Re: Netflix is hier
@ VerSeg: Ik ga het simpel houden en gewoon de interessante delen van de e-mails kopiëren en hier plakken.
@ allen: dit is hier geen reclame voor Samsung maar toch wil ik kwijt dat ik in een mum van tijd na mijn eerste (online) e-mail geholpen ben geweest. En dat Samsung mij heeft opgebeld en niet andersom en dat deze dame super op de hoogte was en me moeiteloos tot het beoogde doel heeft gebracht. Zelden zo'n service meegemaakt.
Hier gaan we.
Antwoord op mijn online mail:
Een mail naar Samsung omdat iets niet helemaal klopte:
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb dus de firmware update gedaan zoals u in deze mail beschrijft, hoewel daar een klein foutje inzit, namelijk:
Om de firmware te installeren vanaf een USB stick moet ik naar “Ondersteuning” gaan en niet naar “Systeem” want in “Systeem” kan ik onmogelijk upgraden via usb.
Dan is er verder nog iets dat bij mij niet kan, namelijk:
MENU -> ONDERSREUNING -> ZELFDIAGNOSE -> RESETTEN.
Ik vind daar RESETTEN niet in terug, ik vind dat trouwens in geen enkel menu terug.
Nu heb ik mijn tv voor twintig minuten zonder stroom gezet en hopelijk start hij dan terug op.
In hoeverre is dat resetten belangrijk?
Ik heb toch de indruk dat het menu van mijn TV niet helemaal klopt met wat er in mijn handleiding staat en dus kan het ook niet kloppen met uw uitleg om mijn TV van de laatste firmware te voorzien.
Antwoord Samsung:
So far so good, maar om die Smart Hub te kunnen resetten moest ik een code ingeven....... juist, maar welke code?
Als je daar zelf nooit een code hebt ingegeven dan is de code 0000.
Freddy, hopelijk geholpen?
PS: Mijn TV is een UE46D7000LSXXN
@ VerSeg: Ik ga het simpel houden en gewoon de interessante delen van de e-mails kopiëren en hier plakken.
@ allen: dit is hier geen reclame voor Samsung maar toch wil ik kwijt dat ik in een mum van tijd na mijn eerste (online) e-mail geholpen ben geweest. En dat Samsung mij heeft opgebeld en niet andersom en dat deze dame super op de hoogte was en me moeiteloos tot het beoogde doel heeft gebracht. Zelden zo'n service meegemaakt.
Hier gaan we.
Antwoord op mijn online mail:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u graag gebruik wilt maken van de Netflix app.
De Netflix app is vorige week geintroduceerd voor de Samsung klanten in Belgie. Van de app-ontwikkelaar Netflix hebben wij informatie gekregen dat de uitrol van hun app enige vertraging heeft opgelopen. Het kan daarom nog even duren voordat Belgische eindgebruikers deze app ingeladen krijgen in hun smart tv. Om hier gebruik van te kunnen maken dient u een firmware update uit te voeren.
Voor een firmware-upgrade voor uw toestel dient u de volgende stappen te volgen:
– U kunt naar onze website gaan: www.samsung.com/nl
- Vul in de zoekbalk rechtsboven de modelnaam van uw apparaat in.
- Dan krijgt u een aantal zoekresultaten te zien en kiest u voor firmware.
– Sla het bestand op uw computer.
– Sleep het bestand naar een lege USB-stick
– Op de USB-stick pakt u het bestand uit/installeert u het bestand.
– Het originele bestand verwijdert u van de USB-stick en het bestand wat nieuw is gekomen (een geel Windows mapje) gaat mee naar uw toestel.
Vanaf hier kunt u de volgende stappen volgen:
De USB-stick gaat in het apparaat
U kiest voor menu --> systeem --> en vervolgens voor software upgrade via USB.
Het scherm “software upgrade” wordt weergeven. Let op dat u het apparaat niet uitschakelt of de USB-geheugenschijf verwijdert totdat de upgrade is voltooid. Nadat de firmware-upgrade is voltooid, wordt de tv automatisch uit- en weer ingeschakeld. Hierna dient u een algemene reset uit te voeren, Dit doet u door naar MENU -> ONDERSTEUNING -> ZELFDIAGNOSE -> RESETTEN. Bij een software-upgrade worden de standaard video- en audioinstellingen (fabrieksinstellingen) weer teruggezet. Het is dan ook raadzaam om uw instellingen te noteren, zodat u deze na de upgrade eenvoudig kunt terugzetten. Tevens dient u de Smart Hub te resetten. Dit kan zowel in het menu van uw televisie als in de Smart Hub zelf.
Wanneer u dit heeft gedaan dient u uw toestel 20 minuten van het stroom af te halen. Hierna kunt u gebruik maken van de Netflix app.
De Netflix app is vorige week geintroduceerd voor de Samsung klanten in Belgie. Van de app-ontwikkelaar Netflix hebben wij informatie gekregen dat de uitrol van hun app enige vertraging heeft opgelopen. Het kan daarom nog even duren voordat Belgische eindgebruikers deze app ingeladen krijgen in hun smart tv. Om hier gebruik van te kunnen maken dient u een firmware update uit te voeren.
Voor een firmware-upgrade voor uw toestel dient u de volgende stappen te volgen:
– U kunt naar onze website gaan: www.samsung.com/nl
- Vul in de zoekbalk rechtsboven de modelnaam van uw apparaat in.
- Dan krijgt u een aantal zoekresultaten te zien en kiest u voor firmware.
– Sla het bestand op uw computer.
– Sleep het bestand naar een lege USB-stick
– Op de USB-stick pakt u het bestand uit/installeert u het bestand.
– Het originele bestand verwijdert u van de USB-stick en het bestand wat nieuw is gekomen (een geel Windows mapje) gaat mee naar uw toestel.
Vanaf hier kunt u de volgende stappen volgen:
De USB-stick gaat in het apparaat
U kiest voor menu --> systeem --> en vervolgens voor software upgrade via USB.
Het scherm “software upgrade” wordt weergeven. Let op dat u het apparaat niet uitschakelt of de USB-geheugenschijf verwijdert totdat de upgrade is voltooid. Nadat de firmware-upgrade is voltooid, wordt de tv automatisch uit- en weer ingeschakeld. Hierna dient u een algemene reset uit te voeren, Dit doet u door naar MENU -> ONDERSTEUNING -> ZELFDIAGNOSE -> RESETTEN. Bij een software-upgrade worden de standaard video- en audioinstellingen (fabrieksinstellingen) weer teruggezet. Het is dan ook raadzaam om uw instellingen te noteren, zodat u deze na de upgrade eenvoudig kunt terugzetten. Tevens dient u de Smart Hub te resetten. Dit kan zowel in het menu van uw televisie als in de Smart Hub zelf.
Wanneer u dit heeft gedaan dient u uw toestel 20 minuten van het stroom af te halen. Hierna kunt u gebruik maken van de Netflix app.
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb dus de firmware update gedaan zoals u in deze mail beschrijft, hoewel daar een klein foutje inzit, namelijk:
Om de firmware te installeren vanaf een USB stick moet ik naar “Ondersteuning” gaan en niet naar “Systeem” want in “Systeem” kan ik onmogelijk upgraden via usb.
Dan is er verder nog iets dat bij mij niet kan, namelijk:
MENU -> ONDERSREUNING -> ZELFDIAGNOSE -> RESETTEN.
Ik vind daar RESETTEN niet in terug, ik vind dat trouwens in geen enkel menu terug.
Nu heb ik mijn tv voor twintig minuten zonder stroom gezet en hopelijk start hij dan terug op.
In hoeverre is dat resetten belangrijk?
Ik heb toch de indruk dat het menu van mijn TV niet helemaal klopt met wat er in mijn handleiding staat en dus kan het ook niet kloppen met uw uitleg om mijn TV van de laatste firmware te voorzien.
Antwoord Samsung:
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik dank u voor de tijd die u genomen heeft om de stappen uit te voeren met mij.
Zoals zojuist telefonisch te hebben besproken, dient u de smart hub te resetten.
Wanneer u in de smart hub zit, dan kunt u op het blauwe knopje drukken van uw afstandsbediening. U krijgt dan de mogelijkheid om de smart hub te resetten. Let op! U verliest hierdoor alle instellingen van uw app. Het is verstandig om de instellingen op te schrijven zodat u nog weet welke apps u voorheen had.
De Netflix app is vorige week geintroduceerd voor de Samsung klanten in Belgie. Van de app-ontwikkelaar Netflix hebben wij informatie gekregen dat de uitrol van hun app enige vertraging heeft opgelopen. Het kan daarom nog even duren voordat Belgische eindgebruikers deze app ingeladen krijgen in hun smart tv. Het kan dus zijn dat u de app nog niet krijgt te zien. We hopen dat dit binnen 3 weken wel zichtbaar wordt. Hiervoor moet u wel regelmatig de smart hub resetten totdat u deze krijgt te zien.
Zoals zojuist telefonisch te hebben besproken, dient u de smart hub te resetten.
Wanneer u in de smart hub zit, dan kunt u op het blauwe knopje drukken van uw afstandsbediening. U krijgt dan de mogelijkheid om de smart hub te resetten. Let op! U verliest hierdoor alle instellingen van uw app. Het is verstandig om de instellingen op te schrijven zodat u nog weet welke apps u voorheen had.
De Netflix app is vorige week geintroduceerd voor de Samsung klanten in Belgie. Van de app-ontwikkelaar Netflix hebben wij informatie gekregen dat de uitrol van hun app enige vertraging heeft opgelopen. Het kan daarom nog even duren voordat Belgische eindgebruikers deze app ingeladen krijgen in hun smart tv. Het kan dus zijn dat u de app nog niet krijgt te zien. We hopen dat dit binnen 3 weken wel zichtbaar wordt. Hiervoor moet u wel regelmatig de smart hub resetten totdat u deze krijgt te zien.
Als je daar zelf nooit een code hebt ingegeven dan is de code 0000.
Freddy, hopelijk geholpen?
PS: Mijn TV is een UE46D7000LSXXN
Comment