Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie durft het aan, de nadelen van z'n Mac?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n Mac?

@theokus
    Ik heb een zogenaamde timemachine. Dat is een harde schijf, waarmee je makkelijk terug kunt naar elke vorige update. Die software maakt meerdere keren per dag een update. Ik heb evenwel alle software, drie printers en 1 scanner met wat zoekwerk op internet weer werkend, maar dat heeft me wel een paar uur gekost.

John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnMoeleker Bekijk bericht
      Ik heb nu osx Yosemite geladen. Sommige randapparatuur werkt dan niet meer en ook sommige fotobewerkingssoftware.
      Apple wijst dan naar alle anderen maar niet naar zichzelf, terwijl bijvoorbeeld hun eigen Aperture software ook niet thuis geeft

John
      Hardware is altijd iets waar je voor moet opletten bij OS upgrade. Vaak zijn de third-party developers niet op tijd klaar met hun drivers, e.d.
      Het zou goed zijn te weten welke fotobewerkingssoftware het niet doet. En wat is er mis met Aperture? Ik ben nog niet ge-upgradet, maar een update van Aperture zou klaar staan.

Je kunt uiteraard altijd 'terug in de tijd' via TimeMachine, maar voor zo'n upgrade prefereer ik persoonlijk een bootable clone op een externe HD met Carbon Copy Cloner.

Verder vind ik dat deze specifieke opmerkingen niet thuishoren bij 'de nadelen van z'n Mac', maar eer bij Yosemite: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...te-499548.html
      Als je wil, kan ik je posts verplaatsen als Mod.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnMoeleker Bekijk bericht
        @theokus
        Ik heb een zogenaamde timemachine. Dat is een harde schijf, waarmee je makkelijk terug kunt naar elke vorige update. Die software maakt meerdere keren per dag een update. Ik heb evenwel alle software, drie printers en 1 scanner met wat zoekwerk op internet weer werkend, maar dat heeft me wel een paar uur gekost.
        John
        Ok John!
        Time machine ken ik
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Je kunt uiteraard altijd 'terug in de tijd' via TimeMachine, maar voor zo'n upgrade prefereer ik persoonlijk een bootable clone op een externe HD met Carbon Copy Cloner.

Verder vind ik dat deze specifieke opmerkingen niet thuishoren bij 'de nadelen van z'n Mac', maar eer bij Yosemite: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...te-499548.html
          Als je wil, kan ik je posts verplaatsen als Mod.
          Ok LesC!
          Problemen met drivers waren er ook met Windows

TimeMachine zet dus een volledige backup van het systeem terug?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Ok LesC!
            Problemen met drivers waren er ook met Windows

TimeMachine zet dus een volledige backup van het systeem terug?
            Je kan, tenmiste, dat vind ik persoonlijk, die Time machine een beetje vergelijken met een Acronis True Image Backup…
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Je kan, tenmiste, dat vind ik persoonlijk, die Time machine een beetje vergelijken met een Acronis True Image Backup…
              Ja, juist Francis.
              En het zit ingebakken in het OS
              (dus geen extra kosten)

Een herstelpunt onder Windows ken je?
              Werkt snel en goed en het hele systeem moet niet terug gezet worden

Ben nog niet perfect op de hoogte om te vergelijken maar TimeMachine heeft zijn voordelen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Ja, juist Francis.
                En het zit ingebakken in het OS
                (dus geen extra kosten)

Een herstelpunt onder Windows ken je?
                Werkt snel en goed en het hele systeem moet niet terug gezet worden

Ben nog niet perfect op de hoogte om te vergelijken maar TimeMachine heeft zijn voordelen.
                Herstelpunt vertrouw ik niet, werkt niet voor 100%… ..
                Last edited by Franciskine; 26 oktober 2014, 15:25.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

@LesC
                  Nee hoeft niet verplaatst te worden. Ik ben erg tevreden met Apple, maar bij OS updates kwam ik toch al meer dan eens voor onaangename verrassingen te staan. Opvallend is dat de helpdesk van Apple dan heel vriendelijk reageert maar geen benul heeft van een oplossing en alleen in staat blijkt naar andere leveranciers te wijzen, zelfs als dat een ander pootje van het zelfde Aplleconcern is.

John

Comment

@Franciskine
                    De software van Timemachine zit in je OS maar je moet de hardware er los bij kopen i

John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Herstelpunt vertrouw ik niet, werkt niet voor 100%… ..
                      Ok Francis
                      Ik heb dat ook niet elke dag nodig he.
                      En tot nu toe heb ik deze optie zelden nodig gehad en ook geen problemen ondervonden.
                      Zelfde geldt voor Acronis: werkt goed, geen problemen ondervonden en heb ik ook niet elke dag nodig.

Mocht alles dan toch in de prak geraken dan verkies ik liever een verse installatie van het OS en de programma's.
                      Als ik een werkend systeem heb met de nodige programma's en de correcte drivers, dan maak ik een backup van dit geheel.

En omdat ik een reserve-pc heb verlies ik geen tijd. Binnen de 5 minuten kan ik alles verder zetten of gebruiken zoals ik bezig was met de hoofd-pc
                      Alle data staat apart (in drievoud) EN kan ik benaderen&gebruiken op Windows en Mac.

Met TimeMachine moet dat ook lukken
                      (zoals gezegd: ik weet er het fijne nog niet van)
                      Last edited by theokus; 26 oktober 2014, 15:53.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

TimeMachine is de software, is ingebakken in het OS (sinds????). TimeCapsule is een externe HD, die bij mij tegelijk voor het interne draadloos netwerk zorgt. Er zijn oplossingen met TimeMachine en een third-party externe HD, maar hier is "all Mac".
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          TimeMachine is de software, is ingebakken in het OS (sinds????). TimeCapsule is een externe HD, die bij mij tegelijk voor het interne draadloos netwerk zorgt. Er zijn oplossingen met TimeMachine en een third-party externe HD, maar hier is "all Mac".
                          Zal ik jou NOOIT kwalijk nemen

Zo'n externe schijf via Thunderbold.... moet nogal ne gang geven
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Working...
                          X