Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

    Wel eigenaardig dat hier zo'n spel gemaakt wordt over microsoft die richting abonnementen gaat terwijl Adobe met al zijn foto-gerichte toepassingen niets anders doet en daar nauwelijks over gerept wordt.

    Comment


    • #32
      Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Wel eigenaardig dat hier zo'n spel gemaakt wordt over microsoft die richting abonnementen gaat terwijl Adobe met al zijn foto-gerichte toepassingen niets anders doet en daar nauwelijks over gerept wordt.
      10 op 10!
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Alle bedrijven lopen weg bij Dell. Dat moet een reden hebben.

        Allé, we zijn weer vertrokken.
        Ik zal het zo stellen. Beroepsmatig kon ik kiezen tussen een gratis Android GSM, of zelf mijn iPhone kopen..'. ( communicatie betaald door de firma)
        Wat denk je....
        Je kunt dit bewijzen Tommie1?

        Ga eens kijken bij de overheid (de staat).
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          OK, als we over Apple vs Win gaan beginnen... gij zijt een Limburger, niet, net zoals Regi? 'k Weet niet of je gisteravond 'Kroost' gezien hebt.
          Regi en zijn vader:
          Vader: ben alles kwijt....
          Regi: koop ne Mac
          Vader: ik koop gene Mac!


          Ik snap het niet
          Het programma heb ik ook niet gezien. Zou dat geholpen hebben?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Je moet niet alleen vergelijken met laptops en volledige merk-pc's.
            Maar als je dat toch wil doen ... stel eens een iMac samen in vergelijking met een Dell XPS 27.
            Met een lichtere processor en kleinere HD of SSD is de Apple net 1000€ duurder.
            Ik heb die vergelijking gemaakt en meer dan ene keer.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Wel eigenaardig dat hier zo'n spel gemaakt wordt over microsoft die richting abonnementen gaat terwijl Adobe met al zijn foto-gerichte toepassingen niets anders doet en daar nauwelijks over gerept wordt.
              Volgens mij is er op elk forum dat iets te maken heeft met fotografie toch wel een uitgebreid topic te vinden dat daar over gaat (hier dus ook).
              Zolang ik zo'n abonnement kan vermijden zal ik dat zeker doen, ik gebruik ook nog een oude Office 2007, ik heb die maar een paar keer per jaar nodig, als ik daarvoor elk jaar moet betalen, dan zal er een andere oplossing moeten gevonden worden, want dan kost het mij pakweg 40-50 euro per keer dat ik Excell nodig heb .
              Twee keer per jaar heb ik dat dus nodig om een formulier in te vullen in verband met een fotowedstrijd, en dat is dan nog voor de fotoclub.
              Als die Office 2007 onbruikbaar wordt, dan zal ik dus zeker geen 80-100 euro per jaar uitgeven...(dan moeten we binnen de fotoclub op zoek naar een ander slachtoffer om die formulieren in te vullen, iemand die wel meer gebruik maakt van zijn Office programma's).

              Tot nu toe kan ik nog steeds mijn foto's zonder problemen blijven bewerken in Photoshop Elements (versie 11), als ze daar ook voortaan een versie uitbrengen waarvoor er elk jaar moet worden betaald, dan zoek ik ook een alternatief.
              Het zal dan wel een aanpassing worden, maar als ik voor elk programma dat ik ooit wel eens gebruik abonnementskosten moet betalen, dan blijft er van mijn loon als arbeider niet veel meer over voor meer belangrijke zaken...
              De eerste jaren kan ik dan nog wel met Elements 11 blijven werken, maar later zullen ze wel besturingssystemen uitbrengen waaronder die oude programma's plots niet meer willen werken (je moet ooit toch een nieuwe computer kopen).

              Er zijn er die altijd de nieuwste software moeten kunnen gebruiken, als die naar mij iets sturen dat met een recentere versie (van bijvoorbeeld Excell) gemaakt is, dan krijg ik altijd wel ergens een foutmelding te zien.
              Waarschijnlijk is dat speciaal zo gedaan om ervoor te zorgen dat iedereen toch maar meteen naar de winkel loopt om de nieuwste software te gaan halen.
              Microsoft maakt die nieuwe programma's waarschijnlijk met opzet zo dat je foutmeldingen krijgt als je die bestanden op een oudere versie wil openen...

              Bij de meeste auto's wordt tegenwoordig een GPS ingebouwd, voor een update betaal je dan al gauw 100 euro of meer (bij sommige merken krijg je die de eerste jaren gratis, maar daarna moet je toch de volle pot betalen).
              Daarom heb ik die optie in mijn nieuwe wagen niet gekozen, ik had al een gps met "levenslang" gratis updates.
              Een bijkomend voordeel is nog dat die geen 500 euro kost als die stuk gaat, voor 100 euro heb ik dan weer een nieuwe (de prijs van één update bij de meeste merken, bij sommige merken zou dat voor zover ik gehoord heb zelfs kunnen oplopen tot meer dan 300 euro voor een update van de GPS).
              En als ze de GPS uit mijn auto stelen, dan is niet het hele dashboard kapot, ze kunnen die zo meenemen (de ruit is dan ook wel ingeslagen, maar ze moeten de rest niet afbreken) als die toevallig in de wagen zou liggen (meestal ligt die toch niet in de wagen).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Je kunt dit bewijzen Tommie1?

                Ga eens kijken bij de overheid (de staat).
                Omzet van Dell is in dalende lijn. Ons bedrijf kocht vroeger wereldwijd ca 3000 computers per jaar, nu alles Lenovo, en ja die zijn beter.
                Ik zie hetzelfde bij onze klanten en leveranciers.

                De overheid is nooit een toonbeeld geweest van efficientie of flexibiliteit.

                Comment


                • #38
                  Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                  Ok Tommie1
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ga eens kijken bij de overheid (de staat).
                    Wat bedoel je Theo?
                    De overheid (toch de fiscus) heeft HP, geen Dell. Vandaag nog gezien met mijn eigen ogen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Wat bedoel je Theo?
                      De overheid (toch de fiscus) heeft HP, geen Dell. Vandaag nog gezien met mijn eigen ogen.
                      Ze hebben ook Dell Nabi.
                      Zowel desktops als laptops.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Omzet van Dell is in dalende lijn....
                        Hun winst is serieus gezakt maar de omzet was de afgelopen 8 kwartalen vrij stabiel. 2011/2012 waren beter maar dat is bij de meeste PC-leveranciers het geval. In ons bedrijf is het nog altijd allemaal Dell wat de klok slaat - en ik hoor geen klachten. Laatst nog met één van de IT-jongens gesproken die zei 'We installeren dat, horen vier jaar niks en dan komen we terug om een nieuwe machine te plaatsen.'
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • #42
                          Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                          Ik start hier een draadje over Windows 10 en enkele berichten verder wordt daar met geen woord meer over gerept en is het een discussie geworden over MS Office en PC tegen Mac.
                          Dat was helemaal mijn bedoeling niet, en vooral sleur er Mac vs PC niet bij. Ik heb beide gehad en weet wat voor mij beter is.

                          Dus graag verder over Window$ 10, danke sehr.
                          Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik start hier een draadje over Windows 10 en enkele berichten verder wordt daar met geen woord meer over gerept en is het een discussie geworden over MS Office en PC tegen Mac.
                            Dat was helemaal mijn bedoeling niet, en vooral sleur er Mac vs PC niet bij. Ik heb beide gehad en weet wat voor mij beter is.

                            Dus graag verder over Window$ 10, danke sehr.
                            Bekijk het nuchter Luc: er is nog niets officieels bekend.
                            Mocht dat abonnement er toch komen hoeveel gaat dat kosten? Weet ook nog niemand.
                            Gebeurt die upgrade naar 10 automatisch of kan je dat zelf bepalen.

                            Ik weet er weinig van maar de 8.1 en waarschijnlijk ook de 10 is enkel cosmetisch.
                            Dus uiterlijke aanpassingen om tegemoet aan die bekende klachten.
                            Ik heb die redenen van de klachten nooit hinderlijk gevonden: blokkendoos of niet
                            Ik vind ze wel nutteloos omdat de 7 het goed deed zonder.

                            Maar het wordt een trend met die abonnementen.
                            Ik denk min of meer zoals een paar collega's hier: ik laat me niet graag iets opdringen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                              Theo, ik vrees als Micro$oft het aandurft zijn OS enkel als abonnement aan te bieden, dit een regelrechte zelfmoord zal betekenen.
                              Ik draai hier die 10 en vind die geen sikkepit beter dan de 8.1, dus als de 10 niet gratis is vrees ik dat niemand ook maar één euro aan die 10 zal besteden.
                              Het is tenslotte maar wat u zegt, een likje verf hier en daar en ......... een nieuwe browser waarvan tot op heden niks is geweten.
                              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

                                W10 zal ook cortana bevatten = praten tegen een voorwerp kan vermoedelijk leiden tot de diagnose "krankzinnig". Om nog niet te spreken hoe storend dat wel niet is voor je omgeving als iedereen zal beginnen praten tegen zijn tablet, pc,... (de gsm is er al als storend element in onze samenleving, de smartphone is nog erger)

                                Comment

                                Working...
                                X