Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beleggingen verwachte opbrengst / blootstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bellegingen verwachte opbrengst / blootstelling

Iemand een idee welke nieuwe taksen de overheid gaat invoeren, op welke beleggingen?
    Had gehoord op de radio gisteravond dat na hun lange onderhandeling voor de begroting, ze opnieuwe bepaalde beleggingen zouden takseren.

Comment

Speculatietaks, maar die is enkel geldig op korte termijn speculatie (verkopen binnen de 6 maand).

En de roerende voorheffing gaat omhoog van 25 naar 27%.
      Dus als je dividenden krijgt, dan gaat daar nu 2% meer af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Speculatietaks, maar die is enkel geldig op korte termijn speculatie (verkopen binnen de 6 maand).

En de roerende voorheffing gaat omhoog van 25 naar 27%.
        Dus als je dividenden krijgt, dan gaat daar nu 2% meer af.
        En zou dat dan nu al van toepassing zijn op de huidige in portefeuille zijnde aandelen?
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Voor de dividenden zal dat wel ingevoerd worden in 2016 zeker?
          De exacte voorwaarden van de speculatietaks heb ik nog niet gezien, dus daar kan alles nog.

Comment

Bedankt voor de uitleg Tommie1
            Ik heb wat huiswerk gedaan op basis van uw informatie en ik begin wat bomen in het bos te zien. (nog niet allemaal hoor).

Die Argenta zal niets worden. Zover ben ik al.

Ik zie gelijkaardige fondsen en geen instapkosten bij DB. Wat is uw mening hierover?

Comment

DB is ook goed. Ik ben niet getrouwd met Keytrade, maar wel verzeild geraakt toen mijn ouders me een paar fondsen geschonken hebben.
              En daarna is dat verder gegroeid en ben ik tevreden gebleven. Vooral de makkelijke formulevan het Keyplan heeft me daar gehouden, en ondertussen hebben mijn kinderen daar ook elk een Keyplan. Makkelijk om met kleine sommen (vanaf 25€) bij te storten.

Voor de aankoop van losse fondsen betaal ik 9,95€ per transactie, en dat vind ik OK.
              Als DB dat gratis doet, dan kan je daar ook beginnen, zeker als je alles in eens wil beleggen.
              Ik weet dat hun fondsenaanbod ook groot is, dus vergelijk ze maar eens, en bel hun helpdesk eens op, dan weet je al iets meer.
              De fondsen zijn belangrijk, de bank minder als de kosten laag zijn.

Nog een alternatief is Binck, maar ik weet niet hoe hun kosten liggen.

Comment

Voor de aankoop van losse fondsen betaal ik 9,95€ per transactie, en dat vind ik OK.
                En hoe zit het met de bewaarkosten of kosten vd "effectenrekening" ?

Comment

Re: Beleggingen verwachte opbrengst / blootstelling

Bij Binck en Keytrade zijn die gratis.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                    En hoe zit het met de bewaarkosten of kosten vd "effectenrekening" ?
                    Dat is een misselijkmakende gewoonte van de grootbanken. Die denken dat ze bovenop de commissies van de fondshuizen nog iets extra moeten krijgen om niks te doen.
                    Waarschijnlijk uit schaamtegevoel krijg je dan eens een uitnodiging voor een etentje of een voorstelling, maar dat heb je wel minstens 10 keer betaald.

Comment

Waarschijnlijk uit schaamtegevoel krijg je dan eens een uitnodiging voor een etentje of een voorstelling, maar dat heb je wel minstens 10 keer betaald.
                      Dat klopt wel. Recent nog een uitnodiging gekregen van de adviseur die met mijn zaken bezig is om op een lokaal muziekoptreden een hapje en een drankje te gaan nuttigen onder de klanten van KBC. Ik heb hen wel bedankt hoor, want dit is niet mijn ding. Maar goed, het is nu zo, en zoals al gezegd, het is misschien een beetje uit gemakzucht temidden van mijn nog drukke bezigheden. Maar ik hou wel alles goed in de gaten en zal verder optreden als het nodig is. Het is een feit dat de markt momenteel heel moeilijk is en dat je er moet mee bezig zijn om het onderste uit de kan te halen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat is een misselijkmakende gewoonte van de grootbanken. Die denken dat ze bovenop de commissies van de fondshuizen nog iets extra moeten krijgen om niks te doen.
                        Maar wel de juiste weg als bedrijf. Die "bijdragebanken" hebben groot gelijk !
                        Waarom zouden ze inkomsten derven als het overgrote deel van de "kudde" toch blindelings klant blijft ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Die strategie mag dan misschien wel werken voor een deel van de markt. Ze zullen hun segmentatie wel correct gemaakt hebben. Ik zit in een ander segment.

Comment

Als DB dat gratis doet, dan kan je daar ook beginnen, zeker als je alles in eens wil beleggen.
                            Wat me bij DB stoort is de catchy marketingwebsite, allemaal hip met vintage publiciteit.... en dan ben je uiteindelijk klant en zit je in hun online banking systeem ingelogd dat oeroud blijkt, plots een lelijke 90's layout, en wachten wachten wachten soms omdat de server plots heel traag is. Sommige dagen geraak je er gewoon niet ingelogd.

Denk dat het bij Binckbank moderner is... of heb ik het fout voor?
                            Hoe zit het met Keytrade? Hebben zij een goed achterliggend systeem?

Comment

Ik ken alleen Keytrade, en voor mij werkt dat vlot. Ik gebruik het ook op de iPad en iPhone, dat is wat beperkter, maar je kan daar je ding mee doen.
                              Let wel, ik ben geen trader die elke dag verrichtingen doet hé.

Comment

Fondsen kopen of verkopen bij BinckBank kost 12,75 euro. Dus moet je 25,5 euro aftrekken van je winst bij verkoop.
                                Maar onnozelheden zoals jaarlijks bewaarloon hanteren ze niet.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X