Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lid worden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lid worden...

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Is niet gelijk. Ook BD dient een bedrag te betalen voor de Shoot, dus je krijgt die niet zomaar als cadeau omdat je betalend lid bent van BD.
    Je hebt misschien nu wel 2 vliegen in één klap, maar de uitgangspositie is wel volledig anders.
    dat was dus mijn punt.
    Bovendien is voor sommige mensen 20€ wel veel geld en dan moet je een keuze maken. In mijn geval zou het dan toch de boekskes zijn. Persoonlijk bezoek ik trouwens meerdere fora,als ik overal lidgeld moet betalen. De enige inkomsten die ik hen kan gunnen is advertentie door m'n adblock af te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      En als we de argumenten niet kunnen weerleggen, dan spelen we toch gewoon op de man ... genre : wie doet nu moeilijk over 20 eurootjes ?

Dat het gaat om 20 euro hier en 20 euro daar ontgaat Vanmaele wellicht.
      Knap van je gevonden ...
      Ik speel de man helemaal niet en dat 20 Euro belangrijk is weet ik evengoed als een goede huisvader, huismoeder.
      Ik schreef wel duidelijk ergens dat het van je standpunt af hangt. Ik wordt lid van een vereniging omdat ik het goed voel bij die vereniging, omdat ik die wil steunen voor en in haar werking.Ben ik niet tevreden, dat betaal ik niet.
      Of ik daar nu SHoot wel of niet bij heb, dat is niet het argument voor een betalend lidmaatschap. Geef immers toe, er zijn er weinig waar je als niet-betalend lid zoveel privileges krijgt. Ik ken er van heel wat minder.

En het gaat niet om moeilijk doen over 20 Euro. Nog minder hier noch daar. Maar als ik echt iets wil en ik heb 20 Euro nodig zal ik daar wel ernstig over nadenken, pro of contra en jawel indien nodig dan bespaar ik die op voor mij dan minder belangrijker zaken.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Betaling gedaan....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          PS:
          en je mag gebruik maken van de flitsset.
          Ik ben nu wel is curieus over welke flitsset je het hebt
          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

HAllo,

Als lid van BD-VZW kan je deze flitsset uitlenen:

Elinchrom Compact Style 600RX Flitskoppen 600Ws (incl kabels) 3
            Latigid tas voor compacts 1
            Manfrotto 004 B Stand statieven 2
            Manfrotto Boomstatief 1
            Latigid tas voor statieven 1
            Professional Umbrella 85cm white refl 1
            Chimera Pro II Bank Medium 90 x 120 cm softbox 1
            Chimera Speedring 1
            Grid set 21, basic (Standard reflector 20° en 30° grid) 1
            Umbrella reflector 16 cm 90° 1
            Lastolite Circular Refector 1
            Elinchrom EL-Skyport (1 x Tx, 3 x Rx) 1
            Reserve Halolux Compact modelleerlampen
            Synchro kabel 5m 1
            IR Sync transmitter 1
            Flitsmeter Seconic L358 (+ Quick Guide) 1
            Manfrotto Beanbag 1
            Verdeeldoos 2m 1
            Handleidiing Flitsers 1
            Batterijen

Af te halen en terugbrengen in Hasselt - met een waarborgbedrag.
            Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
            Ik ben nu wel is curieus over welke flitsset je het hebt
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Rare redenering ...
              Je wordt lid omdat je in BD gelooft en je weet dat koken geld kost.
              Nee, je wordt lid omdat je van bepaalde voordelen als lid wil gebruik maken. Als je iets of iemand uit overtuiging of ' geloof ' wil helpen, dan steun je met wat je zelf wil/kan geven.
              Je wordt lid o.a. om het volgende :

toegang tot en stemrecht op de halfjaarlijkse Algemene Ledenvergaderingen (en kans om daar één van twee aankoopbonnen van 125€ en eventuele andere sponsorprijzen te winnen));
              toegang tot de private forums voorbehouden aan vzw-leden;
              je eigen portfolio op de BD-server voor je favoriete foto’s;
              een gratis ongevallenverzekering (lichamelijke schade) bij erkende Shooting Days;
              de mogelijkheid om de professionele Belgiumdigital studioflitsset uit te lenen;
              korting of andere voordelen op Belgiumdigital evenementen.

Je wordt toch geen lid omdat je een Shoot-abo krijgt en nog enkele andere voordelen ?
              Waarom niet als de mogelijkheid wordt aangeboden ?

Je koopt toch ook geen camera van het merk X omdat je daar goedkopere aardappelen bij krijgt ?
              Waarom niet als je kan wachten tot de periode wanneer die aanbieding ingaat ? Als ik een bepaalde extra lens of camera wil bijkopen omdat het een vrije keuze is, dan is het soms ook interessant om de juiste tijd af te wachten (tweejarlijkse Canon acties, cashback dinges e.d.).

Maar ja, ik zal het wel verkeerd zien en begrepen hebben ....
              Niet noodzakelijk, je ziet en begrijpt het vanuit jouw individuele standpunt, wat prima is. Maar JOUW standpunt hoeft niet het enige correcte te zijn en je hebt dus totaal niet het recht om andermans redenering als ' raar ' te gaan bestempelen en JOUW redenering als de juiste of betere of .... niet-rare redenering.

Is niet gelijk. Ook BD dient een bedrag te betalen voor de Shoot, dus je krijgt die niet zomaar als cadeau omdat je betalend lid bent van BD.
              Dat valt nog te bezien en te bewijzen, niet waar ?

Of ga je nog vertellen dat BD ook de aangeboden kortingen op andere commerciële produkten moet 'betalen' aan die leveranciers ???

een jaar lang een onbeperkte 15% korting op alle bestellingen bij CEWE Fotoservice (excl. verwerkings- en verzendkosten);
              NIEUW: een exclusieve korting* van €20 op het jaarabonnement bij Photofacts Academy, waar je meer dan 25 uur Nederlandstalige videolessen over Photoshop en Lightroom vindt (normale prijs: €79);
              NIEUW: een exclusieve 70% kortingscode* om het eBook 'Lightroom 5 Ontmaskerd' van Piet Van den Eynde (400 blz.) aan te kopen voor €6 i.p.v. €20;
              Denk je dat BD die 15 % moet terugbetalen op alle bestelling door leden bij CEWE Fotoservice ?
              Denk je dat BD 20 € moet betalen aan Photofacts Academy als een lid daar iets koopt ?
              Denk je dat BD de 70 % korting moet terugbetalen aan Piet Van den Eynde als een lid dat eBook koopt ?

Dus waarom zou jij of ik denken dat Bd dan SHOOT zou moeten betalen ? Die mensen en bedrijven die dat aanbieden, dat noemt men SPONSORS, die geven iets in ruil voor ... publiciteit en sommigen wellicht ook uit sympathie.
              Last edited by Empe; 5 augustus 2015, 11:11.

Comment

Yeps,

Dat is zo voor bepaalde voordelen ...

Jaja

Of ga je nog vertellen dat BD ook de aangeboden kortingen op andere commerciële produkten moet 'betalen' aan die leveranciers ???
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

@Empe

Dank zij mensen die geloven in BD en die het geldelijk steunen kan jij hier mee genieten ...
                  Sponsoring is niet voldoende om BD in de lucht te houden ... en geloof me vrij, ik kan hier beter over getuigen dan jij. Heb aan de beslissing gestaan toe er ooit gestemd werd of we betalend lidmaatschap gingen in voeren. BD barstte toen zo uit zijn voegen dat zonder een financiële bijdrage van vrijwilligers, BD van het net verdween. En dit is nu ook zo.
                  We hebben een open boekhouding en we zien de flow van de aangereikte centen.
                  Maar je hebt volkomen gelijk. Je redenering klopt als een bus en je uiteenzetting van hoe BD in elkaar steekt klopt als geen ander. Hoe kan ik nu toch zo stom zijn en zijn de betalende leden die de boekhouding kunnen inkijken en dat ook doen zo stom en bijgelovig.
                  Maar ja, zoals altijd, de beste stuurlui staan steeds aan wal. Zoiets van het gezien te hebben van ene die het gehoord heeft.
                  Misschien kan je hierover even nadenken:
                  Zou je betalend lid worden indien er geen 'voordelen' werden gegeven zoals Shoot-abo, flitsset, deelname tombola ... ? Hierbij hou ik geen rekening met de mogelijkheid van toegang tot een afgesloten forum-onderdeel en een foto-album-plaats op het forum (Ja-neen)
                  Zou je betalend lid worden met de aangeboden voordelen ? (Ja - neen)
                  Ik hoef hierop geen antwoord. Hou dat voor jezelf, doe ik vanaf nu ook wel.
                  Maar indien minstens één maal ja, waar blijf je abo dan ? Indien 2x neen, waarover zit je hier dan te zaniken ...

Nee, je wordt lid omdat je van bepaalde voordelen als lid wil gebruik maken. Als je iets of iemand uit overtuiging of ' geloof ' wil helpen, dan steun je met wat je zelf wil/kan geven.
                  Je wordt lid o.a. om het volgende :

toegang tot en stemrecht op de halfjaarlijkse Algemene Ledenvergaderingen (en kans om daar één van twee aankoopbonnen van 125€ en eventuele andere sponsorprijzen te winnen)); Hier kan je boekhouding inkijken en eventueel voorstellen naar de BD toe doen, wat ik ook doe
                  toegang tot de private forums voorbehouden aan vzw-leden; En wat denk je nu echt wat dit in houdt ?
                  je eigen portfolio op de BD-server voor je favoriete foto’s; Heb ik niet en ik heb er ook geen vraag naar
                  een gratis ongevallenverzekering (lichamelijke schade) bij erkende Shooting Days; Mits 2 Euro per deelname aan een SD ben je dat ook en komt het je beterkoop uit. Nu de geschiedenis over verzekering is complexer en dient niet opgerakeld
                  de mogelijkheid om de professionele Belgiumdigital studioflitsset uit te lenen; Nog nooit gedaan en geen nood naar
                  korting of andere voordelen op Belgiumdigital evenementen. Precies of we nu met BD wekelijks, maandelijks evenementen organiseren ...
                  Dus, ik meen te mogen zeggen dat ik lid ben niet voor de hier aangegeven 'voordelen' en het is zeker niet aan jou om mijn deelname te verantwoorden, daar besluit en beslis ik zelf wel over.

Ik ga hier niet verder woorden aan besteden ... Laat iedereen die het wil in eigen gedacht en goeddunken besluiten welk type lid hij wordt en waarom.
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 5 augustus 2015, 21:13.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Zou je betalend lid worden indien er geen 'voordelen' werden gegeven zoals Shoot-abo, flitsset, deelname tombola ... ? Hierbij hou ik geen rekening met de mogelijkheid van toegang tot een afgesloten forum-onderdeel en een foto-album-plaats op het forum (Ja-neen)
                    Zou je betalend lid worden met de aangeboden voordelen ? (Ja - neen)
                    Tja, daar gaan we weer : de persoonlijke toer op, de man spelen, afwijken van het topic.

Het gaat niet om wat IK al of niet zou doen, het gaat om WELK HET MEEST GESCHIKTE MOMENT IS als men al de beslissing voor zichzelf heeft genomen om lid te worden/om het forum financieel te steunen.

De vraag was heel simpel : doe ik dat nu, halverwege het jaar en verlies ik dus 1 jaar Shoot abonnnement OF wacht ik tot december en heb ik wel het abonnenment. En ' ik ' moet je lezen als de topicstarter, niet mijzelf, ik beschouw mij op een forum nooit als reëel persoon maar louter als lezer/deelnemer van informatie. Dat wordt aangeboden door BD dus ik gebruik het. Anders maakt men er maar een besloten forum van waar enkel leden inzage of input hebben.

Ter herinnnering :

Beste,

Ik vroeg me af of het niet beter zou zijn dat ik wacht tot januari.
                    Ik koop nu het magazine en dat zit mee in het lidgeld?

Enkele voordelen zijn weggevallen en dat zou jammer zijn dat ik dat dan misloop. Of zijn er meerdere voordelen die niet in de vermeldingen staan.

Mvg

Bert Janssens
                    Er is niets raar aan dat iemand daar over nadenkt en meer info vraagt. Integendeel : meer en meer wordt het rationeel overwegen van een financiële uitgave een verstandige houding ipv. zich te laten leiden door emoties.

Dus, ik meen te mogen zeggen dat ik lid ben niet voor de hier aangegeven 'voordelen' en het is zeker niet aan jou om mijn deelname te verantwoorden, daar besluit en beslis ik zelf wel over.
                    Ik schreef dan ook : o.a. (verklarend : onder andere om die redenen, dus niet exclusief noch limitatief). Bovendien vraag ik nergens verantwoording, van niemand zie daarvoor bv. alleen al een stuk van mijn antwoord ergens hoger :

Niet noodzakelijk, je ziet en begrijpt het vanuit jouw individuele standpunt, wat prima is. Maar JOUW standpunt hoeft niet het enige correcte te zijn en je hebt dus totaal niet het recht om andermans redenering als ' raar ' te gaan bestempelen en JOUW redenering als de juiste of betere of .... niet-rare redenering.
                    Verklarend : ieder zijn eigen beslissing, dat is prima. Maar : JOUW beslissing/motivatie als de juiste of niet-rare gaan verkopen, dat is erover. Er is niets raars aan als iemand wacht tot het meest gunstige moment net zoals er niets raar is aan het feit dat iemand op een minder gunstig moment beslist om lid te worden zolang het maar de EIGEN keuze blijft en niemand die EIGEN keuze als ' raar ' gaat veroordelen. De ene is een rationele overweging (kosten/baten), het andere een emotionele beweegreden : ik vind het leuk om dit forum te steunen. Als we nu beide beweegredenen kunnen combineren, dan is dat volgens mij (mening, geen oordeel) het beste van 2 werelden : lid worden half december (abonnement gratis) en het leuk vinden ook nog.
                    Last edited by Empe; 7 augustus 2015, 10:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Yeps,

Dat is zo voor bepaalde voordelen ...

Jaja
                      Zet maar de betalingen op het forum met omschrijving van de redenen, kopie credit nota, overschrijving, ...

Comment

Zet maar de betalingen op het forum met omschrijving van de redenen, kopie credit nota, overschrijving, ...
                        Maar dan alleen voor de leden.
                        ...leeg...

Comment

Daartoe dient de Algemene Ledenvergadering 2x per jaar.
                          Voor de leden liggen alle documenten ook ter inzage op het secretariaat, alles zoals wettelijk voorzien.

Jaja

Comment

Wat ik mij nu afvraag, die nieuwe aanbiedingen die bij het lidmaatschap zitten, krijg je die altijd (dus ook als je al 5 jaar lid bent ofzo), of niet ?
                            Bijvoorbeeld, ik word nu lid en krijg een jaar lang korting op CEWE, een Shoot abo voor 2015, korting op Photofacts + korting op Lightroom 5 ontmaskerd. Krijg ik dezelfde voordelen als ik in 2016 dan terug mijn lidgeld voor 2016 betaal ?

Of om het anders te verwoorden, stel dat je al 5 jaar lid bent van BD ... heb je dan in het begin van dit jaar al die voordelen gekregen of zijn dit "lokkertjes" à la Telenet stijl en krijg je ze enkel als nieuw lid (niet slecht bedoeld hé) ?

Ps: plz don't shoot me

Comment

Het zijn geen eenmalige lokkertjes, maar de reeks van voordelen wordt elk jaar bekend gemaakt (want kan verschillen van vorige jaren), en voor sommige voordelen gelden bepaalde voorwaarden. B.v. abo Shoot enkel indien lidmaatschap aangegaan/vernieuwd wordt vóór 15 januari; voor het boek van Piet gold ook een bepaald inschrijvingsperiode. In het verleden lieten enkelen zich "verrassen", vernieuwden te laat hun lidmaatschap, en waren dan die extraatjes kwijt...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Dus elk jaar zijn er nieuwe voordeeltjes. Feitelijk ben je dus evengoed af met nu een abo te pakken en voor de 15e te hernieuwen + betalen, want dan heb je op een half jaartje tijd 2 voordeelbundels vergaard
                                Ieder zijn manier van redeneren

Comment

Working...
                                X