Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Juist, maar wat doe je er aan ... !? Sommige privébedrijven geven ook reeds vergoedingen voor fietsen van en naar het werk, maar wat dan met de vertegenwoordigers die de ganse dag met de wagen de baan op moeten ?
    Zij nemen natuurlijk graag de wagen mee naar huis, en zo is het ook voor hen onmogelijk om te genieten van die fietsvergoedingen. Het is overal iets zeker ?

    Maar euh, ging het in dit topic niet over de staat van de Belgische autostrades.....
    Inderdaad, wij klagen niet hoor, want het voordeel van ambtenaar met een statutaire benoeming weegt zeker op tegen dat kleine nadeel,
    zij werkte voorheen bijna 25 jaar in een apotheek, als je nu ziet wat een voordelen ze nu heeft, niet te vergelijken...

    T'ja Belgische autostrades, wat doe je er aan, gebrek aan geld is hier het probleem zeker.

    De meeste van die autostrades zijn aangelegd geweest in de jaren 60, toen was er nog geen btw en was de belastingsdruk véél lager dan nu,
    en dan hadden ze geld op overschot, zelfs een peperduur viaduct kon er af, en nu hebben ze amper nog geld om dat onderhoud te betalen....

    Autostrades in Frankrijk, dat is een ander verhaal, wie ze gebruikt helpt betalen, duur maar eerlijk, maar ook een prima service via "securite autoroute" die steeds
    klaar staat om je in geval van nood te helpen.
    Frankrijk beschikt over een betalend wegennet van ruim 8.000 Km, waarvan bijna 2.500 Km in handen van ASF onder de bouwgroep Vinci.
    ASF alleen al maakt jaarlijks ruim twee miljard euro winst, en dan heeft de groep Vinci ook nog eens Cofiroute, Escota et Arcour onder hun beheer,
    wat het totaal aantal Km op zo een dikke 4.300 Km brengt, dus meer dan de helft van Franse betaalwegen, en dat met een personeelsbestand van
    amper 5.000 werknemers.
    Tweede grootste is de groep SANEF, (Societe des Autoroutes du Nord et de l'Est de la France) Haar netwerk is 1743 km lang.
    SANEF telt een groep medewerkers van 3600 in de kantoren of op de wegen, en investeerde 1.150.000.000 €. in haar netwerk dient meerdere regio's; Ile-de-France , Haute-Normandie , Picardie , Nord-Pas-de-Calais , Champagne en de Elzas . SANEF's netwerk bestaat uit de A1 (214 km lang), A2 (85 km lang), A4 (480 km lang), de A16 (311 km lang), A26 (405 km lang) en de A29 (266 km lang).

    Daar tegenover betalen de Fransen wel geen wegentaks.
    Last edited by Guest42; 1 september 2014, 14:02.

    Comment


    • #32
      Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

      Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
      Ben zelf werfleider wegenwerken geweest... Al die laagvliegers mogen ze voor mijn part eens een ochtend laten meedraaien op een wegenwerf. Als ze er al met een propere broek uit geraken, gaan ze de volgende keer wel die 70km/u respecteren...

      En wat betreft altijd die populistische insinuaties over de Belgische maffia-aannemers, jongens toch, als je niet weet waar je over spreekt, zwijg dan! Of kom met bewijzen van omkoping en/of oplichting, maar dat laatste is blijkbaar toch iets te moeilijk.
      Wim, ik weet voldoende maar ik zwijg evengoed.
      En ik weet waarover ik zou spreken.

      En ik weet ook hoe het eraan toegaat alvorens een werk begint
      en hoe het eraan toegaat bij een oplevering.
      Dit is eigenlijk O.T. maar het hoort erbij.
      Last edited by theokus; 1 september 2014, 14:01.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Maar euh, ging het in dit topic niet over de staat van de Belgische autostrades.....
        Je kan "autostrade" vervangen door "fietspad" en het blijft geldig hoor

        Wat betreft de opmerking over de franse betalende autostrades, nog niet zolang geleden een uitzending erover gehoord op de radio en blijkt dat er toch wel wat van die bedrijven de investering nog niet afbetaald hebben terwijl de uitbatingsvergunning niet lang meer loopt.

        Comment


        • #34
          Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

          Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
          Ik heb eens in Duitsland gezien hoe ze een nieuwe autostrade aanleggen over meerdere kilometers (van bomen kappen tot lijntjes spuiten op het nieuwe asfalt). Ze pakken het gewoon veel grondiger aan dan in België. Er reed een 10 tonner op de zandlaag en je de bandensporen niet eens. Er moesten dan er nog verschillende lagen bovenop die zandlaag komen.
          Volgens mij hebben ze er hier in België veel te weinig verstand van en is het vooral te wijten aan lobbywerk en politieke onzuiverheden waardoor het bijna altijd dezelfde bedrijven zijn die ze mogen aanleggen of 'opnieuw' asfalteren.

          P.S.: Van Rijsel België binnenkomen is quasi zelfmoord idd.
          Vriendjespolitiek is het grote probleem in België, en natuurlijk het bijhorende "eigen zakkenvullen" door onze "deskundige" politici.

          Ik zal beginnen met dezelfde zin zoals in een topic dat over banden gaat; sinds mijn kinderjaren rij ik mee en later zelf over diverse buitenlandse wegen
          (autostrades, landwegen in de meest afgelegen boerengaten, expresswegen, etc.) en mijn conclusie is zeer duidelijk.
          De Belgische wegen zijn erbarmelijk slecht en liggen erbij als .... tsja zelfs een patattenveld is in betere toestand.
          Nergens binnen de EU vindt je wegen in dergelijke schandalig slechte toestand.

          Terwijl we toch allemaal jaarlijks een hoop geld aan wegentaks betalen !

          Je moet eens kijken, wanneer ze in door ons omliggende landen nieuwe asfalt leggen, daar schrapen ze een halve tot een meter grond weg
          om nadien laag boven laag opnieuw op te vullen met stevige materialen die ervoor zorgen dat de ondergrond, en later ook de toplaag, na één jaar niet wegzakt.

          Waarom ze hier geen lessen en conclusies trekken uit het verleden en de stommiteiten die ze maakten blijven herhalen zal mij voor altijd een raadsel blijven.

          België = apenland hé mensen...
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #35
            Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

            Klopt perfect Kirsten.
            Seg... en op de Canarische Eilanden hebben ze een keiharde ondergrond tot op de bodem van de zee
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Vriendjespolitiek is het grote probleem in België, en natuurlijk het bijhorende "eigen zakkenvullen" door onze "deskundige" politici.

              Ik zal beginnen met dezelfde zin zoals in een topic dat over banden gaat; sinds mijn kinderjaren rij ik mee en later zelf over diverse buitenlandse wegen
              (autostrades, landwegen in de meest afgelegen boerengaten, expresswegen, etc.) en mijn conclusie is zeer duidelijk.
              De Belgische wegen zijn erbarmelijk slecht en liggen erbij als .... tsja zelfs een patattenveld is in betere toestand.
              Nergens binnen de EU vindt je wegen in dergelijke schandalig slechte toestand.

              Terwijl we toch allemaal jaarlijks een hoop geld aan wegentaks betalen !

              Je moet eens kijken, wanneer ze in door ons omliggende landen nieuwe asfalt leggen, daar schrapen ze een halve tot een meter grond weg
              om nadien laag boven laag opnieuw op te vullen met stevige materialen die ervoor zorgen dat de ondergrond, en later ook de toplaag, na één jaar niet wegzakt.

              Waarom ze hier geen lessen en conclusies trekken uit het verleden en de stommiteiten die ze maakten blijven herhalen zal mij voor altijd een raadsel blijven.

              België = apenland hé mensen...
              Dat er slechte en zelfs heel slecht stukken weg zijn in België ga ik niet ontkennen.
              Maar ik rij bvb. regelmatig op de E17 tussen Kortrijk en Gent en omgekeerd .... en dat is een biljart .
              Ze zijn aan een inhaalbeweging bezig, nog een 25 jaar geduld misschien... wellicht niet meer voor mij maar dan voor mijn kinderen/kleinkinderen hé .
              Maar tegen dan staan ze misschien wel allemaal stil, en dan brengen goede wegen geen zoden aan de dijk.

              Comment


              • #37
                Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Dat er slechte en zelfs heel slecht stukken weg zijn in België ga ik niet ontkennen.
                Maar ik rij bvb. regelmatig op de E17 tussen Kortrijk en Gent en omgekeerd .... en dat is een biljart .
                Ben daar vorige week ook toevallig gepasseerd op weg naar onze spuuglelijke kust en ik stond ervan versteld hoe, naar Belgische begrippen en mentaliteit,
                het vernieuwde wegdek erbij ligt.
                Maar ik wil daar graag binnen enkele jaren nog eens passeren, ik vrees dat er tegen die tijd van het huidige biljart effect wegdek niet veel meer overblijft.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #38
                  Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Ben daar vorige week ook toevallig gepasseerd op weg naar onze spuuglelijke kust en ik stond ervan versteld hoe, naar Belgische begrippen en mentaliteit,
                  het vernieuwde wegdek erbij ligt.
                  Maar ik wil daar graag binnen enkele jaren nog eens passeren, ik vrees dat er tegen die tijd van het huidige biljart effect wegdek niet veel meer overblijft.
                  Tsja, zo kan je blijven doorgaan hé, schrijven dat de wegen die er nu goed bijliggen hoogstwaarschijnlijk over x-aantal jaren terug slecht zullen zijn.
                  Dat moeten we afwachten hé . Maar sommige stukken op dat traject werden toch reeds jaaaaaren geleden (zeker meer dan 8 jaar) vernieuwd en liggen er nog steeds perfect bij.
                  Misschien hebben ze toch lessen getrokken uit het verleden ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Vriendjespolitiek is het grote probleem in België, en natuurlijk het bijhorende "eigen zakkenvullen" door onze "deskundige" politici.

                    Ik zal beginnen met dezelfde zin zoals in een topic dat over banden gaat; sinds mijn kinderjaren rij ik mee en later zelf over diverse buitenlandse wegen
                    (autostrades, landwegen in de meest afgelegen boerengaten, expresswegen, etc.) en mijn conclusie is zeer duidelijk.
                    De Belgische wegen zijn erbarmelijk slecht en liggen erbij als .... tsja zelfs een patattenveld is in betere toestand.
                    Nergens binnen de EU vindt je wegen in dergelijke schandalig slechte toestand.

                    Terwijl we toch allemaal jaarlijks een hoop geld aan wegentaks betalen !

                    Je moet eens kijken, wanneer ze in door ons omliggende landen nieuwe asfalt leggen, daar schrapen ze een halve tot een meter grond weg
                    om nadien laag boven laag opnieuw op te vullen met stevige materialen die ervoor zorgen dat de ondergrond, en later ook de toplaag, na één jaar niet wegzakt.

                    Waarom ze hier geen lessen en conclusies trekken uit het verleden en de stommiteiten die ze maakten blijven herhalen zal mij voor altijd een raadsel blijven.

                    België = apenland hé mensen...
                    En in andere zaken zijn wij dan veel beter.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      En in andere zaken zijn wij dan veel beter.
                      Tuurlijk.
                      Onderwijs.
                      Zagen we gisteren op tv op één
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Vriendjespolitiek is het grote probleem in België, en natuurlijk het bijhorende "eigen zakkenvullen" door onze "deskundige" politici.
                        De wet op de overheidsopdrachten zegt u waarschijnlijk niks? Of hebt u bewijzen van bovenstaande?

                        Ik zal beginnen met dezelfde zin zoals in een topic dat over banden gaat; sinds mijn kinderjaren rij ik mee en later zelf over diverse buitenlandse wegen
                        (autostrades, landwegen in de meest afgelegen boerengaten, expresswegen, etc.) en mijn conclusie is zeer duidelijk.
                        De Belgische wegen zijn erbarmelijk slecht en liggen erbij als .... tsja zelfs een patattenveld is in betere toestand.
                        Nergens binnen de EU vindt je wegen in dergelijke schandalig slechte toestand.
                        Al eens in het buitenland op niet-betalende autostrades en of regionale wegen gereden? Frankrijk, Nederland, Spanje, Italië, VS, ... ik heb er gereden en het is er niet beter hoor. Al eens de staat van de stadswegen in NYC of Parijs of Londen bekeken? Een dambord is er niks bij

                        Je moet eens kijken, wanneer ze in door ons omliggende landen nieuwe asfalt leggen, daar schrapen ze een halve tot een meter grond weg
                        om nadien laag boven laag opnieuw op te vullen met stevige materialen die ervoor zorgen dat de ondergrond, en later ook de toplaag, na één jaar niet wegzakt.

                        Waarom ze hier geen lessen en conclusies trekken uit het verleden en de stommiteiten die ze maakten blijven herhalen zal mij voor altijd een raadsel blijven.
                        Net als bij de wet op de overheidsopdrachten, durf ik veronderstellen dat Typebestek 250 u niks zegt? Wordt nochtans regelmatig geupdate en is HET bestek voor de wegenbouw. En geloof me, de mensen die het schrijven zijn heus geen kiekens die allemaal met hun handje openstaan naar de aannemers! En ik zeg niet dat in het verleden, toen de technologie nog in een heel ander stadium zat, er geen fouten gemaakt zijn. Fouten die nu niet meer gemaakt worden, geloof me. En ik weet dat in het verleden er al wel eens iets onder tafel geschoven werd, maar dat is ondertussen zo goed als ondenkbaar geworden.

                        België = apenland hé mensen...
                        Ik snap toch niet hoe mensen kunnen en willen wonen in een apenland... Als ik niet tevreden ben, ben ik weg. En in België (Vlaanderen) ben ik zeer tevreden!

                        @ Theokus:
                        En ik weet ook hoe het eraan toegaat alvorens een werk begint
                        en hoe het eraan toegaat bij een oplevering.
                        Vertel eens, ben benieuwd... Wat ik weet is dat er voor een werk begint er al een gigantische hoop werk is verricht, door studiebureaus en aannemers (jaja, verschillende, mededinging, weet je wel). En ik weet dat er tijdens een werk, als er zich onvoorziene omstandigheden voordoen, er inderdaad 'gemarchandeerd' wordt. Maar binnen de marges van wat technisch mogelijk is/mag en de wetgeving. En ik weet ook dat er na de oplevering meestal eens heel goed gegeten (en toegegeven, gedronken ) wordt. Wat wil je? In zulke bouwprojecten heb je meestal voor lange tijd met een team (opdrachtgever, studiebureau, aannemer, ...) heel nauw samen gewerkt. Dan mag de boog wel eens ontspannen worden zeker...

                        En gebeuren er geen fouten? Tuurlijk wel. Maar leven we hier in een apenland waar niet geleerd wordt uit fouten en waar iedereen omkoopbaar is ten koste van de kwaliteit? Sorry, maar dat vind ik een rechtstreekse belediging voor mezelf, mijn diploma en alle energie/werklust die ik al in mijn job gelegd heb.

                        Voor alle duidelijkheid, tegenwoordig zit ik niet meer aan de zijde van de aannemer

                        Comment


                        • #42
                          Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                          ....
                          Wim spaar je de moeite,
                          er zitten hier mensen "die alle wijsheid in pacht hebben".
                          Ze weten het allemaal, en iemand die tegenspreekt wordt vakkundig afgeschilderd als "idioot".

                          Ik begrijp dat het voor jou als een schop tegen de schenen kan aankomen,
                          maar je kan het beter links laten liggen...

                          Het gras is altijd groener aan de andere kant.

                          De laatste maand heb ik met moeite nog gepost,
                          Ik hoop mezelf genoeg te kunnen temperen om dit nog even vol te houden.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #43
                            Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                            ..........................

                            Voor alle duidelijkheid, tegenwoordig zit ik niet meer aan de zijde van de aannemer
                            Ikzelf heb ook bijna 40 jaar aan de zijde van de aannemer gezeten Wim en wat jij schrijft is voor 99.99% correct.
                            Het bedrijf waar ik werkte haalde ooit eens een paar opdrachten na elkaar binnen in dezelfde stad en onmiddellijk werd er geopperd (door onwetenden natuurlijk) dat bedrijf X toch alle opdrachten werden toegewezen die er uitkwamen in die stad ... . Nog nooit iets gehoord van openbare aanbestedingen die mensen denk ik.
                            Maar ja maak dat eens wijs aan mensen die er niks van kennen ...

                            Comment


                            • #44
                              Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                              @Koeno en Djivan, blij te lezen dat er nog mensen zijn die verder denken dan populistisch gebazel. Mij stoort nog niet eens de onwetendheid, maar wel dat ondanks die onwetendheid, bepaalde mensen zich niet geremd voelen om dan maar vanalles te gaan verklaren...

                              En ook het eeuwige zwartkijken van sommigen. We leven in Belgistan, een apenland, alles gaat hier naar de verdoemenis, onze politiekers zijn zakkenvullers, onze bazen zijn slavendrijvers en de vakbonden zijn idioten, ... Jongens toch, get a life! We leven in één van de meest welvarende landen ter wereld. Ja, we betalen veel (te veel) belastingen, maar ons sociaal vangnet is nauwelijks te overschatten. Wie vindt dat onze politiekers zakkenvullers zijn, doe het hen eens na. Voor minstens 3/4de van de politiekers is het hard werken ze, 24/7 klaar staan om te luisteren naar de verzuchtingen van mensen (ik ken er toevallig een paar, op verschillende niveaus en het is niet normaal wat mensen durven vragen), beschimpt worden, ... En bovenal, wat je ook mag denken, na de legislatuur zijn er maar heel weinig die zeker zijn van een job na de verkiezingen (vraag maar aan enkele voormalige hotshots).

                              En zo kan ik wel even doorgaan met zagen, ben ik eigenlijk net het omgekeerde bezig van wat ik wil bereiken , sorry .

                              Comment


                              • #45
                                Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Ikzelf heb ook bijna 40 jaar aan de zijde van de aannemer gezeten Wim en wat jij schrijft is voor 99.99% correct.
                                Het bedrijf waar ik werkte haalde ooit eens een paar opdrachten na elkaar binnen in dezelfde stad en onmiddellijk werd er geopperd (door onwetenden natuurlijk) dat bedrijf X toch alle opdrachten werden toegewezen die er uitkwamen in die stad ... . Nog nooit iets gehoord van openbare aanbestedingen die mensen denk ik.
                                Maar ja maak dat eens wijs aan mensen die er niks van kennen ...
                                Openbare aanbestedingen?
                                En ik doe niet mee aan roddels (van onwetenden).
                                Dezelfde onwetenden weten ook niet dat er 'voor-aanbestedingen' zijn.
                                De kenners en mensen met ervaring kennen dit.

                                Elk werk heeft zijn lastenboek.
                                En als dat niet gevolgd wordt dan loopt het mis. Ik moet ook niet weten van zogenaamde alternatieven die "even goed" zijn.
                                En ik HAAT mensen die soms beweren dat je zo'n lastenboek uit je hoofd kent als het werk af is.

                                Het ene studiebureau is het andere niet.
                                En het ene labo is het andere niet. En weer zullen kenners en mensen met ervaring weten wat ik bedoel.

                                En ik wil graag nog iets zeggen en niet denken dat ik er ferm langs zit
                                Het gaat over het 'stockholmsyndroom' bij wijze van spreken.
                                Of de sympathie die er ontstaat na langdurig contact waarbij je objectiviteit gaat inboeten.
                                Zo'n beetje een gemoedelijke sfeer ed. waar er soms door de vingers wordt gekeken.
                                De kerk in het midden laten?
                                Wat gebeurt er met mensen die midden over de straat lopen? Die worden het eerst omver gereden.

                                Ik heb het ook niet over een dikke nek hebben ed.
                                Er is maar één methode en dat is streng maar rechtvaardig.
                                En dat gaat ook zonder 'lawaai' te maken, ruzie enz. enz.

                                Eerlijke en rijke zakenmensen bestaan niet.
                                Ook niet vergeten dat je bezig bent met belastinggeld van de gemeenschap.
                                (hangt van de opdrachtgever af natuurlijk)
                                Last edited by theokus; 2 september 2014, 10:41.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X