Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beleggingen verwachte opbrengst / blootstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bellegingen verwachte opbrengst / blootstelling

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maar onnozelheden zoals jaarlijks bewaarloon hanteren ze niet.
    Inderdaad, in de tijd toen er nog fysisch papier bestond waren alle banken er als de kippen bij om "gratis" effecten in portefeuille aan te bieden. Die tijd is nu helaas al lang voorbij. Enige uitzondering als je producten vanuit hun eigen stal hebt. Maar het is en blijft een echte schande. Nu..., als je vroeger een safe had om je papieren in te bewaren moest je er ook voor betalen, maar daarvoor had je tenminste een "safe", waarin je ook andere zaken kan bewaren.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Re: Bellegingen verwachte opbrengst / blootstelling

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Wat me bij DB stoort is de catchy marketingwebsite, allemaal hip met vintage publiciteit.... en dan ben je uiteindelijk klant en zit je in hun online banking systeem ingelogd dat oeroud blijkt,...en wachten wachten wachten soms omdat de server plots heel traag is. Sommige dagen geraak je er gewoon niet ingelogd.
      Inderdaad het gebeurt vaak en is soms hemeltergend en dan rest je niks anders dan de sessie te verbreken zonder te kunnen uitloggen. Ik heb het al verschillende keren aangeklaagd en ze geven het ook toe en de personal advisor zegt dat het intern meerdere malen gemeld en bekend is, maar er verandert niks.

Daarnaast is het ook vervelend dat het soms lang duurt vooraleer transacties zichtbaar zijn. Moet hen trouwens nog eens laten uitzoeken waarom een transfer van mijn ene bank dd 13/5 (valuta 13/5) bij hen slechts "toekomt" op 18/5 (er zat wel donderdag 14/5 Hemelvaart tussen).

Comment

Re: Beleggingen verwachte opbrengst / blootstelling

Ze laatste dagen ging het er precies iets sneller... Nu iedereen op vakantie lijkt te zijn ipv op de server

Comment

Ik heb op basis van jullie goede adviezen al wat huiswerk kunnen doen.
          Het ziet er goed uit.

Nu ga ik om te evalueren in eerste fase kleine bedragen naar de voorgestelde instellingen beleggen.
          Ondertussen heb ik ook Rabobank gevonden dat ook aan lage kosten werkt.

En dan kan ik in tweede fase zien om de eieren in de mandjes te leggen van keuze.
          Want blijkbaar is er tussen fondsen ook nog wel wat verschil onderling en daar moet ik nog wat in leren om goede keuzes te maken.

Het keyplan en mijnkapitaal korf zijn blijkbaar goede referenties.

Comment

Vandaag een prospectus gekregen via de post van Binck.
            Had ik zondag besteld.
            Ziet er goed uit.

1 ding is me wel niet duidelijk bij Bink:
            vooraan in de prospectus spreken ze over uitgebreide professionele tools voor markt en product analyse...
            achteraan spreken ze dat dit betaald moet worden a rato 20 euro per maand?

Voorlopig wil ik mij beperken tot inkoop van fondsen later eventueel aandelen en obligaties zelf kopen.
            Heb ik zonder dat abo voldoende "tools" om die producten te kunnen volgen?

Wat betreft de tarieven zijn ze wel zeer goedkoop maar de 9 euro eerder aangehaald zal me toch iets hoger uitvallen (niet dat ik er wakker van lig hoor)

Comment

Ik ken de tools van Binck niet. Bij Keytrade vind ik ze vrij pover, en ik gebruik ze dan ook niet. Bij KT krijg je die info voor de producten die je hebt gratis.
              Wil je dat voor alles, dan moet je ook betalen, maar dat gaat vooral over aandelen. En aandelen = VEEL huiswerk en continu opvolgen.

Voor fondsen ben je veel beter af met de info van Morningstar, en die is gratis.

Comment

DB hanteert qua risicoprofiel een paar grote blokken, enerzijds Liquiditeiten en Bescherming, anderzijds "Groei". Ze willen mij een product verkopen dat zij bij "Bescherming" classificeren.

Hoe "beschermend" schatten jullie volgende voorstel van de bank in: (tekst die mijn argwaan opwekt heb ik in schuine letters gezet).
                "Fund Opportunity Coupon Plus 2025" (een gestructureerd schuldinstrument uitgegeven door de bank, variabele jaarlijkse coupon gebaseerd op 70% vd onderliggende koersevolutie van beleggingsfonds DNCA Invest Eurose.. en geclasseerd als "Bescherming"; uitgifteprijs 102%, looptijd 10 jaar.

Uit de infofiche:
                " Op de eindvervaldag verbindt de uitgever zich ertoe u 100% van de nominale waarde (zijnde 1.000 EUR per coupure) terug te betalen, behalve in geval van wanbetaling of faillissement van de uitgever. Dit product kan niet worden beschouwd als een deposito en wordt bijgevolg niet beschermd in het kader van de depositobeschermingsregeling.
                Dit product wordt uitgegeven door DB". (opm: mijn info: rating BBB+, stabiele outlook volgens S&P en A3, negatieve outlook volgens Moody’s; dus te interpreteren als gemiddeld kredietwaardig).

"Dit complexe product behoort tot de categorie Bescherming. We raden u aan enkel in dit product te beleggen als u een goed begrip hebt van de kenmerken ervan en met name de risico’s begrijpt die eraan verbonden zijn.
                Dit complexe product is bestemd voor ervaren beleggers die dit soort complexe producten kennen."

Liquiditeitsrisico: ..."Behoudens uitzonderlijke marktomstandigheden zal de...bank de liquiditeit van de effecten garanderen tegen een prijs die zij bepaalt.."

Risico’s verbonden aan het onderliggende fonds
                "In geval van een probleem met betrekking tot het onderliggende fonds en er kan niet tot een billijke oplossing gekomen worden, zal het product op de vervaldag terugbetaald worden aan 100% van de nominale waarde (zijnde 1.000 EUR per coupure) door de uitgever en kan, in bepaalde gevallen, het product recht geven op een bijkomende betaling op het moment van waarneming van desbetreffende gebeurtenis. Desgevallend zal er na deze gebeurtenis geen enkele coupon meer worden betaald, ook niet op de eindvervaldag."

...lijkt me alles behalve "beschermend"!

Comment

Comment

Hallucinant bericht. Benieuwd of hun rating is aangepast of nog zal wijzigen.
                    Dat noopt natuurlijk tot niet investeren in hun eigen producten, zoals dit voorbeeld hier. Je kan dus beter direct in een fonds van een echte fondsbeheerder investeren,.. maar ja... dat classeren ze dan bij "Groei" en daarvoor moet je je profiel naar meer risico updaten (en zijn zij ingedekt naar Mifid regels).

Los daarvan was het me te doen over de vage termen:
                    - "..zal de bank de liquiditeit van de effecten garanderen tegen een prijs die zij bepaalt.."
                    - "...In geval van een probleem; ..billijke oplossing; .. in bepaalde gevallen; .... deze gebeurtenis..."

Geen opinies? Klinkt dat voor jullie "Beschermend/veilig" of niet.

Comment

Kapitaalgarantie + fondsen is een beetje een tang op een varken. Je zal dat nergens krijgen. Ergens is dat logisch ook.
                      Het blijft een aandeel. En van aandelen zijn de risicos gekend.

Wat ze wel doen is een soort stop-loss op zetten als je dat wil. En dat noemen ze dan kapitaalsbescherming. Somige fondsen bieden die formule aan. KBC heeft veel van die huisfondsen.
                      Meestal is dat dan op bv 90% van de ingelegde waarde maar andere waarden zijn ook mogelijk.
                      Concreet bewaken ze de inventariswaarde en stellen ze periodiek een virtuele stop loss in.
                      Als hun onderliggende waarden tegen die stop loss komen dan gaan ze aandelen verkopen en in cash omzetten om verdere verliezen tegen te gaan.
                      Een probleem is echter dat indien die "stoploss" in werking komt, je zelf niet kan cashen. Je moet dan de rit even uitzitten tot de beurs weer aantrekt of je moet je verlies ten volle slikken.

Het spreekt voor zich dat deze "bescherming" zich laat voelen in het rendement.

Comment

Binnenkort (begin december 2016) worden de rekeningen van de PSA bank overgeheveld naar Keytrade waar automatisch een rekening wordt aangemaakt voor de verplaatste bedragen. Is het interessant om met dat bedrag in een keyplan te stappen of zijn er andere alternatieven bij Keytrade? Ik word sowieso klant bij Keytrade.

Comment

De vraag is wat jij wil doen...
                          Hoe lang kan je je geld missen, hoe veel risico wil je nemen, welk bedrag wil je beleggen?

Vergelijk alvast maar eens het Keyplan en Keyprivate.

Comment

Het gaat toch over een 50.000 € startkapitaal, bijgevuld maandelijks met een 25€ en kan ik gerust meer dan 5 jaar laten staan. Risico: zoals velen (zoniet iedereen) zeker, een minimum aan risico met een maximum aan rendement... ( 'k weet het utopie ). Ik heb wel wat ervaring met online spaarrekeningen ed. maar weinig met beleggen.

Comment

Dan zou ik een Keyprivate starten.
                              Je kiest zelf je risiconiveau, en je kan starten met 15k.
                              Daarna zet je elke maand bv 3000€ bij tot je spaargeld er vrijwel helemaal in zit. En dan beleg je verder met 25€.

Succes, en bel ze eens op, ze zijn bijzonder vriendelijk aan telefoon.

Comment

Working...
                              X