/kmo-zones en toegang autosnelweg. De oorsprong ligt in het tankstation dat de firma Violetta destijds op haar terrein had liggen en al hun vrachtwagens tankten daar + al wie het wist liggen (ligt niet aan straatkant), Krijgsbaan Zwijndrecht. En veel concurrentie was er destijds echt niet (jaren 80 en 90). De boeren tractoren daar die mochten destijds nog met rode diesel rondrijden en gingen dus heus niet in de reguliere stations tanken. KMO terreinen lagen daar toen nog enkel op papier, een uitzonderlijk vroege vogel uitgesloten.

                              Verbrandendijk in Zwijndrecht ligt op een nationale weg, ook al heel druk. Niet de lokatie op zich maar wel de aanwezigheid van een prijskraker is doorslaggevend.

                              Het is idd. vooral de lokatie (omwille van een prijsbreker) die de prijs bepaalt, niet de ' kwaliteit ', ' herkomst ', ' merk ' van bezine of diesel.

                              Ik tank veel bij MAES, nabij de Makro vraagt die nu ook 0,999 € maar in Edegem vraagt men daar voor dezelfde brandstof wel 1,150 € per liter diesel .... nochtans ook op een heel druk bereden weg en op een hoek gelegen. (Mortsel-Kontich en Edegem/Hove-Boechout/Lier)
                              Last edited by Empe; 24 oktober 2015, 11:51.

                              Comment


                              • Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                De BIV voor een Mini diesel zou van 41€ naar 480€ stijgen. Opgegeven stadsverbruik voor de diesel is 3,7l/100 km en voor de lichtste benzineversie 5,7l.
                                Als diesel en benzine allebei 1,5€/l gaan kosten, 440€ : 1,5€/l = 293 liter minder verbruiken om op effen te staan door de hogere BIV.
                                Je moet van de BIV van de diesel dan ook eens de BIV van de benzine aftrekken om te berekenen wanneer je met verschil in brandstof (Diesel/Benzine) het verschil in BIV teruggewonnen hebt.
                                Met de huidige brandstofprijzen heb je dan nog veel sneller het verschil ingewonnen (minder dan 10.000km).
                                De prijzen zullen veranderen, klopt volledig ... maar dit gaat over jaren en ondertussen heb je toch al lang een paar duizend km gedaan zeker?
                                En je hebt dan toch het plezier gehad om met een 1.5L 95PK te rijden in plaats van met een 1.2L 75PK.
                                Het is niet echt de BIV dat het aankoopgedrag fors zal veranderen op kleine wagens maar zoals nu zal de beslissing vooral liggen bij de aankoopprijs en wat je zelf eigenlijk verkiest.
                                Mensen die héél weinig kilometers doen, die zullen er natuurlijk wel wat voordeel mee doen.
                                Last edited by VerSeg; 24 oktober 2015, 13:18.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X