Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netflix is hier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Netflix is hier

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Huuh?
    En tegen mij zeggen ze dat ik elke dag moet kijken.
    Bij Netflix zeggen ze me dat het nog (altijd) 2 à 3 weken kan duren voor het App klaar is.
    Moet zeggen dat het stilaan op mijn systeem begint te werken en dat ik graag meer informatie zou willen over die Google Chromecast.
    Dat kan toch niet want als je de landinstellingen veranderd naar Nederland kan je het gewoon wel installeren. Ze moeten die app gewoon in de Belgische app store plaatsen, dat is alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Zoals in die tijd reeds gezegd Theo, ook hier nog steeds geen geflikker op mijn Panasonic
      Type TX-P50GT30E een Neoplasma 50 inch 600Hz.
      VerSeg heeft reeds geantwoord
      Wat hij zegt is juist.
      Geflikker valt op in de lichte of heldere gedeelten van het beeld.
      Vermits ik eraan gevoelig ben moet ik tevreden zijn met een led-tv.
      Maar het was voor mij een verademing en een opluchting.
      Trouwens toen die plasma thuis werd geïnstalleerd waren we met totaal 3 mensen aanwezig
      en alle drie konden we het geflikker vaststellen.

Wat ik destijds ook niet begreep was die 600Hz.
      Mij leek dat enorm veel en dus minder kans op geflikker.
      't Is een kwestie van tellen en voorstellen of een halve waarheid
      600Hz schrijf je, (of RGB=600Hz).
      maar R=200; G=200 en B=200; samen is dat idd. 600

Die Neolasma is idd. beter: nog betere kleuren en betere contrasten.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het is niet omdat het jou niet opvalt dat het er niet is.
        Elke plasma flikkert en afhankelijk van de instellingen valt het meer of minder op.
        Ook de kijkhoek heeft een grote invloed.
        Ook is de ene mens er gevoeliger aan dan de andere, net als met oude computerschermen op 60Hz.
        Ik dacht ook dat onze plasma goed was, tot we een LED hadden en daarna terug de plasma opgezet hebben ... wat een ramp.
        Is uw TV daarom slecht? Neen, het is gewoon een eigenschap van Plasma en wordt zelfs door de fabrikanten aangegeven als typische eigenschap.
        Gelukkig voor u heb je er geen last van ... het komt je tevredenheid ten goede. ��
        Verklaar dat technisch eens wat nader VerSeg, LED is maar gewoon het type backlightverlichting die er in steekt, het beeld wordt gevormd door LCD goedkope LED tv's zijn voorzien van zijlicht verlichting en dure full LED tv's zijn voorzien van een achter liggend LED paneel, dat meestal meegestuurd wordt met de lichte vlakken in het beeld.
        Lcd heeft de eigenschap wat trager te reageren, plasma is dus minder goed om op te kijken omdat het beter is.
        Doe de proef, opname van een renner van op een meevolgende camera, op een lcd al dan niet LED verlicht zal de achtergrond een wazig beeld geven, op een plasma zal dat stukken beter zijn.

Comment

Verklaar dat technisch eens wat nader VerSeg, LED is maar gewoon het type backlightverlichting die er in steekt, het beeld wordt gevormd door LCD goedkope LED tv's zijn voorzien van zijlicht verlichting en dure full LED tv's zijn voorzien van een achter liggend LED paneel, dat meestal meegestuurd wordt met de lichte vlakken in het beeld.
          Lcd heeft de eigenschap wat trager te reageren, plasma is dus minder goed om op te kijken omdat het beter is.
          Doe de proef, opname van een renner van op een meevolgende camera, op een lcd al dan niet LED verlicht zal de achtergrond een wazig beeld geven, op een plasma zal dat stukken beter zijn.
          Is interessant Geert maar het gaat over flikkeren en vooral zichtbaar in heldere plaatsen in het beeld.
          Trouwens ik was ook sceptisch aanvankelijk omdat bij (mijn) Samsung de led verlichting van de zijkanten komt.
          Ik dacht in mijn naïviteit dat het licht niet tot in het midden zou geraken Of dat ik kwaliteitsverlies zou hebben.
          En nu je het over sport hebt.
          Bij voetbal bijv. heb ik uren geprobeerd bij de plasma om "smering" uit te schakelen en dat ging niet.
          Ik bedoel een soort schaduw of iets dergelijks die achter de spelers te zien was bij het lopen.
          Dus alles wat snel bewoog was nooit perfect.
          Samsung heeft daar geen last van.
          En de kleuren: je weet niet wat je ziet
          't Wordt met den dag beter
          Ik kan vergelijken omdat ik de tv's van mijn buren ken. En daar zitten allerhande merken tussen.

Toen ik mijn plasma verkocht, had ik vader en zoon thuis dus de kopers.
          En eerlijk, ik kreeg het wat benauwd
          Wat ik zag zagen ze blijkbaar niet...dus de verkoop was snel geregeld maar de verkoopprijs was ook goed.
          De zoon vertelde enthousiast over de kwaliteit van het panel van die tv.
          Ik zweeg

Was nog iet vergeten
          Om optimaal te kunnen genieten van een plasma tv moet je die kalibreren....
          En dat weet ik van een oudgediende van BD of 'mic' uit Genk.
          Die had zijn eerste plasma nog voor iedereen hier een flatscreen had
          Merk was Pioneer en die kostte hem..... dik 5000 euro.
          Tijden veranderen en de prijzen ook.
          Last edited by theokus; 10 oktober 2014, 20:39.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Waarom flikkert Plasma meer?
            Plasma kan je zien als allemaal kleine lichtpunten, elk punt gaat aan en uit en geeft dat flikkerend effect.
            Bij LCD of LED (idem) heb je dat effect niet.
            Moderne LED TV's zijn niet echt zo traag meer als de oude versies en de effecten die je aanhaalt zijn niet zichtbaar op de betere toestellen.
            Vergeleken met onze vorige TV (Plasma) is het beeld zelfs veel stabieler.
            De Full LED is ondertussen ook niet echt veel gebruikt, zelfs TV's van 5000€ hebben vaak Edge LED.
            De Full LED werkt trouwens ook per delen (scherm in 4,8,16, 32, ... delen) en niet elke pixel wordt apart aangestuurd.
            Dus ook met Full LED kan het beeld gedimd worden waar niet nodig of helderder gemaakt waar onnodig omdat het gemiddelde van dat beeldgedeelte berekend wordt om de helderheid aan te passen.
            Maar als je een deftige TV koopt, zelfs Edge LED, dan heb je geen of weinig last van wazig beeld, het flikkeren van Plasma is daarentegen irritant voor vele mensen en op de hoop toe heel slecht voor de ogen en mensen met bepaalde ziekten zoals epilepsie.
            En voor je het in vraag stelt, wij kopen altijd de betere reeksen en dat is dus zowel met Plasma als LED (LCD) en dus niet de reden dat de ene beter presteert dan de andere.
            Een Plasma kan (zelfs de moderne) nog last hebben van ingebrande logo's als je jaren naar dezelfde zender kijkt en de helderheid neemt fors af en is zeker merkbaar na 3 à 4 jaar.
            Last edited by VerSeg; 10 oktober 2014, 21:56.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

• Netflix is hier

Tja, ik ben maar iemand die zijn hele leven bij Philips heeft gewerkt, mijn ogen zijn nog perfect en ik zie hier geen geflikker. :-)

Comment

Tja, ik ben maar iemand die zijn hele leven bij Philips heeft gewerkt, mijn ogen zijn nog perfect en ik zie hier geen geflikker. :-)
                Geert, tik in Google > Panasonic + flickering
                Je vindt er ook zaken van mensen die niet bij Philips gewerkt hebben
                Bekijk het maar eens.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xup Bekijk bericht
                  Dat kan toch niet want als je de landinstellingen veranderd naar Nederland kan je het gewoon wel installeren. Ze moeten die app gewoon in de Belgische app store plaatsen, dat is alles.
                  Waar kan ik dan de landinstelling wijzigen?
                  In ieder geval niet in het menu, en elders heb ik dat ook nog niet tegengekomen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Geert, tik in Google > Panasonic + flickering
                    Je vindt er ook zaken van mensen die niet bij Philips gewerkt hebben
                    Bekijk het maar eens.
                    Inderdaad Theo, je hebt gelijk, maar blijkbaar heeft de ene het wel en de andere niet, en blijkbaar heeft het ook te maken met de aangesloten bron
                    en instellingen.

Hier is het mijn derde plasma tv, eerste was natuurlijk een Philips van 107 cm eerste generatie denk ik jaar 1999,
                    Was nog iets van amper 560 lijnen of iets daar rond, (normaal) vrij duur en je kon er je huiskamer mee verwarmen.
                    Daarna een Panasonic, die ik heb weggegeven aan ons dochter, en nu de huidige, terug Panasonic
                    En als ik nog te kiezen zal hebben, dan is de volgende terug een plasma, gewoon voor de kijkhoek en het warmere beeld.

Comment

Inderdaad Theo, je hebt gelijk, maar blijkbaar heeft de ene het wel en de andere niet, en blijkbaar heeft het ook te maken met de aangesloten bron
                      en instellingen.

Hier is het mijn derde plasma tv, eerste was natuurlijk een Philips van 107 cm eerste generatie denk ik jaar 1999,
                      Was nog iets van amper 560 lijnen of iets daar rond, (normaal) vrij duur en je kon er je huiskamer mee verwarmen.
                      Daarna een Panasonic, die ik heb weggegeven aan ons dochter, en nu de huidige, terug Panasonic
                      En als ik nog te kiezen zal hebben, dan is de volgende terug een plasma, gewoon voor de kijkhoek en het warmere beeld.
                      Dat klopt.
                      Als je een BR-dvd hebt dan kan je ten volle genieten.
                      Echter, bij mij lukte dat ook niet omdat de tv de informatie niet kon verwerken waardoor het beeld haperde, stotterde.

Heb ook 2 toestellen gehad van Philips > CRT's dus.
                      Die 2de draaide op 100Hz en het beeld stond muisstil.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Straf want de Plasma waar ik het over heb is net een Philips.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

en instellingen.
                          Ze hebben het allemaal, het is gewoon eigen aan het ontwerp.
                          En het is niet de ene TV dat het heeft en de andere niet, het is de ene mens dat er gevoeliger aan is dan de andere.
                          Kijkhoek?
                          Ik kan hier veel schuiner kijken naar onze huidige LCD/LED dan naar een Plasma en dat is niet om u tegen te spreken, maar uit ervaring.
                          Neen, ik spreek niet over een wit merk Plasma of LED van 299€, in beide gevallen toestellen van +3000€.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Waar kan ik dan de landinstelling wijzigen?
                            In ieder geval niet in het menu, en elders heb ik dat ook nog niet tegengekomen.
                            Lees en wordt wijs.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Sorry mate, ik versta er geen bal van.
                              Goed, vandaag een interessant gesprek gehad met Netflix.
                              Alle D types hebben Netflix in Nederland maar niet in Vlaanderen. Hier moet je een nieuwe Samsung kopen (hopen ze bij Samsung).
                              Als je dan contact opneemt met Samsung zeggen die dat Netflix onlangs zijn App heeft vernieuwt dat het de D serie niet meer ondersteund.
                              Ik heb een Chromecast gekocht punt uit.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Was anders niet moeilijk om doen, maar dan heb je de Nerderlandse versie en daar is de prijs hoger.
                                En al uw andere apps zijn dan ook anders.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X