Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderhouds- depanageconract verwarmingsketel BULEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onderhouds- depanageconract verwarmingsketel BULEX

pas wel op hè:

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

'k weet het Bouk maar ja ge moet u toch verwarmen hé
      grt, Senn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht

@Demeyereg: plaatsen condensatieketel is geen optie omwille van schouw, hier in gebouw ligt de badkamer waarin de ketel hangt in midden gebouw en ze zijn aangesloten op een schouw (type Bemal van de jaren '90 dus alleen geschikt voor gewone gaswandketels want er is geen pijp voor aanvoer verse lucht voor gesloten gaswandketels) welke door het dak gaat. Aansluiten schouw naar een buitengevel is hier niet uitvoerbaar.

Senn
        Verwarmingsketel in een badkamer: dat dit OOIT is toegestaan heb ik altijd al ervaren als misdadig.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

'k weet het Bouk maar ja ge moet u toch verwarmen hé
          liever koud dan dood toch..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

-----
            Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 08:30.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

@Demeyereg: plaatsen condensatieketel is geen optie omwille van schouw, hier in gebouw ligt de badkamer waarin de ketel hangt in midden gebouw en ze zijn aangesloten op een schouw (type Bemal van de jaren '90 dus alleen geschikt voor gewone gaswandketels want er is geen pijp voor aanvoer verse lucht voor gesloten gaswandketels) welke door het dak gaat. Aansluiten schouw naar een buitengevel is hier niet uitvoerbaar.
              Senn
              Is er dan geen mogelijkheid om door die schouw een dubbelwandige flexibel te plaatsen?
              Deze trekken hun lucht langs de buitenwand, ik vrees er zelfs voor dat je binnen dit en een paar jaar niets anders meer zal kunnen plaatsen, luister naar mijn woorden, alle niet gesloten ketels worden op termijn verboden, en dat is maar goed ook.
              Een systeem dat zijn lucht trekt uit je badkamer Wie durft daar de verantwoordelijkheid voor op zijn naam nemen...

Comment

@Demeyereg: schouw is van speciaal type met centrale pijp en voor elk appartement is er een schouw die 1 verdieping omhoog gaat en dan in de centrale schouw terechtkomt, zelfde bij het bovenliggende appartement enz enz... type Bemal van de jaren '80 ... '90, nu zijn deze anders opgebouwd waarbij er mogelijkheid bestaat om verse lucht vanaf dak naar gaswandketel te brengen zodat gesloten systemen mogelijk zijn.
                PS: er zit in het gebouw ook een omgekeerde schouw van dat type: deze haalt op het gelijkvloers in een soort verluchtingsput verse lucht en voert deze dan naar de appartementen en komt uit ter hoogte van de vloer badkamer, dient om de badkamers van verse lucht te voorzien, zo onveilig is de situatie dus niet hier.

En dan het goede nieuws: daarstraks telefoontje van Bulex gekregen dat één van hun techniekers in de omgeving zit en ter plaatse kon komen .... is ondertussen geweest en ja Black B@ndit had gelijk, het was gewoon de veiligheid ter hoogte van de trekonderbreker die aangegaan was wegens valwind afgelopen zondag.

Vraag me af of er niet iemand die bij Bulex werkt hier op het forum actief is en hier alles gelezen heeft

Thanks allen, WARME groeten

Senn

Comment

Ik heb al een paar keer gehoord dat sommige techniekers die veiligheid op de trekonderbreker uitschakelen (doorverbinden) als er geregeld problemen mee zijn.
                  Ze laten de bewoner(s) dan wel een papier tekenen om zelf niet verantwoordelijk te zijn als het mis gaat.
                  Dat vind ik helemaal gevaarlijk, die veiligheid zit er voor een héél goede reden.
                  Dat die een paar keer per jaar toch eens uit valt door een valwind, dat is veel minder erg dan dat die helemaal niet uitvalt als de schouw om een of andere reden niet meer trekt.
                  Die veiligheid kan je zelf ook heel gemakkelijk resetten als je weet waar ze zit (dat zal wel ergens in de gebruiksaanwijzing staan, hopelijk met een waarschuwing erbij en met een uitleg waarvoor die veiligheid daar zit).

Nu weet Senn waarschijnlijk ook wel wat hij moet doen als de brander de volgende keer dienst weigert.
                  Als die reset niets uithaalt, dan moet je pas een technieker bellen (als de veiligheid geregeld uitvalt, dan laat je de boel ook maar nazien, want dat is niet normaal).

Hier hing eerst ook een open wandketel in de badkamer, nu hangt er een gesloten condensatieketel (ik heb geen andere plaats om die te hangen).
                  Voor de oude ketel was er een verluchting voorzien (aanvoer verse lucht) boven het bad, dat was erg vervelend in de winter, want je voelde de koude lucht binnen stromen terwijl je in het bad zat.
                  Die luchttoevoer was wel levensnoodzakelijk, maar ik ben er zeker van dat sommigen die zouden afsluiten in de winter.
                  Ze kunnen alles wel veilig plaatsen, maar de gebruiker moet ook weten wat er mag en wat er niet mag...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Ge moet u maar één vraag stellen ... "ben ik alleen op deze wereld"?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X