Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Ik ben daar niet mee akkoord.
    Christof uit Moen west vlaanderen, vader van 2,.... (info staat gewoon op internet)

    Privacy is de bescherming van uw persoonlijke levensfeer, wie je bent, waar je woont, leeftijd, geslacht, geaardheid, politieke voorkeur, huidkleur, ras,...

    Als je die informatie gaat opslaan op een PC, schrijven in een boek,... het blijft ter plaatse en jij bepaald in hoevere er (ongekontroleerde) distributie gebeurd naar buiten toe.

    Windows 10 (en ook ander toestellen) werpen die informatie zomaar te grabbel. En dat vind ik niet kunnen.
    Sterker nog. Niet enkel uw personalia maar ook informatie die uw integriteit omvatten komen te grabbel (paswoorden, betaalinstrumenten, etc...)

    Dat is er gewoon los over. Niemand (ook geen firma) heeft zaken daarin.

    Ik neem als voorbeeld een app op smartphone om bv de DOF uit te rekenen van uw objectief.
    Stel ik mij ernstig de vraag waarom ze toegang nodig hebben tot uw adresboek, personalia, telefoonnumers, camera, ... WAAROM???
    Omdat die informatie dikke kassa is. Het programma heeft dat nergens voor nodig.

    Dat iedereen daar zo nonchalant mee omspringt.... in de redenering van "het loopt wel los" is behoorlijk (lees: zeer) dom.

    In Belgie kennen we een behoorlijk strenge wetgeving inzake databescherming, in amerika (waar uw data opgeslagen is) is die wetgeving gewoon onbestaande.

    Ben Christof (Kaneda) nog wat aan het natrekken...
    Kerkstraat 1X , 8552 Moen
    GSM: 04762852XX

    En blijkbaar ga je geen last hebben van windows 10 want je hebt een Mac.

    Ik heb je accounts ook al gevonden op Kapaza, Twitter, Facebroekie, ...
    Je werk weet ik al. Familiefotos al gezien, welke tv je hebt, welk abonnement je hebt bij Telenet,...
    Ik stop het hierbij voordat het er over is.

    Is dat echt nodig uw personalia zo te grabbel te gooien?

    Vergeet niet dat big-data er net om gaat om die informatie mooi bij elkaar te vergaren. En dat is veel geld waard.
    Moet ik nu onder de indruk zijn ? So what als je m'n naam kent, m'n adres en gsm (trouwens, gsm nr is fout). Ik heb me aangemeld op dit fora en nog op vele andere. Mijn info is gewoon af te lezen.
    Ik lig er niet wakker van, heb niets te verbergen. Veel mensen gooien bewust (of onbewust) veel meer op Facebook te grabbel (en nog foutje, je moet beter opzoekwerk doen : heb al een jaar geen Mac meer, je zou moeten weten dat ik een gaming PC gebouwd heb met eerst Win 8.1 en nu Win10... Maar heb wel enorme heimwee naar de Mac).

    En ik gooi mijn personalia niet te grabbel. Het zijn mensen die zo paranoia zijn als jij die daar zo nodig naar op zoek moeten gaan.
    Ze mogen mijn 'big data' gebruiken. Wat gaan ze 'r mee doen ? Mij gerichte reclame sturen ?
    Laat ze maar doen, reclame heeft geen invloed op mij.

    Trouwens, waarom ben jij me aan 't natrekken ? Misschien wil je die info wel verkopen aan de hoogste bieder... NSA, CIA ?
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #62
      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Moet ik nu onder de indruk zijn ? So what als je m'n naam kent, m'n adres en gsm
      Zijn naam, adres en telefoonnummer staat ook gewoon online. :-)
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #63
        Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Van al hetgeen ik hier heb, bestaat een factuur.

        Stel het extreme gebeurt ... uw huis staat in de fik door een kortsluiting in uw wasmachine wegens slechte herstelling en ge hebt geen factuur.
        Wat als al je facturen mee in brand zijn gevlogen, dan ben je er vet mee...
        Tenzij je er kopies van neemt en ze elders ook bewaart, of inscannen en ze in the cloud bewaren...

        Comment


        • #64
          Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

          Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
          De geschiedenis herhaalt zich met dit soort artikels en men verschuift het telkens gewoon naar de volgende versie.
          ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

          ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

          Op ZDNet is te lezen dat de angst voor de schending van privacy via web services in steeds grotere mate aanwezig is. Vooral digitale paspoorten en andere elektronische betaalsystemen moeten het ontgelden.

          Leeuke is dat waar men ooit felle kritiek gaf op de privacy van Windows XP, men nu gaat aanraden om bij XP te blijven.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Wat als al je facturen mee in brand zijn gevlogen, dan ben je er vet mee...
            Tenzij je er kopies van neemt en ze elders ook bewaart, of inscannen en ze in the cloud bewaren...
            Als je een factuur kreeg, dan is ook de uitgever van de factuur (lees handelaar) verplicht deze te bewaren.
            Het zou al moeten lukken dat zijn boekhouding ook verdwenen is als die officieel is.
            In geval van ernstige fouten met grote gevolgen zullen ze wel heel snel alle bewijzen gaan zoeken waar ze zijn.
            En als je via overschrijving betaalt, dan heb je nog enigszins een bewijs met factuurnummer of andere mededeling dat naar die herstelling verwijst ... ik denk niet dat je dit bij zwartwerk zal hebben.
            Door officieel te werken heb je wel meer bewijs dan dat eventueel in rook opgegaan factuurtje.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

              Wat is nu de betekenis van mijn titel ?
              Heel eenvoudig. Alle deuren naar de buitenwereld staan volledig geopend zodat alles wat je doet met je PC te grabbel is. ONGEVRAAGD. Hier gaat het hem over.
              Je tekent een document waar je akkoord gaat met gebruikersvoorwaarden. nergens staat daar gemeld dat je dan ook alles en nog wat van op je PC met iedereen deelt.
              MS had dit moeten melden in hun gebruikersvoorwaarden, meer nog, het openzetten van deuren, poorten zou bij definitie gesloten moeten zijn. Pas als de gebruiker er echt om vraagt kan hij (de gebruiker) die poorten, deuren open zetten. En Less-is-more is voor wat de privacy-instellingen niet van toepassing.
              Dus samengevat. Het gaat hem over de aangewende niet-orthodoxe methode. En niet alle Jan-met-de-pet PC-bezitters weten of kennen informatica, of het gedrag van software, laat staan dat ze zich bewust zijn van de datatrafiek die ongevraagd, eventueel ongewild achter hun rug plaats vind. Dit wordt aan de kaak gesteld en daar maak ik me druk om.
              Je zou het kunnen vergelijken met de aankoop van ramen voor je huis. De raamzetter krijgt door het contract dat je met hem hebt, ongevraagd volledige toegang tot je huis en je geeft hem zonder dat je het weet een dubbel van de sleutel van alle deuren en dus kan ie willens nillens je een bezoekje brengen om even naar je huisleven te zien en ervan te genieten of te walgen ... Meer nog, je nodigt hem hiermee zonder het te beseffen uit om dit dan ook dagelijks te doen ...

              Off topic
              En inderdaad, Dat je voor het installeren van een App die je suikerwaarden bijhoudt toegang moet geven op alles en nog wat op je smartphone is er voor dan ook over. Dus, geen app, neen, zelfs geen smartphone. Maar dit is een andere discussie
              Evenzeer of topic. Het klopt dat indien je iets tweedehands verkoopt je daarop GEEN BTW moet betalen. Wat best wel gedaan wordt is een factuur of een geschreven docuemtn met koper, verkoper, prijs en het onderwerp. Prijs steeds zonder BTW.
              Hierover is er een interessante samenvatting te vinden op: http://ondernemingsdatabank.indicato...APAAR_EU131303
              On Topic
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #67
                Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                je deelt niet 'alles' met 'iedereen'.

                Hei is zoals met een raamzetter. Als je een contract tekent voor nieuwe ramen staat er niet in dat hij toegang moet hebben tot je huis. Maar toch ga je toegang moeten verlenen, anders kan hij zijn werk niet volledig doen. Wil je dat hij alle ramen doet, moet je hem toegang geven tot alle kamers die ramen hebben. Moet hij enkel de keuken doen en wil je niet dat hij je living kan zijn dan sluit je de eur naar de living.
                Win10 is crossplatform en een deel van de functionaliteiten houdt in dat je gegevens worden gesynced. Wil je dat win10 100% tot zijn recht kan komen dan moeten de deuren wel open staan. Heb je maar 50% nodig, dan sluit je de deuren die niet nodig zijn.

                Ik ga wel akkoord dat win10 beter had mogen melden dat de deuren openstaan of ze standaard dicht hadden gemoeten. Maar in dat laatste geval kan ik me inbeelden dat ze dan weer veel klachten hadden gekregen om de reden die je zelf aangaf: meeste mensen kennen niets van informatica en weten dus niet hoe ze een instelling moeten aanzetten. Dus zou het weer een gezaag zijn dat bepaalde diensten, zoals het syncen, niet werkt.

                Comment


                • #68
                  Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                  De raamzetter moet inderdaad toegang hebben. Maar éénmaal gezet, is hij buiten en blijft hij buiten.
                  OS Win10 niet in dit geval, die blijft je bezoeken.
                  Ze hadden evengoed de basisinstellingen die in Win7, win8 zitten kunnen over nemen. Eventueel tijdens de installatie vragen om aan/af te vinken wat je als privacy wil opgeven zodat Jan Modaal toch kan geholpen worden in zijn onkunde. Nu worden veel ICT-er belaagd door Jan-Modaal met de vraag die voor hen aan te passen.
                  Seder vorige week zijn er bij al 8 de revue gepasseerd en mijn tijd kost ook geld.
                  Enfin, ik voel wel dat we uiteindelijk naar dezelfde problematiek kijken.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #69
                    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    De raamzetter moet inderdaad toegang hebben. Maar éénmaal gezet, is hij buiten en blijft hij buiten.
                    Als die raamzetter weg is, dan heeft die in zijn geheugen al wat er in uw huis staat.
                    Dat jij dat nu wil of niet, hij weet alles wat er bij u staat, hoe het er uitziet en hoe hij het zou kunnen stelen.
                    Maar toch heb je hem binnengelaten om zijn werk te kunnen doen.

                    Als die later nog eens moet terugkomen, dan moet die niet eerst komen zien of hij wel binnen geraakt met zijn materiaal en hij moet ook niet uw gegevens opnieuw vragen voor de facturatie want dat zit in zijn systeem.
                    Het enige dat jij nog moet doen is een nieuwe bestelling plaatsen, de rest heeft hij al.

                    Wil je niet dat hij alles weet staan, dan zal je hem geblinddoekt moeten binnen laten, maar dan riskeer je wel dat het werk niet zo goed uitgevoerd is.
                    Je kan hem natuurlijk ook niet vertrouwen, dan ga je met hem geen overeenkomst aan en heb je ook niets.

                    Of zegt de ruitenplaatser ook vooraf dat hij niets zal onthouden van al wat hij bij u ziet ... of stelt hij u eerst de vraag of je hem wil blinddoeken?

                    Uiteindelijk, ruitenplaatser of Windows ... ge geeft altijd een deel van je privacy vrij opdat ze hun taken naar jouw wens zouden kunnen uitvoeren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                      Zelfs in de jaren '80 waren sommigen al paranoïde...
                      Official Music Video for Somebody's Watching Me performed by Rockwell, from his 1984 debut album of the same name. Somebody's Watching Me became a major comm...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment

                      Working...
                      X