Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie durft het aan, de nadelen van z'n Mac?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Sorry. Ik meen het echt. Ik begrijp echt niet waarom men 200% meer betaalt voor een toestel dat maar 50% presteert aan de gangbare technische norm (en je kan er niks aan doen - je neemt de configuratiee die er is - punt aan de lijn ). En dan kom je in de 'community' maw.
    je bent gebonden aan één enkele leverancier, die maar één doel heeft: cashing in en dicteert wat mag en wat niet. sorry ik niet. - Een beetje zoals IBM in de jaren 70-80 met een air van het kan niet meer. Die hebben ondertussen ook niks meer te vertellen op de PC markt;.
    Apple not my cuppa-tea, er zijn betere oplossingen voor minder geld. Zelfs de design is slappe legumes tegenwoordig.
    YMMV
    Bij de laptops, en zeker de 15' modellen is er dat prijsverschil.
    Bij de 13' is de gap ech wel een héél stuk kleiner.
    Mijn werk Lenovo X220 kost ook 1800€ is heeft geen echt spectaculaire specs.

Als je naar de basis iMac gaat kijken die 1200€ kost, dan is een vergelijkbaar systeem met scherm niet echt veel goedkoper. Zeker niet als je de andere voordelen bekijkt (gratis updates, geen kosten voor antivirus, perfect back-up systeem, geen lawaai, geen dikke bak onder de tafel etc).

Maar dat zijn dus keuzes die iedereen zelf met maken. Ik heb het er voor over nadat ik thuis om de paar maand de (windows) computers van mijn kinderen kon bijwerken en opkuisen. Met de Macs die ze nu hebben nog nooit moeten doen.

Comment

Toen ik deze topic las dacht ik meteen, hey dat is leuk. Tot ik begon te lezen en het alweer ontaarde in apple bashen... Als je een ander systeem beter vindt is dat je goed recht maar zorg dan eerst dat je minstens 1 jaar ervaring hebt met beide systemen alvorens een oordeel te vellen.

Wat ik minder vind:
      - Tax-on-web altijd problemen
      - verplicht harde schijf uitwerpen ( eigenlijk ook verplicht bij andere toestellen maar daar krijg je geen vervelende melding)

Comment

Nog een nadeel van de Mac : blijkbaar worden die ook vaak gestolen
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Mijn Mac kan ik traceren en ik kan zelfs vanop afstand een foto maken van de dief

En kijk, ik heb een goede reden om Mac te hebben, Nerdifant.
          Buiten hobbyfotograaf ben ik vooral semi-pro muzikant.
          En ik was het kotsbeu om telkens weer op een moment van inspiratie mijn PC op te zetten om dan te zien dat er eerst een hoop updates moesten worden gedaan, een .DLL bestand niet werd gevonden en om de vijf minuten iets crashte omdat hardware plots niet mee kon gevonden worden.
          Sinds ik Mac heb, is het enige wat zo eens om de paar maanden problemen geeft de ouderdom van mijn software. Ik geloof namelijk niet in het blindelings volgen van upgrades

En trouwens, ja, in Apple-computers zitten ook Samsung-onderdelen, maar in een bepaalde configuratie zitten STEEDS diezelfde onderdelen, zodat Apple enkel die specifieke config maar moet finetunen. In een PC die je zelf samenstelt stop je erin wat je wil en als je dan niet weet wat je aan het doen bent, krijg je uiteraard problemen. En zelfs bij 'merk'computers worden soms in één en hetzelfde model/type andere componenten gebruikt van andere merken.

IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
            En ik was het kotsbeu om telkens weer op een moment van inspiratie mijn PC op te zetten om dan te zien dat er eerst een hoop updates moesten worden gedaan, een .DLL bestand niet werd gevonden en om de vijf minuten iets crashte omdat hardware plots niet mee kon gevonden worden.
            Wat steek (stak) jij allemaal uit met je PC? Geen last van bovenstaande maar ik laat mijn PCs dan ook zo goed als niets "automatisch" doen. Als er om de 5 minuten "iets" crasht is het tijd voor hulp van iemand die er iets van kent

Om op de originele vraag terug te komen. ELK systeem heeft zijn voor en nadelen en voor mij is het belangrijk dat voor wat ik met een computer wil doen software beschikbaar is. Tot nu toe is dat voor Windows.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Hier ook nog een klein nadeel, hoewel zeer persoonlijk dan. Ik vind nl.(nog) geen NL-SP en SP-NL Van Dale woordenboek. Gezien ik al jaren met deze taal bezig ben is dit voor mij een noodzaak als gevorderde beoefenaar. Voor iPhone en iPad bestaan wel App's van de Van Dale, maar dit zijn dan pocketuitgaves. Spaans is ook te vinden bij andere uitgevers, maar dan niet vertaald naar het Nederlands.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Wat steek (stak) jij allemaal uit met je PC? Geen last van bovenstaande maar ik laat mijn PCs dan ook zo goed als niets "automatisch" doen. Als er om de 5 minuten "iets" crasht is het tijd voor hulp van iemand die er iets van kent
                Windows PC, Cubase 5.5, Waves Plugins, Native Instruments Komplete 5, Focusrite Saffire 24 DSP FireWire, Mackie MCU controller, Behringer ADA800, Midimix 4X4, twee externe HD's, Hardware dongle voor Cubase, iLok dongle voor andere vernoemde software, Novation 49SL MKII controller USB, Eowave Ribbon Controller USB...

Je weet wel, een standaard homerecording-configuratie

In Windows was er steeds wel een probleem met latency, firewire-apparatuur die niet werd gevonden, USB niet stabiel, dongles werden niet gevonden en dus werkte de software niet, Novation controller werkte ineens maar op 1 USB-poort....

Moet ik doorgaan?

Op mijn Mac plug je alles in en start je op, en alles WERKT. En dat is zelfs niet overdreven. En ALS er eens iets misloopt, ligt het meestal aan mij.

Professionals erbij halen? Als ik naar Steinberg (de makers van Cubase) mail, en uitleg wat het probleem is, vragen ze meestal welk systeem. Als ik dan zeg Windows XP dan krijg je een antwoord à la "oei, ja, daar zijn we ons van bewust, kunnen we weinig aan doen, is een Windows probleem". En dat is niet alleen bij Steinberg zo.

Ik klets niet zomaar wat uit mijn nek hoor, dat is jarenlange ervaring en frustraties. Had al veel eerder moeten overstappen.

IZ.

Comment

Professionals erbij halen? Als ik naar Steinberg (de makers van Cubase) mail, en uitleg wat het probleem is, vragen ze meestal welk systeem. Als ik dan zeg Windows XP dan krijg je een antwoord à la "oei, ja, daar zijn we ons van bewust, kunnen we weinig aan doen, is een Windows probleem". En dat is niet alleen bij Steinberg zo.
                  Uiteraard !

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Windows PC, Cubase 5.5, Waves Plugins, Native Instruments Komplete 5, Focusrite Saffire 24 DSP FireWire, Mackie MCU controller, Behringer ADA800, Midimix 4X4, twee externe HD's, Hardware dongle voor Cubase, iLok dongle voor andere vernoemde software, Novation 49SL MKII controller USB, Eowave Ribbon Controller USB...

Je weet wel, een standaard homerecording-configuratie

In Windows was er steeds wel een probleem met latency, firewire-apparatuur die niet werd gevonden, USB niet stabiel, dongles werden niet gevonden en dus werkte de software niet, Novation controller werkte ineens maar op 1 USB-poort....

Moet ik doorgaan?

Op mijn Mac plug je alles in en start je op, en alles WERKT. En dat is zelfs niet overdreven. En ALS er eens iets misloopt, ligt het meestal aan mij.

Ik klets niet zomaar wat uit mijn nek hoor, dat is jarenlange ervaring en frustraties. Had al veel eerder moeten overstappen.

IZ.
                    En hoe definieer je "windows PC" ? Dus je draait software van 2011 op een besturingssysteem dat stokoud is, en je komt tot de vaststelling dat het niet stabiel werkt.
                    Zou het niet kunnen dat als je datzelfde had gedaan met een recente PC onder windows 7 of 8 dat het zaakje wel zou werken ? Dat het probleem dus niet "windows" is, maar "windows XP"...
                    Mocht je die "bazaar" onder OS 9 laten draaien, zou het dan werken ?
                    Groeten,

Polleke

Comment

De updates van Windows XP zijn nog niet zo lang geleden stopgezet, en de software die ik gebruik is ook al enige jaren oud. Zoals ik zei geloof ik niet in upgrades-om-te-upgraden. Maar zooo 'stokoud' is dat niet vind ik. Ik draai hier op het werk nog veel dingen met XP (zolang je daar dag in dag uit 1 progje mee draait zonder teveel bij te installeren blijft dat best goed draaien).

En diezelfde Cubase 5 draait vlot op mijn macbook en iMac met Snow Leopard op, dus ik zie niet in wat je punt is. Zou zelfs kunnen draaien op OS9 en zelfs OS 8, want Cubase 5 is "Carbonised", en is dus geschreven voor OSX maar nog met OS 9 en 8 in het achterhoofd.
                      Als ik nu naar Mavericks zou overstappen, moet ik een paar dingen installeren, zoals een coreaudio ASIO-aanpassing, en dan werkt het boeltje. Ik ken een homerecorder die dat gedaan heeft, werkt perfect. Compatibiliteit is er met Win8, maar een hoop issues die te maken hebben met specifieke audio-zaken, wat het programma bijna onwerkbaar maakt. Weet ik van dezelfde die een laptop heeft met Win8

IZ.

Comment

Als PC technieker heb ik honderden Windows kasten uit elkaar gehaald en hersteld, zowel software als hardware.
                        Ik heb ook altijd zelf mijn computers samengesteld, de best (samen-) werkenden componenten geïnstalleerd.
                        Alle besturingssystemen heb ik gehad, vanaf dos tem de windows 8.
                        Nu bezit ik een razendsnelle windows 8.1 van ruim 1 jaar oud, de eerste problemen beginnen te komen...
                        Al jaren getwijfeld om de overstap te maken naar Apple, toch deze zomer de knoop doorgehakt en mezelf een Mac Pro aangeschaft.
                        Wat een verademing.. !!
                        De nadelen van een Mac Pro, weinig of geen zelfs. Misschien de weinig aansluitmogelijkheden van USB 3.0 (slechts 4). Wil je meer zal je dit moeten doen via een USB hub.
                        De strategie van de Mac Pro is om via externe hardware de computer up te graden. (externe HD, USB, Airport Time Capsule, USB superdrive... )
                        En voor diegene die beweren dat een Mac duurder is dan een Windows PC lees dit maar eens dan
                        Plus de waarde in tweedehands is een groot verschil.

Groeten,
                        Raf
                        Last edited by Raf Raeymaekers; 21 augustus 2014, 15:23. Reden: typo
                        Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Give and go Bekijk bericht
                          En voor diegene die beweren dat een Mac duurder is dan een Windows PC lees dit maar eens dan
                          Appelen met Peren vergelijken:

Uit het artikel:

De Xeon uit de Apple: http://ark.intel.com/nl/products/757...Cache-3_50-GHz : 583$

De Xeon uit de Windows: http://ark.intel.com/nl/products/757...Cache-3_70-GHz : 1083$

En nee, ik ben geen Apple-hate, verre van, beroepshalve en privé moet ik het met beide doen
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

En dat is net waar de onderste gewoon te nieuw is en dus te duur in verhouding tot de prestaties.
                            Je spreekt hier over een processor die 6% sneller is, en 100% duurder....

Apple heeft nooit de strategie gehad om de goedkoopste te zijn, maar wel om de gebruiker een vlotte ervaring te geven. En daar wil ik voor betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              En dat is net waar de onderste gewoon te nieuw is en dus te duur in verhouding tot de prestaties.
                              Je spreekt hier over een processor die 6% sneller is, en 100% duurder....

Apple heeft nooit de strategie gehad om de goedkoopste te zijn, maar wel om de gebruiker een vlotte ervaring te geven. En daar wil ik voor betalen.
                              Ik spreek over niks, ik zeg alleen 'appelen met peren vergelijken', zoals er in dergelijke topics zo veel gezegd wordt ... En dan komt men afdraven met een vergelijking die door de CPU meteen tegen datzelfde vergelijken zondigt. En te nieuw? Beide CPU's zijn samen gelanceerd.

Voor de rest, zoals gezegd, ik moet het van beide werelden hebben. Zowel een Mac Pro als een HP Z820, beide zullen ongeveer even veel gekost hebben, maar de HP is, benchmarkgewijs, ongeveer 25% krachtiger.
                              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

En de benchmark, merk je dat ook in de praktijk?
                                Kan het dat de Mac (door betere afstemming van soft op hardware) je een gelijkaardige gebruikerservaring geeft?

Ik vergelijk het een beetje met sportwagens.
                                Een Lotus Elise heeft amper 136pk, maar zet acceleratiijden neer die vergelijkbaar zijn met een Porsche, net doordat het gewicht van de Porsche lager ligt.
                                En ja, in dit geval is de Lotus een stuk goedkoper dan de Porsche...

Comment

Working...
                                X