Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Ik heb 2 PC's met dezelfde Windows 7 versie, die ik wil updaten. Ik had dezelfde ISO ix op een USB-stick gezet en 1x op een dubbel-laags DVD+R..En raad eens: de DVD ISO knalde na een half uur prutsen eruit met de melding: "er is iets gebeurd", terwijl dezelfde ISO op de USB-stick perfect werkte de andere PC. Toen heb ik dezelfde ISO USB-stick gebruikt om de andere PC naar Windows 10 te upgraden en toen werkte hij wel...Blijkbaar werkt de USB-stick wel en de DVD niet en nochtans dezelfde ISO: rara, hoe kan dit ???
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #92
      Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Als Apple gebruiker is het toch echt moeilijk om niet uit te barsten in diep medelijden.

      Al wat ik hier lees sterkt me in mijn mening dat Windows 10 gewoon niet stabiel en betrouwbaar is.
      Je kan je natuurlijk ook afvragen of het nog mogelijk,is om een besturingssysteem te maken dat stabiel kan draaien op de veelvoud aan hardware. Hoe zou MS zijn stabiliteit en compatibiliteit testen?
      Hoe veel configs zouden ze getest hebben?

      Comment


      • #93
        Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Als Apple gebruiker is het toch echt moeilijk om niet uit te barsten in diep medelijden.

        Al wat ik hier lees sterkt me in mijn mening dat Windows 10 gewoon niet stabiel en betrouwbaar is.
        Je kan je natuurlijk ook afvragen of het nog mogelijk,is om een besturingssysteem te maken dat stabiel kan draaien op de veelvoud aan hardware. Hoe zou MS zijn stabiliteit en compatibiliteit testen?
        Hoe veel configs zouden ze getest hebben?
        Een beetje kort door de bocht niet ? Ik heb zelf ook en iMac en een Macbook Air en met de upgrade naar Yosemite waren er ook een aantal rare updates, waardoor de computer niet meer opstartte. Gelukkig weer met Time-machine de vorige versie terug kunnen zetten. Het gaat hier vooral om de rare update-procdure, die het soms wel en soms niet doet....uiteindelijk draait Windows 10 na een gelukte upgrade uitstekend zonder problemen. De bijna oneindig aantal combinaties met Windows hardware in het achterhoofd, vind ik het echt knap van MS dat ze een dergelijk compatibel OS hebben kunnen maken, dat na een geslaagde update alles perfect werkt. MS geeft bij de update ook een lijst van eventuele hardware/software die NIET compatibel is met Windows 10 aan, wat wel netjes is.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #94
          Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Moderator Note: @Regulus: laat ons het hier beleefd houden, a.u.b. en enkel trachten een oplossing aan te reiken.
          @Tommie1: laat ons het hier bij Win10 houden.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #95
            Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Deze methode lijkt te werken om een download te forceren:
            Gezien op facebook -hln


            1: hit win+r
            2: enter "regedit"
            3: go to "computer\hkey_local_machine\software\microsoft\wi ndows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OsUpgrade
            4: left click mouse over new
            5: add a "dword (32 bit) value"
            6: name it "AllowOSUpgrade" case sentitive
            7: left click hit modify
            8: set value data as "1" and base as "Hexadecimal"
            9: Check for upgrades

            Het wijzigen van het register is niet zonder risico en alleen aangewezen voor ervaren gebruikers.

            Ik hou jullie op de hoogte

            Peter
            Hier nu ook op de goede weg. Bedankt

            Comment


            • #96
              Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Hier ook op die manier geïnstalleerd (bedankt heembeek ) nadat in mijn windows update 5x de fout 80240020 was opgedoken.
              De installatie duurde langer als verwacht, maar al mijn instellingen zijn behouden, bureaubladachtergrond, schermbeveiliging, toetsenbord, touchpad, wachtwoorden, wifi, Avast, programma's, noem maar op. Het uiterlijk en werking is even wennen maar dat was ook zo met de vorige Windowsversies.

              Wel vind ik het opstarten enorm traag en ook kan ik bevestigen dat edge onmiddellijk klaar staat (uiteraard, draait op de achtergrond mee) terwijl FF even duurt.

              Comment


              • #97
                Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Hier ook de upgrade uitgevoerd van windows 7 naar windows 10. Alles perfect verlopen. Wel merk ik als de pc na 10 minuten in slaapmode gaat deze daarna niet gewoon uit slaapmode gaat maar zichzelf reset.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #98
                  Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                  Als je zeker bent dat je niet terug gaat naar je vorige versie, dan mag die weg, maar ga hem niet gewoon wissen.

                  Het beste doe je dit volgens de Disk Cleanup methode. (Rechtsklikken op je harddisk, Properties, en dan Disk Cleanup. Als hij klaar is met scannen, klikken op Clean up system files. Dan gaat hij opnieuw scannen en als hij dan klaar is, in dat lijstje alles aanduiden wat je wilt verwijderen van je harddisk. Dit is de beste methode om je oude windows bestanden van je HD te verwijderen.)

                  Sorry, ik ken de Nederlandse benamingen niet, maar je zou het er toch moeten kunnen afleiden, hoop ik.
                  Niet dat ik het Engels niet machtig ban, maar ik denk/vrees dat ik het, als noob , toch beter hou met wat voorgesteld werd in #82.
                  Maar desalniettemin toch bedankt voor de info.
                  Mocht de win.old map niet weg zijn binnen 30 dagen, dan kan ik alsnog jouw voorstel uitproberen.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Microsoft geeft zelf aan dat je zelf de ISO kan downloaden ... klik om het Windows-icoon in je taakbalk, daar staat nu "Meer info op Windows.com" en als je die link volgt, dan staat er te lezen:

                    Wanneer krijg ik mijn gratis upgrade?

                    Als je gereserveerd hebt voor de gratis upgrade, dan is die onderweg.
                    Je bent onderdeel van het grootste software upgrade event ooit en ons doel is iedereen een goede upgrade experience te geven.
                    Je notificaite om te upgraden kan ieder moment komen, binnen een paar dagen tot weken.
                    Je kunt altijd je upgrade status in de Get Windows 10 - app controleren.
                    Of, als je een tech-savvy gebruiker bent, kun je de Media Creation tool gebruiken om direct op een of meerdere devices installeren.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      inderdaad Freddy, net Media Creation Tool gebruikt om tegelijkertijd de DVD 32 en 64 bits versie van Windows 10 Pro te maken…..
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        inderdaad Freddy, net Media Creation Tool gebruikt om tegelijkertijd de DVD 32 en 64 bits versie van Windows 10 Pro te maken…..
                        En ondertussen op één PC de upgrade al kunnen doen, alles werkt nu zonder problemen.
                        Vermoedelijk waren de eerder vermelde problemen er door een uitgevallen service van de verificatie of zo ... zelfde PC, zelfde tool, zelfde setup en het werkt.
                        Hier ook direct de twee versies op een USB gezet.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En ondertussen op één PC de upgrade al kunnen doen, alles werkt nu zonder problemen.
                          Vermoedelijk waren de eerder vermelde problemen er door een uitgevallen service van de verificatie of zo ... zelfde PC, zelfde tool, zelfde setup en het werkt.
                          Hier ook direct de twee versies op een USB gezet.
                          Het is heel raar dat updaten. Dan werkt het eerst niet en dan weer wel. Voor de zekerheid beide versies gedownload en bewaard voor het geval dat. Enkel die rare foutmelding: er is iets gebeurd....tja, dat merk ik ook wel.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Als Apple gebruiker is het toch echt moeilijk om niet uit te barsten in diep medelijden.

                            Al wat ik hier lees sterkt me in mijn mening dat Windows 10 gewoon niet stabiel en betrouwbaar is.
                            Je kan je natuurlijk ook afvragen of het nog mogelijk,is om een besturingssysteem te maken dat stabiel kan draaien op de veelvoud aan hardware. Hoe zou MS zijn stabiliteit en compatibiliteit testen?
                            Hoe veel configs zouden ze getest hebben?
                            Tja, ik dacht dat er ongeveer 5 miljoen mensen de Insider Preview hebben gebruikt. Spijtig genoeg zijn er daar ook een hele deel bij die het op een VM hadden draaien, wat natuurlijk de hardware niet test.

                            Microsoft heeft het inderdaad moeilijker dan Apple daar de diversiteit van hardware bijna oneindig is, maar toch geef ik de voorkeur aan deze vrijheid.
                            Last edited by Rudy Mas; 2 augustus 2015, 14:15. Reden: typo
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Niet dat ik het Engels niet machtig ban, maar ik denk/vrees dat ik het, als noob , toch beter hou met wat voorgesteld werd in #82.
                              Maar desalniettemin toch bedankt voor de info.
                              Mocht de win.old map niet weg zijn binnen 30 dagen, dan kan ik alsnog jouw voorstel uitproberen.
                              Ondertussen heb ik ook een Nederlandse versie op mijn netbook gezet. Moest je de juiste stappen willen weten in het Nederlands, stuur dan maar even een PM. Ik heb in ieder geval dadelijk de update bestanden en de windows.old map laten verwijderen van mijn systeem. Is al snel zo een 12-15GB dat je terug vrij hebt.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                                Ondertussen heb ik ook een Nederlandse versie op mijn netbook gezet. Moest je de juiste stappen willen weten in het Nederlands, stuur dan maar even een PM. Ik heb in ieder geval dadelijk de update bestanden en de windows.old map laten verwijderen van mijn systeem. Is al snel zo een 12-15GB dat je terug vrij hebt.
                                OK, bedankt Rudy, misschien hoor/lees je nog wel van me .

                                Comment

                                Working...
                                X