Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

    Ik ben daar niet mee akkoord.
    Christof uit Moen west vlaanderen, vader van 2,.... (info staat gewoon op internet)

    Privacy is de bescherming van uw persoonlijke levensfeer, wie je bent, waar je woont, leeftijd, geslacht, geaardheid, politieke voorkeur, huidkleur, ras,...

    Als je die informatie gaat opslaan op een PC, schrijven in een boek,... het blijft ter plaatse en jij bepaald in hoevere er (ongekontroleerde) distributie gebeurd naar buiten toe.

    Windows 10 (en ook ander toestellen) werpen die informatie zomaar te grabbel. En dat vind ik niet kunnen.
    Sterker nog. Niet enkel uw personalia maar ook informatie die uw integriteit omvatten komen te grabbel (paswoorden, betaalinstrumenten, etc...)

    Dat is er gewoon los over. Niemand (ook geen firma) heeft zaken daarin.

    Ik neem als voorbeeld een app op smartphone om bv de DOF uit te rekenen van uw objectief.
    Stel ik mij ernstig de vraag waarom ze toegang nodig hebben tot uw adresboek, personalia, telefoonnumers, camera, ... WAAROM???
    Omdat die informatie dikke kassa is. Het programma heeft dat nergens voor nodig.

    Dat iedereen daar zo nonchalant mee omspringt.... in de redenering van "het loopt wel los" is behoorlijk (lees: zeer) dom.

    In Belgie kennen we een behoorlijk strenge wetgeving inzake databescherming, in amerika (waar uw data opgeslagen is) is die wetgeving gewoon onbestaande.

    Ben Christof (Kaneda) nog wat aan het natrekken...
    Kerkstraat 1X , 8552 Moen
    GSM: 04762852XX

    En blijkbaar ga je geen last hebben van windows 10 want je hebt een Mac.

    Ik heb je accounts ook al gevonden op Kapaza, Twitter, Facebroekie, ...
    Je werk weet ik al. Familiefotos al gezien, welke tv je hebt, welk abonnement je hebt bij Telenet,...
    Ik stop het hierbij voordat het er over is.

    Is dat echt nodig uw personalia zo te grabbel te gooien?

    Vergeet niet dat big-data er net om gaat om die informatie mooi bij elkaar te vergaren. En dat is veel geld waard.
    Last edited by xafke; 16 augustus 2015, 19:47.

    Comment


    • #32
      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Ik ben daar niet mee akkoord.
      Christof uit Moen west vlaanderen, vader van 2,.... (info staat gewoon op internet)

      Privacy is de bescherming van uw persoonlijke levensfeer, wie je bent, waar je woont, leeftijd, geslacht, geaardheid, politieke voorkeur, huidkleur, ras,...

      Als je die informatie gaat opslaan op een PC, schrijven in een boek,... het blijft ter plaatse en jij bepaald in hoevere er (ongekontroleerde) distributie gebeurd naar buiten toe.

      Windows 10 (en ook ander toestellen) werpen die informatie zomaar te grabbel. En dat vind ik niet kunnen.
      Sterker nog. Niet enkel uw personalia maar ook informatie die uw integriteit omvatten komen te grabbel (paswoorden, betaalinstrumenten, etc...)

      Dat is er gewoon los over. Niemand (ook geen firma) heeft zaken daarin.

      Ik neem als voorbeeld een app op smartphone om bv de DOF uit te rekenen van uw objectief.
      Stel ik mij ernstig de vraag waarom ze toegang nodig hebben tot uw adresboek, personalia, telefoonnumers, camera, ... WAAROM???
      Omdat die informatie dikke kassa is. Het programma heeft dat nergens voor nodig.

      Dat iedereen daar zo nonchalant mee omspringt.... in de redenering van "het loopt wel los" is behoorlijk (lees: zeer) dom.

      In Belgie kennen we een behoorlijk strenge wetgeving inzake databescherming, in amerika (waar uw data opgeslagen is) is die wetgeving gewoon onbestaande.

      Ben Christof (Kaneda) nog wat aan het natrekken...
      Kerkstraat 1X , 8552 Moen
      GSM: 04762852XX

      En blijkbaar ga je geen last hebben van windows 10 want je hebt een Mac.

      Ik heb je accounts ook al gevonden op Kapaza, Twitter, Facebroekie, ...
      Je werk weet ik al. Familiefotos al gezien, welke tv je hebt, welk abonnement je hebt bij Telenet,...
      Ik stop het hierbij voordat het er over is.

      Is dat echt nodig uw personalia zo te grabbel te gooien?

      Vergeet niet dat big-data er net om gaat om die informatie mooi bij elkaar te vergaren. En dat is veel geld waard.
      wat jij doet kan je ook met de TS doen. Naam is niet moeilijk in zijn geval. 2de hit op internet geeft zijn volledig adres en gsm en email. Een beetje zoeken in dit forum geeft te kennen dat hij bijv. moet opletten voor zijn rug.
      Waarom iemand dan bezorgd is dat win10 tracked waar je naar surft is me ook onduidelijk. Je staat als het ware al in je blootje.

      Comment


      • #33
        Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

        Het is overigens nutteloos nu alles te gaan verwijderen.
        Het internet wordt gearchiveerd in schoendozen.

        Op The Way Back Machine kan je vb zien hoe Chit Chat van dit forum eruitzag in 2004:

        Comment


        • #34
          Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

          1 ) : Iemand anders zijn adres op het forum plaatsen is not done.
          2 ) : Als iemand zijn eigen adres op het forum plaatst is dat zijn eigen keuze.
          3 ) : Als je je naam, telefoonnummer enz. beroepsmatig moet kenbaar maken aan je (potentiële) klanten dan heb je geen keuze. Dan weten de mensen ook het een en ander van je. Zelfs je bankrekeningnummer.
          De openingsuren van de zaak en de data van de jaarlijkse sluiting.
          Hetgeen me wel altijd opvalt is dat de overheden, aan de twee kanten van de oceaan, van niets weten.
          Zoals HIER bvb.
          Last edited by Skitch; 16 augustus 2015, 21:19.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #35
            Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
            wat jij doet kan je ook met de TS doen. Naam is niet moeilijk in zijn geval. 2de hit op internet geeft zijn volledig adres en gsm en email. Een beetje zoeken in dit forum geeft te kennen dat hij bijv. moet opletten voor zijn rug.
            Waarom iemand dan bezorgd is dat win10 tracked waar je naar surft is me ook onduidelijk. Je staat als het ware al in je blootje.
            Wat je niet mot weten zal je niet vinden hoor.
            Dat ik last heb van de rug ? Jeezes, ik meer last van andere zaken en die staan ook op het internet.
            Maar wat ik niet wil ,zal je niet vinden.
            Trouwens, ik ben tegen het onozel gebruik van nicknamen. Als je al een beetje zoekt, vind je toch wie die nickname is.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #36
              Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              ..................Trouwens, ik ben tegen het onozel gebruik van nicknamen. Als je al een beetje zoekt, vind je toch wie die nickname is.
              Het is inderdaad zo dat je kan vinden wie achter een nickname is.
              Het is wel een, misschien kleine, extra bescherming om diegenen die mijn echte naam kennen niet per toeval naar mijn bvb. schrijfsel hier te leiden.
              Bij "3-word story" ga ik namelijk af en toe uit de bocht.
              En het is heel "verwonderlijk" dat er in mijn grote familiekring zovelen zijn die doen alsof ze niet weten wie Skitch Scharff is.
              Ze proberen telkens verbaasd te kijken.
              Last edited by Skitch; 16 augustus 2015, 20:38.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #37
                Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Stop met dat gezever over privacy. Als ge er niet tegen kunt, gooi dan al uw apparaten buiten, laat u uitschrijven uit het bevolkingsregister en ga in een grot wonen.
                En eerst en vooral, blijf weg van dit en andere fora.
                Jeezes.
                Voor ne keer krijg jij van mij 100% gelijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Christof uit Moen west vlaanderen, vader van 2,.... (info staat gewoon op internet).
                  Indien deze gegevens op internet staan, is het dan omdat deze persoon het er ooit zelf opgezet heeft of omdat Windows 10 inbreuk gemaakt heeft op zijn privacy?
                  Want daar draait dit topic toch om ... dat Windows 10 inbreuk maakt op uw privacy.

                  Kan je nu a.u.b. ook eens één voorbeeld geven van persoonlijke gegevens die je te weten gekomen bent door de fout van Windows 10?
                  Mag, om het u wat eenvoudiger te maken, ook een ander Microsoft product zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Want daar draait dit topic toch om ... dat Windows 10 inbreuk maakt op uw privacy.
                    Ga je blijven ontkennen wat er zwart op wit in de W10 voorwaarden staat? Waarom moet MS je paswoorden opslaan? Waarom moet MS je betalingsverkeer opslaan? Waarom moet MS je betaalcodes opslaan? Ik heb in een vorige post waarin je dat ontkende aangegeven waar in het fragment je het kan lezen.
                    Dat staat er niet in omdat ze het niet doen, hé.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #40
                      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                      Ik vind dat ook. MS moet dat niet weten! Dat zijn hun zaken niet.
                      En dat is net het punt dat vele blijkbaar niet verstaan. Er is volgens hun geen verschil tussen een cookie (wat behoorlijk onschuldig is trouwens) en bankcodes, paswoorden,... !!
                      Daar slaan ze mijn inziens de bal toch behoorlijk mis.

                      Ik snap ook niet dat mensen daar zo nonchalant in kunen zijn met hun privacy op internet te gooien. Dat is iets dat ze zelf in de hand hebben natuurlijk.
                      Maar windows 10 heb je niet in de hand en dat is het dat me tegen steekt. Vooral omdat het gedrag default ingesteld is. Handige mensen vinden de privacysettings maar ik vind het nog niet kunnen want de man met de pet kijkt nooit naar die settings.

                      Dat we nu allemaal in een grot moeten gaan leven is nu ook weer niet waar.
                      Bepaalde "vertrouwelijke" informatie kan bv gegeven worden aan de juiste instanties maar het blijft daar ook vertrouwelijk.
                      En daar is mijn inziens niet echt een probleem. Iets wat je trouwens in de hand kan houden.

                      Zo weet niemand mijn bankcode, zelfs mijn vrouw of mijn moeder niet.

                      Dat staat zeer ver van een firma dat zomaar al uw data gaat gatheren en die informatie dan wel weet.

                      En probeer maar eens iets te vinden van mij
                      Verder dan Blankenberge zal je niet geraken het staat trouwens gewoon in mijn profiel.
                      Enkelen weten dat mijn voornaam Xavier is maar daar heb je nu niet echt veel inspiratie voor nodig.

                      Als je heeeeeeeeeeeel goed zoekt dan kun je een foto van mij vinden. Voor de rest is van mij op internet niets gepubliceerd. En dat gaan we houden zo.
                      Last edited by xafke; 17 augustus 2015, 00:47.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Waarom moet MS je paswoorden opslaan? Waarom moet MS je betalingsverkeer opslaan? Waarom moet MS je betaalcodes opslaan?
                        Weet je dat nu zelf niet?
                        • Als jij op een website inlogt en aanvinkt om uw logingegevens te onthouden, dan slaan ze uw Paswoord en Login op.
                        • Als jij iets koopt in de Store en aangeeft uw rekeningnummer te onthouden, dan slaan ze uw rekeningnummer op.
                        • Als jij aangeeft dat uw gegevens beschikbaar moeten zijn op elke PC waar je op inlogt, dan slaan ze uw gegevens op.

                        En inderdaad ... ja ook voor deze zaken geven ze een privacy info dat ze bepaalde zaken opslaan om hun service te verbeteren.
                        Mits zij die gegevens voor u bijhouden, ook al is het op uw eigen vraag, valt het onder de bescherming van persoonsgegevens en moet er een reglementering over bekend gemaakt worden.

                        Als je in de browser de functie gebruikt om voorspellingen te doen op je zoekopdrachten, hoe denk je dat dit gebeurt zonder dat ze gegevens die je intypt gebruiken?
                        Inderdaad, ook dat is "uw gegevens gebruiken om de service te verbeteren".

                        En de cookies en reclame ... ja, dat is geen nieuwigheid voor Windows 10 hé.

                        En denkt u dat andere grote bedrijven geen informatie opslaan of gebruiken?


                        Ik wil hiermee niet beweren dat er niet veel informatie wordt bijgehouden, maar ook niet alles wat bijgehouden wordt is onnuttig.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          En probeer maar eens iets te vinden van mij
                          Verder dan Blankenberge zal je niet geraken het staat trouwens gewoon in mijn profiel.
                          Enkelen weten dat mijn voornaam Xavier is maar daar heb je nu niet echt veel inspiratie voor nodig.
                          Als je heeeeeeeeeeeel goed zoekt dan kun je een foto van mij vinden. Voor de rest is van mij op internet niets gepubliceerd. En dat gaan we houden zo.
                          Ge voelt u nogal vrij in uw straat zeker?
                          Oeps ...
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Weet je dat nu zelf niet?
                            • Als jij op een website inlogt en aanvinkt om uw logingegevens te onthouden, dan slaan ze uw Paswoord en Login op.
                            • Als jij iets koopt in de Store en aangeeft uw rekeningnummer te onthouden, dan slaan ze uw rekeningnummer op.
                            • Als jij aangeeft dat uw gegevens beschikbaar moeten zijn op elke PC waar je op inlogt, dan slaan ze uw gegevens op.

                            En inderdaad ... ja ook voor deze zaken geven ze een privacy info dat ze bepaalde zaken opslaan om hun service te verbeteren.
                            Mits zij die gegevens voor u bijhouden, ook al is het op uw eigen vraag, valt het onder de bescherming van persoonsgegevens en moet er een reglementering over bekend gemaakt worden.

                            Als je in de browser de functie gebruikt om voorspellingen te doen op je zoekopdrachten, hoe denk je dat dit gebeurt zonder dat ze gegevens die je intypt gebruiken?
                            Inderdaad, ook dat is "uw gegevens gebruiken om de service te verbeteren".

                            En de cookies en reclame ... ja, dat is geen nieuwigheid voor Windows 10 hé.

                            En denkt u dat andere grote bedrijven geen informatie opslaan of gebruiken?


                            Ik wil hiermee niet beweren dat er niet veel informatie wordt bijgehouden, maar ook niet alles wat bijgehouden wordt is onnuttig.
                            dit dus. Bij Apple & Android hebt ge juist hetzelfde. Probeer anders maar eens in de store te geraken. Het heeft gewoon te maken met diensten die ze aanbieden en met de cross-platform opzet van het OS. Zelfs browsers bieden die functionaliteit tegenwoordig aan. Het enige bezwaarlijke is dat standaard aan staat.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                              Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                              dit dus. Bij Apple & Android hebt ge juist hetzelfde. Probeer anders maar eens in de store te geraken. Het heeft gewoon te maken met diensten die ze aanbieden en met de cross-platform opzet van het OS. Zelfs browsers bieden die functionaliteit tegenwoordig aan. Het enige bezwaarlijke is dat standaard aan staat.
                              Klopt volledig.
                              Betaal eens iets in een winkel met je bankkaart ... zij houden ook uw naam en rekeningnummer bij in hun systemen.
                              Betaal met elektronische maaltijdcheques en uw persoonlijke gegevens worden gewoon mee afgedrukt op het dubbel bestemd voor de handelaar (tenzij recent veranderd).
                              Het is gewoon overal zo.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Klopt volledig.
                                Betaal eens iets in een winkel met je bankkaart ... zij houden ook uw naam en rekeningnummer bij in hun systemen.
                                Betaal met elektronische maaltijdcheques en uw persoonlijke gegevens worden gewoon mee afgedrukt op het dubbel bestemd voor de handelaar (tenzij recent veranderd).
                                Het is gewoon overal zo.
                                Ik hou van cash...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X