Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Acties, kortingen en solden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Acties, kortingen en solden

    Tiens, Black Bandit, ik dacht dat de combinatie 7D mk II met een 70-200 f/2.8L IS II ook in deze promo-lijst stond, met 300 euro korting. Vergis ik me dan ?

    Comment


    • #62
      Re: Acties, kortingen en solden

      Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
      Tiens, Black Bandit, ik dacht dat de combinatie 7D mk II met een 70-200 f/2.8L IS II ook in deze promo-lijst stond, met 300 euro korting. Vergis ik me dan ?
      Is een actie op de 24-70 lens (en enkele andere) dat je 300 cashback krijgt bij combi-aankoop met een 5D
      Nog tot einde deze maand dacht ik. (stond toch zo op de site van cameranu.nl)


      Is ook op de 70-200 F2.8 IS 2 L blijkbaar in combi met een 5D.

      Correctie: is enkel voor de 5DS en de actie is geldig tot eind dit jaar, dus het kan nog mee onder de kerstboom
      Last edited by xafke; 21 juni 2015, 22:22.

      Comment


      • #63
        Re: Acties, kortingen en solden

        Bedankt voor de info, xafke !

        Op de website van Canon is er niks over terug te vinden (aankoop combinatie 7DmkII + 70-200f/2.8L IS 2), maar wel op de website van Grobet. Betalen ze bij Grobet dan zelf die 300 euro terug ?

        Correctie : Canon heeft wel een cashback op deze combinatie. Sorry
        Last edited by Kadeeke; 22 juni 2015, 09:44.

        Comment


        • #64
          Re: Acties, kortingen en solden

          Ooo, blijkbaar dan toch.
          Jammer dat ze dat niet uitgebreider communiceren.

          Maar moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat wij in de winkel soms klanten kregen met een vermelding van een actie waar wij ook geen weet van hadden.
          De acties die van ons uit kwamen wisten we wel natuurlijk maar soms kwam het ook uit van de importeur, distributeur of van uit het merk zelf.
          Als winkel kan je niet ff snel 300 euro ophoesten. De marges zitten soms te krap vooral als je ook wat service wil geven. Dus denk niet dat Grobet voor die actie zelf instaat.

          Soms waren die acties ook overlappend daarom dat we bij publicatie altijd vermelde "actie niet combineerbaar met andere acties" want anders moest je het voor niets verkopen hehe.

          Soms zijn kopers zeer slim

          Naargja, ik hoop dat je iets vind waar je van kan genieten. 300 euro is mooi meegenomen.

          Ik heb tegenslag LOL. wat ik wil staat net weer niet in de lijst dus zal het volle pond mogen dokken.

          Comment


          • #65
            Re: Acties, kortingen en solden

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Net even gevonden dat bij mediamarkt in duitsland de bewuste koelkast 179 euro kost ALL IN. http://www.mediamarkt.de/mcs/product...html?langId=-3
            Goed als je zelf afhaalt dan, want hier is het met gratis levering en ginder komt er 35€ bij.
            Is dan ongeveer zelfde prijs.
            OK, hier is het actieprijs met die 21%.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Acties, kortingen en solden

              300 euro is zeker mooi meegenomen, xafke. zeker omdat we zo een dure hobby hebben

              zitten de marges van de (belgische) winkels dan zo krap ? omdat ze hun personeelskosten (+rsz + btw +...) ook moeten ophoesten wat in verre landen niet zo het geval is.

              langs de ene kant wel erg voor 'onze' winkels omdat ze moeten opboksen tegen die internetshops, langs de andere kant is dat de harde realiteit ...
              bij eGlobalCentral heb je een 5DmkIII mét 70-200 f/2.8 L IS II voor 3659 euro, terwijl je bij Art&Craft net hetzelfde betaalt voor een 7DmkII met die lens. serieus onderscheid in camera dus.
              met die cashback acties is het verschil natuurlijk minder groot als je ze hiér koopt.

              ach ja, het blijft een eeuwig discussiepunt

              Comment


              • #67
                Re: Acties, kortingen en solden

                Het probleem met de kleine winkels is dat die moeten aankopen via een leverancier. 1 stuk, 2 stuk, 5 stuk...
                En leveranciers spelen ook vuile spelletjes zoals minimumafname, exclusiviteit etc... Ze maken het de markt zeker niet gemakkelijk en willen hun inkomsten veilig stellen door de concurent geen kans te bieden. Ze stellen ook eisen zoals minimum x meter winkelruimte etc...
                De troef is dat die winkels op serviceverlening draaien en het product eerder bijzaak is.

                Anderzijds is onze wegwerpmaatschappij er ook gekomen onder druk van technologische evolutie. Koop vandaag een PC en tegen nieuwjaar is em al uit productie. Bij een fototoestel is dat niet veel anders. Daardoor gaan de mensen vatbaar worden voor prijselasticiteit want ze willen het laatste. Simpel gezegd ze rijden nog liever de wereld rond om het daar 5 euro goedkoper te kopen maar rekenen wel hun zoekwerk niet mee en houden sowieso geen rekening met eventueele dienstvelening / schade / onderhoud / reparatie.

                Net daardoor krijgen die kleine winkels het lastig te blijven bestaan.

                In Belgie zijn de prijzen een stuk hoger dan in het buitenland en dat heeft niets te maken met loonlast of zo. Dat is gewoon omdat ze hier graag doorrekenen, dat zit in onze cultuur om snel binnen te zijn.

                Comment


                • #68
                  Re: Acties, kortingen en solden

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Ik neem als proef een artikel er lukraak uit...
                  BEKO Tafelmodel koelkast A++ (TSE 1283) 221,31 euro NU "BTW-korting" inbegrepen.
                  ...
                  En dan zal je bewijs hebben dat het bedrog is.
                  ...
                  VerSeg stop uw gelijk maar in de frigo

                  Zoals ik voorspeld had hier het bewijs dat heel die BTW actie van Mediamarkt puur oplichting is!

                  Net voor de actie is de prijs onbekend maar we nemen aan dat het de marktprijs was.
                  Tijdens de BTWactie was er zogezegd 21% af en kwam dit artikel op 221,31 euro.
                  Net na de actie hebben ze de prijs kunstmatig opgetrokken om de domme****** te overtuigen van hun aankoop en was de prijs 299 euro.
                  Dus wie kortzichtig is denk al gelijk te hebben en kreeg bevestiging in de prijzen.
                  Ik mik niet op U, ik spreek over de man met de pet en tekort aan verstand.

                  Doch zoals ik voorspelde is het bedrog. En zou de prijs terug zakken na een maand.

                  En wat ziet mijn lodderig oog nu....


                  248 euro vandaag. 1 maand na de "BTW-actie" blijkt em bijna even duur als tijdens de actie.

                  En ik vermoed dat em volgende maand nog eens zal zakken om uit te komen op EXACT de zelfde prijs als tijdens de "BTW-actie"


                  Maar aanvullend is door jou terechte opmerking ook naar boven gekomen dat blijkbaar de ander ketens zoals krefel en vandenborre hier aan meedoen en hun prijzen blijkbaar onderling afspreken .
                  Want die 299 euro is geen normale straatprijs, de normale straatprijs voor dat product is 179 euro en ze verdienen er dan nog 40% op.

                  We zouden er ons eens moeten mee bezig houden en nu vandaag ook eens kijken hoe de prijs geevolueerd is bij de concurentie over deze korte periode van 1 maand.

                  En om op Kadeeke te antwoorden: normale marges zitten rond de 40% in Belgie. Met uitschieters tot 7% op artikels die je echt moet hebben en waar er hoge marktdominantie is tot omgekeerd 200% marge en meer op lucratieve artikelen.
                  De kleine zelfstandige belg is niet beschaamd een centje te verdienen Somigen gaan zover dat ze zelfs weigeren te verkopen zonder een marge te kunnen nemen onder de 40%.
                  Last edited by xafke; 29 juni 2015, 03:23.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Acties, kortingen en solden

                    Xafke, het is niet altijd kommer en kwel, maar je moet heel goed vergelijken vooraleer er in te stappen. Ik heb bij een vorige BTW actie toch een Samsung S4 die toen vrijwel overal 499 stond gekocht aan een 408 euro (499 - de zogezegde BTW x 0.99 (1% MC Beo)). Ik kreeg dan ook nog een cashback van Samsung van 100 euro = 308 euro netto.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #70
                      Re: Acties, kortingen en solden

                      Xafke
                      Ten eerste is 20€ verschil nog steeds niet 'even duur' maar een korting. Ten tweede is hier ook al gepost dat op het moment van de actie deze ook aan 299 stond bij andere winkels. Andere winkels gaan hun prijzen niet hoger stellen om de actie van MM mooier te doen lijken. Ten derde hebben er verschillende mensen gepost dat ze wel degelijk goede koopjes hebben gedaan. Ikzelf heb ook nu weer een koopje gedaan, nml een scherm aan 189 en momenteel staat dit overal nog aan minstens 220€.
                      Ten vierde gaat iedereen akkoord dat je niet blindelings moet kopen, maar moet vergelijken.
                      En de meerderheid gaat ook wel akkoord dat MM zonder acties niet de goedkoopste winkel is.
                      Dus aub: hou op met uw ijskast en post hier enkel als je een mooie actie hebt gezien. Alvast bedankt.

                      OT: vandaag een lowepro urban schoudertas bij ibood voor 50€http://www.ibood.com/extra-be/nl/
                      Last edited by Guest5; 29 juni 2015, 08:52.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Acties, kortingen en solden

                        Ik heb een vraagje over de canon summer cash back actie. http://www.canon.be/summerpromo/

                        Ik heb een canon 24-70 f4 gekocht. Ik heb gekozen voor een canon tegoed van 250 euro. Ik kan inloggen op de site van canon en zie dit tegoed staan. Vandaag heb ik de canon 16-35 f4 gekocht en wens dus mijn canon tegoed te gebruiken voor deze lens. Maar op de canon 16-35 f4 is er ook een cash back van 80 euro of een tegoed van 125 euro. Kan ik voor die 2e lens ook de cash back claimen van 80 euro? Ik geraak er niet goed aan uit op hun website. Ik heb nu mijn 2e aankoop geregistreerd en aangegeven dat ik voor het tegoed kies. Dus zal ik 250 euro terug gestort krijgen. Maar hoe kan ik nu die 80 euro van de 2e lens krijgen dat is dus de vraag? Of is dit wat teveel gevraagd . In dat g eval had ik beter voor 2 maal cash back gekozen. 180 euro + 80 euro.

                        mir
                        Last edited by mir; 17 juli 2015, 18:18.
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #72
                          Re: Acties, kortingen en solden

                          38. Als er binnen de Actieperiode een vervolgaankoop gebeurt, dan kan er terug gekozen worden voor cashback of tegoed. Na de Actieperiode is de promotie niet meer van toepassing en kan u alleen nog maar registreren om het opgebouwd krediet in te lossen.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Acties, kortingen en solden

                            Dus had ik voor mijn 2e aankoop cashback moeten kiezen ipv tegoed. Is niet zo duidelijk op hun site. Want voor mijn 2e aankoop wens ik mijn tegoed te gebruiken.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #74
                              Re: Acties, kortingen en solden

                              Ik las net dat er vanaf nu zondag 11 oktober een korting zou gelden van 40% bij redcoon.be
                              Vermits daar ook fotoapparatuur te krijgen is lijkt het me misschien interessant.

                              Ik weet niet of alles in korting zal staan, maar ik geef het maar mee...
                              Canon 1000D / 18-55 IS / 55-250 IS

                              Comment


                              • #75
                                Re: Acties, kortingen en solden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
                                Ik las net dat er vanaf nu zondag 11 oktober een korting zou gelden van 40% bij redcoon.be
                                Vermits daar ook fotoapparatuur te krijgen is lijkt het me misschien interessant.

                                Ik weet niet of alles in korting zal staan, maar ik geef het maar mee...
                                Bij TV Vlaanderen kost een ontvanger/decoder M7Sat801 (speciaal voor TVV, Canal Digitaal en Télésat ontworpen) inclusief verzending 129€ zonder enige actie of korting.
                                Bij Redcoon kost dezelfde ontvanger nu in promotie 203,90€ - 42% = 116€.

                                Uiteindelijk nu toch 13€ goedkoper bij Redcoon, maar hun zogezegd normale prijs van 203,90€ is bij de haren getrokken.

                                Comment

                                Working...
                                X