Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ik werk met MSOffice for Mac, zonder mail (gebruik Apple mail), maar Outlook is sowieso jaarlijks te betalen,
    Heel vreemd ... Ik gebruik outlook 2011 for Mac zonder jaarlijks te moeten betalen ....
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Comment

Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Je moet niet alleen vergelijken met laptops en volledige merk-pc's.
      Maar als je dat toch wil doen ... stel eens een iMac samen in vergelijking met een Dell XPS 27.
      Met een lichtere processor en kleinere HD of SSD is de Apple net 1000€ duurder.
      maar dan moet je er ook een design-scherm bij kiezen ..
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Gratis bestaat niet.
        Je hebt dezelfde hardware eerst 1000€ meer betaald dan wat dit elders zou kosten ... dus die "gratis" updates heb je eerst en vooral dik betaald.
        Of dacht je dat het gras bij Apple echt groener was?
        Hehe ..... dat is het design dat je er bij koopt hé ... updates zijn en blijven gratis ...
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Theo, ik vrees als Micro$oft het aandurft zijn OS enkel als abonnement aan te bieden, dit een regelrechte zelfmoord zal betekenen.
          Ik draai hier die 10 en vind die geen sikkepit beter dan de 8.1, dus als de 10 niet gratis is vrees ik dat niemand ook maar één euro aan die 10 zal besteden.
          Het is tenslotte maar wat u zegt, een likje verf hier en daar en ......... een nieuwe browser waarvan tot op heden niks is geweten.
          't Zal zeker hier en daar problemen geven.
          Ik zou kunnen zeggen dat alle zelfstandigen die het aangaat het kunnen doorrekenen in hun verkoopprijzen
          maar we leven in conjunctuur van besparingen en minder koopkracht.
          Niemand zit hier eigenlijk op te wachten.
          Momenteel ben ik dus 50 euro kwijt voor de upgrade naar 8.
          De rest was gratis.
          Als we "snel" zijn kost de upgrade naar 10 ook niets maar voor hoelang.
          (of levenslang gratis zoals een collega hier zegt?)
          Het wordt 'interessanter' als gebruikers een nieuw systeem kopen met Windows 10.
          Windows10 één jaar gratis?
          Allemaal giswerk natuurlijk
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            W10 zal ook cortana bevatten = praten tegen een voorwerp kan vermoedelijk leiden tot de diagnose "krankzinnig". Om nog niet te spreken hoe storend dat wel niet is voor je omgeving als iedereen zal beginnen praten tegen zijn tablet, pc,... (de gsm is er al als storend element in onze samenleving, de smartphone is nog erger)
            Hahaha xafke
            Stel je zo een bureau voor waar zo'n 30 à 40 toestellen staan
            (of nog meer)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              't Zal zeker hier en daar problemen geven.
              Ik zou kunnen zeggen dat alle zelfstandigen die het aangaat het kunnen doorrekenen in hun verkoopprijzen
              maar we leven in conjunctuur van besparingen en minder koopkracht.
              Niemand zit hier eigenlijk op te wachten.
              Momenteel ben ik dus 50 euro kwijt voor de upgrade naar 8.
              De rest was gratis.
              Als we "snel" zijn kost de upgrade naar 10 ook niets maar voor hoelang.
              (of levenslang gratis zoals een collega hier zegt?)
              Het wordt 'interessanter' als gebruikers een nieuw systeem kopen met Windows 10.
              Windows10 één jaar gratis?
              Allemaal giswerk natuurlijk
              Dat zelfstandigen dat "doorrekenen in hun prijzen" klopt toch niet.
              Als die een beetje in een concurrentiële omgeving zitten, dan moeten die zich oriënteren aan marktprijzen.

Ik ga toch niet meer betalen omdat iemand met Win 10 werkt zeker.

Maar als windows het inderdaad waagt om alles via abo formules te verkopen, dan zijn ze zelf niet meer concurrentieel. Lang duurt het dan niet meer voor ze hun marktaandeel snel zien zakken en mensen overstappen op Mac, Linux of een Google OS.

Zelfs als dat bij aankoop van een computer wat meer kost, dan nog zijn de meeste mensen allergisch aan jaarlijkse rekeningen.

Denk maar een paar jaar terug. Toen kocht iedereen gewoon Diesel omdat ze dan achteraf minder aan de pomp moesten betalen. Zelfs mensen die 5000 km/jaar reden kochten diesels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                Heel vreemd ... Ik gebruik outlook 2011 for Mac zonder jaarlijks te moeten betalen ....
                Dan heb jij de dure versie (Thuisgebruik+Zelfstandigen); ik heb de goedkopere versie (Thuisgebruik+Studenten).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Wel eigenaardig dat hier zo'n spel gemaakt wordt over microsoft die richting abonnementen gaat terwijl Adobe met al zijn foto-gerichte toepassingen niets anders doet en daar nauwelijks over gerept wordt.
                  daar is anders ook wel redelijk wat over gerept hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                    daar is anders ook wel redelijk wat over gerept hoor!
                    Yep, dit is misschien de grootste (ook de oudste), maar er is wel degelijk een discussie gevoerd.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Bekijk het nuchter Luc: er is nog niets officieels bekend.
                      Mocht dat abonnement er toch komen hoeveel gaat dat kosten? Weet ook nog niemand.
                      Gebeurt die upgrade naar 10 automatisch of kan je dat zelf bepalen.
                      Dat vraag ik me ook af. Ik kan mezelf behelpen met een computer en ik heb in het verleden al veel 'miserie' gehad met mijn vorige computers maar ik heb nu een computer die goed macheert en die windows 7 gebruik ik graag, ik zou niet weten waarom over te schakelen naar windows 10. Alles werkt hier goed en ik wil met deze computer die ik in 2011 kocht nog enkele jaren verder tot hij bij wijze van spreken uiteen valt.

Zouden die updates automatisch gebeuren of zou je een waarschuwing krijgen om eventueel te updaten naar windows 10?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                        Dat vraag ik me ook af. Ik kan mezelf behelpen met een computer en ik heb in het verleden al veel 'miserie' gehad met mijn vorige computers maar ik heb nu een computer die goed macheert en die windows 7 gebruik ik graag, ik zou niet weten waarom over te schakelen naar windows 10. Alles werkt hier goed en ik wil met deze computer die ik in 2011 kocht nog enkele jaren verder tot hij bij wijze van spreken uiteen valt.

Zouden die updates automatisch gebeuren of zou je een waarschuwing krijgen om eventueel te updaten naar windows 10?
                        Ik kan me niet voorstellen dat ze dit automatisch zullen laten verlopen.
                        Dat zou pas écht schandalig zijn.
                        Iemand die liever bij 7 of bij 8.1 blijft op die manier verplichten om naar 10 over te stappen en dan abo te laten betalen ... kan me niet voorstellen dat ze trouwens zó dom zouden zijn.
                        Mijn PC is nu binnen voor 'een grote schoonmaak' ttz. om eens alles er af te gooien en meteen W 8.1 te laten opzetten ipv XP.
                        Dan zouden ze me straks (verplicht) met 10 opzadelen en me er, vooral, eventueel nog jaarlijks voor laten betalen ook !?!?
                        Ik betaal nu reeds genoeg (119 €) voor die 8.1 die er op komt.

Comment

Ik heb een nieuwe gaming PC gebouwd in december vorig jaar en heb ook een officiële Windows 8.1 licentie erop geïnstalleerd. Ik ga gebruik maken van de gratis upgrade naar Win10 in het eerste jaar na release. Waarom zou ik het niet doen ?
                          Ik zeg niet dat ik van dag 1 ga overstappen ; maandje of zes wachten zodat de eerste plooien worden gladgestreken en dan de overstap doen...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Ik heb een nieuwe gaming PC gebouwd in december vorig jaar en heb ook een officiële Windows 8.1 licentie erop geïnstalleerd. Ik ga gebruik maken van de gratis upgrade naar Win10 in het eerste jaar na release. Waarom zou ik het niet doen ?
                            Ik zeg niet dat ik van dag 1 ga overstappen ; maandje of zes wachten zodat de eerste plooien worden gladgestreken en dan de overstap doen...
                            Zoals ik al vermelde, de Win 10 is geen sikkepit beter dan de Win 8.1.
                            Misschien dat hun nieuwe browser beter zal zijn dan IE maar M$ kennende verwacht ik veel problemen en gaten het eerste jaar.
                            Volgende maand de-installeer ik trouwens Win 10 van mijn proef PC, tenzij M$ eindelijk de nieuwe browser vrij geeft.

Trouwens voor deze die meer geïnteresseerd zijn in Office, die is nu gratis voor bepaalde studenten.

PS: Ik bedoel Office 365 natuurlijk.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Zoals ik al vermelde, de Win 10 is geen sikkepit beter dan de Win 8.1.
                              Misschien dat hun nieuwe browser beter zal zijn dan IE maar M$ kennende verwacht ik veel problemen en gaten het eerste jaar.
                              Volgende maand de-installeer ik trouwens Win 10 van mijn proef PC, tenzij M$ eindelijk de nieuwe browser vrij geeft.

Trouwens voor deze die meer geïnteresseerd zijn in Office, die is nu gratis voor bepaalde studenten.

PS: Ik bedoel Office 365 natuurlijk.
                              Voor mij persoonlijk is Win8.1 met Classic Shell geïnstalleerd gewoon prima. IE heb ik nooit gebruikt (Safari vroeger op Mac ook niet), ik gebruik altijd Firefox of Chrome, dus waarom zou ik nu plots Microsoft's nieuwe browser gaan gebruiken ?
                              MS Office gebruik ik ook niet, wel LibreOffice.

Waarom vinden jullie trouwens Win7 zoveel beter ?
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Voor mij persoonlijk is Win8.1 met Classic Shell geïnstalleerd gewoon prima. IE heb ik nooit gebruikt (Safari vroeger op Mac ook niet), ik gebruik altijd Firefox of Chrome, dus waarom zou ik nu plots Microsoft's nieuwe browser gaan gebruiken ?
                                MS Office gebruik ik ook niet, wel LibreOffice.

Waarom vinden jullie trouwens Win7 zoveel beter ?
                                Minder grafisch gedoe.
                                Mag ik vragen waarom je die classic shell toch hebt geïnstalleerd.
                                Mijn Win 8.1 start op in desktopweergave: dus geen "last" van de blokkendoos
                                En voor het overige doe ik net alsof ik Win 7 heb

Na de laatste update is FF trager geworden.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X