Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Even dit topic terug oprakelen met een vraag voor de horlogefans: Zijn horloges van het merk Nautica kwalitatief in verhouding tot hun prijs?
Niks mis met deze uurwerken.....
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
't Is wreed dat een mens zich al niet meer vrij & veilig kan bewegen.
Is bijna normaal te noemen vandaag de dag. Men mag niets meer hebben of dragen dat afgunst verwekt of je hebt het zitten en/of je loopt een enorm risico.
Rond het afrukken van gouden kettingen bij dames is het wat stiller geworden, nu zetten misschien hun zinnen op dure horloges.
Wij hebben wel geen dure horloges, maar wel gouden sieraden, en die zitten (jammer genoeg) veilig opgeborgen.
Het is maar dat de meeste familiestukken zijn maar anders hadden we ze reeds lang allemaal verkocht.
We hebben ze eens laten schatten, en vielen omver toen we hoorden hoeveel ze waard zijn.
Gevolg : je durft ze niet meer dragen, en wat heb je er dan nog aan.... gewoon doorgeven aan de volgende generatie die ze ook niet meer zal dragen ????
Ondanks de emotionele waarde zou ik ze al lang van de hand gedaan hebben, maar ik heb ook nog een wederhelft...
Gouden muntstukken en goudstaafjes bewaar je in een (bank)safe.
Juwelen die je graag ziet moet je dragen, ongeacht de waarde. Wat niet wil zeggen dat al je dure juwelen zomaar in je schuif moeten te grabbel liggen.
50€ of 50.000€. Juwelen zijn geen belegging maar een mooi accessoire.
mvgr
Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.
Even een vraagje voor de horlogeliefhebbers hier die er iets vanaf weten... Het is een vraag/aanklacht die recent is gesteld op een duikforum, voor het gemak quote ik de vraag even volledig
Vrijdagse vraag en tevens iets wat ik me al van kleins af aan afvraag.
Hieronder de officiële tabel met waterbestendige waarden voor horloges:
Spatwatervast - 3 bar, 3 ATM, 30M
Bestand tegen regen en spatwater bij handenwassen
NIET geschikt voor douchen, zwemmen, watersport, duiken
Water resistant - 5 bar, 5 ATM, 50M
Alledaags water- en spatwatervast. Geschikt om helemaal nat te worden, douchen, vissen, zeilen, roeien, dagje strand (niet zwemmen)
NIET geschikt voor zwemmen, watersport, duiken
Water resistant - 10 bar, 10 ATM, 100M
Geschikt voor het strand, zwemmen (ook in zeewater), snorkelen, surfen (amateur), white water rafting, kano, zeilen
NIET geschikt om mee te duiken
Water resistant - 20 bar, 20 ATM, 200M
Geschikt voor professionele watersport: zeilen, roeien, kitesurfen, surfen, waterskiën, vrij duiken
Dit is geen duikhorloge. NIET geschikt voor diepduiken.
Diver’s watch - 100M
Geschikt voor duiken met ademluchtfles (SCUBA)
NIET geschikt voor diepzee-duiken / decompressieduiken
Diver's watch - 200M or 300M
Geschikt voor diepzee-duiken met ademluchtfles (SCUBA)
NIET geschikt voor diepduiken met mixgassen
Diver's watch - +300M
Geschikt voor diepzee-duiken met mixgassen
Horloges die geschikt zijn voor diepzee-duiken met mixgassen worden aangeduid met “DIVER’S WATCH L M FOR MIXED-GAS DIVING”
Hierbij dus enkele bedenkingen:
- Heerst er op pakweg 30m dan geen 4 atm druk meer? Hebben die mannen geen fysica gehad op school?
- Ik had als kind een horloge waarop stond "water resistant 3 atm - 30m". Ik zo fier als een gieter met mijn horloge naar de bodem van het zwembad, ahja, da's toch geen 30m? Lap, horloge ondergelopen. Als er op mijn horloge staat: "5 atm - 50 m", waarom gaat dat dan toch kapot als ik daarmee naar -30 duik?
- Als er op mijn horloge staat Diver's watch - 100 m, waarom mag ik er dan niet mee "diepzeeduiken"? Is "diepzeeduiken" dieper dan 100m?
- Als er op mijn horloge staat Diver's watch - 200 m, waarom mag ik er dan wel mee "diepzeeduiken"? Hoe diep is dat dan? En waarom mag ik dan weer niet met mixgassen duiken (als ik dat al zou willen)? Dat mag dan weer wel met horloges met +300m rating. Wat is dan het verschil tussen een luchtduik naar -60m en een trimixduik naar dezelfde diepte voor wat betreft de waterbestendigheid van de horloges?
- Welke rating heeft mijn horloge nodig om als sportduiker te kunnen dragen?
Kortom: wordt het eens geen tijd dat we als duikgemeenschap een statement maken naar horlogewaterdichtheidstesters (-normopstellers) om deze onduidelijke wanpraktijken aan te klagen?
Iemand een idee van de reden, behalve platte misleidende marketing?
Even een vraagje voor de horlogeliefhebbers hier die er iets vanaf weten... Het is een vraag/aanklacht die recent is gesteld op een duikforum, voor het gemak quote ik de vraag even volledig
Iemand een idee van de reden, behalve platte misleidende marketing?
Ik weet er niets van, maar wat ik wel weet is dat ik in een ver verleden ooit een uurwerk had van zo'n 20 euro, met een silicone bandje, gekocht in de Makro.
Ik ben daar jaren aan een stuk wekelijks mee gaan zwemmen in het zwembad, ook op vakantie bij zeezwemmen ging die nooit af.
Enkel voor douche en bad ging die uit, en ik heb er nooit een probleem mee gehad.
Uiteindelijk weggedaan omdat een mens ne keer iets anders wil.
Is natuurlijk niet te vergelijken met duiken (tenzij je 3 meter diep in een zwembad reeds als duiken beschouwd ) maar ik had toch verschoten wat betreft de waterdichtheid van zo'n prul.
Dat duikers iets beters nodig hebben, dat zal wel.
Comment