Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Verseg, je antwoordt hier naast de kwestie: ik haal gewoon aan dat ik vind dat die bepaalde PC-boer die zijn klant aanraadt om GEEN geld uit te geven en bij Win7 te blijven, in mijn ogen juist NIET weer één van die winkels is die er enkel op uit is om geld binnen te rijven.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Verseg, je antwoordt hier naast de kwestie: ik haal gewoon aan dat ik vind dat die bepaalde PC-boer die zijn klant aanraadt om GEEN geld uit te geven en bij Win7 te blijven, in mijn ogen juist NIET weer één van die winkels is die er enkel op uit is om geld binnen te rijven.
      En ik haal aan dat die er geen tijd wil in steken om dat voor de klant te doen, maar liever verdient door aan andere klanten wat dozekes te verschuiven.

      Een 50€ verdienen door mogelijks 2 uur bezig te zijn of door een dozeke af te geven aan een andere klant ... velen willen alleen geld als het eenvoudig is.

      Is volledig op de kwestie nete.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ik heb begin verleden week die grote update gehad en bij mij zit er ook een Nvidea NForce GTX 660 in en geen enkel probleem gezien.
        Vind wel dat ze bij Microsoft dergelijke updates zouden mogen aankondigen.
        HUH ?? niet aangekondigd .. kom nou ... je kon niet op het internet komen of je brak je poten over de aankondigingen over de grote "anniversary" update die er zat aan te komen ! Wat ze er inderdaad niet bij gezet hebben was dat de update progressief zou uitgerold worden ... net zoals bij de originele W10, ergens logisch voor zo'n ingrijpende "verandering"
        Dwz dat één van mijn PC's direct de update kreeg op 2 augustus en de twee andere pas na de laatste "patch Tuesday" ttz verleden week woesdag in onze tijdsrekeing ...
        .. FWIW Microsoft zegt dat de laatste updates van deze patch nog kunnen uitlopen tot November ... maar men kan de iso downloaden indien men sneller wil bediend worden ...
        .. en BTW al mijn PC's lopen merlbaar sneller en starten merkbaar sneller op ... er is duidelijk een hoop code geoptimaliseerd om niet méér te zeggen

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Verseg, je antwoordt hier naast de kwestie: ik haal gewoon aan dat ik vind dat die bepaalde PC-boer die zijn klant aanraadt om GEEN geld uit te geven en bij Win7 te blijven, in mijn ogen juist NIET weer één van die winkels is die er enkel op uit is om geld binnen te rijven.
          FYI ... als ge hierbij verwijst naar de Vaio's ... dat is geen beslissing van uw computerboer ... De Vaio's hadden van meet af aan zoveel problemen met windows10 (wat dus eigenlijk een Sony probleem is) dat Sony zelf hun gebruikers aangeraden heeft om NIET naar W10 te gaan ! Uw computerboer heeft dus wel degelijk gezien waar hij riskeert zijn broek te scheuren aan een onoplosbaar probleem voor zijn klanten. ttz zijn motieven zijn niet zo altruistisch als men graag wil geloven. Het is zelfs nu nog niet kompleet duidelijk of het plak- en knip werk van Sony hun Vaio's geschikt heeft gemaakt voor W10 ... ergo, uw argumentatie heeft helaas een dubbele bodem in dit geval

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            FYI ... als ge hierbij verwijst naar de Vaio's ... dat is geen beslissing van uw computerboer ... De Vaio's hadden van meet af aan zoveel problemen met windows10 (wat dus eigenlijk een Sony probleem is) dat Sony zelf hun gebruikers aangeraden heeft om NIET naar W10 te gaan ! Uw computerboer heeft dus wel degelijk gezien waar hij riskeert zijn broek te scheuren aan een onoplosbaar probleem voor zijn klanten. ttz zijn motieven zijn niet zo altruistisch als men graag wil geloven. Het is zelfs nu nog niet kompleet duidelijk of het plak- en knip werk van Sony hun Vaio's geschikt heeft gemaakt voor W10 ... ergo, uw argumentatie heeft helaas een dubbele bodem in dit geval
            Lees eerst ook eens een paar posts wat hoger misschien. Het is ook "mijn" computerboer niet hé.
            Het gaat erover dat die PC-boer die, blijkbaar terecht als ik lees wat u schrijft, zijn klant afraadt om zijn Vaio te updaten naar Windows10, toch afgeschildertd wordt als "de zoveelste die enkel aan geld denkt", terwijl hij juist zijn klant adviseert om er GEEN geld aan te hangen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Lees eerst ook eens een paar posts wat hoger misschien. Het is ook "mijn" computerboer niet hé.
              Het gaat erover dat die PC-boer die, blijkbaar terecht als ik lees wat u schrijft, zijn klant afraadt om zijn Vaio te updaten naar Windows10, toch afgeschildertd wordt als "de zoveelste die enkel aan geld denkt", terwijl hij juist zijn klant adviseert om er GEEN geld aan te hangen.
              zucht ... het zogenoemd altruisme van de computerboer waar ge op drijft is net onbestaande ... hij heeft van Sony instructies grekregen om deze mod. op. te adviseren omdat de sh!t hun anders tot boven hun oren drijft, en voor beide partijen .. compris ? nochtans geen raketwetenschappen

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Mijn echtgenote had vandaag een soortgelijk probleem op haar laptop na een automatische windows update. De instellingen van het beeldscherm waren niet correct. Het euvel werd automatisch hersteld bij een shut down en restart.



                Sent from my iPad using Tapatalk
                Anniversary update staat er bij mij al enkele weken op, nu ook (automatisch) op de laptop van mijn vrouw.

                Je moet Windows de tijd laten alle drivers up te daten, niet direct afzetten.
                Enkele tijdelijke problemen gehad met een touchpad bv.

                Ik vraag me trouwens af waarom al de vorige drivers plots niet meer goed zou zijn.

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  zucht ... het zogenoemd altruisme van de computerboer waar ge op drijft is net onbestaande ... hij heeft van Sony instructies grekregen om deze mod. op. te adviseren omdat de sh!t hun anders tot boven hun oren drijft, en voor beide partijen .. compris ? nochtans geen raketwetenschappen
                  Dubbel zucht: een "echte" geldwolf zou al lang zijn klanten adviseren om hun "probleem"-Vaio te vervangen door een nieuwe.
                  Maar goed, je krijgt gelijk van mij, ik ga er verder geen woorden aan verspillen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Bij mij werkte na de anniversary update plots de satellite card in de pc niet meer (een van Hauppauge). Het bleek dan dat Microsoft enkele nodige codecs gedeactiveerd had, daardoor onder andere ook duizenden van webcams stillegde...
                    Een patch enige tijd later loste dat op. Maar ik ben toch niet gerust over deze manier van werken, over de gedwongen en niet uitstelbare updates, toch in de Home Edition, of je moet al dieper in het systeem ingrijpen en onbedoelde wijzigingen doen om dat tegen te houden.

                    Vroeger had ik de gewoonte om na een patch day eerst enkele dagen te wachten en te volgen of betrouwbare bronnen min of meer grote problemen met de actuele updates signaleerden. Meer dan ene keer was het aangewezen om nog even te wachten en kon je problemen krijgen als 'early adopter' van een bepaalde patch.
                    Tot nu ben ik gespaard gebleven van grotere problemen, de boven beschreven voorval was al ergerlijk genoeg. Maar ik vrees ervoor dat het op een dag zal gebeuren, waarschijnlijk als het minst goed uitkomt en dringend werk geblokkeerd wordt. Anderen hadden al meer pech.

                    Ik ben aan het bekijken hoe ik onder Windows 10 tenminste een beetje afstand en tijd kan winnen bij de installatie van aankomende patches.

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      HUH ?? niet aangekondigd .. kom nou ... je kon niet op het internet komen of je brak je poten over de aankondigingen over de grote "anniversary" update die er zat aan te komen !
                      Nu eerlijk gezegd ... is ook hier dat ik verneem dat die update er is.

                      Misschien heb ik allemaal sites gekozen die er niets van vermelden. 😆
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Nu eerlijk gezegd ... is ook hier dat ik verneem dat die update er is.

                        Misschien heb ik allemaal sites gekozen die er niets van vermelden. ��
                        Van nieuwskanalen veranderen ?

                        edit: update de eerste vermelding van de red-stone update was er al op 4 maart en die was toen gepland voor juni of juli ... sommigen hebben er dus behoorlijk lang over gekeken LOL !
                        Last edited by Guest41; 26 september 2016, 22:39.

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door AndyDi Bekijk bericht
                          .....

                          Ik ben aan het bekijken hoe ik onder Windows 10 tenminste een beetje afstand en tijd kan winnen bij de installatie van aankomende patches.
                          wushowhide gebruiken ? ... tenminste voor een tijdje ... of "defer windows updates" alhoewel ik niet zeker weet of die optie er in de laatste builds nog in zit ...

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Mensen ik weet niet of ik hiervoor een nieuwe topic moet openen, maar wil graag het volgende weten.



                            Mijn vriend wil graag Windows 10 installeren en vroeg of dit legaal is? Weet er iemand iets meer van? Key te koop voor 15 euro?

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              ¨[Grijze zone legaal. Maar] de kans bestaat altijd dat de uitgever (hier Microsoft) het detecteert en blokkeert. Het is dus illegaal
                              Last edited by Tonerider; 27 september 2016, 20:27. Reden: geen grijze zone, maar illegaal

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                                grijze zone legaal. Maar de kans bestaat altijd dat de uitgever (hier Microsoft) het detecteert en blokkeert.
                                Grijs ? Zo zwart als wat. Ge zegt het zelf: als MS het detecteert zullen ze het blokkeren omdat het puur juridisch illegaal is.
                                Er is een verschil tussen wat "kan" en wat legaal "mag" bij software en licenties.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X