Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

    Uit persoonlijke ervaringen weet ik dat 'dorpspolitiek' op ieder niveau wordt gedaan. Hoe groter de stad, des te meer politiek er bij komt kijken.
    P.S. Ik zit wel in een gans andere markt dan wegenisbouw, maar het leunt er dicht bij aan.
    Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

    Comment


    • #62
      Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Betaal jij daar een (dure) bouwkundig ingenieur voor?
      Gelukkig niet! Maar ik krijg regelmatig wel eens lastenboeken op mijn bureau waarvan ik zo kan zien dat het een copy-paste kunstwerkje van 10 minuten werk is zonder maar te zien of wat erin staat eigenlijk wel kan/mag/relevant is. Waar als het lastenboek uitgevoerd wordt zoals gevraagd je door geen enkele keuring zou mogen geraken, volledig in strijd met standaarden. En dat is dan opgesteld door studiebureau's vol van zo'n ingenieurs.

      Comment


      • #63
        Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Echt? In "den bouw"? Sorry maar de geschiedenis van enkele wegenwerken en woningbouw in eigen dorp kennende klinkt dit niet geloofwaardig. Als het meer is dan een putje vullen zijn die mannen de volgende dag failliet en laat dan nog eens herstellen of verhaal de kosten.
        Ik veronderstel dat je dan op zijn minst zeer sterke aanwijzingen hiervoor hebt? Zo goed als alle namen in de wegenbouw die ik ken (= de mannen die meespelen van zodra het groter wordt dan een oprit aanleggen), die gaan zich zo rap niet failliet kunnen laten verklaren hé. In de reguliere bouw, akkoord, daar lopen nog wel eens wat cowboys rond, maar die zullen zelden meedoen aan overheidsopdrachten...



        Ik geef je 100% gelijk, maar vaak zijn diegenen die het minste van een lastenboek kennen die die het opstellen.
        Waarom per sé die 'vaak' daarbij? Weet je eigenlijk wel hoeveel hard werkende mensen die je op die manier onterecht tegen de schenen schopt. Ambtenaren, contractuelen, architecten, ingenieurs, ... Dat er eens een mindere bij zit, kan, akkoord, maar geloof me, een bestek opstellen is echt wel meer dan copy/paste ze. Elke zin die je neerschrijft is een beslissing die je neemt en die je weloverwogen neemt.

        Comment


        • #64
          Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

          Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
          Uit persoonlijke ervaringen weet ik dat 'dorpspolitiek' op ieder niveau wordt gedaan. Hoe groter de stad, des te meer politiek er bij komt kijken.
          P.S. Ik zit wel in een gans andere markt dan wegenisbouw, maar het leunt er dicht bij aan.
          Dan vraag ik me toch af hoe ze dat klaarspelen... Als er hier tegen mij een politieker komt zeggen dat die opdracht door den dienen moet worden uitgevoerd, dan zal ik vragen dat die politieker me daar eerst de wettelijke basis voor geeft. En wedden dat we eindigen bij een mededingingsprocedure?

          Comment


          • #65
            Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Gelukkig niet! Maar ik krijg regelmatig wel eens lastenboeken op mijn bureau waarvan ik zo kan zien dat het een copy-paste kunstwerkje van 10 minuten werk is zonder maar te zien of wat erin staat eigenlijk wel kan/mag/relevant is. Waar als het lastenboek uitgevoerd wordt zoals gevraagd je door geen enkele keuring zou mogen geraken, volledig in strijd met standaarden. En dat is dan opgesteld door studiebureau's vol van zo'n ingenieurs.
            Dan zou je dat moeten melden bij je opdrachtgever. En die kan op basis daarvan zijn studiebureau terug naar af sturen of zelfs de laan uit!

            Comment


            • #66
              Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

              Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
              Uit persoonlijke ervaringen weet ik dat 'dorpspolitiek' op ieder niveau wordt gedaan. Hoe groter de stad, des te meer politiek er bij komt kijken.
              P.S. Ik zit wel in een gans andere markt dan wegenisbouw, maar het leunt er dicht bij aan.
              Heb ik niets op tegen, zolang ze niet corrupt zijn en hun handen in hun zakken houden
              Tegenwoordig is de mens mondiger en weet meer.
              De vraagt blijft en indien nodig: wat doe je er tegen?
              Op hoog niveau kopen ze straaljagers die we niet betalen kunnen en in een of andere boerengat
              worden gewestplannen aangepast en opeens wordt landbouwgrond dure bouwgrond
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Gelukkig niet! Maar ik krijg regelmatig wel eens lastenboeken op mijn bureau waarvan ik zo kan zien dat het een copy-paste kunstwerkje van 10 minuten werk is zonder maar te zien of wat erin staat eigenlijk wel kan/mag/relevant is. Waar als het lastenboek uitgevoerd wordt zoals gevraagd je door geen enkele keuring zou mogen geraken, volledig in strijd met standaarden. En dat is dan opgesteld door studiebureau's vol van zo'n ingenieurs.
                Ja maar Spanik, die gasten hebben ook een baas he.
                En wees er maar zeker van dat die gasten zwijgen en liever hun maandelijkse 'cheque' in de bus zien dan moeilijk gaan doen.
                Ik zeg niet dat ze zo allemaal zijn.

                Vind dan maar ander werk, in deze tijd.
                Anders is het er stilletjes er onder door gaan omdat je niet anders kunt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #68
                  Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                  Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                  Ben zelf werfleider wegenwerken geweest... Al die laagvliegers mogen ze voor mijn part eens een ochtend laten meedraaien op een wegenwerf. Als ze er al met een propere broek uit geraken, gaan ze de volgende keer wel die 70km/u respecteren...

                  En wat betreft altijd die populistische insinuaties over de Belgische maffia-aannemers, jongens toch, als je niet weet waar je over spreekt, zwijg dan! Of kom met bewijzen van omkoping en/of oplichting, maar dat laatste is blijkbaar toch iets te moeilijk.
                  Kom kom, het is toch door iedereen geweten dat er veel centjes onder tafel passeren en dat er louche contracten worden opgesteld zodat beide partijen
                  flink hun eigen zakken kunnen vullen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Wim spaar je de moeite,
                  er zitten hier mensen "die alle wijsheid in pacht hebben".
                  Ze weten het allemaal, en iemand die tegenspreekt wordt vakkundig afgeschilderd als "idioot".

                  Ik begrijp dat het voor jou als een schop tegen de schenen kan aankomen,
                  maar je kan het beter links laten liggen...

                  Het gras is altijd groener aan de andere kant.

                  De laatste maand heb ik met moeite nog gepost,
                  Ik hoop mezelf genoeg te kunnen temperen om dit nog even vol te houden.
                  Dat gevoel krijg ik dagelijks wanneer ik reacties lees op BD, dan denk ik bij mezelf "wat een slimme mensen op de wereld, ze denken echt het warme water te hebben uitgevonden" !

                  Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                  @Koeno en Djivan, blij te lezen dat er nog mensen zijn die verder denken dan populistisch gebazel. Mij stoort nog niet eens de onwetendheid, maar wel dat ondanks die onwetendheid, bepaalde mensen zich niet geremd voelen om dan maar vanalles te gaan verklaren...

                  En ook het eeuwige zwartkijken van sommigen. We leven in Belgistan, een apenland, alles gaat hier naar de verdoemenis, onze politiekers zijn zakkenvullers, onze bazen zijn slavendrijvers en de vakbonden zijn idioten, ... Jongens toch, get a life! We leven in één van de meest welvarende landen ter wereld. Ja, we betalen veel (te veel) belastingen, maar ons sociaal vangnet is nauwelijks te overschatten. Wie vindt dat onze politiekers zakkenvullers zijn, doe het hen eens na. Voor minstens 3/4de van de politiekers is het hard werken ze, 24/7 klaar staan om te luisteren naar de verzuchtingen van mensen (ik ken er toevallig een paar, op verschillende niveaus en het is niet normaal wat mensen durven vragen), beschimpt worden, ... En bovenal, wat je ook mag denken, na de legislatuur zijn er maar heel weinig die zeker zijn van een job na de verkiezingen (vraag maar aan enkele voormalige hotshots).

                  En zo kan ik wel even doorgaan met zagen, ben ik eigenlijk net het omgekeerde bezig van wat ik wil bereiken , sorry .
                  Een politieker die hard werkt ? Dit is wellicht DE uitspraak van 2014 !!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Tsja, zo kan je blijven doorgaan hé, schrijven dat de wegen die er nu goed bijliggen hoogstwaarschijnlijk over x-aantal jaren terug slecht zullen zijn.
                  Dat moeten we afwachten hé . Maar sommige stukken op dat traject werden toch reeds jaaaaaren geleden (zeker meer dan 8 jaar) vernieuwd en liggen er nog steeds perfect bij.
                  Misschien hebben ze toch lessen getrokken uit het verleden ?
                  Awel ja, daar gaat het toch allemaal om ? Waarom niet v/d eerste keer goed doen zodat ze minstens 50 jaar verder kunnen ? Goede en degelijke materialen gebruiken i.p.v.
                  afgedankte rommel om na enkele jaren met gebakken peren te zitten en weer van nul af aan te moeten beginnen ?
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #69
                    Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                    Dat vind ik nu eens een goeie zie .

                    Comment


                    • #70
                      Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Kom kom, het is toch door iedereen geweten dat er veel centjes onder tafel passeren en dat er louche contracten worden opgesteld zodat beide partijen
                      flink hun eigen zakken kunnen vullen ?
                      Dat neem ik als een rechtstreekse beschuldiging van zowel omkoping (in mijn vorige job) als omgekocht worden (in mijn huidige job). En dat is laster en eerroof. 'Het is toch door iedereen geweten...', WTF???!!?? Geef mij dan de bewijzen daarvan.

                      Een politieker die hard werkt ? Dit is wellicht DE uitspraak van 2014 !!
                      't Is misschien geen populistische uitspraak, neen, maar daarom niet minder waar. Politiek is een stiel, en een harde ook. Als het allemaal zo gemakkelijk en zo snel verdiend geld, waarom zet u de stap dan niet? Bang van verwijten? Of dat u langer zal moeten werken dan 7u36 per dag en 5 dagen per week? Het staat u volledig vrij om u aan te sluiten bij eender welke politieke partij (of er zelfs zelf een te beginnen) en het aan den lijve te ondervinden. Pas dan mag u er smalend over doen!

                      Awel ja, daar gaat het toch allemaal om ? Waarom niet v/d eerste keer goed doen zodat ze minstens 50 jaar verder kunnen ? Goede en degelijke materialen gebruiken i.p.v.
                      afgedankte rommel om na enkele jaren met gebakken peren te zitten en weer van nul af aan te moeten beginnen ?
                      U wordt duidelijk niet tegengehouden door enige vorm van kennis alvorens u gaat antwoorden...

                      Comment


                      • #71
                        Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                        zouden ze meer moeten doen

                        Comment


                        • #72
                          Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                          Enkele van de aanbestedingen in onze markt komen ook in de zogenaamde onderhandelingsprocedure terecht. Daarin is alles mogelijk natuurlijk.
                          Daarnaast heb je inderdaad het 'bestek', maar er zijn bedrijven die deze helpen opstellen met de 'stad' (op de één of andere manier) zodat het meer op hun 'leest' geschreven is.
                          Uiteraard zijn er dan procedures om hierop in te gaan, maar niet alles is even gemakkelijk zwart op wit te bewijzen.

                          Ik ben blij te lezen dat er nog mensen zijn die dergelijke oneerlijkheid haten en er ook iets proberen aan te doen.
                          Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                          Comment


                          • #73
                            Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                            Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                            ... Ik ben blij te lezen dat er nog mensen zijn die dergelijke oneerlijkheid haten en er ook iets proberen aan te doen.
                            't Is inderdaad hartverwarmend, te lezen dat er nog anderen zijn die tegen de bierkaai blijven vechten.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #74
                              Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              Dat neem ik als een rechtstreekse beschuldiging van zowel omkoping (in mijn vorige job) als omgekocht worden (in mijn huidige job). En dat is laster en eerroof. 'Het is toch door iedereen geweten...', WTF???!!?? Geef mij dan de bewijzen daarvan.
                              Steekpenningen, geld onder tafel, witwaspraktijken, etc. allemaal termen en handelingen die U vreemd in de oren klinken ?



                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              't Is misschien geen populistische uitspraak, neen, maar daarom niet minder waar. Politiek is een stiel, en een harde ook. Als het allemaal zo gemakkelijk en zo snel verdiend geld, waarom zet u de stap dan niet? Bang van verwijten? Of dat u langer zal moeten werken dan 7u36 per dag en 5 dagen per week? Het staat u volledig vrij om u aan te sluiten bij eender welke politieke partij (of er zelfs zelf een te beginnen) en het aan den lijve te ondervinden. Pas dan mag u er smalend over doen!
                              Ik zou graag eens politieker het werk zien doen en de uren zien kloppen die ik in mijn leven reeds werkelijk gepresteerd heb,
                              er zullen er velen zijn waarbij hun tong na een halve dag reeds tegen de grond hangt.
                              Politiek interesseert mij dusdanig niet om bij één van de veel teveel partijen te voegen, ook niet om zelf een partij op te richten.

                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              U wordt duidelijk niet tegengehouden door enige vorm van kennis alvorens u gaat antwoorden...
                              Tsja... de waarheid kan weleens hard aankomen hé ?!
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • #75
                                Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                                Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                                Dat neem ik als een rechtstreekse beschuldiging van zowel omkoping (in mijn vorige job) als omgekocht worden (in mijn huidige job). En dat is laster en eerroof. 'Het is toch door iedereen geweten...', WTF???!!?? Geef mij dan de bewijzen daarvan.



                                't Is misschien geen populistische uitspraak, neen, maar daarom niet minder waar. Politiek is een stiel, en een harde ook. Als het allemaal zo gemakkelijk en zo snel verdiend geld, waarom zet u de stap dan niet? Bang van verwijten? Of dat u langer zal moeten werken dan 7u36 per dag en 5 dagen per week? Het staat u volledig vrij om u aan te sluiten bij eender welke politieke partij (of er zelfs zelf een te beginnen) en het aan den lijve te ondervinden. Pas dan mag u er smalend over doen!



                                U wordt duidelijk niet tegengehouden door enige vorm van kennis alvorens u gaat antwoorden...
                                Helemaal akkoord met deze bijdrage.

                                Ik geloof ook dat de meeste politici mensen zijn met idealen die daar hard voor willen werken. Rotte appels vind je overal, maar dat is een minderheid.

                                Als iedereen weet dat er gefoefeld wordt, wat houdt U (Kirsten) tegen om klacht in te dienen. De straffen voor prijsafspraken zijn enorm hoog, en de eerste die er mee naar buiten komt wordt het minst gestraft...

                                Comment

                                Working...
                                X