Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lid worden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lid worden...

Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
    Ik zou echt niet weten waarom je lid zou worden.
    40 euro betalen om dan iets te krijgen wat anders ook 40 euro kost?
    Of 't moest zijn dat je af en toe een flitsset nodig hebt en in Hasselt woont (en dan hopen dat er niemand anders mee weg is).
    En dat recht heb je !
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Of 't moest zijn dat je af en toe een flitsset nodig hebt en in Hasselt woont (en dan hopen dat er niemand anders mee weg is).
      Tja, ieder z'n mening he, ik doe het gewoon uit sympathie voor alle mensen die hier veel van hun vrije tijd insteken en zonder bijdrage blijft dergelijk forum nooit bestaan…..
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Tja, ieder z'n mening he, ik doe het gewoon uit sympathie voor alle mensen die hier veel van hun vrije tijd insteken en zonder bijdrage blijft dergelijk forum nooit bestaan…..
        Allee, dan wordt ik volgend jaar ook weer lid... omdat gij het zijt .

Comment

Dacht er net aan, je krijgt ook toegang tot een exclusieve dubbele strobist workshop . En die €30 die je moet betalen voor de namiddag is peanuts
          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Als ik alle dagen op bezoek kom bij BD heb ik er niets op tegen om, op vrijwillige basis, deel te nemen in de kosten.
            'k Hoef me daarbij nog zelfs geen BD'er te voelen.
            En bij video wordt er niet geflitst....... noch filmpjes afgedrukt bij CeWe....
            'k Moet de Shoot zelfs niet hebben. Er staat, bijna, niets in over video. Die gaat zo wie zo bij het oud papier.

Als er geen "vrijwilligers" zouden zijn in het sociale leven dan zouden de "ikzuchtigen" een saai leven hebben.
            Ja, dat is heel juist en lovenswaardig en ik deel die mening, maar ze doet niet terzake.

Je kan vrijwilliger worden tussen 15 december en 15 januari ... of net niet in die periode. Die vrije keuze heb je toch ? In beide gevallen ben je dan toch iemand die vrijwillig een bijdrage betaalt ?

Of wordt onderscheid gemaakt tussen leden die opzettelijk hun lidgeld buiten die magische jaarwende betalen en deze die in die magische periode hun lidgeld betalen ?

Volgens mij niet en dus is er niets mis om het ' betere ' tijdstip uit te kiezen om lid te worden. Als men al überhaupt lid wil worden. Niet het lid in spe is vragende partij, het is BD die met een ' leuke ' lokker afkomt (gratis abo) en dan moet niemand iets verweten worden als men ingaat op die lokker(s). Die mens verdient evenveel respekt voor zijn keuze en zijn financiële bijdrage. Net zoals iemand die geen behoefte heeft om lid te worden van een club evenveel respekt verdient als iemand die lid wordt om zich daarbij goed te voelen. Het is ook niet omdat men geen lid is dat men een ikzuchtige zou zijn. Wat ik intik is ook vrijwillig, ook een bijdrage aan het forum (soms toch) en ik zal altijd de zwakkere bijspringen omdat ik heel sociaalvoelend ben. Niet dat ik daarom een sociaal persoon moet zijn ... dat is totaal verschillend.

Dat je Shoot zelfs niet wil hebben is normaal, je weet wat je wil en waar het eventueel wel te vinden. Maar dat is vaak niet het geval voor nieuwelingen, die zijn leergierig en doorspitten best heel wat lektuur, gratis op het net of betalend door aankopen in de winkel. In die beginperiode is Shoot best wel leuk en vooral : het oogt heel mooi ook. Dan weet men gewoon nog niet dat volgend jaar er wel weer dat artikel zal instaan over die vossen in die duinen en dergelijke, en het jaar daarop wellicht weer. Shoot weet dat, BD weet dat en hopsa, een vruchtbare (?) samenwerking is geboren.
            Last edited by Empe; 19 augustus 2015, 20:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
              ..............................................In die beginperiode is Shoot best wel leuk en vooral : het oogt heel mooi ook. Dan weet men gewoon nog niet dat volgend jaar er wel weer dat artikel zal instaan over die vossen in die duinen en dergelijke, en het jaar daarop wellicht weer. .............................
              Dat is de essentie van het leven.
              Ik lees een (goede) krant voor de verkiezingen en na de verkiezingen. Omdat ik al jaren meedraai met deze aardbol weet ik al de verschillen die ik ga lezen van die voor en die na, van telkens andere verkiezingen. En toch blijf ik een krant lezen.
              Het is zoals een goede pint. Ze zijn allemaal helemaal hetzelfde en toch smaken ze telkens weer, vooral als het warm is.
              Het is zoals naar de zee kijken. Die is al duizenden jaren hetzelfde. En toch blijft ik vol verwondering naar die golven kijken. Al moet ik nog duizend jaar worden.

Ja, dat is heel juist en lovenswaardig en ik deel die mening, maar ze doet niet terzake.
              Thanks. Omdat je op mijn niets terzake doende woordjes toch een uitgebreid antwoord geeft.
              B.t.w.: Ik vind dat ook randinformatie heel belangrijk is. Ergens is het altijd wel terzake.

.....................
              Je kan vrijwilliger worden tussen 15 december en 15 januari ... of net niet in die periode. ..................................
              Heel de abo administratie rust op de schouders van enkele vrijwilligers die dat doen in hun vrije tijd.
              Die mensen zijn al heel druk bezig, rond de jaarwisseling, om al dat abo werk in goede banen te leiden.
              'k Vind het normaal dat ze daar niet een heel jaar mee bezig zijn.
              Je kan dus altijd vrijwilliger worden. Ik denk dat ze bij BD altijd moderatoren te kort hebben. En ook hulp voor het secretariaat.
              Het aanmaken en verzenden van de lidkaarten naar de juiste adressen, het bijhouden van de administratie, de juiste namen en de juiste adressen die bij de betalende leden horen .... het is een hele klus voor de weinige vrijwilligers die het doen. Elk jaar opnieuw.
              Last edited by Skitch; 19 augustus 2015, 22:27.
              ​​

Comment

Dat je Shoot zelfs niet wil hebben is normaal, je weet wat je wil en waar het eventueel wel te vinden.
                En als je dan ziet welke kemels er soms in de online-artikels van Shoot staan, dan leer je het effectief beter elders.

Je kan dus altijd vrijwilliger worden. Ik denk dat ze bij BD altijd moderatoren te kort hebben. En ook hulp voor het secretariaat.
                Het aanmaken en verzenden van de lidkaarten naar de juiste adressen, het bijhouden van de administratie, de juiste namen en de juiste adressen die bij de betalende leden horen .... het is een hele klus voor de weinige vrijwilligers die het doen. Elk jaar opnieuw.
                Dus is het zeker beter om geen lid te worden. Dat bespaart het secretariaat veel werk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Allee, dan wordt ik volgend jaar ook weer lid... omdat gij het zijt .
                  Heel goed besluit.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[OFF Topic]
                    ALs je dan toch kan schieten op kemels, waarom breng je die dan niet ter sprake in het voorbehouden forum-onderdeel Shoot Discussie ?
                    [/OFF Topic]
                    [ON Topic]
                    Als je betalend lid wordt (je bent immers nu al lid anders kon je geen topic aanmaken beantwoorden op het forum, had je geen nickname), dan kan je hierbovenaangehaalde problematiek bespreken, aankaarten met de shoot-verantwoordelijke(n). Je kan er eventueel een punt op de agenda laten plaatsen omtrent 'kemel schieten' en je kan in het afgesloten forumonderdeel 'Werking Belgiumdigital en forum' een denktank starten om na te gaan hoe dat te vermijden.
                    Let wel, hier moet je voor alle aangehaalde punten wel tijd investeren.
                    In het gesloten-forum onderdeel 'Vraag en Aanbod' kan je dan eventueel de geschoten kemels te koop aan bieden ?

En als je dan ziet welke kemels er soms in de online-artikels van Shoot staan, dan leer je het effectief beter elders.

Dus is het zeker beter om geen lid te worden. Dat bespaart het secretariaat veel werk!
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 21 augustus 2015, 07:53.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      Heel goed besluit.
                      grt,bouk.
                      Gewoon om te steunen hé,

En zeker niet omdat ik sommige moderators graag heb .
                      En ook niet voor Shoot, want die lees ik wel in de bibliotheek.
                      En ook niet voor de SD's want daar neem ik niet aan deel.
                      En ook niet voor de flitsset waar ik 400 km zou moeten voor bollen.
                      En ook niet om zogezegd mijn zegje te mogen doen op de jaarlijkse vergadering.
                      Last edited by Guest17; 21 augustus 2015, 08:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Gewoon om te steunen hé,
                        yep dat begrijp ik hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En als je dan ziet welke kemels er soms in de online-artikels van Shoot staan, dan leer je het effectief beter elders. ..........
                          [OFF topic] Als je denkt dat je ergens een kemel gevonden hebt zou het beter overkomen als je ook zegt dewelke.
                          Zoals je hierboven leest is er zelfs een speciaal forumonderdeel voor.
                          Nu gooi je gewoon een handjevol modder in het rond.
                          Doelloos.[ON topic]

On Topic: Als ik geen Shoot lees is het omdat ik als videoamateur niet zo geïnteresseerd ben in een "foto" tijdschrift. Dat is begrijpelijk dacht ik.

Verder is Shoot het enige waardevolle Nederlandstalige fototijdschrift in onze contreien.
                          Koester dat, anders ga ik hem toch nog gelijk geven. Wie? Koning Leopold II die zei: Petit pays, petit esprit.
                          Last edited by Skitch; 21 augustus 2015, 10:25.
                          ​​

Comment

Advertentie als herinnering en/of lokkertje.

Dat geeft zelf gezochte drukte in de eindejaarsperiode en geen reden tot klagen over het vele werk door vrijwilligers in die periode.

Comment

Advertentie als herinnering en/of lokkertje.

Dat geeft zelf gezochte drukte in de eindejaarsperiode en geen reden tot klagen over het vele werk door vrijwilligers in die periode.
                              En wat is nu je probleem ?
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                                En wat is nu je probleem ?
                                Er is helemaal geen probleem met een vriendelijke aansporing om de "Shoot" te bekomen.
                                ​​

Comment

Working...
                                X