Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Heb bij drie laptops een clean install van Windows 10 gedaan. De toestellen werken nu
    ook vlotter dan voorheen. Zonder problemen.
    Rudi

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Als ik een clean install doe, dan vertrek ik terug van nul wat betreft de vervuiling. Ik merk dat dit altijd een positief effect heeft op de snelheid.
      Maar ik doe het natuurlijk alleen maar als ik een grote vertraging vaststel.

      Voor het overige blijf ik ervan overtuigd dat een systematiek bij het installeren van nieuwe programmas later steeds nuttig is om die programma's terug te installeren.


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Dat je bij een clean install een positief effect hebt op de snelheid is normaal. Maar wat je progjes in mappen steken helpt om die vervuiling tegen te gaan, dat is me de vraag. Of heb je het dan op het feit dat je je programma's eenvoudiger terug kan installeren?
      Misschien is dit dan ook een goede tip voor je: https://ninite.com/ (voor freeware)

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Mijn PC werkt snel hoor, Verseg, maar opstarten duurt minutenlang
        Een 20-tal seconden hier na de BIOS.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een 20-tal seconden hier na de BIOS.
          Je meent het niet!
          En dat terwijl jij gewoon je W7 een update naar W10 hebt gegeven?

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Je meent het niet!
            En dat terwijl jij gewoon je W7 een update naar W10 hebt gegeven?
            Ja ... Windows 8 was sneller dan Windows 7 en Windows 10 is net nog iets sneller.
            Ben zoals eerder gemeld van W7 naar W8 gegaan, dan naar W8.1 en nu naar W10 en telkens via upgrade, enkel W7 was ooit een clean install op een nieuwe PC.
            Begrijp dus dat ik er geen nut in zie om telkens heel de boel opnieuw te installeren als het vlot genoeg werkt.
            Na een upgrade gebruik ik één keer CCleaner, dat is al.

            Ik blijf wel bij mijn programma's en buiten updates installeer ik geen andere rotzooi om eens te proberen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
              win 10 gaat zich niet automatisch installeren, daarvoor moet je via dat vlaggetje rechtsonder commando geven. Wat jij ziet dat zijn uw security en gewone updates. Die moet je niet tegenhouden.
              Dank voor je suggestie.
              Via dat vlaggetje rechtsonder heb ik enige tijd geleden mijn copie van Win10 gereserveerd. Paar weken nadien zou ik dan mail ontvangen, als het klaar was om te installeren. Die mail heb ik ontvangen.

              Tot voor kort kon ik nog via Control Panel/Check for updates kiezen om enkel de Win7 updates aan te vinken en te automatisch te installeren bij het afsluiten van de pc. Nu komen er geen meer updates van Win7 binnen en kan ik Win10 update niet uitvinken. Ik ben er quasi zeker van dat, als ik echt niet ingrijp, Win10 automatisch geïnstalleerd wordt als ik mijn pc afsluit !

              Ik vrees dat mijn vraag, hoe dit te omzeilen, overeind blijft.

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Voor wie eventueel nog twijfelt, misschien heb je hier iets aan.

                "Why diehard users refuse to move to Windows 10" . Klik

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  Dank voor je suggestie.
                  Via dat vlaggetje rechtsonder heb ik enige tijd geleden mijn copie van Win10 gereserveerd. Paar weken nadien zou ik dan mail ontvangen, als het klaar was om te installeren. Die mail heb ik ontvangen.

                  Tot voor kort kon ik nog via Control Panel/Check for updates kiezen om enkel de Win7 updates aan te vinken en te automatisch te installeren bij het afsluiten van de pc. Nu komen er geen meer updates van Win7 binnen en kan ik Win10 update niet uitvinken. Ik ben er quasi zeker van dat, als ik echt niet ingrijp, Win10 automatisch geïnstalleerd wordt als ik mijn pc afsluit !

                  Ik vrees dat mijn vraag, hoe dit te omzeilen, overeind blijft.
                  via datzelfde vlaggetje kan je normaal annuleren.
                  En al zou hij de update doen, je kan direct een roll back doen.
                  Je kan ook de win10 installatie bestanden verwijderen en dan wordt dat vlaggetje gereset.

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                    via datzelfde vlaggetje kan je normaal annuleren.
                    En al zou hij de update doen, je kan direct een roll back doen.
                    Je kan ook de win10 installatie bestanden verwijderen en dan wordt dat vlaggetje gereset.
                    Thanks.
                    L- klik op dat vlaggetje geeft alleen de optie "Get Windows10".
                    R-klik was de boodschap en gaf keuze: "Get W10", "Go to Win updates", "Check your upgrade status" (in dit laatste kan ik eventueel mijn reservatie annuleren).

                    "Go to Win updates" toont weer "Get Windows10" - prominent aanwezig als enige update - doch ik kon ook kleine tekst "Show all available updates" kiezen en daar stonden ze allemaal de (gemiste) Win7 updates, maar toch staat Win10 upgrade weer standaard aangevinkt Dit scherm is trouwens anders dan bij vroegere updates. Ik kan nu wel nog naar het vroegere scherm terug via een omweg. Maar steeds weer staat de upgrade aangevinkt, ook al vink ik telkens uit!!

                    Alle updates geïnstalleerd, en op het einde vh proces na de restart begon hij toch wel (weer) en automatisch aan W10 upgrade zeker

                    Heb dat snel stopgezet.
                    Van opdringerigheid gesproken !

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Binnenkort weer een grote update: http://www.clickx.be/nieuws/163417/w...NzgyNDU5NDI0S0

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Vandaag Win10 geïnstalleerd. (Drie maal foutmelding, dus 3maal downloaden....)
                        Wat me direct opviel was dat de opstart 3 tot 4 maal trager is dan bij 8.1
                        Zou het komen omdat nu het "Classic start menu" nog actief is?
                        Denk anders dat ik vlug systeemherstel ga doen en het snellere? 8.1 terug heb.
                        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                        debruri.be

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                          Vandaag Win10 geïnstalleerd. (Drie maal foutmelding, dus 3maal downloaden....)
                          Wat me direct opviel was dat de opstart 3 tot 4 maal trager is dan bij 8.1
                          Zou het komen omdat nu het "Classic start menu" nog actief is?
                          Denk anders dat ik vlug systeemherstel ga doen en het snellere? 8.1 terug heb.
                          Windows 10 zou sneller moeten zijn.

                          En als je vandaag pas geïnstalleerd hebt, heb je dan al zo vaak moeten opstarten om te kunnen weten dat die altijd trager start?

                          Ruim anders eens wat oude (installatie) bestanden op en optimaliseer je schijf.
                          Zou men eigenlijk standaard moeten doen na een installatie.

                          En wat zijn de systeemeigenschappen?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                            Vandaag Win10 geïnstalleerd. (Drie maal foutmelding, dus 3maal downloaden....)
                            Wat me direct opviel was dat de opstart 3 tot 4 maal trager is dan bij 8.1
                            Zou het komen omdat nu het "Classic start menu" nog actief is?
                            Denk anders dat ik vlug systeemherstel ga doen en het snellere? 8.1 terug heb.
                            Geinstalleerd op 3 PC's 2x desktop en 1x laptop vanuit W8.1 W7 ultimate en W7 home premium .. geen enkel probleem gehad behoudens een wat brakke driver op de laptop (ASUS) geraakte vrijwel direct opgelost. Systemen met een SSD namen 4-5 seconden vanaf boot tot het login scherm. Nu met de nieuwe build 6-7 seconden ... ik denk dat u vanaf een brakke 8.1 versie vertrokken bent !!
                            Om zeker te zijn over te integriteit van uw start OS (uw W8.1) loopt men best een "Dism scanhealth" eventueel gevolgd door een "restorehealth" en ZEKER een "sfc /scannow" ... soms duiken er waanzinnige problemen op waarbij men moet vaststellen dat men al die tijd op een mank systeem zit te werken ! ... FWIW

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              ik begrijp niet waarom zoveel mensen problemen hebben met Win10.
                              Op de laptop van m'n schoonma (een HP) loopt ook alles fout (is nochtans nog niet zo oud, denk zo'n twee jaar oud). Was wel een update van Win7, dacht ik.

                              Bij mij geen klagen. Op m'n gaming PC de update van Win8.1 naar 10 gedaan en nooit problemen gehad. Opstarten gaat snel, in minder dan 10 seconden heb ik het inlogscherm en na het ingeven van het wachtwoord heb ik na een 5 à 6 seconden m'n desktop met alles ingeladen (is wel SSD).
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                hier heb ik windows 10 destijds ook zonder enig probleem geinstalleerd

                                Comment

                                Working...
                                X