Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energie en paniekzaaierij.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Energie en paniekzaaierij.....

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Juist.
    Wie ruimt NU op en betaalt NU de afval van de kerncentrales in België?
    Wij, de belastingbetalers.
    Niet alleen NU maar ook de volgende 100.000 jaar.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Niet alleen NU maar ook de volgende 100.000 jaar.
      Juist.
      En kernfusie is nog niet voor morgen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
        En wat met mensen die op hun dak (veel) zonnepanelen hebben liggen ?
        Ik ken er verschillende die elektrische vuurtjes hebben gekocht om hun overschot van geproduceerde elektriciteit op te "stoken" ..... financiele kwestie dus ....
        Das wel een extra belasting op het elektranet in de winter..
        Tsja, wat wil je. De energieleveranciers hebben in het verleden ook nooit veel kado's uitgedeeld (integendeel), waarom zouden wij ze nu onze overschot kado moeten doen...
        toch niet omdat ze ons jaaaaren aan een stuk ik 't zak gezet hebben !?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Tsja, wat wil je. De energieleveranciers hebben in het verleden ook nooit veel kado's uitgedeeld (integendeel), waarom zouden wij ze nu onze overschot kado moeten doen...
          toch niet omdat ze ons jaaaaren aan een stuk ik 't zak gezet hebben !?
          En daarbij moet je nog eens betalen voor het gebruik van het kabelnetwerk dat al 50 jaar in de grond ligt en al lang afgeschreven is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            En daarbij moet je nog eens betalen voor het gebruik van het kabelnetwerk dat al 50 jaar in de grond ligt en al lang afgeschreven is.
            En dat elk jaar moet onderhouden worden, en waar er stukken van vervangen worden....

Je moet ook het leidingwater bij jou eens laten controleren. Ik denk dat ze er azijn in gepompt hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              En dat elk jaar moet onderhouden worden, en waar er stukken van vervangen worden....

Je moet ook het leidingwater bij jou eens laten controleren. Ik denk dat ze er azijn in gepompt hebben.
              Mij maakt het niet veel uit Tommie1. Ik heb een minimaal verbruik van water en elektriciteit in België, want daar ben ik slechts een paar keer voor een paar dagen per jaar. Ik kan hooguit enkel eens glimlachen als volgende winter jullie stroom een paar uur per dag wordt afgeschakeld, terwijl ik hier in de zon lig.
              Mijn waterleiding spoel ik iedere keer een kwartiertje door, alhoewel er weinig kans is op bacteriële besmetting bij die Belgische temperaturen, zeker niet in dat azijnmengsel.

Comment

En wat met mensen die op hun dak (veel) zonnepanelen hebben liggen ?
                Ik ken er verschillende die elektrische vuurtjes hebben gekocht om hun overschot van geproduceerde elektriciteit op te "stoken" ..... financiele kwestie dus ....
                Das wel een extra belasting op het elektranet in de winter..
                De meerderheid van de belgische gezinnen hebben een 9,2 Kw aansluiting, en betalen daar ook de aangepaste netvergoeding
                en distributiekosten voor, dus.........

Comment

en voor diegenen die niet goed weten hoeveel kerncentrales er wel in Frankrijk zijn ..... EEN LIJSTJE !!
                  Tja, je haalt er natuurlijk wel een van de landen uit met het meest aantal kerncentrales.

58 in totaal volgens:
                  Information on nuclear energy and the nuclear fuel cycle from the World Nuclear Association.

Als je dan de populatie van Frankrijk en België ook vergelijkt, merk je dat ze voor hetzelfde aantal inwoners uiteindelijk iets meer dan 2 reactoren meer hebben dan in België, voor dezelfde populatie.

Wil het dan zeggen dat Frankrijk een overkill aan centrales heeft, als blijkt dat België intussen met de helft van zijn centrales toekomt in de voorzieningen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Er gebeuren jaarlijks duizenden accidenten met kerncentrales.
                    In Frankrijk en in 2010 > meer dan 1000.
                    Probleem is dat de gevolgen pas op lange termijn zichtbaar of voelbaar zijn.
                    Behalve in Tjernobil of Fukushima: direct prijs.

ALLE problemen zijn bekend bij overheden en eigenaars.
                    En nog lang voor de 1ste kerncentrale werd gebouwd.
                    Maar het is zoals Mark Eyskens ooit zei: "Het is niet goed dat de mensen alles weten".
                    Mensen praten liever en discussiëren liever over "Met vier in bed", "Komen Eten" en nog van die onzin.

Als het van Europa afhangt, hahaha.... kan je nog lang wachten.
                    In zake veiligheid werd op 7/04/11 alles afgeketst.

Google verder maar op 'kerncentrales Europees parlement'.
                    Ja, blijkbaar ketst iedereen de risico's gewoon luchtig af. Het is geen ver van mijn bed show hoor.
                    Hier nog een mooi artikel van iemand uit de kernenergiesector zelf:
                    Nucleair chemicus: "Kernramp in België is kwestie van tijd"

De Belgische documentairemaker en nucleair chemicus Alain de Halleux waarschuwt dat er ook in België kernrampen kunnen gebeuren. Dat zegt hij in een interview aan Humo dat morgen verschijnt. "Ik wil geen paniek zaaien, maar ook in België mogen we zware ongevallen met kerncentrales verwachten. Het is alleen maar een kwestie van tijd", aldus de Halleux (53).

"Je houdt het niet voor mogelijk hoe onveilig onze centrales zijn. Wist u dat de gebouwen van de Belgische kerncentrales voorzien zijn op een druk van 5 bar per vierkante centimeter? Dat is twee keer niets! Een fles spuitwater is bestand tegen een druk van ongeveer 120 bar", klinkt het.

"Doel 1 is gevaarlijk omdat er geen degelijke betonnen fundering onder ligt. Tihange 1 is een reactor met een fragiel deksel. Die dingen zijn veertig jaar oud, hé. Doel 1 en Tihange 1 moeten meteen dicht! Dat zeggen onafhankelijke experts", gaat de Halleux verder.

De centrales meteen sluiten is ook geen optie volgens de Halleux want binnen de EU is België -op Frankrijk en Litouwen na- het meest afhankelijk van kernenergie. De Halleux ziet maar één tussenoplossing: "De centrales opnieuw nationaliseren, ze uit die winstlogica van de privésector halen en maximaal inzetten op veiligheid."

Deze week komt een nieuwe film van de Halleux uit: 'Tsjernobyl 4 Ever': daarin gaat hij, 25 jaar na de ramp van 1986, ter plekke na of de Oekraïners al hersteld zijn van de catastrofe, en hoe de ontplofte kerncentrale er nu aan toe is. (belga/sps)

Wat me vooral verontrust, is dat men door het zaaien van paniek, wellicht veel te snel en risicovol, de stilstaande reactoren terug wil in gebruik nemen. Al was het maar om te tonen dat men de problemen aanpakt. Maar op een veel te onverantwoorde manier.
                    Dat is verraad voor je kinderen of omgeving, enkel al uit respect of liefde voor je medemens doe je zoiets niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Tja, je haalt er natuurlijk wel een van de landen uit met het meest aantal kerncentrales.

58 in totaal volgens:
                      Brand er nog geen lichtje ??
                      Alles wat met stroom te maken heeft hier in Belgie is tegenwoordig in France handen ... GDF ...
                      En net daar zitten vele van onze politiekers met aandelen tussen ....
                      In Belgie MOET alles dicht ....
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Een fles spuitwater is bestand tegen een druk van ongeveer 120 bar", klinkt het.
                        En omdat het in HUMO komt moet ik dat zomaar aannemen.
                        Een glazen fles van spuitwater knalt uiteen bij 3 à 4 bar.
                        Een Champagnefles is speciaal dikwandiger en knalt uiteen bij 12 bar.
                        Bij HUMO zien ze blijkbaar niet op een nulletje min of meer.

Comment

een druk van 5 bar per vierkante centimeter
                          Hopelijk is dat een foutje van die journalist en is het geen uitspraak van die "nucleair chemicus". (Nucleair chemicus ???)
                          Want bar per vierkante centimeter is komplete nonsens in dit geval.
                          Een fles spuitwater is bestand tegen een druk van ongeveer 120 bar", klinkt het.
                          'k Heb efkens de flessenhals van mijn flesje spuitwater gemeten.
                          Als die op 120 bar zou staan dan moet dat stopsel een kracht van +400 kg tegenhouden.
                          Als je dan een bruiswatertje drinkt heb je een wapenvergunning nodig.

Met vier zo'n flessen zou je dan een modale personenwagen opkrikken, zoniet tegen het plafond van de garage kwakken.

Je moet niet vragen dat als die journalisten al zo'n grove fouten maken i.v.m. de simpelste wiskunde/natuurkunde, wat we van de rest in de kranten moeten geloven.
                          Last edited by Skitch; 28 augustus 2014, 00:36.
                          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Energie en paniekzaaierij.....

Comment

Brand er nog geen lichtje ??
                              Alles wat met stroom te maken heeft hier in Belgie is tegenwoordig in France handen ... GDF ...
                              En net daar zitten vele van onze politiekers met aandelen tussen ....
                              In Belgie MOET alles dicht ....
                              ... dus jouw conclusie luidt: steunen die handel !

Ik zou toch liever zelfbedruipend worden als land, en liefst zo veilig mogelijk.
                              Kan me geen zak schelen welke partij het realiseert of wie er winst op maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                                Hopelijk is dat een foutje van die journalist en is het geen uitspraak van die "nucleair chemicus".
                                Dat staat er natuurlijk niet bij.
                                Enfin, De Morgen neemt het dan ook klakkeloos over van Humo, zonder de info te checken?

Nuja, dat is de media tegenwoordig, er moet kwantiteit zijn ipv kwaliteit.

Comment

Working...
                                X