Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogelijkheden wandel gps.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mogelijkheden wandel gps.

In steden zou ik de smartphone gebruiken. Die heb je op zak, en als je het plan op voorhand via wifi "download", dan heb je geen dataroaming nodig.

Datagebruik van googlemaps is beperkt, en eventueel kan je een lokale simkaart kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Alle bezienswaardigheden en nuttige plaatsen staan er in: musea, restaurants (onderverdeeld in categorieën), bioscopen, ziekenhuizen etc.
      Je zoekt op musea bijvoorbeeld en het systeem kan je er naar toe leiden.
      Stukje Gent (OSM kaart)

<KNIP>
      Last edited by LesC; 15 april 2015, 07:51. Reden: Correctie
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Iemand ervaring met Garmin 64S ? Schijnt een zeer goede ontvanger te hebben en zuiniger met batterijen dan deze met aanraakscherm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Iemand ervaring met Garmin 64S ? Schijnt een zeer goede ontvanger te hebben en zuiniger met batterijen dan deze met aanraakscherm.
          'k Heb de Gpsmap 60CSx. Dat is een voorloper.
          Die heeft een heel goede antenne. Je kan er een externe antenne aanhangen.
          De knopjes vind ik, bij koud weer en regen, handiger dan de touchscreen.
          De perfecte GPS ware het niet dat het kleine scherm soms lastig is.
          Soms gebruik ik die in de auto met een houder. Dat werkt perfect.
          Omdat die nog helemaal OK is blijft die nog in gebruik.
          Zijn opvolger zal (in de toekomst ) een Oregon of Montana zijn omdat het scherm groter is. imho.
          Last edited by Skitch; 13 april 2015, 23:25.
          " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Ik hoor daar veel goeds over en kom regelmatig mensen tegen die er 1 hebben (net als de 62 en 60 trouwens).
            bye, Maurice
            Nikon D7500

Comment

Anders bekijk op youtube de filmpjes van Mrgps eens voor meer info. Zelf heb ik de etrex 20 met een 16 gb kaartje er in. Wordt gebruikt om routes te wandelen en fietsen.

Comment

Verwijderd
                Last edited by Guest17; 2 mei 2015, 09:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ook kan je niet navigeren van punt A naar punt B met de topokaarten wat met de OSM en andere kaarten wel kan.
                  Dat moet ik tegenspreken. Mijn (oude) Garmin Topo Benelux is fully routable en berekent perfect een wandel/fiets route langs "paden".

Wat ik met alle kaarten gezien heb is dat er fouten zitten in de berekening van een route. Soms wordt een grote omweg gemaakt omdat een pad stopt aan een straat en de kaart "denkt" dat je die niet kunt oversteken naar het pad aan de overkant. Als ik dan even switch naar een andere kaart en dat stukje herbereken dan kan je ineens wel oversteken.

Links OSM recht Garmin Topo

bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Ik ben een leek voor wandel GPSen.

Kan er mij iemand eens verklaren wat de voordelen zijn van een aparte GPS (makkelijk 300-500€) ten opzichte van de smartphone.

De App OnRoute voor nederlandse wandelkaarten is alvast gratis.
                    Ik lees her en der dat één van de voordelen ligt in de batterijduur. Dat kan ik oplossen met een knijpkat of een externe batterij die mijn telefoon kan bijladen.
                    Trouwens, een wandeling van een uur of 4 moet toch lukken met een iPhone of Samsung S4mini.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Dat moet ik tegenspreken. Mijn (oude) Garmin Topo Benelux is fully routable en berekent perfect een wandel/fiets route langs "paden".

Wat ik met alle kaarten gezien heb is dat er fouten zitten in de berekening van een route. Soms wordt een grote omweg gemaakt omdat een pad stopt aan een straat en de kaart "denkt" dat je die niet kunt oversteken naar het pad aan de overkant. Als ik dan even switch naar een andere kaart en dat stukje herbereken dan kan je ineens wel oversteken.

Sorry voor het reageren.
                      Last edited by Guest17; 15 april 2015, 15:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik ben een leek voor wandel GPSen.

Kan er mij iemand eens verklaren wat de voordelen zijn van een aparte GPS (makkelijk 300-500€) ten opzichte van de smartphone.

De App OnRoute voor nederlandse wandelkaarten is alvast gratis.
                        Ik lees her en der dat één van de voordelen ligt in de batterijduur. Dat kan ik oplossen met een knijpkat of een externe batterij die mijn telefoon kan bijladen.
                        Trouwens, een wandeling van een uur of 4 moet toch lukken met een iPhone of Samsung S4mini.
                        Sorry dat ik goeie raad wilde geven.
                        Last edited by Guest17; 15 april 2015, 15:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          .................
                          ....................
                          Praktijkvoorbeeld :
                          Mijn echtgenote en ik wandelen in het Zoniënwoud.
                          Een vriendin van mijn echtgenote belt me op mijn GSM met gps. Ze vraagt of ze mijn vrouw mag spreken.
                          Ik geef de GSM/gps aan mijn vrouw en die begint hele verhalen te vertellen aan haar vriendin en vice versa.
                          Het is dan gegarandeerd dat we het eerste uur volledig verloren lopen in het Zoniënwoud.

PS: Gelukkig was het Zoniënwoud de speeltuin vanuit mijn jeugd. En ken ik de weg een klein beetje. o.a. de Keizersbronnen en zo.
                          " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.

Voor ik mij zo een ding aanschaf, zou ik graag eens weten wat de mogelijkheden zijn om bv.
                            stadskaarten in zo een ding op te laden, waar je deze kan halen, wat het kost enz.
                            En of je bv kan laden in bepaalde toeristische kantoren enz.
                            Ik zou deze hoofdzakelijk willen gebruiken in steden of dorpen in Frankrijk en eventueel andere buurlanden.
                            Ik had bv. gedacht aan de GARMIN MONTANA 650, graag jullie ervaringen daar over.

Vriendelijk dank.
                            Geert.
                            Ben een extrex 30 gebruiker, en idd ik gebruik dit ook voor de gps locaties om in de foto's te krijgen
                            de standaard gps functie van de eos 6D trekt op niets. Ooit één garmin topo gekocht,
                            nu doe ik alles via OSM mappen, véél beter en gratis
                            Tegenwoordig maak ik gebruik van deze kaarten:
                            http://freizeitkarte-osm.de/

http://www.photo-memories.be/links-02.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik wist niet dat het toch lukte om te navigeren met topokaarten, maar zoals je zelfs reeds ondervonden hebt, zijn ze er niet echt voor geschikt blijkbaar.
                              Toch wel. Gewoon je verstand gebruiken net als met een auto GPS. Die durfden je ook al eens over een brug sturen waar het eigenlijk een ferry moest zijn (Ergens in Duitsland reed er iemand van de kaai het water in.. oeps... geen brug).
                              Het voorbeeld dat ik gaf toont enkel aan dat het de routering in de kaart zelf is die fouten kan vertonen. Dat kan ook met gewone kaarten op TomTom, Garmin, Medion.... Vergeet ook niet dat situaies al eens veranderen (eenrichtingsverkeer, nieuwe straten enz.) Voordeel bij OSM is dat je nieuwe paden en straten zelf mag uploaden en dat ze bij de volgende update op de kaart staan.

Ik gebruik meestal de "rechte lijn" en kies dan zelf de paden die we nemen maar dat heeft specifiek met geocaching te maken omdat we regelmatig van het pad moeten afwijken om in een bos op zoek te gaan.

@Tommie, veel hangt af van hoe je het ding gebruikt. Batterij is zeker belangrijk en een paar sets AA-tjes heb ik altijd bij. Ik heb geen idee hoe de navigatie apps omgaan met topo kaarten, ik heb er nog geen gezien (ook niet naar gezocht). Navigatie op smartphone lijkt mij toch eerder voor autonavigatie. De (gratis) app die ik gebruik op mijn tablet is ook specifiek voor in de auto en is onbruikbaar als wandelGPS.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

Sorry voor het reageren.
                                Last edited by Guest17; 15 april 2015, 15:21.

Comment

Working...
                                X