Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Acties, kortingen en solden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Acties, kortingen en solden

    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    M.a.w, zo'n Beo Visa brengt je iets op ... als je eerst veel spendeert
    Ongelooflijk hé Als ik diezelfde som cash of met Bancontact spendeer brengt het me NIETS op.

    Als ik geld ga uitgeven enkel en alleen om 1 of 3% terug te krijgen, ja, dan ben ik wel goed gek.

    Mijn fototoestel heb ik onlangs online besteld en betaald bij Art&Craft en het dan een uurtje later in de winkel gaan afhalen. Had ik in de winkel cash of met Bancontact betaald dan had ik 779 euro betaald, via het net ook, maar deze maand moet ik wel 23,37 euro minder betalen.

    Met andere woorden: overal waar een MC kaart aanvaard wordt in een winkel gebruiken we die (dat wordt rap een reflex hoor). Zo spenderen we maandelijks rond de 1000 euro en moeten we de maand daarop 10 euro minder betalen bij de afrekening ( de MC van Beo geeft 1% cashback en 2% bij Q8) . Kost me helemaal geen moeite en is leuk meegenomen. En dat is toch al een OPBRENGST tussen 100 à 150 euro per jaar.

    De onvoorwaardelijke trouw van de grote massa aan hun bank vind ik werkelijk hallucinant.

    Maar alle respect hoor voor wie jaarlijks met plezier 20 euro betaalt voor een kredietkaart en er niks voor terugkrijgt.
    Last edited by nete; 27 mei 2015, 14:38.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: Acties, kortingen en solden

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Maar alle respect hoor voor wie jaarlijks met plezier 20 euro betaalt voor een kredietkaart en er niks voor terugkrijgt.
      Ik betaal met plezier (nu ja) voor mijn CC bij Belfius. Ik moet geen twee TW/VAB's betalen, geen annulatieverzekering, geen extra omnium op huurwagens, geen reisbijstand, geen buitenlandse ziektekosten betalen. Tel uit je winst (in ons geval). Maar dat is in een andere thread al eens aan bod geweest. Terug naar de kortingen en solden dan maar zeker.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #33
        Re: Acties, kortingen en solden

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Tel uit je winst (in ons geval). Maar dat is in een andere thread al eens aan bod geweest.
        In jouw geval heb jij 100% gelijk natuurlijk.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: Acties, kortingen en solden

          Goed lezen wat in hun reclameboodschap staat helpt al heel wat.
          Ze schrijven namelijk: "op weg naar de goedkoopste prijs"
          No nooit las ik: "bij de goedkoopste prijs aangekomen"
          Ik ga vooral naar MM om te "betasten", om dan, als het me bevalt op internet te kopen.
          Wie gaat me dat verwijten?

          hihi...

          Comment


          • #35
            Re: Acties, kortingen en solden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Je moet dan ook goed gek zijn om deze bij Carrefour te kopen zonder elders te kijken
            Ik had al naar de prijs bij MM (zie en lees #25) op hun site gekeken (die alom gekend zijn voor "goedkope" DVD's (of zijn dat de DVD's met films ?), ik was eerder toevallig in de Carrefour en ze waren 3 euro goedkoper. Dan ga ik inderdaad niet rondrijden om misschien elders nog een halve euro beter te vinden.
            Last edited by nete; 28 mei 2015, 08:12.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #36
              Re: Acties, kortingen en solden

              Nog een tip voor wie boekhoudersbloed heeft :

              Met de door Wordline uitgegeven VISA en MC kaarten (en dat zijn de meeste) kan je je inschrijven op Spaarenpluk. Je krijgt per uitgave van minimum 25 euro 1 punt (= 1 euro). Als je 5 punten hebt dan kan je 5 euro cashback krijgen via een volgende aankoop in één van de weinige winkels die daar aan meedoen. Je moet wel vooraf aanduiden welke winkel en dan wordt er van je volgende maandafrekening 5 euro in mindering gebracht.
              Maar het onnozele in dat reglement is: je besteedt 24,99 euro, je krijgt 0,0 punten. Je boekt een reis van bv. 1000 euro en je krijgt nog altijd 1 schamel punt. Met de Beo kaart heb je dan al 10 euro. Te gek om los te lopen. Enkel interessant als je steeds uitgaven doet van om en bij 25 euro (je hebt dan zelfs 4 % cashback) en indien je de cashback op een nuttige manier kan verzilveren.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #37
                Re: Acties, kortingen en solden

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Nog een tip voor wie boekhoudersbloed heeft :

                Met de door Wordline uitgegeven VISA en MC kaarten (en dat zijn de meeste) kan je je inschrijven op Spaarenpluk. Je krijgt per uitgave van minimum 25 euro 1 punt (= 1 euro). Als je 5 punten hebt dan kan je 5 euro cashback krijgen via een volgende aankoop in één van de weinige winkels die daar aan meedoen. Je moet wel vooraf aanduiden welke winkel en dan wordt er van je volgende maandafrekening 5 euro in mindering gebracht.
                Maar het onnozele in dat reglement is: je besteedt 24,99 euro, je krijgt 0,0 punten. Je boekt een reis van bv. 1000 euro en je krijgt nog altijd 1 schamel punt. Met de Beo kaart heb je dan al 10 euro. Te gek om los te lopen. Enkel interessant als je steeds uitgaven doet van om en bij 25 euro (je hebt dan zelfs 4 % cashback) en indien je de cashback op een nuttige manier kan verzilveren.
                we gaan altijd eten in de Lunchgarden met die bons

                Comment


                • #38
                  Re: Acties, kortingen en solden

                  Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                  we gaan altijd eten in de Lunchgarden met die bons
                  Ik zie Lunchgarden wel niet meer tussen de winkels staan die deelnemen aan de cashback.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #39
                    Re: Acties, kortingen en solden

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik zie Lunchgarden wel niet meer tussen de winkels staan die deelnemen aan de cashback.
                    noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

                    Comment


                    • #40
                      Re: Acties, kortingen en solden

                      Nete: Als die ander pomp op 1km van je deur zoveel goedkoper is dan de pomp om de hoek....
                      Ik neem aan dat je met regelmaat die ander pomp eens passeerd of een ander goedkoop pomp.

                      Je kan dan eigenlijk proactief gaan tanken bij die ander pomp ipv te zeuren over de 1% die je bij de duurder pomp op zak steekt.

                      Denk dan van "oooo ik zit op een kwart van mijn tank, snel even die goedkope meepakken toch"

                      Comment


                      • #41
                        Re: Acties, kortingen en solden

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Nete: Als die ander pomp op 1km van je deur zoveel goedkoper is dan de pomp om de hoek....
                        Ik neem aan dat je met regelmaat die ander pomp eens passeerd of een ander goedkoop pomp.

                        Je kan dan eigenlijk proactief gaan tanken bij die ander pomp ipv te zeuren over de 1% die je bij de duurder pomp op zak steekt.

                        Denk dan van "oooo ik zit op een kwart van mijn tank, snel even die goedkope meepakken toch"
                        Xafke, herlees en herlees #21 eens een paar keer: met de prijs van een Q8 Easy pomp (de onbemande) tank ik na aftrek van 2% + de halve cent via de Plus kaart (dus niet 1 % zoals je schrijft, die 1% geldt op alle andere aankopen), steeds NOG goedkoper dan elders waar de basisprijs zonder cashback eventueel nog een paar eurocent lager is.
                        Maar je wil het blijkbaar niet begrijpen. Als jij deze kaart zou gebruiken dan tank jij bij je goedkoopste station toch nog 1% goedkoper (mijn Q8 kaart geeft 0% als ik niet bij Q8 tank, dus als Q8 Easy te duur zou worden dan schaf ik me die kaart aan waar ik in de link naar verwijs).
                        Trouwens, mocht het gebruik van Spaarenpluk tegoed niet zo'n "strafexpeditie" zijn dan zou ik nog beter af zijn door elke keer met mijn RecordBank VISA (die kost 0 euro per jaar) voor 25 euro te tanken, elke keer 1 punt = 1 euro = 4%.
                        Last edited by nete; 29 mei 2015, 07:59.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #42
                          Re: Acties, kortingen en solden

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Wat is er verkeerd om lezers te melden dat er ergens een actie is ? Het is wat anders als de nickname MM of zoiets zou zijn. Ik denk niet dat fhuppel bij MM werkt, ik zie dan geen enkel probleem.
                          En hun wiskunde klopt we degelijk: als je bv. een artikel dat 121 euro kost verkoopt met 17.36 % korting (dus 121 x 0,8264) dan kost dat exact 100 euro. Die 21 euro is ook excact het bedrag dat je anders aan BTW betaalt op dat artikel. Ik zie hier ook het probleem niet.
                          Ik schreef toch niet dat hun wiskunde niet klopt ? Wel dat hun slogan misleidend is en zelfs niet kan : een partikulier betaalt altijd btw. op zijn aankopen, het is NIET zo dat MediaMarkt de btw op het produkt in uw plaats betaalt. De BTW op het produkt is dus helemaal niet WEG als in BTW WEG ER MEE ... Ze geven wel een korting van zo'n 17.35 %.

                          Uw voorbeeld van een produkt aan 121 euro minus 17.35 % korting is idd. 100 euro. Maar uiteraard zit er in die 100 euro nog steeds btw die U betaalt, nl. produktprijs = 82,65 en 21 % btw daarop is 17,35, samen 100 euro.

                          21 % Btw weg er mee ??? Nee, 21 % btw zit er nog altijd in uw aankoopprijs.

                          Dat is de misleiding, een dubbele misleiding zelfs : mensen denken dat ze eindelijk eens iets kunnen aankopen zonder btw. en/of ze denken dat ze 21 % voordeel doen. Er zit hier zelfs eentje die nog denkt dat de btw. nog altijd 19 % is.

                          Niets mis met korting geven en dat melden, maar er is ook niets mis mee dat men één en ander uitlegt zoals het werkelijk is.

                          Of Mediamarkt nu een fantastische winkel is of een rommelwinkel dat maakt meestal helemaal niets uit als het om een merkprodukt gaat; een Canon 5DIII is en blijft een Canon 5DIII of je die nu bij Konijn koopt of bij MM of op de Vogeltjesmarkt.

                          Het verschil met andere meldingen van goedkope prijzen zoals bij de Aldi : dat is niet met misleidende slogans met onwaarheden daarin zoals Mediamarkt wel doet EN het gaat vaak om tijdelijke eenmalige aanbiedingen, zoals met hun herlaadbare batterijen of nu en dan al eens een laptop of computer van hun huismerk Medion.

                          Wat Visa Beobank betreft, het is prima en idd. slim om van de voordelen te genieten die ze aanbieden. Let wel : dat is voor nieuwe aanvragers van zo'n kaart. Ik ben een trouwe gebruiker ( zo'n 35 jaar toch al) van Citibank Visa, recent dus overgenomen door Beobank en ik ben nog zo'n gelukkige genieter van 0,5 % Cashback korting (die wel 10 euro bijdrage per jaar kost ).

                          Comment


                          • #43
                            Re: Acties, kortingen en solden

                            Ik neem als proef een artikel er lukraak uit (een frigo gelijkaardig aan eentje dat ik tijd geleden heb gekocht zonder korting)
                            BEKO Tafelmodel koelkast A++ (TSE 1283) 221,31 euro NU "BTW-korting" inbegrepen.

                            De actie loopt nog 2 dagen, we gaan dan es zien naar de prijs, maar binnen een maand of zo rakel ik het wel terug op want eerst gaan de prijzen zwaar optrekken want de markt is toch bevroren dan om de zotten gelijk te geven dat het wel degelijk duurder is na de actie. Maar dat houden ze niet lang vol.

                            En dan zal je bewijs hebben dat het bedrog is.

                            De kans zit er natuurlijk in dat ze hier meelezen (wat in het verleden al eens gebleken is met ander firmas) maar ooit moeten ze toch plooien en schaamrood afgeven hoor

                            Comment


                            • #44
                              Re: Acties, kortingen en solden

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              De actie loopt nog 2 dagen, we gaan dan es zien naar de prijs,
                              Je kan mogelijks gelijk hebben.
                              Nu, ik heb verleden jaar bij een gelijkaardige actie toch een S4 die ongeveer overal nog 499 stond aan 413 euro gekocht met dan nog een cashback van 100 euro van Samsung bovenop. En na de actie stond die S4 gewoon terug 499 euro. Ik had hem dus aan zo'n 310 euro (betaald met de Beo kaart uiteraard).
                              Ik denk dat ze hun lesje wel geleerd hadden. Maar hun debiele reclameslogans: om misselijk van te worden.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #45
                                Re: Acties, kortingen en solden

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                ...Maar hun debiele reclameslogans: om misselijk van te worden.
                                Ik vraag me zelfs af of dergelijke misleiding wel wettig is.

                                Comment

                                Working...
                                X