Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Bij mij duurde het de eerste keren meer dan 5 minuten!
    Toen dacht ik dat Avast er voor iets tussen zat en schakelde die uit (in het voordeel van Defender). Opstarten was daarna een werk van een minuutje.
    Inmiddels ben ik dieper in de instellingen van Avast gedoken en opstarten duurt nu ook ongeveer een minuutje (met Avast actief).

    edit:
    ik heb of diverse fora teruggevonden dat W10 lang nodig heeft om op te starten, maar daarna zich blijkbaar moet "zetten", dat opstarten achterna toch beter/sneller gaat.
    Last edited by nabi; 16 augustus 2015, 16:54.

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Mijn enige probleem is dat mijn D-link simultaneous dual band wifi adapter niet meer herkend wordt. Blijkbaar heeft D-link nog geen aangepaste driver voor windows 10. Dus voorlopig weer de ingebouwde wifi adapter in gebruik die helaas de 5 mhz band niet ondersteunt.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Toch allemaal raar hoor als ik die opstarttijden hier lees.
        Juist eventjes gecheckt met mijn PC met W10 en het opstarten na volledig afsluiten, duurt exact 45 seconden.
        En het is niet dat het een 'joekel' van ne PC is hé : Intel(R)Core (TM) i7 CPU - 920 @ 2.67 GHz - 6 GB RAM - x64 processor

        Straks doe ik dezelfde test met mijn laptop.

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Er zullen wel meer factoren meespelen dan alleen W10.
          Trouwens, een "fresh install" zou wonderen doen voor o.a de opstarttijden, maar daarvoor moet je eerst door de zure appel en een upgrade doden.

          Comment


          • Na een eerste gebruik gebeuren er m.i. nog wat windows updates. Nadien loopt alles vlot.
            Ik heb op mijn laptop de 32-bits upgegraded naar de 64-bits, waardoor ik nu ook hierop lightroom 6.1 kan draaien.

            Groetjes

            Peter

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Na een eerste gebruik gebeuren er m.i. nog wat windows updates. Nadien loopt alles vlot.
              Ik heb op mijn laptop de 32-bits upgegraded naar de 64-bits, waardoor ik nu ook hierop lightroom 6.1 kan draaien.

              Groetjes

              Peter
              6.1 nog maar?
              Ondertussen zijn we hier al even aan 6.1.1 hoor.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Er is nu wel een handigheidje verdwenen: als ik in win8 en in het begin ook in win10 onderaan op de snelstartbalk met de rechtermuisknop een icoon aanklikte dan opende zich een menu met de laatst gebruikte bestanden/documenten. Ineens werkt dat niet meer, beetje vervelend. Iemand raad ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Er is nu wel een handigheidje verdwenen: als ik in win8 en in het begin ook in win10 onderaan op de snelstartbalk met de rechtermuisknop een icoon aanklikte dan opende zich een menu met de laatst gebruikte bestanden/documenten. Ineens werkt dat niet meer, beetje vervelend. Iemand raad ?
                  klik op het start icoon: typ recent -> je krijgt nu de optie 'recentelijk geopende items... op taakbalk weergeven'

                  of ga in het start menu naar 'instellingen' => persoonlijke instellingen => start => recentelijk geopende .... aanzetten.
                  Last edited by Guest5; 17 augustus 2015, 08:07.

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Bij mij dus ook nog….
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Ter info: op de taakbalk zelf rechts klikken geeft nog wel een menu, maar op een programma-icoontje niet meer.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Zoals gisteren geschreven in # 243, heb ik net ook eens de opstarttijd van mijn laptop gemeten... juist 50 seconden.
                        En ook mijn laptop is geen 'monster' : Intel(R) Core(tM) i7 4500U CPU @ 1.8GHz 2.4 GHz - 8 GB RAM

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ter info: op de taakbalk zelf rechts klikken geeft nog wel een menu, maar op een programma-icoontje niet meer.
                          En zonder aanwijsbare reden werkt het ineens terug...
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Mijn enige probleem is dat mijn D-link simultaneous dual band wifi adapter niet meer herkend wordt. Blijkbaar heeft D-link nog geen aangepaste driver voor windows 10. Dus voorlopig weer de ingebouwde wifi adapter in gebruik die helaas de 5 mhz band niet ondersteunt.
                            Gebruik voorlopig de Windows 8.1 drivers, die werken perfect met Windows 10. Op 1 van mijn laptops gebruik ik zelfs Win7 drivers voor mijn videokaart, en dit werkt ook zonder problemen.

                            Zal misschien wel afhangen van de hardware maar ik heb hier tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. (Wou dit er toch nog even bijzetten, voor het geval het toch niet moest werken. Ik ken ondertussen mijn geluk met deze dingen. )
                            Last edited by Rudy Mas; 17 augustus 2015, 11:28.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Hoeft niet als je geen zin hebt erin...Je kunt heel gemakkelijk zowel die hidden EFI system reserved als je OS partitie gemakkelijk met Acronis en Ghost naar een hidden partitie schrijven en indien nodig ook ervan lezen om eventueel terug te zetten. Opstarten van USB-stick of CD met Acronis of Ghost en copy maken of terugzetten.
                              van zo'n antwoord worden we nu een ontzettende hoeveelheid wijzer, zie ... kan het iets minder chaotisch ? heeft u een soort emotionele band met "hidden" partities ? .. en wat is het nut om die partities heen- en weer te jongleren ? Trouwens, de meeste fatsoenlijke imaging backup programmas doen dit tegenwoordig helemaal automatisch ... op mijn vragende commentaren heeft u totaal geen antwoord gegeven behalve wat vage algemeenheden ...

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Moderator Note: Vriendelijk blijven a.u.b.
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                                Comment

                                Working...
                                X