Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netflix is hier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Netflix is hier

@ VerSeg: Ik ga het simpel houden en gewoon de interessante delen van de e-mails kopiëren en hier plakken.
    @ allen: dit is hier geen reclame voor Samsung maar toch wil ik kwijt dat ik in een mum van tijd na mijn eerste (online) e-mail geholpen ben geweest. En dat Samsung mij heeft opgebeld en niet andersom en dat deze dame super op de hoogte was en me moeiteloos tot het beoogde doel heeft gebracht. Zelden zo'n service meegemaakt.

Hier gaan we.
    Antwoord op mijn online mail:
    Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u graag gebruik wilt maken van de Netflix app.

De Netflix app is vorige week geintroduceerd voor de Samsung klanten in Belgie. Van de app-ontwikkelaar Netflix hebben wij informatie gekregen dat de uitrol van hun app enige vertraging heeft opgelopen. Het kan daarom nog even duren voordat Belgische eindgebruikers deze app ingeladen krijgen in hun smart tv. Om hier gebruik van te kunnen maken dient u een firmware update uit te voeren.

Voor een firmware-upgrade voor uw toestel dient u de volgende stappen te volgen:
    – U kunt naar onze website gaan: www.samsung.com/nl
    - Vul in de zoekbalk rechtsboven de modelnaam van uw apparaat in.
    - Dan krijgt u een aantal zoekresultaten te zien en kiest u voor firmware.
    – Sla het bestand op uw computer.
    – Sleep het bestand naar een lege USB-stick
    – Op de USB-stick pakt u het bestand uit/installeert u het bestand.
    – Het originele bestand verwijdert u van de USB-stick en het bestand wat nieuw is gekomen (een geel Windows mapje) gaat mee naar uw toestel.

Vanaf hier kunt u de volgende stappen volgen:
    De USB-stick gaat in het apparaat
    U kiest voor menu --> systeem --> en vervolgens voor software upgrade via USB.
    Het scherm “software upgrade” wordt weergeven. Let op dat u het apparaat niet uitschakelt of de USB-geheugenschijf verwijdert totdat de upgrade is voltooid. Nadat de firmware-upgrade is voltooid, wordt de tv automatisch uit- en weer ingeschakeld. Hierna dient u een algemene reset uit te voeren, Dit doet u door naar MENU -> ONDERSTEUNING -> ZELFDIAGNOSE -> RESETTEN. Bij een software-upgrade worden de standaard video- en audioinstellingen (fabrieksinstellingen) weer teruggezet. Het is dan ook raadzaam om uw instellingen te noteren, zodat u deze na de upgrade eenvoudig kunt terugzetten. Tevens dient u de Smart Hub te resetten. Dit kan zowel in het menu van uw televisie als in de Smart Hub zelf.

Wanneer u dit heeft gedaan dient u uw toestel 20 minuten van het stroom af te halen. Hierna kunt u gebruik maken van de Netflix app.
    Een mail naar Samsung omdat iets niet helemaal klopte:

Bedankt voor het snelle antwoord.
    Ik heb dus de firmware update gedaan zoals u in deze mail beschrijft, hoewel daar een klein foutje inzit, namelijk:
    Om de firmware te installeren vanaf een USB stick moet ik naar “Ondersteuning” gaan en niet naar “Systeem” want in “Systeem” kan ik onmogelijk upgraden via usb.

Dan is er verder nog iets dat bij mij niet kan, namelijk:
    MENU -> ONDERSREUNING -> ZELFDIAGNOSE -> RESETTEN.
    Ik vind daar RESETTEN niet in terug, ik vind dat trouwens in geen enkel menu terug.
    Nu heb ik mijn tv voor twintig minuten zonder stroom gezet en hopelijk start hij dan terug op.

In hoeverre is dat resetten belangrijk?
    Ik heb toch de indruk dat het menu van mijn TV niet helemaal klopt met wat er in mijn handleiding staat en dus kan het ook niet kloppen met uw uitleg om mijn TV van de laatste firmware te voorzien.

Antwoord Samsung:

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik dank u voor de tijd die u genomen heeft om de stappen uit te voeren met mij.

Zoals zojuist telefonisch te hebben besproken, dient u de smart hub te resetten.
    Wanneer u in de smart hub zit, dan kunt u op het blauwe knopje drukken van uw afstandsbediening. U krijgt dan de mogelijkheid om de smart hub te resetten. Let op! U verliest hierdoor alle instellingen van uw app. Het is verstandig om de instellingen op te schrijven zodat u nog weet welke apps u voorheen had.
    De Netflix app is vorige week geintroduceerd voor de Samsung klanten in Belgie. Van de app-ontwikkelaar Netflix hebben wij informatie gekregen dat de uitrol van hun app enige vertraging heeft opgelopen. Het kan daarom nog even duren voordat Belgische eindgebruikers deze app ingeladen krijgen in hun smart tv. Het kan dus zijn dat u de app nog niet krijgt te zien. We hopen dat dit binnen 3 weken wel zichtbaar wordt. Hiervoor moet u wel regelmatig de smart hub resetten totdat u deze krijgt te zien.
    So far so good, maar om die Smart Hub te kunnen resetten moest ik een code ingeven....... juist, maar welke code?
    Als je daar zelf nooit een code hebt ingegeven dan is de code 0000.

Freddy, hopelijk geholpen?

PS: Mijn TV is een UE46D7000LSXXN

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Open de Smart hub
      Onder in beeld zie je vier opties: Aanmelden - Achtergrond - Tools - Terug

Klik op Tools op de afstandsbediening.
      Kies Instellingen en dan Resetten.

==================================================
      Voor de TV.

Druk Menu op de afstandsbediening.
      Kies Ondersteuning.
      Kies dan Software-update
      Kies Online (USB kan je daar ook kiezen)

* mijn tv is via kabel verbonden met een splitter en die is verbonden met het modem van Telenet.
      Last edited by theokus; 30 september 2014, 21:25.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Bij mij is dit dan:
        Voor Smart HUB:
        Aanmelden - Sorteren op - Bewerkmodus - Instellingen.
        Dus anders dan de uwen Theo, ene ik heb wel degelijk de laatste firmware en de nieuwste Smart versie en nog altijd geen Netflix.
        Van het moment dat ik eens tijd over heb neem ikzelf eens contact op met Netflix want straks loopt mijn maand gratis af en heb ik niks kunnen bekijken op TV.

@ pjerreke, Netflix is nogal geen beetje beter dan Rex, Rio of Prime wat trouwens vroeger Canal+ heette maar met minder kanalen.
        Ben trouwens Prime zo beu geworden als koude pap, op Actions tonen ze tekenfilms voor de peuters en films waar vrouwelijk bloot te zien is in de namiddag.
        En ware het niet van het Duitse voetbal dan had Sporting Telenet hier ook allang gedaan want dat Belgisch voetbal trekt op geen blaas.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          En ware het niet van het Duitse voetbal dan had Sporting Telenet hier ook allang gedaan want dat Belgisch voetbal trekt op geen blaas.
          Juist
          Snap niet dat mensen daar geld aan uitgeven.

OT.
          KRC gaat nog eens met zijn supporters praten.
          En KRC is de rijkste Belgische club maar daar zie je zero van op het veld.
          Voetbal zie je idd. in Duitsland en Engeland wat de tv betreft
          (ik heb geen Sporting Telenet ed.)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Dus anders dan de uwen Theo, ene ik heb wel degelijk de laatste firmware en de nieuwste Smart versie en nog altijd geen Netflix.
            Bedankt voor al uw uitleg en sorry voor de late reactie.
            Ik heb de laatste firmware van de Nederlandse site van Samsung gehaald want op de Belgische staat die niet op, gelukkig dezelfde.
            Ik heb ook een D7000 reeks en zelfs na upgrade en reset geen Netflix te zien tussen de apps.
            Volgens de site van Netflix zou die voor deze TV wel beschikbaar moeten zijn ... blijkbaar nog niet dus.
            Ik heb ook een Samsung Blu-Ray speler en daar is de app wel beschikbaar (strange).
            Soit, buiten wachten zit er niet veel op zeker?
            En dat Theo een ander menu heeft kan best zijn, hij heeft ook een andere reeks.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Gisteren nog eens contact opgenomen met Samsung.
              Ziehier hun antwoord:

Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat de Netflix applicatie op dit moment nog niet beschikbaar is voor de D-modellen, waar uw televisie onder valt.
              Als u de meest recente stand van zaken wilt weten wat betreft de ondersteuning van de Netflix app voor uw toestel raad ik u aan om contact op te nemen met Netflix.
              Als je contact opneemt met Netflix moet je zien dat je op hun site ingelogd bent want, na het kiezen van de taal, moet je een onderaan links op het vak Secuurcode klikken en dan die code intikken op je GSM.
              Deze voormiddag neem ik eens contact met hen op en laat hier wel iets weten.
              Maar als dat spelleke nog lang duurt is mijn gratis maand bijna om en denk ik eraan om een Chromecast te kopen.

Comment

Zojuist een lange chatsessie gehad met Netflix en Samsung heeft volledig gelijk, het kan nog even duren voor de App voor D modellen uit 2011 klaar is.
                Er zou een algemene mail verspreid worden als die app klaar is.
                Wel werd mij aangeraden regelmatig de TV op de nieuwe app te controleren.
                Ondertussen heb ik wel 1 maand gratis extra gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Bedankt voor al uw uitleg en sorry voor de late reactie.
                  Ik heb de laatste firmware van de Nederlandse site van Samsung gehaald want op de Belgische staat die niet op, gelukkig dezelfde.
                  Ik heb ook een D7000 reeks en zelfs na upgrade en reset geen Netflix te zien tussen de apps.
                  Volgens de site van Netflix zou die voor deze TV wel beschikbaar moeten zijn ... blijkbaar nog niet dus.
                  Ik heb ook een Samsung Blu-Ray speler en daar is de app wel beschikbaar (strange).
                  Soit, buiten wachten zit er niet veel op zeker?
                  En dat Theo een ander menu heeft kan best zijn, hij heeft ook een andere reeks.
                  Ja, dat is de 8000 serie.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Zojuist een lange chatsessie gehad met Netflix en Samsung heeft volledig gelijk, het kan nog even duren voor de App voor D modellen uit 2011 klaar is.
                    Er zou een algemene mail verspreid worden als die app klaar is.
                    Wel werd mij aangeraden regelmatig de TV op de nieuwe app te controleren.
                    Ondertussen heb ik wel 1 maand gratis extra gekregen.
                    Goed nieuws dus
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ja, dat is de 8000 serie.
                      7000 of 8000 zijn dezelfde, alleen heeft de 8000 geen chroom bandje rondom (en wel een lichtje dacht ik?).
                      Het is vooral de letter vooraf die er een andere TV van maakt.
                      Tijdens deze chatsessie vraag ze mij ineens of ik mijn TV niet "gejailbreaked" had.
                      'k Heb er geen flauw idee van wat dat inhoud, maar volgens haar als dit met uw TV is gedaan mag je alle hulp vergeten.
                      Schijnbaar doe ze dat om meer andere landen te kunnen ontvangen.
                      Op 't internet staan al handleidingen hoe je dat moet doen, maar als er iets scheef loopt kunt ge tirer ton plan.

Comment

7000 of 8000 zijn dezelfde, alleen heeft de 8000 geen chroom bandje rondom (en wel een lichtje dacht ik?).
                        Ik dacht dat Theo een ES reeks heeft.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verseg Bekijk bericht
                          ik dacht dat theo een es reeks heeft.
                          ue46es8000
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Die is dan van 2012 zeker Theo?
                            Ondertussen kunnen achterhalen dat Netflix niet België is maar Nederland die wij nu krijgen.

Comment

Die is dan van 2012 zeker Theo?
                              Ondertussen kunnen achterhalen dat Netflix niet België is maar Nederland die wij nu krijgen.
                              Ja juist
                              Heb al spijt dat ik niet een maatje groter heb aangeschaft.
                              De tv heeft een dunne rand en max. beeldvlak.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ja juist
                                Heb al spijt dat ik niet een maatje groter heb aangeschaft.
                                De tv heeft een dunne rand en max. beeldvlak.
                                Al is 46" op zich al niet zo slecht hé Theo.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X