Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje
Inderdaad, wij klagen niet hoor, want het voordeel van ambtenaar met een statutaire benoeming weegt zeker op tegen dat kleine nadeel,
zij werkte voorheen bijna 25 jaar in een apotheek, als je nu ziet wat een voordelen ze nu heeft, niet te vergelijken...
T'ja Belgische autostrades, wat doe je er aan, gebrek aan geld is hier het probleem zeker.
De meeste van die autostrades zijn aangelegd geweest in de jaren 60, toen was er nog geen btw en was de belastingsdruk véél lager dan nu,
en dan hadden ze geld op overschot, zelfs een peperduur viaduct kon er af, en nu hebben ze amper nog geld om dat onderhoud te betalen....
Autostrades in Frankrijk, dat is een ander verhaal, wie ze gebruikt helpt betalen, duur maar eerlijk, maar ook een prima service via "securite autoroute" die steeds
klaar staat om je in geval van nood te helpen.
Frankrijk beschikt over een betalend wegennet van ruim 8.000 Km, waarvan bijna 2.500 Km in handen van ASF onder de bouwgroep Vinci.
ASF alleen al maakt jaarlijks ruim twee miljard euro winst, en dan heeft de groep Vinci ook nog eens Cofiroute, Escota et Arcour onder hun beheer,
wat het totaal aantal Km op zo een dikke 4.300 Km brengt, dus meer dan de helft van Franse betaalwegen, en dat met een personeelsbestand van
amper 5.000 werknemers.
Tweede grootste is de groep SANEF, (Societe des Autoroutes du Nord et de l'Est de la France) Haar netwerk is 1743 km lang.
SANEF telt een groep medewerkers van 3600 in de kantoren of op de wegen, en investeerde 1.150.000.000 €. in haar netwerk dient meerdere regio's; Ile-de-France , Haute-Normandie , Picardie , Nord-Pas-de-Calais , Champagne en de Elzas . SANEF's netwerk bestaat uit de A1 (214 km lang), A2 (85 km lang), A4 (480 km lang), de A16 (311 km lang), A26 (405 km lang) en de A29 (266 km lang).
Daar tegenover betalen de Fransen wel geen wegentaks.
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan
Bekijk bericht
zij werkte voorheen bijna 25 jaar in een apotheek, als je nu ziet wat een voordelen ze nu heeft, niet te vergelijken...
T'ja Belgische autostrades, wat doe je er aan, gebrek aan geld is hier het probleem zeker.
De meeste van die autostrades zijn aangelegd geweest in de jaren 60, toen was er nog geen btw en was de belastingsdruk véél lager dan nu,
en dan hadden ze geld op overschot, zelfs een peperduur viaduct kon er af, en nu hebben ze amper nog geld om dat onderhoud te betalen....
Autostrades in Frankrijk, dat is een ander verhaal, wie ze gebruikt helpt betalen, duur maar eerlijk, maar ook een prima service via "securite autoroute" die steeds
klaar staat om je in geval van nood te helpen.
Frankrijk beschikt over een betalend wegennet van ruim 8.000 Km, waarvan bijna 2.500 Km in handen van ASF onder de bouwgroep Vinci.
ASF alleen al maakt jaarlijks ruim twee miljard euro winst, en dan heeft de groep Vinci ook nog eens Cofiroute, Escota et Arcour onder hun beheer,
wat het totaal aantal Km op zo een dikke 4.300 Km brengt, dus meer dan de helft van Franse betaalwegen, en dat met een personeelsbestand van
amper 5.000 werknemers.
Tweede grootste is de groep SANEF, (Societe des Autoroutes du Nord et de l'Est de la France) Haar netwerk is 1743 km lang.
SANEF telt een groep medewerkers van 3600 in de kantoren of op de wegen, en investeerde 1.150.000.000 €. in haar netwerk dient meerdere regio's; Ile-de-France , Haute-Normandie , Picardie , Nord-Pas-de-Calais , Champagne en de Elzas . SANEF's netwerk bestaat uit de A1 (214 km lang), A2 (85 km lang), A4 (480 km lang), de A16 (311 km lang), A26 (405 km lang) en de A29 (266 km lang).
Daar tegenover betalen de Fransen wel geen wegentaks.
Comment