Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 10 houdt waarschijnlijk toch nog een verrassing in?

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Dat bestaat nog maar in een andere vorm.
    Vroeger, heel vroeger.... , werkte ik met WordPerfect. Dat was keigoed.
    Als mijn Microsoft Office 2007 onbruikbaar wordt stap ik over naar WordPerfect Office X?? (Home & Student ) .

Office essentials for home & school
    Ook nog mee gewerkt.
    Etiketten printen was een fluitje van een cent.
    Bekijk dit nu maar eens...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Re: Windows 10 houd waarschijnlijk toch nog een verassing in?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Of zo'n abonnementssysteem een goede zaak is voor Microsoft, daar heb ik mijn twijfels over omdat hun grootste concurrent alle nieuwe versies van hun besturingssysteem tot nu toe altijd gratis ter beschikking heeft gesteld voor hun gebruikers.
      Voor zover ik gehoord heb zou je voor een Mac dus altijd de nieuwste software gratis kunnen downloaden en gebruiken (verbeter mij als ik fout zit, het is toch wat ik heb gehoord).
      In dat geval zou het voor iedereen een heel dure zaak worden om nog Windows te gebruiken als besturingssysteem, daarmee zouden ze hun eigen "ruiten" (Windows) ingooien...
      Met het grote verschil dat Apple eigenlijk een hardware-leverancier is die een eigen besturingssysteem op zijn apparaten zet en verdient op de hardware, terwijl Microsoft een software-leverancier is die moet verdienen op de verkoop van zijn software (op een paar tablets na). Daarbij komt ook nog eens dat Microsoft moet zorgen dat het draait op alle mogelijk toestellen, tot de goedkoopste rommel toe...
      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
      Mijn website: www.computerhersteller.be

Comment

Van de Microsoft website:
        Geweldig nieuws! Wanneer geschikte nieuwe en bestaande Windows 7-, Windows 8.1- en Windows Phone 8.1-apparaten in het eerste jaar worden bijgewerkt naar Windows 10, dan is deze upgrade gratis. Nog mooier: zodra een geschikt Windows-apparaat is bijgewerkt naar Windows 10, zorgen we ervoor dat het blijft bijgewerkt gedurende de ondersteunde levensduur van het apparaat. Hierdoor is het beter beveiligd en beschik je over steeds meer functies en functionaliteiten. En dat zonder extra kosten. Meld je vandaag nog met je e-mailadres aan en je ontvangt de komende weken meer informatie over Windows 10 en het upgrade-aanbod.

Om een lang verhaal kort te maken: doe je een upgrade binnen het jaar na het uitbrengen, is Windows10 gratis levenslang (toch zolang je computer het uithoudt). Doe je een upgrade na dat jaar (of is je computer stuk) dan moet je op 1 of andere manier betalen. Vermoedelijk wordt het dus een abonnementsvorm...
        KM D5D + Sony a300 + Sony a58 + KM 18-200 + Tamron 17-50 + Tamron 70-200 + Sigma 120-400 + SAL50

Comment

En wat gebeurt er als ik een image&backup wil terug zetten op een nieuw systeem?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Los van de al dan niet gratis versie van Win10 baart dit mij meer zorgen.
            Op je eigen hardware moet je probleemloos het OS van je keuze kunnen installeren, ook met boot options voor meerdere OSen
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              En zeggen dat ik nog ooit een studentlicentie heb gehad voor de kinderen.

Voor minder dan 100€ mochten we dat toch op 4 computers installeren als ik me niet vergis.
              je hebt nog steeds een gewone versie van microsoft office
              maar daar zit geen outlook in

Comment

Ik heb hier een testversie van W10 draaien (build van maart) en veel verschil is er niet met W8.1
                Ze zijn wel weer aan het prutsen en vroetelen met die charms en configuratie pannels. Tis een schande op dat vlak.
                Het is er nog meer kleuterachtig op geworden.
                Want intern is windows eigenlijk een zeer mooi stukje technologie. Tis enkel aan de oppervlakte dat de look verandert.

Over dat abo-businessmodel denk ik dat ze toch wel eens de bal serieus mis zouden kunnen slaan.
                Op uw wasmaschiene, tv, auto,... draait allemaal software op waar je 1 keer voor betaalt. De consument moet goed zot zijn op een abovorm te willen instappen.
                Stel je voor dat je voor elke 10 wasbeurten "credits" moet gaan kopen bij je witgoedverdeler Laat staan een abonnement moet betalen.

Er gaan ook geruchten dat windows in de toekomst wel eens totaal gratis zou kunnen worden en sterker nog, open source zou worden

1 ding is zeker: Aan de top van Microsoft zitten nieuwe mensen met nieuwe ideeen. Er zal veel veranderen in de toekomst maar ze zullen voorzichtig moeten zijn dat ze het momentum niet verliezen want de concurentie (apple maar ook google en somige linux distros) staat te springen om het gat dicht te rijden.
                Ze staan daar zeker voor een enorme uitdaging hoe ze gaan inspelen op de markt.

Een mooi voorbeeld zijn bv tablets. Microsoft was daar voorloper in maar hun product sloeg niet aan, de markt was niet rijp. Dus gaven ze het op.
                Appel komt met de ipad uit en de markt breekt open.
                Android rijdt mee in het gat en pakt mee momentum.
                Microsoft had geen product meer!! PocketPc en Windows mobile waren dood, en ze hebben dan maar snel win7 omgefoefeld naar "tablet"-vorm (windows 8) met de gekende gevolgen.

Nu willen ze terugkrabbelen op de pc markt en win10 uitbrengen. Gevaarlijk spel als je de gebruikers nog eens een abo gaat opleggen daar waar linux totaal gratis is.

Het verleden heeft al uitgewezen dat zeer goede besturingssystemen de ondergang kenden kort na hun hoogtepunt (zie sun, oracle, unix, hp, ibm, novell,...)

Office is ook zo een klucht. Eigenlijk is het er niet veel beter op geworden sinds Office 2003. Veel dingen verstopt of ver*****.
                En Openoffice is gratis en best goed.

De markt kan zich zo keren.

Ik zie al dat veel professionals terug beginnen documenten op te slaan in de doc formaat, kwestie van compatible te zijn met ander paketten en klanten.
                Voor profesionals is de "cloud" ook een ware nachtmerrie. Ik spreek dan van firmas die bv 1000 werkstations hebben staan.

Maar ja, we kunnen daar nog wel een paar uur over praten zeker? We zien wel wat de toekomst brengt.
                Last edited by Franciskine; 7 april 2015, 07:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  En Openoffice is gratis en best goed.

De markt kan zich zo keren.

Ik zie al dat veel professionals terug beginnen documenten op te slaan in de doc formaat, kwestie van compatible te zijn met ander paketten en klanten.
                  Voor profesionals is de "cloud" ook een ware nachtmerrie.
                  Inderdaad, de markt kan keren. Microsoft overweegt nu zelf om Windows te 'open sourcen'. Voelen ze de hete adem van Linux in hun nek ?
                  LibreOffice is een heel competent pakket en gratis. Microsoft gaat nu zelfs het ODF-formaat ondersteunen (opgelegd door de Britse regering).
                  De toekomst kan nog interessant worden en zoals je zegt, de markt kan zich zo keren.
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                    Geef dan maar Apple. Daar is de jaarlijkse upgrade van 0S X gratis.
                    Rudi
                    Gratis bestaat niet.
                    Je hebt dezelfde hardware eerst 1000€ meer betaald dan wat dit elders zou kosten ... dus die "gratis" updates heb je eerst en vooral dik betaald.
                    Of dacht je dat het gras bij Apple echt groener was?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Gratis bestaat niet.
                      Je hebt dezelfde hardware eerst 1000€ meer betaald dan wat dit elders zou kosten ... dus die "gratis" updates heb je eerst en vooral dik betaald.
                      Bizar, macbook kostte hier maar 700euro...
                      dus dezelfde configuratie voor windows laptop zou ik er 300euro bijgekregen?
                      (al kan ik dat laatste begrijpen, zo fantastisch is windows natuurlijk niet)

bovenstaande is natuurlijk een mopje om te weerleggen dat Apple ALTIJD 1000eur duurder is als de concurrentie...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Gratis bestaat niet.
                        Voor dezelfde kwaliteit ga je geen 1000 meer leggen. Kijk bv es naar de HP laptops, die hebben reeksen die met de Macbooks meegaan in prestatie en prijs.
                        Uiteraard zit daar ook het OS in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                          Voor dezelfde kwaliteit ga je geen 1000 meer leggen. Kijk bv es naar de HP laptops, die hebben reeksen die met de Macbooks meegaan in prestatie en prijs.
                          Uiteraard zit daar ook het OS in.
                          Je moet niet alleen vergelijken met laptops en volledige merk-pc's.
                          Maar als je dat toch wil doen ... stel eens een iMac samen in vergelijking met een Dell XPS 27.
                          Met een lichtere processor en kleinere HD of SSD is de Apple net 1000€ duurder.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

OK, als we over Apple vs Win gaan beginnen... gij zijt een Limburger, niet, net zoals Regi? 'k Weet niet of je gisteravond 'Kroost' gezien hebt.
                            Regi en zijn vader:
                            Vader: ben alles kwijt....
                            Regi: koop ne Mac
                            Vader: ik koop gene Mac!

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Dat bestaat nog maar in een andere vorm.
                              Vroeger, heel vroeger.... , werkte ik met WordPerfect. Dat was keigoed.
                              Als mijn Microsoft Office 2007 onbruikbaar wordt stap ik over naar WordPerfect Office X?? (Home & Student ) .

Office essentials for home & school

Ik gebruik nog steeds MS WORKS is ook keigoed. Enig nadeel dat ie in Win 8 soms onverwacht crasht, maar ik los dit op door zeer veel op de SAVE knop te drukken.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Je moet niet alleen vergelijken met laptops en volledige merk-pc's.
                                Maar als je dat toch wil doen ... stel eens een iMac samen in vergelijking met een Dell XPS 27.
                                Met een lichtere processor en kleinere HD of SSD is de Apple net 1000€ duurder.
                                Alle bedrijven lopen weg bij Dell. Dat moet een reden hebben.

Allé, we zijn weer vertrokken.
                                Ik zal het zo stellen. Beroepsmatig kon ik kiezen tussen een gratis Android GSM, of zelf mijn iPhone kopen..'. ( communicatie betaald door de firma)
                                Wat denk je....

Comment

Working...
                                X