Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 9 gratis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Windows 9 gratis.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik snap deze veel voorkomende reacties niet.
    Waarom vinden bepaalde mensen Windows 8 zo slecht?
    Buiten een andere view met wat gewenning zie ik daar niet echt een groot probleem mee.
    Helemaal mee eens. Windows 10 is ook niet meer dan een geringe aanpassing tov Windows 8. Dat blijkt ook uit de release versie nummering. 8.0 = 6.2, 8.1 = 6.3 en 10 = 6.4.

    Jan

    Comment


    • #47
      Re: Windows 9 gratis.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik snap deze veel voorkomende reacties niet.
      Waarom vinden bepaalde mensen Windows 8 zo slecht?
      Buiten een andere view met wat gewenning zie ik daar niet echt een groot probleem mee.
      Volledig mee eens. Wat ook voor velen geldt : het is anders, dus het is slecht....ze staren zich gewoon blind op die tegels en denken oei......

      Comment


      • #48
        Re: Windows 9 gratis.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik snap deze veel voorkomende reacties niet.
        Waarom vinden bepaalde mensen Windows 8 zo slecht?
        Buiten een andere view met wat gewenning zie ik daar niet echt een groot probleem mee.
        Wel, ik vind Windows 8 ook goed. Die tegels...als je ze niet nodig hebt, gebruik je ze toch gewoon niet ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #49
          Re: Windows 9 gratis.

          Ben er wat mee bezig geweest bij een buur die ermee in de problemen kwam. Wat me vooral tegenvalt is dat je bijna niks kan doen zonder de "shop". Geen upgrade, zelfs een stom kaartspel zit er niet bij. Moet je een MS Live account hebben, een Xbox Live account en bij elke bewerking opnieuw ingeven dat je niet in frankrijk maar in belgië zit. Hij heeft me na 1 maand gevraagd om W7 op zijn laptop te zetten als het kon.

          Heb zelf een mini-pc (Asus VC-60) met W8 op en daar is het ook altijd zoeken voor het minste. Vermits een update niet kan zonder de shop gaat die er dan ook af. Daar gaat ook W7 op en Gentoo.

          Comment


          • #50
            Re: Windows 9 gratis.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Geen upgrade, zelfs een stom kaartspel zit er niet bij..
            Je koopt dan ook een OS, geen spelconsole.
            En als ge dat spelleke echt wil, dat kan je dan ook gratis installeren.

            Moet je een MS Live account hebben, een Xbox Live account en bij elke bewerking opnieuw ingeven dat je niet in frankrijk maar in belgië zit.
            Ik zou dan toch eens dringend die PC deftig configureren.

            Heb zelf een mini-pc (Asus VC-60) met W8 op en daar is het ook altijd zoeken voor het minste.
            Zoeken? Ja, dat doet ge als ge er eerst niet mee leert werken.
            Hetgeen 99% van de klagers nooit doet is eens de "Help" gebruiken als ze iets niet vinden.

            Vermits een update niet kan zonder de shop gaat die er dan ook af.
            Flauw excuus hoor ... en heb je al iets moeten kopen om een update te doen?
            Hier komen updates automatisch binnen, installatie ervan kies ik zelf wanneer.
            Er is met Windows 8.1 niets moeilijker voor een update dan met Windows 7.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: Windows 9 gratis.

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Ben er wat mee bezig geweest bij een buur die ermee in de problemen kwam. Wat me vooral tegenvalt is dat je bijna niks kan doen zonder de "shop". Geen upgrade, zelfs een stom kaartspel zit er niet bij. Moet je een MS Live account hebben, een Xbox Live account en bij elke bewerking opnieuw ingeven dat je niet in frankrijk maar in belgië zit. Hij heeft me na 1 maand gevraagd om W7 op zijn laptop te zetten als het kon.

              Heb zelf een mini-pc (Asus VC-60) met W8 op en daar is het ook altijd zoeken voor het minste. Vermits een update niet kan zonder de shop gaat die er dan ook af. Daar gaat ook W7 op en Gentoo.
              Dat er niets meer in zit moet je een aan Nelie Kroes vragen hoe dat komt. Microsoft mag zelfs hun eigen browser niet integreren zonder dat ze er een "keuzemenu" moeten bijgeven. Apple mag zijn Safari erdoor pompen, bij Linux is het gewoonlijk Firefox, maar IE bij windows mag dus niet...
              Geen wonder dat het besturingssysteem inderdaad redelijk kaal geleverd wordt, en dat je zelf het ding maar moet aankleden. Als het zo verder gaat mag Microsoft enkel nog de kernel leveren en moet je de rest van het internet halen...
              Is dat trouwens zo'n ramp dat je een live account nodig hebt voor die zaken : iedereen zit op Facebook, heeft een dropbox of gmailaccount. Maar blijkbaar mag Microsoft zijn eigen accountdienst niet aanbieden.
              Rare jongens die romeinen...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #52
                Re: Windows 9 gratis.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Ben er wat mee bezig geweest bij een buur die ermee in de problemen kwam. Wat me vooral tegenvalt is dat je bijna niks kan doen zonder de "shop". Geen upgrade, zelfs een stom kaartspel zit er niet bij. Moet je een MS Live account hebben, een Xbox Live account en bij elke bewerking opnieuw ingeven dat je niet in frankrijk maar in belgië zit. Hij heeft me na 1 maand gevraagd om W7 op zijn laptop te zetten als het kon.

                Heb zelf een mini-pc (Asus VC-60) met W8 op en daar is het ook altijd zoeken voor het minste. Vermits een update niet kan zonder de shop gaat die er dan ook af. Daar gaat ook W7 op en Gentoo.
                Met die logica moet je zeker nooit een smartphone of tablet kopen. Zowel bij apple als anrdoid heb je accounts nodig wil je meer doen dan bellen.
                Persoonlijk vond ik de 7 ook beter, vooral door de startknop en ook qua uiterlijk (aero). Maar je kan even vlot met 8 werken als de 7 door een goed gebruik te maken van enkele toetscombinaties en de 'zoeken' functie.. En met 8.1 hoef je zelfs nooit meer in de tegel sectie te zijn.

                Comment


                • #53
                  Re: Windows 9 gratis.

                  Dat er niets meer in zit moet je een aan Nelie Kroes vragen hoe dat komt. Microsoft mag zelfs hun eigen browser niet integreren zonder dat ze er een "keuzemenu" moeten bijgeven. Apple mag zijn Safari erdoor pompen, bij Linux is het gewoonlijk Firefox, maar IE bij windows mag dus niet...
                  Geen wonder dat het besturingssysteem inderdaad redelijk kaal geleverd wordt, en dat je zelf het ding maar moet aankleden. Als het zo verder gaat mag Microsoft enkel nog de kernel leveren en moet je de rest van het internet halen...
                  Is dat trouwens zo'n ramp dat je een live account nodig hebt voor die zaken : iedereen zit op Facebook, heeft een dropbox of gmailaccount. Maar blijkbaar mag Microsoft zijn eigen accountdienst niet aanbieden.
                  Heb het daar niet over. Gewoon iets aan het netwerk veranderen bvb. Vroeger ging je naar het control panel. Zoek nu maar eerst op Google. Default printer instellen: google. Elke keer eerst Google of je komt nergens want alles "is anders" zonder dat het een meerwaarde geeft. Als je het uiteindelijk gevonden hebt zit je toch weer voor hetzelfde scherm als W2K. Waarom het dan veranderen?

                  Linux levert niets bij. De distro maakt een keuze misschien, maar je kan doen waar je zin in hebt. Gentoo levert helemaal niets, enkel een kernel de rest is je eigen keuze. Maar er is een serieus verschil tussen een browser "bijleveren" zoals Firefox of Safari en die zodanig "integreren" dat het hele OS niet meer werkt zonder. Daar is het waar Kroes over viel. En met reden.

                  Heb geen account voor facebook, dropbox of gmail (ook geen youtube, myspace, redit). Bewust niet. Enkel Linkedin waar ik al zeker 6 jaar niet meer geweest ben. Als je het niet kan doen met mijn email moet je me niet lastig vallen. Heb er helemaal geen probleem mee dat ze het aanbieden, enkel dat ze het verplicht maken om essentiële updates te krijgen die je met de aankoop van je licentie erbij zou moeten krijgen zonder meer. En kom niet af met piraterij, dat heeft er geen bal mee te maken.

                  Met die logica moet je zeker nooit een smartphone of tablet kopen. Zowel bij apple als anrdoid heb je accounts nodig wil je meer doen dan bellen.
                  Die heb ik dan ook niet. Een gsm is om te bellen en spijtig genoeg wordt ik daar ook op gebeld (neem echter zelden op, zeker niet in de wagen). En van een tablet zie ik het nut helemaal niet in. Je kan met die dingen niets "doen", enkel passief consumeren. Dat is ook de hele bedoeling ervan, dat je op je luie kont zit en betaalt om dingen voor jou te laten doen. Eenmaal je er iets mee wil doen heb je een hoop accessoires of "abonnementen" nodig die het onhandiger en duurder dan een simpele laptop maken. En steeds complexer dan een toestel dat maar 1 van die dingen doet (mp3 speler, ebook reader, gps...), meer stroom verbruikt (of minder lang bruikbaar zonder opladen, zoals je het bekijkt), minder gebruiksvriendelijk (bvb echt toetsenbord vs die onscreen misbaksels).

                  Die zever van "zoeken" is ook maar idioot. Dat is echt niet handig als het gaat om programma's die je 1-2 keer per jaar nodig hebt en waarvan je eigenlijk de naam niet meer kent de dag dat je ze nodig hebt. Die die je elke dag gebruikt die kent je en die staan op je desktop (als dat nog mag?). Maar die andere zijn het probleem. Als ik mijn "start" opentrek staan die per functie netjes gerangschikt. Als het iets is voor audio kijk ik onder "multimedia", progameren onder "development" etc. Moet me niet gaan bezighouden met 37 varianten te proberen intypen totdat er iets genoeg op lijkt om het weer te geven.

                  Eigenlijk hetzelfde met die tegels of widgets of hoe ze het ook noemen. Komaan, wees eerlijk, heb je echt op je desktop permanent het weer nodig? Hoeveel graden het is en of het regent of zon is? Als ik mijn hoofd even naar opzij draai zie ik door het raam of er zon is. Regen hoor ik op het dak. Dat is echt NULL. Gewoon idiote zever die bandbreedte, energie en cpu verspilt. En toch wordt dit als de grootste uitvinding sinds gesneden brood verkocht en moeten we allemaal een nieuwe versie hebben...

                  Lemmings.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Windows 9 gratis.

                    Ik snap een heel aantal van de "klachten" (gezeur?) hier eigenlijk niet .. Ik heb hier een oude PC staan met een E5300 cpu en 4gig geheugen + een stokoude 80GB IDE drive. Ik heb daar dus de 64bit versie van Win X opgezet .. Dat vliegt er gewoon door ... in minder dan 30 minuten up and running ... er stond een "naakte versie" van W7 home op en die werd netjes herkend en "opzij" geschoven.
                    De desktop start bijzonder snel op zelfs op dit oude beestje. De cpu wordt niet overmatig belast.
                    .. en al dat gemekker over die tegels ? Ik zie geen tegels, niet in Win 8.1 en niet in Win X ...
                    Het gebruik is compleet gelijklopend met Win 8.1 en ik vind gewoon al de instellingen terug daar waar ze ook in W8.1 staan ... op minder dan 5 minuten was de ganse boel "geconfigureerd" alles incluis
                    .... maar sja, ge moet weten waar ge mee bezig zijt he

                    Comment


                    • #55
                      Re: Windows 9 gratis.

                      we zijn natuurlijk niet allemaal ITers hé.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Windows 9 gratis.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht



                        Die heb ik dan ook niet. Een gsm is om te bellen en spijtig genoeg wordt ik daar ook op gebeld (neem echter zelden op, zeker niet in de wagen). En van een tablet zie ik het nut helemaal niet in. Je kan met die dingen niets "doen", enkel passief consumeren. Dat is ook de hele bedoeling ervan, dat je op je luie kont zit en betaalt om dingen voor jou te laten doen. Eenmaal je er iets mee wil doen heb je een hoop accessoires of "abonnementen" nodig die het onhandiger en duurder dan een simpele laptop maken. En steeds complexer dan een toestel dat maar 1 van die dingen doet (mp3 speler, ebook reader, gps...), meer stroom verbruikt (of minder lang bruikbaar zonder opladen, zoals je het bekijkt), minder gebruiksvriendelijk (bvb echt toetsenbord vs die onscreen misbaksels).

                        Die zever van "zoeken" is ook maar idioot. Dat is echt niet handig als het gaat om programma's die je 1-2 keer per jaar nodig hebt en waarvan je eigenlijk de naam niet meer kent de dag dat je ze nodig hebt. Die die je elke dag gebruikt die kent je en die staan op je desktop (als dat nog mag?). Maar die andere zijn het probleem. Als ik mijn "start" opentrek staan die per functie netjes gerangschikt. Als het iets is voor audio kijk ik onder "multimedia", progameren onder "development" etc. Moet me niet gaan bezighouden met 37 varianten te proberen intypen totdat er iets genoeg op lijkt om het weer te geven.

                        Eigenlijk hetzelfde met die tegels of widgets of hoe ze het ook noemen. Komaan, wees eerlijk, heb je echt op je desktop permanent het weer nodig? Hoeveel graden het is en of het regent of zon is? Als ik mijn hoofd even naar opzij draai zie ik door het raam of er zon is. Regen hoor ik op het dak. Dat is echt NULL. Gewoon idiote zever die bandbreedte, energie en cpu verspilt. En toch wordt dit als de grootste uitvinding sinds gesneden brood verkocht en moeten we allemaal een nieuwe versie hebben...

                        Lemmings.
                        Ik ben het met uw betoog eens.
                        Tablet en Smartphone: ik gebruik ze weinig, wanneer je niet oplet spelen zij de baas over jou in plaats van jij over dat ding met al die opdringerige apps.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Windows 9 gratis.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Heb het daar niet over. Gewoon iets aan het netwerk veranderen bvb. Vroeger ging je naar het control panel. Zoek nu maar eerst op Google. Default printer instellen: google. Elke keer eerst Google of je komt nergens want alles "is anders" zonder dat het een meerwaarde geeft. Als je het uiteindelijk gevonden hebt zit je toch weer voor hetzelfde scherm als W2K. Waarom het dan veranderen?
                          Over het meeste ga ik met je mee. Ik ben ook niet iemand die verslingerd is aan smartphones, tablets, enz... Ik heb wel een smartphone, maar dat is gewoon omdat het een handige tool is. Zelf bel ik bijna nooit en ik word zelden opgebeld. En als ik al eens gebeld wordt, dan is het meestal van een Onbekend of Privé nummer, die ik niet meer opneem. Ik ben die call centers zo moe als koude pap. Mensen die mij hun telefoonnummer niet willen laten zien, die wil ik ook niet kennen.

                          Maar over het gedeelte dat ik quote, moet ik toch reageren. Windows 8.1 is een hele vooruitgang, als het komt tot toegankelijkheid tot de configuratie van je PC. Alle nuttige onderdelen, om je PC te configureren, ook het netwerk, vind je terug in het nieuwe menu achter de Windows button van je takenbalk. (Rechtsklikken op het Windows teken links onder.)

                          Ik heb in nog geen enkele vorige Windows versies, zo snel toegang gekregen tot essentiële onderdelen om Windows te configureren dan bij deze versie.

                          Network connections, staat trouwens in dit menu, net zoals je vertrouwde Control Panel. Dat je nu echter op verschillende manieren je PC kunt instellen, is omdat het OS ook gebruikt wordt op tablets, enz... voor dergelijke toestellen zijn de nieuwe menu's handiger, terwijl je voor je oude vertrouwde desktop PC, nog steeds de oude vertrouwde configuratie onderdelen kunt gebruiken. Dus nee, ik zie niet in hoe Windows 7 handiger is dan Windows 8.1 op dit vlak, daar beide systemen nog steeds identiek hetzelfde systeem gebruikt om dit te doen. Als je hier al Google voor moet gebruiken, dan heb je Google ook nodig bij Windows 7. Control Panel is trouwens nog steeds met 2 klikken van je muis te bereiken, net zoals bij Windows 7.

                          Natuurlijk, je moet dit nieuwe menu in Windows 8.1 wel eerst vinden, maar zo moeilijk is dat ook niet. En eens je dit hebt gevonden, wat je meestal al doet bij je eerste Google search, dan zijn al je problemen van de wereld. Om eerlijk te zijn, toen ze aankondigde dat het start-menu terugkwam, was ik bang dat ze dit nieuwe menu zouden verwijderen. Ik was al bang dat ik terug zoals voordien moest beginnen te klikken en klikken om die handige tools te bereiken. Computer Managment wordt door mij heel dikwijls gebruikt, en die zit dus ook in dat menuutje.
                          Last edited by Rudy Mas; 5 oktober 2014, 10:54.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #58
                            Re: Windows 9 gratis.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                            we zijn natuurlijk niet allemaal ITers hé.
                            correct .. juist daarom, Wittgenstein herhalend: "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen"

                            Comment


                            • #59
                              Re: Windows 9 gratis.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Heb het daar niet over. Gewoon iets aan het netwerk veranderen bvb. Vroeger ging je naar het control panel. Zoek nu maar eerst op Google. Default printer instellen: google. Elke keer eerst Google of je komt nergens want alles "is anders" zonder dat het een meerwaarde geeft. Als je het uiteindelijk gevonden hebt zit je toch weer voor hetzelfde scherm als W2K. Waarom het dan veranderen?

                              Linux levert niets bij. De distro maakt een keuze misschien, maar je kan doen waar je zin in hebt. Gentoo levert helemaal niets, enkel een kernel de rest is je eigen keuze. Maar er is een serieus verschil tussen een browser "bijleveren" zoals Firefox of Safari en die zodanig "integreren" dat het hele OS niet meer werkt zonder. Daar is het waar Kroes over viel. En met reden.

                              Heb geen account voor facebook, dropbox of gmail (ook geen youtube, myspace, redit). Bewust niet. Enkel Linkedin waar ik al zeker 6 jaar niet meer geweest ben. Als je het niet kan doen met mijn email moet je me niet lastig vallen. Heb er helemaal geen probleem mee dat ze het aanbieden, enkel dat ze het verplicht maken om essentiële updates te krijgen die je met de aankoop van je licentie erbij zou moeten krijgen zonder meer. En kom niet af met piraterij, dat heeft er geen bal mee te maken.



                              Die heb ik dan ook niet. Een gsm is om te bellen en spijtig genoeg wordt ik daar ook op gebeld (neem echter zelden op, zeker niet in de wagen). En van een tablet zie ik het nut helemaal niet in. Je kan met die dingen niets "doen", enkel passief consumeren. Dat is ook de hele bedoeling ervan, dat je op je luie kont zit en betaalt om dingen voor jou te laten doen. Eenmaal je er iets mee wil doen heb je een hoop accessoires of "abonnementen" nodig die het onhandiger en duurder dan een simpele laptop maken. En steeds complexer dan een toestel dat maar 1 van die dingen doet (mp3 speler, ebook reader, gps...), meer stroom verbruikt (of minder lang bruikbaar zonder opladen, zoals je het bekijkt), minder gebruiksvriendelijk (bvb echt toetsenbord vs die onscreen misbaksels).

                              Die zever van "zoeken" is ook maar idioot. Dat is echt niet handig als het gaat om programma's die je 1-2 keer per jaar nodig hebt en waarvan je eigenlijk de naam niet meer kent de dag dat je ze nodig hebt. Die die je elke dag gebruikt die kent je en die staan op je desktop (als dat nog mag?). Maar die andere zijn het probleem. Als ik mijn "start" opentrek staan die per functie netjes gerangschikt. Als het iets is voor audio kijk ik onder "multimedia", progameren onder "development" etc. Moet me niet gaan bezighouden met 37 varianten te proberen intypen totdat er iets genoeg op lijkt om het weer te geven.

                              Eigenlijk hetzelfde met die tegels of widgets of hoe ze het ook noemen. Komaan, wees eerlijk, heb je echt op je desktop permanent het weer nodig? Hoeveel graden het is en of het regent of zon is? Als ik mijn hoofd even naar opzij draai zie ik door het raam of er zon is. Regen hoor ik op het dak. Dat is echt NULL. Gewoon idiote zever die bandbreedte, energie en cpu verspilt. En toch wordt dit als de grootste uitvinding sinds gesneden brood verkocht en moeten we allemaal een nieuwe versie hebben...

                              Lemmings.
                              Dat oude controlpanel zit nog altijd in windows. Dus voor al die zaken kan je dat nog altijd gebruiken. Dus wat is het probleem eigenlijk.
                              Als je die tegels niet wil gebruiken, dan gebruik je die gewoon niet.
                              Het enige waarvoor ik bij Windows 8 eens de "gebruikshandleiding" gebruikt heb is voor het gebruik van die tegels en aanverwanten. Voor de rest heb ik "Google" daar niet nodig nodig gehad. Niet om het netwerk in te stellen, niet voor die default printer. Je zegt zelf dat je uiteindelijk op hetzelfde scherm uitkomt : zoveel is er bij windows 8 dus niet veranderd.
                              Voor essentiële downloads heb je geen Microsoft account nodig, of het zou moeten zijn dat je die "patience" een essentiële update noemt.
                              Ik heb ook lang gedacht dat je met een tablet niets nuttigs kan doen, tot ik een netwerkspeler heb gekocht voor de living en slaapkamer (enkel voor muziek) : zo'n tablet is 10 keer handiger om je muziek te selecteren dan een klassieke afstandsbediening. En zaken als het bekijken van foto's bv. is toch ook handig op zo'n ding (en ja : mijn tablet heeft een IPS scherm...).
                              Je kan alles wat nieuw is beschouwen als onzin, of ook eens kijken of er links en rechts toch niet wat handigs in zit. Windows 8 vind ik stukken handiger dan windows 7, maar je moet het willen gebruiken natuurlijk.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #60
                                Re: Windows 9 gratis.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Heb het daar niet over. Gewoon iets aan het netwerk veranderen bvb. Vroeger ging je naar het control panel. Zoek nu maar eerst op Google. Default printer instellen: google. Elke keer eerst Google of je komt nergens want alles "is anders" zonder dat het een meerwaarde geeft. Als je het uiteindelijk gevonden hebt zit je toch weer voor hetzelfde scherm als W2K. Waarom het dan veranderen?
                                sorry hoor, maar ik heb hier 2 wifi printers staan en die zijn perfect aan te sturen en in te stellen vanuit control panel. Daar heb je geen google voor nodig. En het gaat nog gemakkelijker eigenlijk, want met 'search' kan je zelfs rechtstreeks naar je 'printer panel' gaan. windows-toets (het vlaggetje)+q en dan typ je printer en je kan alles instellen. zelfde voor netwerk : search en typ netwerk en je bent er.
                                En met win8.1 heb je nu ook weer een startknop waarmee je snel toegang hebt tot al deze settings (er staat zelf network connections en control panel tussen). Daar heb je dus echt geen google voor nodig

                                Heb geen account voor facebook, dropbox of gmail (ook geen youtube, myspace, redit). Bewust niet. Enkel Linkedin waar ik al zeker 6 jaar niet meer geweest ben. Als je het niet kan doen met mijn email moet je me niet lastig vallen. Heb er helemaal geen probleem mee dat ze het aanbieden, enkel dat ze het verplicht maken om essentiële updates te krijgen die je met de aankoop van je licentie erbij zou moeten krijgen zonder meer. En kom niet af met piraterij, dat heeft er geen bal mee te maken.
                                euh, win8 vraagt enkel uw email.
                                En ik vermoed dat je in de komende tien jaar in de problemen gaat komen, aangezien meer en meer software via de cloud wordt aangeboden. Zelfs als fotograaf ga je mettertijd voor je beeldbewerkingsprogs zulke abonnementen mogen afsluiten (Photoshop bijv?). Dat is nu eenmaal de weg die de IT wereld is ingeslagen.
                                Bovendien vind ik het maar raar. Wat is het probleem nu om een outlook account aan te maken? Het kost je geen bal, alleen maar wat moeite. Maar diezelfde moeite heb je toch ook moeten doen om hier een account te krijgen? Waarom dit wel, maar is het te veel moeite om een gratis account te maken waardoor je pc up to date (en dus ook veilig) blijft?

                                Die heb ik dan ook niet. Een gsm is om te bellen en spijtig genoeg wordt ik daar ook op gebeld (neem echter zelden op, zeker niet in de wagen). En van een tablet zie ik het nut helemaal niet in. Je kan met die dingen niets "doen", enkel passief consumeren. Dat is ook de hele bedoeling ervan, dat je op je luie kont zit en betaalt om dingen voor jou te laten doen. Eenmaal je er iets mee wil doen heb je een hoop accessoires of "abonnementen" nodig die het onhandiger en duurder dan een simpele laptop maken. En steeds complexer dan een toestel dat maar 1 van die dingen doet (mp3 speler, ebook reader, gps...), meer stroom verbruikt (of minder lang bruikbaar zonder opladen, zoals je het bekijkt), minder gebruiksvriendelijk (bvb echt toetsenbord vs die onscreen misbaksels).
                                Eigenlijk hetzelfde met die tegels of widgets of hoe ze het ook noemen. Komaan, wees eerlijk, heb je echt op je desktop permanent het weer nodig? Hoeveel graden het is en of het regent of zon is? Als ik mijn hoofd even naar opzij draai zie ik door het raam of er zon is. Regen hoor ik op het dak. Dat is echt NULL. Gewoon idiote zever die bandbreedte, energie en cpu verspilt.
                                hm, ik heb ook eerst even afgewacht met de aanschaf van een tablet. Ik had een laptop en dacht dat een tablet niets voor me kon betekenen. Ondertussen heb ik er wel een en ik moet zeggen dat het voor mij een verbetering is.
                                Ik geef toe dat er belachelijke widgets bestaan. Maar die bestaan er ook op je pc (en misschien zelfs je fototoestel?). Het zou dwaas zijn om daarvoor heel het concept overboord te smijten. Je hebt genoeg bruikbare apps, zowel voor je vrije tijd als in productieve zin.
                                Net zoals met alle technologie is het aan de gebruiker om het nut te bepalen. Zelf heb ik bijv. geen TV abbo omdat de films en programma's (hoeveel kookshows kan een mens kijken) mij niet interesseren. Heel je argumentatie van op je luie kont zitten, en een verspilling zijn van bandbreedte en energie kunnen ook hier op toegepast worden. Maar het zou onredelijk zijn om het daarom een dwaas instrument te noemen en het af te schieten.
                                En toch wordt dit als de grootste uitvinding sinds gesneden brood verkocht en moeten we allemaal een nieuwe versie hebben...
                                ook dit weer kan van elke technologie gezegd worden. Heb je echt die nieuwste tv nodig met ambient light? Of die met 3D? Of dat fototoestel dat nu ook kan filmen? en nu zelfs in 4K? of dat nu ook presets heeft om je foto's in HDR te trekken of met een of ander effect?
                                Tuurlijk zeggen de fabrikanten dat je de laatste nieuwe moet hebben en ik moet stiekem ook lachen met die mensen die uren in de rij gaan staan om de laatste nieuwe Apple of Samsung te hebben, maar ik lach stiekem even goed met mensen die een DSLR kopen om dan altijd op automatisch te trekken en zelfs geen benul hebben van de reikwijdte van hun flash. Maar 'tis niet omdat drie kwart van de mensen schapen zijn die gewoon de massa volgen dat ook hier weer heel het concept van een bepaald product slecht is.
                                Zo ook met Win8. Blijkbaar hang jij te vast aan Win7, maar je hebt je blijkbaar niet echt verdiept in de mogelijkheden van win8, want de 'ongemakken' die je noemde zijn geen fouten in Win8 maar eerder een gebrek aan kennis. Ook hier bega je dus dezelfde fout. Je schiet het product af omdat je er niets van kent (of wil van kennen).
                                Die zever van "zoeken" is ook maar idioot. Dat is echt niet handig als het gaat om programma's die je 1-2 keer per jaar nodig hebt en waarvan je eigenlijk de naam niet meer kent de dag dat je ze nodig hebt. Die die je elke dag gebruikt die kent je en die staan op je desktop (als dat nog mag?). Maar die andere zijn het probleem. Als ik mijn "start" opentrek staan die per functie netjes gerangschikt. Als het iets is voor audio kijk ik onder "multimedia", progameren onder "development" etc. Moet me niet gaan bezighouden met 37 varianten te proberen intypen totdat er iets genoeg op lijkt om het weer te geven.
                                als het sneller werkt is het niet idioot. In tegendeel, dan ben je er zelf een als je weigert om het te gebruiken omdat je anders gewoon bent. Met zo'n mentaliteit aten we allemaal nog met onze tien geboden.
                                Welke programma's heb je maar 1 a 2 keer in het jaar nodig waarvan je de naam niet zou weten? Persoonlijk gebruik ik al m'n programma's regelmatig. Het enigste wat ik maar af en toe nodig heb zijn de zaken onder de motorkap van Win (dus settings en zaken uit het control panel). Maar die stonden in Win7 ook niet in het startmenu.

                                En de tijd die jij nodig hebt gehad om alles mooi in vakjes onder te verdelen, zal ik dan wel gebruiken om effe te googlen achter de naam van een programma, als ik het ooit al zou moeten doen.

                                Comment

                                Working...
                                X