Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    ik begrijp niet waarom zoveel mensen problemen hebben met Win10.
    Op de laptop van m'n schoonma (een HP) loopt ook alles fout (is nochtans nog niet zo oud, denk zo'n twee jaar oud). Was wel een update van Win7, dacht ik.

    ..
    men moet wel uitkijken met sommige laptops ! ASUS is oa een "ziek" kindje ! Een reeks laptops zijn volledig fit verklaard voor W10, door zowel AUS als MS, maar dat is natte vinger werk ! Veel van de hardware schijnt "op maat" gemaakt voor het model in kwestie. Op zich is dat geen probleem ware het niet dat de DRIVERS voor dat model eveneens op maat zijn gemaakt !! AMD is hier de grote "pestkop" omdat hun latere drivers aangepast werden en NIET meer correct werken onder W10 voor die "oudere" hardware.
    Ik heb mij gedurende 10 dagen, dag en nacht, suf gezocht waarom de ASUS laptop van mijn zoon enkel een zwart scherm gaf onder W10 (en wel werkte met een extern scherm! geen echte oplossing natuurlijk!). Na een eindeloze zoektocht zit de fout bij de Radeon Mobility Videokaart van AMD. De recentere drivers, alhoewel zogezegd "universeel", geven een brakke output met de HD5xxx reeks Mobility kaarten (en waarschijnlijk ook met de anderen van die reeks). Men geeft de raad om de "generische" drivers te gebruiken maar .. haha .. die zijn nergens, eenduidig gedefinieerd, te vinden ! oh ja, men kan daar een werkproject van maken om dat op te lossen vooropgesteld dat men daar dagen/weken de tijd kan insteken en dat de laptopgebruiker daar kan mee instemmen !!!
    Pas nadat ik 2x de oude W7 Home heb teruggezet (die laptop moet ook voor zijn werk dienen!) heb ik gevonden dat de enige driver die normaal werkt de originele ASUS driver versie is, ergens uit 2010 !!!
    Volgens info op het AMD forum zou de laatste echt werkende versie 13.4 zijn uit 2013, maar aangezien AMD geen "archief" schijnt bij te houden werd dat nog een bijkomende zoektoch, maar in mijn geval werkte die driver ook niet, dus terug naar af ... ga er dus maar aan staan als het echt in de soep loopt !

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Windows 10 zou sneller moeten zijn.

      En als je vandaag pas geïnstalleerd hebt, heb je dan al zo vaak moeten opstarten om te kunnen weten dat die altijd trager start?
      Neen normaal aan en afsluiten (doe ik altijd als ik stop ook a is het maar 10min en ook nooit problemen mee gehad)
      Ruim anders eens wat oude (installatie) bestanden op en optimaliseer je schijf.
      Zou men eigenlijk standaard moeten doen na een installatie.
      Das natuurlijk een probleem mijnentwege, de vraag is dan: Wat te verwijderen?

      En wat zijn de systeemeigenschappen?


      Medion (Acoya)
      Processor: Intel Core (TM) i3-3217U CPU 1.8Ghz
      Geheugen: 4,00GB (3,888GB beschikbaar)
      HD C: 1TB - 824GB beschikbaar
      Recover HD: SSD 50GB - 26,3 beschikbaar ( tools, drivers enz.)

      Is het terug gaan naar de oude situatie (via herstelpunt) en dan de installatie opnieuw uitvoeren misschien de oplossing?
      Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
      Last edited by Debruri; 1 december 2015, 12:58. Reden: aanvulling
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht

        Medion (Acoya)
        Processor: Intel Core (TM) i3-3217U CPU 1.8Ghz
        Geheugen: 4,00GB (3,888GB beschikbaar)
        HD C: 1TB - 824GB beschikbaar
        Recover HD: SSD 50GB - 26,3 beschikbaar ( tools, drivers enz.)

        Is het terug gaan naar de oude situatie (via herstelpunt) en dan de installatie opnieuw uitvoeren misschien de oplossing?
        Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
        Ik vrees dat de systeem vereisten van je pc maar net voldoen hoor Debruri.

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Weet niet wat er gebeurd is met al die Win10 beloftes (sneller!!???? gemakkelijker!!???) gedurende de installatie?
          In ieder geval weergekeerd naar 8.1.
          Het beste van Win10 is de bijhorende applicatie: Terug naar Windows 8.1
          Opstart: in 3 tellen
          Programma's starten ook weer normaal.
          Waardering Win 10:
          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
          debruri.be

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Ik vrees dat de systeem vereisten van je pc maar net voldoen hoor Debruri.
            En HD C is 1 TB, maar de recover staat dan op een SSD?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En HD C is 1 TB, maar de recover staat dan op een SSD?
              Op de recover (SSD) staat idd. alles voor het geval dat er iets misloopt met. Zo aangekocht en een cd is er tegenwoordig niet meer bij.

              Bij men vaste pc, Win 7, heb ik een SSD waar alle programma's op staan en voor de Data ook 1TB.
              Bij deze ga ik nu zeker niet op avontuur met W10

              De goedkeuring van W10

              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
              debruri.be

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik vrees dat de systeem vereisten van je pc maar net voldoen hoor Debruri.
                Heeft toch passmark 2280, ik heb het met minder gedraaid.

                Vanaf Win 8.0 wordt er bij het afsluiten een disk image gemaakt vergelijkbaar met hibernation, zodat de PC sneller opstart.
                Win 10 doet dat ook, mijn 6 jaar oud systeem is in 30 sec bedrijfsklaar met een kleine 8GB hybrid SSD.

                Wat eigenlijk het beste werkt is geen shutdown doen maar hibernation (slaapstand) gebruiken (dat kan evengoed op een desktop), startup is dan in enkele seconden, omdat het geheugen onder stroom blijft.
                Heb voor de aardigheid het verbruik nagemeten: 1,7W.

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                  Op de recover (SSD) staat idd. alles voor het geval dat er iets misloopt met. Zo aangekocht en een cd is er tegenwoordig niet meer bij.

                  ...
                  De gebruiker wordt wel geacht om zelf de recov DVD's te branden ...

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Windows 10 komt hier voorlopig ook niet binnen.
                    Windows 7 draait hier perfect; waarom het risico nemen en programma's moeten missen (of opnieuw aankopen) omdat ze niet meer ondersteund worden?

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                      Windows 10 komt hier voorlopig ook niet binnen.
                      Windows 7 draait hier perfect; waarom het risico nemen en programma's moeten missen (of opnieuw aankopen) omdat ze niet meer ondersteund worden?
                      Wel, ge hebt gelukkig nog wat tijd (5 jaar oid) om de kat uit de boom te kijken met W7 ... maar ge zult dan moeten harde €€€ ophoesten om te upgraden ...

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Wel, ge hebt gelukkig nog wat tijd (5 jaar oid) om de kat uit de boom te kijken met W7 ... maar ge zult dan moeten harde €€€ ophoesten om te upgraden ...
                        Niet als je niet upgrade natuurlijk.... of als je Linux installeert.

                        Nog tijd tot 29 juli 2016 om erover na te denken.

                        Mijn wederhelft heeft de computer de komende 6 maand geregeld nodig voor belangrijke zaken.
                        Dus voorlopig moet daar alles op blijven werken zoals het nu vlot doet...
                        Stel dat er zich complicaties voordoen... dan ben ik de pineut.
                        Niemand op dit forum wil een boze vrouw in huis.

                        Niemand !!

                        Wellicht doe ik de upgrade de eerste week van juli, dan is de pc VAN MIJ ALLEEN.

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Niet als je niet upgrade natuurlijk.... of als je Linux installeert.

                          Nog tijd tot 29 juli 2016 om erover na te denken.
                          ...
                          Vooropgestelde support voor W7 stopt in 2020 .. dat is waar ik op doelde .. of men dan nog verder wil met een systeem zonder support is maar de vraag. Ik weet wel dat er op dit moment nog ontiegelijk veel W XP systemen draaien maar ik zou het aantal gebruikers ervan geen eten willen geven waar de ganse boel op instorten staat.

                          de "linux" wars heb ik ondertussen uitgevochten, in 't lang en in 't breed .. mane, tekel fares .. EOS !

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Vooropgestelde support voor W7 stopt in 2020 .. dat is waar ik op doelde .. of men dan nog verder wil met een systeem zonder support is maar de vraag. Ik weet wel dat er op dit moment nog ontiegelijk veel W XP systemen draaien maar ik zou het aantal gebruikers ervan geen eten willen geven waar de ganse boel op instorten staat.
                            Ik heb er zelf een XP computer voor weg gedaan, ik moest XP opnieuw installeren, maar omdat ik de service-packs en de updates niet meer kreeg kon ik er niet veel meer mee aanvangen.
                            Een aantal programma's werkten daardoor gewoon niet meer, er was zelfs geen enkele browser te vinden die werkte op die oude XP versie zonder updates.
                            Daar een nieuw besturingsprogramma voor kopen was ook niet interessant, want die pc was meer dan 10 jaar oud (die zou nog wel gewerkt hebben met bijvoorbeeld Windows 7, maar voor heel wat toepassingen was die toch te traag geworden).

                            Daarom kan je nu ook best zorgen dat je computer(s) op Windows 10 draaien in plaats van Windows 7 of 8, zeker omdat je die Windows 10 dan gratis krijgt.
                            Voor Microsoft is het veel te duur om al die verschillende versies te voorzien van de laatste beveiligingsupdates, daarom willen ze nu ook zo snel mogelijk van Windows 7 af.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Er zijn sites waar de final updates van XP te vinden zijn (oa chip.de dacht ik).

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Vooropgestelde support voor W7 stopt in 2020 .. dat is waar ik op doelde ..
                                Dat is natuurlijk nóg 5 jaar hè... Mijn huidige W7 pc is 3 jaar ongeveer, tegen dan 8 jaar oud, wie weet werkt hij dan nog en heb ik er al niet vanalles mee uitgespookt of heb ik nieuwe nodig.
                                En tegen dan is er wellicht al Windows 11 of hoger...

                                Comment

                                Working...
                                X