Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 9 gratis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Windows 9 gratis.

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Dat oude controlpanel zit nog altijd in windows. Dus voor al die zaken kan je dat nog altijd gebruiken. Dus wat is het probleem eigenlijk.
    Als je die tegels niet wil gebruiken, dan gebruik je die gewoon niet.
    Volledig akkoord, maar Microsoft heeft zichzelf in de knoei gewerkt hé: ze smijten een "klassieke" startknop die miljarden mensen zo'n 25 jaar kennen kompleet overboord.
    Na overvloedig protest van miljoenen gebruikers (terecht of onterecht) lachen ze diezelfde miljoenen vierkant uit in het gezicht door terug een "startknop" in de 8.1 te introduceren, maar die je, als je er op klikt met de LINKER muisknop, je botweg terug catapulteert in de tegelwinkel (wat die miljoenen juist NIET wilden).
    Had men nu het menu dat je met de rechtermuisklik oproept en de tegelwinkel omgekeerd, dan was Microsoft véél miserie en geklaag bespaard gebleven.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #62
      Re: Windows 9 gratis.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Volledig akkoord, maar Microsoft heeft zichzelf in de knoei gewerkt hé: ze smijten een "klassieke" startknop die miljarden mensen zo'n 25 jaar kennen kompleet overboord.
      Na overvloedig protest van miljoenen gebruikers (terecht of onterecht) lachen ze diezelfde miljoenen vierkant uit in het gezicht door terug een "startknop" in de 8.1 te introduceren, maar die je, als je er op klikt met de LINKER muisknop, je botweg terug catapulteert in de tegelwinkel (wat die miljoenen juist NIET wilden).
      Een ongekend drama en de wereld zal nooit meer zo fijn en vredig zijn als daarvoor.
      Dat Amnesty International nog geen actie heeft ondernomen vind ik verbijsterend.
      Het dramatische nieuwe gevolg van linksklikken op de oude vertrouwde Windows-startknop is een inktzwarte bladzijde in de geschiedenis van de mensheid.
      Een groter leed heeft zich nog niet eerder op onze wereld voorgedaan en zal zich in de toekomst ook niet meer voordoen.

      Comment


      • #63
        Re: Windows 9 gratis.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Volledig akkoord, maar Microsoft heeft zichzelf in de knoei gewerkt hé: ze smijten een "klassieke" startknop die miljarden mensen zo'n 25 jaar kennen kompleet overboord.
        Na overvloedig protest van miljoenen gebruikers (terecht of onterecht) lachen ze diezelfde miljoenen vierkant uit in het gezicht door terug een "startknop" in de 8.1 te introduceren, maar die je, als je er op klikt met de LINKER muisknop, je botweg terug catapulteert in de tegelwinkel (wat die miljoenen juist NIET wilden).
        Had men nu het menu dat je met de rechtermuisklik oproept en de tegelwinkel omgekeerd, dan was Microsoft véél miserie en geklaag bespaard gebleven.
        Microsoft heeft op geen enkel ogenblik gesteld dat ze met windows 8.1 terug een startknop gingen introduceren : dat hebben anderen ervan gemaakt. Op dat vlak is er i.v.m. 8.0 quasi niets veranderd : In 8.0 zag dat icoontje eruit als een kleurboek, dat je enkel zag als je de muiscursor naar linksonder bewoog, in 8.1 is dat wit vlakje er permanent. De functie bleef dezelfde (behalve dat het "afsluitmenu'tje" erbij is gekomen).
        Wat Microsoft wel heeft gesteld is dat ze de ervaring op de desktop in windows 8.1 zouden verbeteren : dat hebben ze gedaan door een afsluitknop toe te voegen en het rechtsklikmenu'tje in de tegelomgeving te introduceren. Ze hebben het nergens over het terugkeren van de startknop gehad.
        als je de zaken uitlegt, moet je wel zorgen dat je ze juist uitlegt. Jou uitleg is gewoon pertinent fout.

        Met windows 10 doen ze dat nu wel, maar ik hoop echt dat je dat startknoponding gewoon kunt blijven uitschakelen zoals het nu in de technical preview het geval is : die combinatie van "oud" startmenu met "nieuwe" tegels is complete onzin.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #64
          Re: Windows 9 gratis.

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          we zijn natuurlijk niet allemaal ITers hé.
          Klopt ... maar we zijn ook niet allemaal automekaniekers, we hebben (bijna) allemaal moeite gedaan om er mee te leren rijden.
          Of gaat diegene die zonder ooit een rijles te hebben gekregen en niet kan vertrekken klagen dat "merk xyz" niet deugt?

          Het is geen verwijt niet alles te kunnen en er is ook niets verkeerd om af en toe hulp te vragen ... maar een product als slecht beoordelen omdat men er zelf onvoldoende van af weet is ook niet echt correct.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: Windows 9 gratis.

            ok maar..... als je eenmaal kan rijden met een auto kan je dat normaal met elke auto, als je eenmaal een bepaald systeem van computer gewend bent en je bent wat op leeftijd is het niet zo evident om een ander systeem aan te leren
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #66
              Re: Windows 9 gratis.

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              ok maar..... als je eenmaal kan rijden met een auto kan je dat normaal met elke auto, als je eenmaal een bepaald systeem van computer gewend bent en je bent wat op leeftijd is het niet zo evident om een ander systeem aan te leren
              You must be kidding .. ik ben nu 70+ en mijn weg zoeken in de Win X preview kostte mij ongeveer 2-3 minuten .. en neem nog 30 seconden speling ... ... en van 7 => 8 één minuut méér ... maar 't zal natuurlijk wel aan mij liggen LOL!

              Comment


              • #67
                Re: Windows 9 gratis.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Linux levert niets bij.
                Linux heeft tegenwoordig alles aan boord. Afhankelijk van de distro natuurlijk.

                Vb Linux Mint heeft het hele openoffice pakket en allerhande software sowieso aan boord.
                Kijk maar naar Ubuntu Studio, heeft alles voor creatievelingen aan boord, gaan de van fotografie programma's, video, tekenen, audio recorden, noem maar op. En standaard ook overal een browser om te surfen, en een software center voor als je iets ontbreekt, kan je gewoon bij installeren.

                Maar je betoog over het passief consumeren met tablets en smartphones snap ik heel goed. Ik heb ook geen van beiden in huis.
                Ik wil iets doen met een pc. Op een tablet ga ik mijn RAW foto's niet editen, of een macro programmeren in VBA voor Excel bijvoorbeeld.

                Comment


                • #68
                  Re: Windows 9 gratis.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  ok maar..... als je eenmaal kan rijden met een auto kan je dat normaal met elke auto, als je eenmaal een bepaald systeem van computer gewend bent en je bent wat op leeftijd is het niet zo evident om een ander systeem aan te leren
                  Als je eenmaal met een auto kan rijden, dan kan je (bijna) elke auto starten, van versnelling veranderen, aan het stuur draaien, knipperlichten opzetten, ... maar daarom ken je niet van elke auto al de instellingen van de boordcomputer of kan je van elke auto een lamp vervangen (ook dat is soms heel ingewikkeld geworden).
                  Bij bepaalde wagens moet je zelfs naar de garage om een lamp te vervangen.

                  Als je eenmaal met een PC gewerkt hebt, dan kan je de meeste systemen aan zetten, met de muis werken, het klavier bedienen, het scherm aan zetten, op icoontjes klikken, .... maar daarom ken je zonder enige extra moeite om bij te leren niet direct alle functies.

                  Het is met alles hetzelfde, iets nieuw vergt meestal een kleine gewenning en moeite om het allemaal bij te leren.
                  En ofwel wil je met je tijd mee en de vernieuwingen volgen met wat inspanning, ofwel blijf je hangen en klaag je over alles wat verandert.
                  Mijn moeder is ver in haar zestig pas met een PC beginnen werken, van XP naar Windows 7 en nu Windows 8.1 ... de eerste twee weken af en toe eens een vraag, maar geen geklaag en ze trekt haar plan.
                  Dus ja, het moet zeker mogelijk zijn om met wat goede wil elke update van Windows te overleven.

                  De eerste keer dat ik Android bediende dacht ik ook bij mezelf "waar hebben ze dat gestoken", maar na enige tijd speel je daarmee zoals met een ander OS.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Windows 9 gratis.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    ok maar..... als je eenmaal kan rijden met een auto kan je dat normaal met elke auto, als je eenmaal een bepaald systeem van computer gewend bent en je bent wat op leeftijd is het niet zo evident om een ander systeem aan te leren
                    Ik wil gerust een ander systeem leren hoor, heb nu en dan al met Linux geëxperimenteerd, maar ik vind de oorspronkelijke 8.0 waar de plots heilige tegels zo ongeveer door je strot geramd werden een halve miskleum. A propos, vanaf in desktopmode is Win 8 voor mij de beste Windows ooit.
                    Wat ze nu gaan doen is prima: de gebruiker de keuze laten om in een non-touch screen de tegels te negeren en (vermoedelijk ?) ook omgekeerd voor touch-screens.

                    Denken de "experten" hier nu echt dat MS op zijn stappen terugkeert omdat er in de ganse wereld slechts een paar "onverlaten" als ik het tegelgedoe op een niet touch-screen nogal ongelukkig werken vinden ???
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #70
                      Re: Windows 9 gratis.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      ...

                      Denken de "experten" hier nu echt dat MS op zijn stappen terugkeert omdat er in de ganse wereld slechts een paar "onverlaten" als ik het tegelgedoe op een niet touch-screen nogal ongelukkig werken vinden ???
                      Maar dat is voor niets nodig ... Ik ben nog nooit geplaagd geweest met die tegelinterface en mijn PC boot gewoon in desktop mode aka Win 7 layout .. ik ga er enkel kijken als ik heel snel een bepaalde toepassing wil vinden en dan schakel ik nog direct door naar de gedetailleerde interface (W8.1)
                      .. en gebaseerd op een subjectief gevoel (op de PC met de E5300 cpu) is Win X preview nog een stuk sneller dan 8.x alhoewel er mogelijk stukken in ontbreken .. JMHO

                      Comment


                      • #71
                        Re: Windows 9 gratis.

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Microsoft heeft op geen enkel ogenblik gesteld dat ze met windows 8.1 terug een startknop gingen introduceren
                        Lees dan misschien toch eens de allereerste zin van hoe ze Windows 8.1 aankondigen (onder het kopje "start")

                        Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.
                        Last edited by nete; 7 oktober 2014, 07:52.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #72
                          Re: Windows 9 gratis.

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Maar dat is voor niets nodig ... Ik ben nog nooit geplaagd geweest met die tegelinterface en mijn PC boot gewoon in desktop mode aka Win 7 layout .. ik ga er enkel kijken als ik heel snel een bepaalde toepassing wil vinden en dan schakel ik nog direct door naar de gedetailleerde interface (W8.1)
                          .. en gebaseerd op een subjectief gevoel (op de PC met de E5300 cpu) is Win X preview nog een stuk sneller dan 8.x alhoewel er mogelijk stukken in ontbreken .. JMHO
                          Alle respect als jij die startknop voor jezelf een "onding" vind, maar nog eens: waarom keert ze terug in de 10 denk je ? Echt nodig is die totaal niet, maar er zullen wel honderden miljoenen mensen tevreden mee zijn.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #73
                            Re: Windows 9 gratis.

                            Startknop of niet, tegels of niet, wanneer gaan ze nu eens maken dat de "NumLock" werkt als ik mijn PC aanzet?
                            In W8 kon je dat nog fiksen in het register, maar dat werkt niet meer sinds W8.1.
                            Misschien dat ze daar aan gedacht hebben in W10?
                            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Windows 9 gratis.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Startknop of niet, tegels of niet, wanneer gaan ze nu eens maken dat de "NumLock" werkt als ik mijn PC aanzet?
                              In W8 kon je dat nog fiksen in het register, maar dat werkt niet meer sinds W8.1.
                              Misschien dat ze daar aan gedacht hebben in W10?
                              Dat was vroeger in het BIOS van je computer in te stellen,
                              geen idee of dat nu nog kan?
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Windows 9 gratis.

                                Als langdurig Mac-gebruiker en 'Linuxist' moet ik opletten wat ik zeg.
                                Maar het komt erop neer dat ik die Windows 8.1 niet zo slecht vind. Wel jammer dat ze niet alle iconen een 'platte' look hebben gegeven want de desktopmodus ziet er in grote lijnen nog hetzelfde uit als Win7. Maar aan de screenshots te zien, lost Windows 10 dat euvel op.
                                Ik ben nooit een fan geweest van Windows, maar als ik zie hoeveel vlotter Win8 loopt op dezelfde hardware als Win7, dan ben ik toch wel aangenaam verrast. Dat en het feit dat je eigenlijk niet meer verplicht bent om 3rd party antivirus te installeren (op voorwaarde dat je braaf blijft en niet als een doorwinterde Piet Piraat het ruime, van malware vergeven, sop kiest).
                                Eigenlijk koop je een nu een Win8 computer en ga je aan de slag, zoals Apple dat al meer dan een decennium geleden had begrepen.

                                Ook van de Surface Pro 3 ben ik onder de indruk. Een laptop zoals een Lenovo Yoga lijkt me ook wel iets waar ik me in kan vinden. Een Windows phone, zou ik ook geen neen tegen zeggen, jammer dat hun Store heel beperkt is in vergelijking met Android of iOS.
                                Ik denk dat Microsoft het nog moeilijk kan krijgen. Ze brengen nu goeie producten op de markt, maar de concurrentie is hard : Android en iOs op mobiel zijn voorlopig heer en meester. Microsoft kan nog iets betekenen maar misschien toch opletten van Ubuntu touch. Ook Chrome OS wint aan populariteit. Wait and see...
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X