Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    mij is het nog altijd niet gelukt om mijn irda apparaat aan de praat te krijgen in win 10 dus zolang blijft mijn notebook win 7 draaien zodat ik mijn duikpc kan blijven uitlezen op de notebook en dan de file bijwerken op de desktop
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Grr.... Ik begrijp al die heisa rond Win10 niet. Heb m'n PC gebouwd met Win8.1 en als één van de eersten de upgrade naar Win10 gedaan. Never looked back.
      Ik ben hoofdzakelijk Mac gebruiker, al sinds 1999, zowel thuis als op het werk.
      Win 95, 98, XP, Vista, 7. Allemaal gedrochten waar ik zeker nooit m'n dagtaak zou willen mee vervullen.
      Windows 10 heb ik nu al heel lange tijd op m'n gaming PC (waar ik ook andere dingen mee doe zoals fotobewerking en Office enz. mee doe) en heb sinds het begin NUL problemen gehad. Heb een oude Dell laptop van m'n vrouw geüpgrade van Win7 naar Win10, zonder enig probleem.
      Heb een spotgoedkope Lumia 535 met Windows Phone 8.1 gekocht (winkelprijs 135 euro, ik heb er met vouchers nog geen 30 euro voor betaald). Heb ook de upgrade gekregen naar Windows 10. Da spel draait super. Alleen de hardware moet onderdoen voor mijn iPhone !
      What is your f*cking problem ? Waarom blijven vasthouden aan dat Windows 7 zonder klasse, gevoel ? Windows 7 komt van den 'Action', Windows 10 uit een speciaalzaak.
      Als je software hebt die niet draait onder Win10, slik je trots dan in en schaf dan een nieuwe versie aan.
      Ik begrijp nostalgische gevoelens, maar Win7 is dood. Aanvaard het. It's crap and it's better off dead.
      Of rijdt ge liever nog rond in een auto zonder airco, centrale vergrendeling en GPS en mét bougies ? Nen old timer dus. Goed om eens 's zondags uit de garage te halen, voor de rest niks dan vodden.
      Djeezes.
      Last edited by Kaneda; 5 juli 2016, 19:31.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Ik heb geen vraag gekregen om te upgraden naar Win10, ik heb de installatiefile manueel gedownload en die staat netjes apart in geval ik toch nog zou installeren. Win10 heeft dat niet zelf gedaan of gevraagd. Aangezien Win7 nog ondersteund wordt tot 2019 blijft ik liever bij mijn goed draaiend systeem zonder het risico te lopen dat bepaalde software het bij een upgrade laat afweten. Zowel mijn desktop als laptop hebben al wat ouderdom en zullen waarschijnlijk tegen dan sowieso vervangen worden.
        Einde deze maand is het "gratis upgrade" verhaal ten einde (29/7) vanaf dan moet men harde euros op tafel leggen voor een kopij (ong 100 voor de home versie) ... Volgens een (georchestreerd?) lek komt Microsoft op 2 augustus met een "major system upgrade" voor W10 ... tismaardatgetweet. verder kan ik Kaneda enkel maar overschot van gelijk geven

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Grr.... Ik begrijp al die heisa rond Win10 niet. Heb m'n PC gebouwd met Win8.1 en als één van de eersten de upgrade naar Win10 gedaan. Never looked back.
          Ik ben hoofdzakelijk Mac gebruiker, al sinds 1999, zowel thuis als op het werk.
          Win 95, 98, XP, Vista, 7. Allemaal gedrochten waar ik zeker nooit m'n dagtaak zou willen mee vervullen.
          Windows 10 heb ik nu al heel lange tijd op m'n gaming PC (waar ik ook andere dingen mee doe zoals fotobewerking en Office enz. mee doe) en heb sinds het begin NUL problemen gehad. Heb een oude Dell laptop van m'n vrouw geüpgrade van Win7 naar Win10, zonder enig probleem.
          Heb een spotgoedkope Lumia 535 met Windows Phone 8.1 gekocht (winkelprijs 135 euro, ik heb er met vouchers nog geen 30 euro voor betaald). Heb ook de upgrade gekregen naar Windows 10. Da spel draait super. Alleen de hardware moet onderdoen voor mijn iPhone !
          What is your f*cking problem ? Waarom blijven vasthouden aan dat Windows 7 zonder klasse, gevoel ? Windows 7 komt van den 'Action', Windows 10 uit een speciaalzaak.
          Als je software hebt die niet draait onder Win10, slik je trots dan in en schaf dan een nieuwe versie aan.
          Ik begrijp nostalgische gevoelens, maar Win7 is dood. Aanvaard het. It's crap and it's better off dead.
          Of rijdt ge liever nog rond in een auto zonder airco, centrale vergrendeling en GPS en mét bougies ? Nen old timer dus. Goed om eens 's zondags uit de garage te halen, voor de rest niks dan vodden.
          Djeezes.
          Hier van hetzelfde, wil niet meer terug naar een vroegere versie, W10 is super
          Na de major upgrade op 2 augustus vrees ik dat je zelfs een bewaarde installatifile zal kunnen vergeten en dat het betalen zal worden.

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            What is your f*cking problem ? Waarom blijven vasthouden aan dat Windows 7 zonder klasse, gevoel ? Windows 7 komt van den 'Action', Windows 10 uit een speciaalzaak.
            Als je software hebt die niet draait onder Win10, slik je trots dan in en schaf dan een nieuwe versie aan.

            Even diep ademhalen, tot 10 tellen en dan rustig uitademen... beter zo?

            Ik heb geen probleem maar jij blijkbaar wel. Mijn desktop draait hier 24/7 en is nu alweer meer dan 25 dagen up (na reboot voor update firewall). De software die er moet op draaien doet dat perfect en ik hoef al zeker geen lessen te krijgen dat ik zou "moeten" upgraden naar w10 of godbetert nieuwe versies van software aan te schaffen.
            Momenteel is het niet zeker dat de drivers die ik nodig heb zelfs voorradig zijn of probleemloos werken voor W10 en ik wil zeker het gebruik van mijn twee USB > RS232 adapters niet opgeven. De combinatie hardware/adapterchipset/software had zo al genoeg problemen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Even diep ademhalen, tot 10 tellen en dan rustig uitademen... beter zo?
              Ik heb geen probleem maar jij blijkbaar wel.
              Ik heb geen probleem met Win10, ook niet met zij die Win7 blijven draaien. Wel met zij die Win7 willen blijven draaien (hun goed recht) maar dan wel zitten af te geven op Win10 alsof het slecht zou zijn.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Ik heb geen probleem met Win10, ook niet met zij die Win7 blijven draaien. Wel met zij die Win7 willen blijven draaien (hun goed recht) maar dan wel zitten af te geven op Win10 alsof het slecht zou zijn.
                Ik zeg nergens dat W10 slecht zou zijn. Ik heb wel problemen met de default instellingen (o.a. privacy) en met het feit dat er problemen zijn met bepaalde software (en nee, nieuwe kopen lost dat niet op want 1. gratis soft en 2. er wordt door de maker aan gewerkt).
                De zaken die problemen geven zijn dan ook niet "run of the mill" toepassingen maar "niche" software.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Ik zeg nergens dat W10 slecht zou zijn. Ik heb wel problemen met de default instellingen (o.a. privacy) en met het feit dat er problemen zijn met bepaalde software (en nee, nieuwe kopen lost dat niet op want 1. gratis soft en 2. er wordt door de maker aan gewerkt).
                  De zaken die problemen geven zijn dan ook niet "run of the mill" toepassingen maar "niche" software.
                  Mja, wat niche software betreft, geduld zou ik zeggen.
                  En privacy, nie zagen. De default instellingen kan je veranderen, en als je zo met privacy inzit, blijf dan weg van het internet. Niks persoonlijks, maar er wordt zoveel gezeverd over privacy, meestal over mensen die dan nota bene godganse dagen op Facebook zitten...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    En privacy, nie zagen. De default instellingen kan je veranderen, en als je zo met privacy inzit, blijf dan weg van het internet. Niks persoonlijks, maar er wordt zoveel gezeverd over privacy, meestal over mensen die dan nota bene godganse dagen op Facebook zitten...
                    Je leest weer eens verkeerd. Ik heb problemen met de default instellingen, niet met het feit dat ik ze niet kan aanpassen. Dat doe ik nu op W7 en Android ook. En Facebook, nooit gebruikt, hun (en zowat alle andere) tracking cookies worden hier geblokkeerd.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Je leest weer eens verkeerd. Ik heb problemen met de default instellingen, niet met het feit dat ik ze niet kan aanpassen.
                      En zeg nu eens wat volgens u het grote verschil is met vorige versies ... buiten het feit dat men wat meer (andere) meldingen (info) krijgt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        En Facebook, nooit gebruikt, hun (en zowat alle andere) tracking cookies worden hier geblokkeerd.
                        Call me stupid, maar ik begrijp die obsessie van veel mensen met privacy niet. Ik heb niks geïnstalleerd wat ook maar iets blokkeert, in geen enkele browser, geen enkel OS, geen enkele machine, laptop, desktop of mobiel, of het nu Mac, Windows of iOS is.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Call me stupid, maar ik begrijp die obsessie van veel mensen met privacy niet.
                          De meesten interpreteren die privacy-meldingen ook verkeerd.
                          Sommigen denken dat gewoon alles naar Microsoft gestuurd wordt, verder gooien ze zelf heel hun privé-leven op internet.
                          Men kan dan beter geen internet gebruiken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Morgen is het niet meer gratis, ik heb het in voorjaar op mijn laptop gezet, mijn vaste pc blijft echter win 7.1 .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Ben ik dan eindelijk verlost van dat icoontje onderaan mijn scherm ? Als ik er met het muispijltje over ga, komt er op mijn scherm "Windows 10 downloaden".

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                4 dagen geprobeerd om win10 op mijn sony vaio laptop te plaatsen. Bleef telkens hangen op 91%. Alle mogelijk gevonden tips en trics gevonden via google en microsoft geprobeerd. Naar PCwinkel geweest waar laptop gekocht was waar ik te horen kreeg dat ik hem beter op win7 liet draaien omdat het niet zeker was dat het via upgrade zou lukken, zelfs al kwam mijn type voor in de lijst van vaio dat upgradebaar was. Ze hadden al meerdere malen problemen gehad met vaio. Een clean instal zou wel lukken, maar dat ging me 120 euro kosten.........laptop blijft dus op win 7 draaien. Dan via het programma wsus geprobeerd om van de melding win 10 af te komen, maar laptop draaide in de soep, image teruggezet. Zal wel zien wat er gebeurt na vandaag....

                                Mijn desktop is een win7 enterprise, 8jaar oud en blijft ook zo. Is aan vervanging toe en het wordt dus eindejaar een nieuwe desktop.
                                Sony RX10 Mark IV
                                nog een fijne dag verder!
                                Guido

                                Comment

                                Working...
                                X