Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand ervaring met de NISSAN QASHQAI connect benzine

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Sorry maar de modellen van Subaru vind ik niet mooi. Morgen eens wat honda garages bellen met de vraag of ze een HR-V diesel staan hebben die ik eens mag testen. Zo kan ik deze eens vergelijken met de nissan.

mir
    Een verkoper is maar aan het eind van zijn latijn als hij je niet meer terug roept als je weg gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Een verkoper is maar aan het eind van zijn latijn als hij je niet meer terug roept als je weg gaat.
      Wat bedoel je ?

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Langs de andere kant je leeft maar 1 keer he.
        Profiteren wanneer het kan.
        Ge kunt ook alles houden voor later ... alleen weet je niet of je er later nog bij zal zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Zeer wijze woorden. Voor later doen we aan pensioen sparen zowel via het werk als prive. Nu merk ik wel dat ze het beloofde bedrag met 30.000 euro hebben verminderd per polis wegens niet haalbaar . We zien wel in 2034 wat er netto zal overblijven. Maar dat is weer een ander verhaal

mir

Comment

Zeer wijze woorden. Voor later doen we aan pensioen sparen zowel via het werk als prive. Nu merk ik wel dat ze het beloofde bedrag met 30.000 euro hebben verminderd per polis wegens niet haalbaar . We zien wel in 2034 wat er netto zal overblijven. Maar dat is weer een ander verhaal

mir
            Ik ben het net op de bank gaan vragen. Echtgenote en ik hebben vanaf 1987 steeds het maximum bedrag betaald dat in aanmerking kwam voor belastingsaftrek. Volgend jaar als we 65 worden, zullen we al het gespaarde geld terug krijgen met een netto winst van .......450€.
            Volgens de bankdirecteur moet ik mij niet blind staren op de peulschil van 450€, maar gelukkig zijn met de opbrengst door de belastingsaftrek gedurende al die jaren.

Hij heeft me voorgesteld om het uit te betalen bedrag op een spaarrekening te zetten. Intrest 0,1% en getrouwheidspremie 1,5%.
            'k Denk niet dat ik dat ga doen.

Comment

Mogen we dan ook weten in welk product dat geld belegd was?
              Welk pensioenspaarfonds of verzekering?

Comment

Gisteren met de Honda HR-V 1.6 diesel een uurtje gereden. Rijd goed en ik vind dat hij zacht en stil rijd.Wel veel verschil qua bediening van alle snufjes met de nissan die daar streepje voor heeft. Verbruik zat rond de 5 liter tijdens mijn rit.

mir

Comment

Snap echt niet dat je met zo'n would-be SUV wil rijden.
                  Er zijn toch interessantere auto's die even veel plaats bieden.

Op de autostrade aan 120 km/h zal zo'n SUV altijd meer verbruiken dan bv een goede break.
                  Kijk eens naar een Octavia of Superb. Zeeën van plaats en redelijke prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Snap echt niet dat je met zo'n would-be SUV wil rijden.
                    Er zijn toch interessantere auto's die even veel plaats bieden.

Op de autostrade aan 120 km/h zal zo'n SUV altijd meer verbruiken dan bv een goede break.
                    Kijk eens naar een Octavia of Superb. Zeeën van plaats en redelijke prijzen.
                    Ik snap deze reactie ook niet.
                    Als iemand een SUV wil omdat hij zijn zinnen daarop gezet heeft, dan kan die toch niets anders tegen de zin kopen?
                    En wie zegt dat die altijd meer verbruiken?
                    Is zeker niet per definitie zo.
                    Er zijn twee aspecten die men eerst in acht moet nemen bij keuze een aankoop ... wat wil men en wat kan men betalen.
                    Daarna ga je vergelijken tussen de mogelijkheden.
                    En een SUV is ook een heel andere zithouding dan een break.
                    Je kan moeilijk iemands gedachten afbreken, of iedereen rijdt met hetzelfde.
                    Last edited by VerSeg; 20 oktober 2015, 20:54.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden Verseg .

Ik vind een crossover een mooi model en het heeft ook als voordeel dat je wat hoger zit. Die honda HR-V zal misschien een litertje meer brandstof verbruiken dan een honda civic. Volgens de catalogus gemengd verbruik civic 3.7 L tov 4.1 L voor de HR-V

Dus elk zijn goesting he Tommy ik vind persoonlijk een break lelijk en zou me dat nooit kopen.

mir

Comment

Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden Verseg .
                        Ik wou zelf ook een SUV en wou dat voordat het om een of andere reden onmogelijk zou worden.
                        Mijn vader was 47 toen hij plots aan zijn einde kwam ... hij had gespaard voor later en nooit echt geprofiteerd.
                        Enkele jaren geleden van de ene dag op de andere had ik problemen met de ogen, na 4 zware operaties en heel wat gesukkel leven we nu met wat beperkingen ook al is het zicht 10/10.
                        Begin dit jaar een heel zwaar ongeval gehad en was kantje boordje of het was gedaan.
                        We leven nog met wat aanslepende gevolgen ... maar we beseffen dat de medaille snel kan keren en dan is het te laat om te profiteren.
                        Dus geldt hier maar één regel meer ... leef wanneer je kan en geniet van wat je wil genieten.
                        En wat een ander daarvan denkt is het minst van mijn zorgen.
                        Niets is gratis ... zelfs doodgaan kost geld.
                        Ik wou een SUV, ik heb mijn SUV. 😆
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Enige wat ons nog tegenhoud is de BIV ik zou toch graag weten wat het me gaat kosten om de Honda in verkeer te stellen. Aangezien ze toch pas in april kunnen leveren ( wat ik echt schandalig lang wachten vind ) ga ik nog even afwachten tot de regering de juiste cijfers online zet voor de BIV van 2016.

Maar het is beslist, het wordt geen Qashqai. Zeer mooie wagen maar ik lees teveel negatieve ervaringen. Denk dat we Honda trouw gaan blijven en voor de HR-V gaan. Waarschijnlijk toch nog diesel maar nog even afwachten dus op de nieuwe BIV tarieven.

mir

Comment

Ze kunnen blijkbaar niet langer wachten om meer geld af te pakken van een heleboel automobilisten, de accijns op diesel wordt op 1 november al verhoogd: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...november.dhtml
                            Dan beweren ze dat iedereen de keuze heeft om die extra taks niet te moeten betalen (een benzinewagen kopen dus), maar ik denk dat niet iedereen het geld heeft om daarvoor meteen een nieuwe wagen te kopen.
                            Bovendien betaal je dan nog veel meer belastingen (BTW op de aankoopprijs en inschrijvingstaks), het heeft dus totaal geen zin om daarvoor een andere wagen te kopen...

De laatste dag van deze maand kan je best de tank nog eens vullen als je met een dieselwagen rijdt.
                            Waarschijnlijk zullen er ook minder Nederlanders de grens oversteken om hier diesel te tanken omdat het voordeel kleiner wordt (een deel van de verwachte "winst" uit die extra taksen zal daardoor wel tegenvallen).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              De laatste dag van deze maand kan je best de tank nog eens vullen als je met een dieselwagen rijdt.
                              Tel eens hoeveel winst je zal maken en hoeveel je extra rit naar de pomp je kost als je er specifiek voor moet rondrijden.
                              Hoogstens goed als je binnen de paar honderd meter kan gaan tanken, maar er zijn ook veel mensen die er een paar km voor moeten bollen.
                              Tel er ook het risico bij, nogal dom een onnodige rit te doen en een ongeval te hebben om een paar cent te winnen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Enige wat ons nog tegenhoud is de BIV ik zou toch graag weten wat het me gaat kosten om de Honda in verkeer te stellen.
                                Stel dat je het weet, het zal zeker meer zijn dan nu, ga je dan nooit meer een wagen kopen?
                                Eens omhoog zal dat niet meer zakken en benzinewagens zijn ook betrokken.
                                Willen of niet, ooit zal je toch betalen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X