Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Ik hou van cash...
    Hoe los je dat dan op wanneer je in het buitenland bent... want een pak cash meenemen vandaag de dag... ik weet het niet hoor ?

    Comment


    • #47
      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ik hou van cash...
      Dat is enkel nuttig als ge zelf veel cash ontvangt en het wil uitgeven.
      Geeft ook aanleiding tot zwartwerk door de ontvanger ervan, wat dan weer nadelig is voor de eerlijke belastingbetaler.
      En cash houdt ook andere risico's in.
      Zo is er wel altijd iets. ☺
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

        Voor zij die geïnteresseerd zijn, dit is de levenscyclus van de huidige windows versies:

        Vista: 10/04/2012 - 11/04/2017
        Win7sp1: 13/01/2015 - 14/01/2020 (Win7 zonder SP krijgt vandaag al geen beveiligingsupdates meer.)
        Win8.1: 09/01/2018 - 10/01/2023
        Win10: 13/10/2020 - 14/10/2025

        De eerste datum is die van de basisondersteuning, de tweede datum die van de uitgebreide ondersteuning.

        Windows 10 heeft ook een andere update procedure dan alle vorige Windows versies. Win10 werkt met cumulatieve updates, dit houdt in dat alle vorige updates moeten geïnstalleerd worden wil je de volgende updates ontvangen. Dit is ook de reden dat het soms lijkt dat je een bepaalde update meer dan 1x ontvangt. Deze update bevat al de vorige, maar Windows Update zal enkel die nieuwe dingen downloaden en niet altijd het hele pakket.

        Nadeel, een slechte cumulatieve update is nu moeilijker terug te draaien. Althans, dat vermoed ik toch, tot op heden nog nooit moeten doen, buiten een driver op een laptop blokkeren omdat de nieuwe versie mijn touchpad om zeep hielp.


        Extra informatie: Updates zijn cumulatief, waarbij elke update is gebaseerd op de updates die eraan vooraf zijn gegaan. Op apparaten moeten de meest recente update worden geïnstalleerd om ondersteund te blijven. Updates kunnen nieuwe functies, correcties (al dan niet voor de beveiliging) of een combinatie van beide bevatten. Niet alle functies van een update werken op alle apparaten. Een apparaat kan mogelijk geen updates ontvangen als de hardware niet compatibel is, het geen up-to-date stuurprogramma's bevat of niet binnen de OEM-periode (Original Equipment Manufacturer) voor ondersteuning valt. De beschikbaarheid van de updates kan variëren, bijvoorbeeld afhankelijk van het land, de regio, de netwerkverbinding, de mobiele provider (bijvoorbeeld voor GSM-apparaten) of de hardware mogelijkheden (bijvoorbeeld vrije schijfruimte).

        Bron: Informatieblad Windows-levenscyclus
        Last edited by Rudy Mas; 17 augustus 2015, 12:01.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #49
          Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat is enkel nuttig als ge zelf veel cash ontvangt en het wil uitgeven.
          Geeft ook aanleiding tot zwartwerk door de ontvanger ervan, wat dan weer nadelig is voor de eerlijke belastingbetaler.
          En cash houdt ook andere risico's in.
          Zo is er wel altijd iets. ☺
          Ja Verseg.., dit is het altijd weerkerend liedje tegen diegenen die nog zweren op cash. Hier wordt dit nog steeds als eerste betaalmiddel gebruikt door mijn vrouw en ikzelf. Wij zijn allebei zelfstandig en merken dezelfde gewoontes bij onze vrienden zelfstandigen. Maar dat dit aanleiding geeft tot zwart werk, dat zegt u natuurlijk en dat klopt misschien ook voor een gedeelte. Zoals bvb. vorige week toen onze wasmachine leverancier een repartie kwam doen. De man vroeg na afloop : "hoe gaan we dat hier regelen?" Zoveel = cash en zoveel = factuur. Voor wat denk je dat ik gekozen heb? En ik ben er bijna zeker van dat jij hetzelfde zou doen, of ben ik mis...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #50
            Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ja Verseg.., dit is het altijd weerkerend liedje tegen diegenen die nog zweren op cash. Hier wordt dit nog steeds als eerste betaalmiddel gebruikt door mijn vrouw en ikzelf. Wij zijn allebei zelfstandig en merken dezelfde gewoontes bij onze vrienden zelfstandigen. Maar dat dit aanleiding geeft tot zwart werk, dat zegt u natuurlijk en dat klopt misschien ook voor een gedeelte. Zoals bvb. vorige week toen onze wasmachine leverancier een repartie kwam doen. De man vroeg na afloop : "hoe gaan we dat hier regelen?" Zoveel = cash en zoveel = factuur. Voor wat denk je dat ik gekozen heb? En ik ben er bijna zeker van dat jij hetzelfde zou doen, of ben ik mis...
            Hier alles officieel met BTW. Het is toch maar 6% en voor bepaalde zaken heb je toch officiële facturen nodig ivm premies, belastingsvoordeel enz.
            En de 'stielmannen' die hier de laatste jaren nu en dan eens één of andere herstelling komen doen, hebben mij nog nooit die vraag gesteld van "hoe gaan we dat regelen", ze vertrekken na de herstelling en sturen gewoon de factuur op.
            Het zal misschien wel te maken hebben met het feit dat ze ons reeds kennen.
            En bij jou kennen ze je misschien ook wel (niet negatief bedoeld hé).

            Laatst nog in de carwash (eentje waar we normaal niet zo veel komen) werd ik zowaar scheef bekeken omdat ik een bonnetje vroeg.
            Het is maar om het in de vuilbak te gooien, maar ik vraag het toch.

            Maar we dwalen af van W10.
            Last edited by Guest17; 17 augustus 2015, 14:05.

            Comment


            • #51
              Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

              Je moet soms wel mensen naar de mond spreken hé. Als een hersteller steeds paraat staat om je, zelfs na de normale werkuren te helpen, ja dan is dit voor mij duidelijk waar ie naartoe wil. En het is dan ook met plezier dat ik hem die gunst geef... Alé.., iedereen ziet het maar zoals die wil hé.
              Zouden we hier dan ook niet beter facturen vragen aan iedereen die hier een camera of dergelijke te koop aanbiedt? Als dat maar éénmalig gebeurt, geen probleem, maar voor diegenen die hier al eens meer één en ander aanbieden zou dit wel eens vervelend kunnen zijn. Maar ik weet het al.. de voorkeur zal gegeven worden aan diegenen die geen factuur eisen hoor. Maar we dwalen af inderdaad, dit terzijde dus...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #52
                Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Zouden we hier dan ook niet beter facturen vragen aan iedereen die hier een camera of dergelijke te koop aanbiedt? Als dat maar éénmalig gebeurt, geen probleem, maar voor diegenen die hier al eens meer één en ander aanbieden zou dit wel eens vervelend kunnen zijn. Maar ik weet het al.. de voorkeur zal gegeven worden aan diegenen die geen factuur eisen hoor.
                Een "particulier" dat zijn fotomateriaal tweedehands verkoopt, die heeft al de niet recupereerbare BTW betaald en daar is ook geen BTW meer op verschuldigd.
                Dat is ook nog iets heel anders dan werken uitvoeren waar nooit BTW op betaald werd ... maar hopelijk heeft u nooit garantie nodig op die werken want u heeft dan ook geen bewijs dat ze ooit uitgevoerd werden.
                Maar inderdaad, we wijken af van waar het hier om draait.

                Zoals bvb. vorige week toen onze wasmachine leverancier een repartie kwam doen. De man vroeg na afloop : "hoe gaan we dat hier regelen?" Zoveel = cash en zoveel = factuur. Voor wat denk je dat ik gekozen heb? En ik ben er bijna zeker van dat jij hetzelfde zou doen, of ben ik mis...
                Van al hetgeen ik hier heb, bestaat een factuur.
                Tot op de laatste vijs en nagel dat hier in dit huis steekt, werd BTW betaald ... en dat heeft me al heel veel geld gespaard.

                Stel het extreme gebeurt ... uw huis staat in de fik door een kortsluiting in uw wasmachine wegens slechte herstelling en ge hebt geen factuur.
                Denk je dat uw hersteller dan ooit bij u geweest is?

                Maar om on-topic te blijven.
                Hoe ga jij iets in de Windows Store cash betalen en zonder enige gegevens op te geven?
                Inderdaad, dit zal niet echt lukken.
                Last edited by VerSeg; 17 augustus 2015, 16:12.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  ...
                  En of een systeem kan tracken of je al dan niet op je toilet zit, maakt voor mij niets uit. Iedereen zit weleens op een toilet, niets om je voor te schamen.
                  Ik maak er trouwens geen probleem van dat de wereld kan weten waar ik ben of wat ik aan het doen ben: ik heb niets te verbergen, ik vorm geen probleem voor de maatschappij.
                  Wie er een probleem van maakt is misschien stoute dingen aan het doen die hij van het daglicht wil afschermen?
                  het zal reclamemakers worst (haha) wezen of je op de pot zit of niet .. vervelender wordt het als je daar dan een "reclameboodschap" kijgt die je vertelt dat je het verkeerde merk toiletpapier gebruikt of dat je op het verkeerde merk wc-bril zit ... en daar gaat het uiteindelijk om, de essentie van het in kaart brengen van je gedrag per moment en per "locatie" en hoe je poot omgewrongen kan worden om "anders" te doen dan je van plan was !!

                  Comment


                  • #54
                    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    de essentie van het in kaart brengen van je gedrag per moment en per "locatie" en hoe je poot omgewrongen kan worden om "anders" te doen dan je van plan was !!
                    We kijken allemaal wel eens naar de wegeninfo om te zien of er geen files zijn op de weg dat we willen nemen of hoelang men erover zal zetten om op de bestemming te komen.
                    En oh wat zijn we dan allen zo blij dat men deze gegevens gewoon kan vinden op internet via PC of Smartphone.

                    Tom, Coyote en andere navigatiesystemen houden uw locatie bij, ze analyseren dat en doen er iets mee voor u en anderen.
                    Of dacht je dat die bedrijven op elke snelweg een manneke van hun zetten om te meten hoe snel er gereden wordt?

                    Maar neen, dan zijn we allen zo blij dat die informatie beschikbaar is en dat men dus anderen hun gedrag geanalyseerd heeft om de info te kunnen verstrekken dat jij nodig hebt.
                    En zoals bepaalde applicaties al weten welk uw dagelijks traject is en u verwittigen dat je vroeger moet vertrekken omdat er op uw gebruikelijk traject iets gaande is.

                    Maar ja, ge kunt het analyseren van iemand zijn gedrag natuurlijk ook enkel en alleen gaan linken met alles wat slecht is ... dan is bijna niets op deze aarde nog goed.
                    Die personalisatie van publiciteit kunnen we vaak missen, maar soms zijn we ook wel blij als we eens een kortingbon krijgen voor het product dat we vaak gebruiken.
                    Het werkt in twee richtingen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      We kijken allemaal wel eens naar de wegeninfo om te zien of er geen files zijn op de weg dat we willen nemen of hoelang men erover zal zetten om op de bestemming te komen.
                      En oh wat zijn we dan allen zo blij dat men deze gegevens gewoon kan vinden op internet via PC of Smartphone.

                      Tom, Coyote en andere navigatiesystemen houden uw locatie bij, ze analyseren dat en doen er iets mee voor u en anderen.
                      Of dacht je dat die bedrijven op elke snelweg een manneke van hun zetten om te meten hoe snel er gereden wordt?
                      ...
                      Andermaal een groot deel irrelevante flauwe kul ... verzamelen die firmas achter uw rug om info om u een boete te versturen of om u een ander merk autobanden te laten gebruiken of om u een voorgetekend en ingevuld formulier te versturen voor zo een aankoop ? enkel "ok" klikken zal volstaan .. al de rest hebben ze al ... DAAR gaat het om !! Verrek man, om het cru te stellen, misschien houden ze wel bij hoeveel keer u "horizontaal" gaat per week/maand, kwestie van u een beter merk condooms aan te raden .. snapt ge 't nu ? Dat heeft verdorie weing van doen met het bijhouden van uw GPS locatie als u van punt A naar B wil en ongeacht van hoe snel u dat wil doen ... 't is even van een andere magnitude !!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Andermaal een groot deel irrelevante flauwe kul ... verzamelen die firmas achter uw rug om info om u een boete te versturen of om u een ander merk autobanden te laten gebruiken of om u een voorgetekend en ingevuld formulier te versturen voor zo een aankoop ? enkel "ok" klikken zal volstaan ..
                        Maar nu nog steeds dezelfde vraag die ik eens beantwoord wil zien en welke anderen ook uitlaten te beantwoorden.
                        Geef een concreet voorbeeld van misbruik van uw gegevens ten gevolge van Windows 10 ... waar dit topic over gaat.

                        En geen voorbeelden van vroeger of ten gevolge van mailings of cookies ... echt waar de oorzaak bij Windows 10 ligt.
                        En ook niet wat mogelijks ooit eens zal gebeuren indien ze gehackt worden of dergelijke, iets dat nu al plaats heeft gevonden en waar men niet klaagt op voorhand.

                        Welke afwijkende versie van Windows 10 jullie gebruiken weet ik niet, maar er werd me nog nooit iets door mijn strot geduwd door Microsoft door de hier aangehaalde redenen.

                        Info krijgen over een nieuwe versie van een product dat men bezit telt niet mee, dat doet elke vekoper en is geen misbruik.

                        Publiciteit in de browser, komt vooral door cookies van derden.

                        Dus geef me een concreet voorbeeld waar je nadeel aan hebt gehad zonder dat je daar eerder weet van had.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Een "particulier" dat zijn fotomateriaal tweedehands verkoopt, die heeft al de niet recupereerbare BTW betaald en daar is ook geen BTW meer op verschuldigd.
                          Dat is ook nog iets heel anders dan werken uitvoeren waar nooit BTW op betaald werd ... maar hopelijk heeft u nooit garantie nodig op die werken want u heeft dan ook geen bewijs dat ze ooit uitgevoerd werden.
                          Maar inderdaad, we wijken af van waar het hier om draait.

                          Van al hetgeen ik hier heb, bestaat een factuur.
                          Tot op de laatste vijs en nagel dat hier in dit huis steekt, werd BTW betaald ... en dat heeft me al heel veel geld gespaard.

                          Stel het extreme gebeurt ... uw huis staat in de fik door een kortsluiting in uw wasmachine wegens slechte herstelling en ge hebt geen factuur.
                          Denk je dat uw hersteller dan ooit bij u geweest is?

                          Maar om on-topic te blijven.
                          Hoe ga jij iets in de Windows Store cash betalen en zonder enige gegevens op te geven?
                          Inderdaad, dit zal niet echt lukken.
                          Het gaat 'm hier wel om een reparatie hoor. Alle apparatuur heeft een factuur. Je zou moeten op je kop gevallen zijn om dat niet te hebben.
                          En wat garantie betreft op werken. Wij werken steeds met dezelfde handelaars die ook de nodige service leveren. Mijn vrouw zit nl. in de verhuur en dat brengt nogal wat leveringen en herstellingen mee hé. Dus wat dat betreft worden we niet bedrogen. Vele handelaars en of reparateurs hebben al te graag klanten in hun bestanden zoals wij denk ik.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #58
                            Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar om on-topic te blijven.
                            Hoe ga jij iets in de Windows Store cash betalen en zonder enige gegevens op te geven?
                            Inderdaad, dit zal niet echt lukken.
                            Ik heb hier toch ook aangegeven dat ik(wij) over creditcards beschikken...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #59
                              Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                              ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

                              vreemd

                              Comment


                              • #60
                                Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Ik heb hier toch ook aangegeven dat ik(wij) over creditcards beschikken...
                                Dan geeft u toch zelf ook deze gegevens in als u online betaalt?
                                En dan komen we terug op hetzelfde ... uw gegevens zijn dan gekend door ze zelf in te geven, niet omdat ze die uit uw Windows gehaald hebben zonder dat je het weet.
                                Wat heeft Windows 10 daar dan meer mee te maken dan andere versies?

                                Ik gebruik uw voorbeeld nu algemeen en is geen kritiek op een of andere reactie van u.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X