Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het succes van BD over de top heen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het succes van BD over de top heen?

hoe bepaal je wie ancien is en wie junior? Tellen het aantal post, de tijd dat je lid bent, een gevia een formule te berekenen score op basis van welke criteria?
    Laat het maar rustig verder lopen en evolueren met de tijd zoals het nu al vijftien jaar doet. Soms verdwijnen ook mensen om allerlei redenen die daarom niet te aken hoeven te hebben met het forum maar dikwijls met privé ov werk gerelateerde omstandigheden, soms komen die als de omstandigheden privé of werkgerelateerd weer wijzigen of als ze terug interesse krijgen. Wat is eigenlijk het probleem? Gebruik het forum en geniet er van, ik denk dat dat ook het enige is wat de vrijwilligers achter de schermen (die ik hiervoor zeer dankbaar ben) wensen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Vanuit mijn eigen ervaring: ik heb vroeger heel veel foto's gepost hier, en daardoor ook veel geleerd. Nu voel ik me daar niet meer toe geroepen omdat ik de mening van anderen niet meer zo nodig hoef, en ik ben ook minder fanatiek bezig dan vroeger, toen ik dagelijks twee uur op straat ging fotograferen in Brussel. Ik moet enkel nog een foto van mijn kat bij 'dieren' posten, omdat verschillende leden me - op facebook - zeiden dat ze het zo'n machtige foto vonden en ze die graag hier zouden zien - dat terzijde.

Daarna ben ik vooral veel raad gaan geven aan beginners. Maar, zoals een aantal keren aangehaald, word je dat na een tijd beu. Nu probeer ik vooral kennis te vergaren waar ik die nog niet heb, zoals bijvoorbeeld studiofotografie.

Wat me de laatste tijd het best bevallen is, is om dan voor het eerst naar SD's te gaan en eindelijk de mensen achter de nicknames te ontmoeten, en zo ook weer veel bij te leren. Ieder heeft zijn specialiteit, en er is voor iedereen nog veel te leren.

Het klopt verder ook wel dat er hier een aantal ongelofelijke zeurpieten zitten die elk topic waar ze verschijnen om zeep helpen. Jammer genoeg, maar ja, je hebt ze overal. Ik laat er mijn slaap niet voor, en ze zijn hier ook nog niet van me af. Ik vind het best OK zo.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        ........ en ze zijn hier ook nog niet van me af. Ik vind het best OK zo.
        welk nummer heb jij..?

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Is het anders op dpreview.com?
          Het is niet omdat een ander in de vaart springt dat jij dat ook moet doen.
          http://www.theafricabug.com

Comment

>>>Feit is wel dat er een aantal leden van het eerste uur zijn die geen of nauwelijks nog een foto plaatsen. Deze leden geven ook geen enkel commentaar meer op foto's maar houden zich alleen nog maar op in het ChiChat gedeelte waar zij inderdaad oeverloos ouwehoeren over alles behalve fotografie. Op mij komt dit soms heel erg blasé over. In de trend van wij hebben alles met betrekking van foto's en fotografie wel gehad en weten het allemaal inmiddels toch beter. Waarom? Terwijl jonge, nieuwe BD-leden die pas met fotografie begonnen zijn wel iets kunnen hebben aan goede tips en aanwijzingen van zo'n gelouterde fotograaf.<<<

Als mensen zich al moeten gaan verantwoorden waarom ze geen commentaar (meer) geven op foto's en liever in chit-chat vertoeven, is het al ver gekomen!!!
            Denk niet dat er daar veel zijn die zich beter vinden; maar er zullen er wel zijn die wel eens wat anders dan pure fotografie willen bespreken. Bekijk het zoals de wandelgangen van een bedrijf!

En ik denk dat BD gewoon mee evolueert met zijn tijd, gaan en misschien terugkomen zal er altijd bij zijn. Om welke reden dan ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Het is niet omdat een ander in de vaart springt dat jij dat ook moet doen.
              Waarom niet?
              Misschien kan ik hem (of haar) nog uit de vaart halen.
              En daarna kunnen we nog eens nadenken over wat we gedaan hebben.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Waarom niet?
                Misschien kan ik hem (of haar) nog uit de vaart halen.
                En daarna kunnen we nog eens nadenken over wat we gedaan hebben.
                Ben het hier volledig mee eens. Vooral dat nadenken is belangrijk.
                Diegenen die niet kunnen of willen nadenken moeten uiteraard niet springen hé... En de boer, die ploegde voort...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je moet die foto maar eens door een kleuranalyzer halen.
                  De tint 'grijs' komt net iets te veel voor.
                  Niks tegen mensen met grijs haar, maar de jeugd ontbreekt. Gelijk welke vereniging die geen gezonde verse instroom heeft is op de terugweg.

Het lukt niet om hier jonge mensen aan te trekken, en te blijven boeien.
                  Stel je voor dat je als 25-jarige mee was op die boottocht, dan ben je toch in de verkeerde film geland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Niks tegen mensen met grijs haar, maar de jeugd ontbreekt. Gelijk welke vereniging die geen gezonde verse instroom heeft is op de terugweg.

Stel je voor dat je als 25-jarige mee was op die boottocht, dan ben je toch in de verkeerde film geland.
                    En het is toch de jeugd die enorm veel foto's maakt.
                    Ze maken daarbij idd. en veel gebruik van de sociale media.
                    De cijfers van de jeugd bij de nieuwkomers of beginners hier op BD ken ik niet.
                    Misschien een leuke opgave voor Jos V. of bouk

Hopelijk ben je het met me eens dat een SD of de boottocht die je vermeldt, niet een perfecte referentie is.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Of is het eerder dat jongeren steeds denken dat alles moet kunnen en liefst met zo weinig mogelijk inspanning ?
                      De SD was goed, heel goed en voor iedereen waren er zeker fotografeermogelijkheden genoeg....
                      Waar waren ze dan ? Men schreeuwt dat er geen uitleg komt, geen steun komt en als de gelegenheid zich dan voor doet bloed hun neus.

Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil .... Een waarheid als een koe.
                      Trouwens, ik zit hier lekker tijd te verkniezen. Hier toch heel weinig antwoord van jongeren of is het dan toch waar dat chitchat een forumonderdeel is voor de 10+ers ? Maar zitten ze dan al die jongeren ?

Waar ik wel van oordeel ben dat dit zeker van tel is, is het feit dat een forum een internetgebeuren is. Sociaal betekent evenveel als niets.
                      Je schrijft en leest tegen je scherm op. Staat het je niet aan, dan roep je maar, tier je maar en geef van katoen tegen een koud scherm toe en uiteindelijk draai je de knop toe. Jawel dat is het verenigingsleven vandaag de dag op het internet. Heel weinig moeite voor nodig, en je hoeft je een ander niet aan te trekken.
                      Maar, je hebt wel geen visueel contact met anderen en emoties al even min. Dit staat in schril contrast met wezenlijke verenigingen die niet alleen via internet bestaan, maar die nog vergaderen in lokalen waar iedereen iedereen aanspreekt ...
                      Last edited by Wim.Vanmaele; 15 oktober 2014, 17:28.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

En het is toch de jeugd die enorm veel foto's maakt.
                        Ze maken daarbij idd. en veel gebruik van de sociale media.
                        Ik zou niet durven zeggen dat facebook en twitter sociale media zijn. Als je ziet wat zich daar allemaal afspeelt en welke tragedies daar uit voort vloeien ... Sociaal, verre van, mijn gedacht.
                        het is niet omdat het open is voor iedereen dat het daarom ook sociaal is ...
                        Vind ik leuk, ....
                        Wil je mijn vriend zijn ? Mag ik je vriend zijn ....

De term vriend en vriendschap heeft wel een totaal andere morele waarde dan dat en Twitter en Facebook laten uitschijnen....
                        Het zijn sterke en gevaarlijke media waar iedereen veel te vrij en makkelijk en ondoordacht mee omspringt.
                        Mijn gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Ik zou niet durven zeggen dat facebook en twitter sociale media zijn. Als je ziet wat zich daar allemaal afspeelt en welke tragedies daar uit voort vloeien ... Sociaal, verre van, mijn gedacht.
                          het is niet omdat het open is voor iedereen dat het daarom ook sociaal is ...
                          Vind ik leuk, ....
                          Wil je mijn vriend zijn ? Mag ik je vriend zijn ....

De term vriend en vriendschap heeft wel een totaal andere morele waarde dan dat en Twitter en Facebook laten uitschijnen....
                          Het zijn sterke en gevaarlijke media waar iedereen veel te vrij en makkelijk en ondoordacht mee omspringt.
                          Mijn gedacht
                          Ja, ik ben het eens.
                          Maar alles wat ik tot op vandaag geleerd heb van bijv. FB, is, dat het daar zeer fatsoenlijk aan toe gaat en zonder roepen of tieren.

Natuurlijk ben ik op de hoogte van een paar drama's die voort kwamen uit bijv. pestgedrag met fatale gevolgen.
                          Maar het zijn uitzonderingen.
                          Dezelfde drama's waren er ook zonder deze media.
                          En maar goed eigenlijk dat iedereen ermee wordt geconfronteerd.
                          Confrontatie en informatie kan hopelijk bepaald gedrag doen stoppen.

Trouwens sociale media is niet het synoniem of de verklaring die jij er aan geeft Wim of wat jij verstaat onder sociaal.
                          We zijn dan zijn 2 dingen aan 't vermengen he.

Een vereniging kan een sociaal gebeuren zijn net zo goed als de sociale media.
                          Wat betekent sociaal.
                          Sociaal betekent dat een mens of een dier geneigd is om in groep te leven.
                          Wel nu, dat is iets wat ik niet opzoek
                          Ik woon alleen en voel me daar prima bij: mijn eigen baas en ik doe wat ik wil
                          Maar ik maak wel, en graag, gebruik van sociale media en BD is sociale media.
                          Ik kan hier gaan en komen zoals ik wil.
                          Ben ik nu dan een egoïst of asociaal?
                          Trouwens ik sluit ook niemand uit en sta open voor alles en iedereen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Of is het eerder dat jongeren steeds denken dat alles moet kunnen en liefst met zo weinig mogelijk inspanning ?
                            De SD was goed, heel goed en voor iedereen waren er zeker fotografeermogelijkheden genoeg....
                            Waar waren ze dan ? Men schreeuwt dat er geen uitleg komt, geen steun komt en als de gelegenheid zich dan voor doet bloed hun neus.

Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil .... Een waarheid als een koe.
                            Trouwens, ik zit hier lekker tijd te verkniezen. Hier toch heel weinig antwoord van jongeren of is het dan toch waar dat chitchat een forumonderdeel is voor de 10+ers ? Maar zitten ze dan al die jongeren ?

Waar ik wel van oordeel ben dat dit zeker van tel is, is het feit dat een forum een internetgebeuren is. Sociaal betekent evenveel als niets.
                            Je schrijft en leest tegen je scherm op. Staat het je niet aan, dan roep je maar, tier je maar en geef van katoen tegen een koud scherm toe en uiteindelijk draai je de knop toe. Jawel dat is het verenigingsleven vandaag de dag op het internet. Heel weinig moeite voor nodig, en je hoeft je een ander niet aan te trekken.
                            Maar, je hebt wel geen visueel contact met anderen en emoties al even min. Dit staat in schril contrast met wezenlijke verenigingen die niet alleen via internet bestaan, maar die nog vergaderen in lokalen waar iedereen iedereen aanspreekt ...
                            Staat het je niet aan, dan roep je maar, tier je maar en geef van katoen tegen een koud scherm toe en uiteindelijk draai je de knop toe. Jawel dat is het verenigingsleven vandaag de dag op het internet.

Je gaat toch aardig met je tijd mee zie ik al.
                            Ook echt een warm welkom voor de jongeren.
                            Waar zit hier de ontvriendknop?

Wat mij betreft komen de jongeren naar BD voor een goed koopadvies en laten BD dan voor wat het is.
                            Zo worden ze niet in een keurslijf geperst door de zelfverklaarde goede oude fotografen.
                            Die zich op de borst kloppen omdat zij nog analoog gefotografeerd hebben.
                            'vroeger was alles beter, ik ben van vroeger dus beter'

Op de foto 'wie is wie' staat één (1) jongere (een charmante jongedame tussen mevrouw 34 en meneer 35) en die telt niet mee.
                            Symbolisch voor BD?

Comment

Tiens, men probeert de man te spelen ?
                              Neen, laat ik me er niet toe verleiden.
                              Je laatste opmerking had je al een heel tijdje geleden via een PM kunnen mee delen aan Soeki Wan ipv van hier een volkomen foute en ongegronde drogreden op te geven of te veinzen.

Comment

Dit is al langer mijn punt. Anonimiteit, waaronder nicknames, tegen het scherm schreeuwen, een andere verwijten, beledigen, bedreigen in zijn privésfeer etc... ik heb dat hier allemaal al meegemaakt. Ik had er in den beginne geen probleem me om hier met mijn naam te verschijnen. Allicht te naïef tegenover een medium als dit en teveel vertrouwen in mensen waarvan ik dacht dat ze enkel hier waren om hun gemeenschappelijke hobby te uiten. Een aantal heethoofden heeft mij gedwongen ook een nick aan te nemen. Recent zelfs nog een mail gekregen van zo'n nietsnut die hier blijkbaar nog steeds rondzweeft en de forumleiding na al die jaren nog steeds te vlug af is, maar toch nog mensen blijft koeioneren.
                                Een veelschrijver op dit forum startte hier ooit een draadje met als gedachte : "Wie zou je hier eens willen ontmoeten"? Maar daar is jammer genoeg niks van in huis gekomen, volgens mijn weten althans. Er waren wel al een aantal geïnteresseerden, maar zoals met zovele andere nutteloze draadjes is de achterliggende bedoeling enkel om aandacht te genereren en te scoren.
                                En ik blijf ondertussen benieuwd hoeveel van die scheldpartijen nog zou overblijven als er oogcontact is met je opponent. Sociale media hé...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X