Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie durft het aan, de nadelen van z'n Mac?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Stop ! Appels met appels vergelijken, niet met peren. Een Macbook pro van 2000 euro niet vergelijken met een Medion van 400 euro, wél met een HP Envy van 2000 euro...
    )
    Doe mij de peer maar.

Jan

MacBook Pro € 1.129,00

13-inch: 2,5 GHz
    Specificaties
    2,5-GHz dual-core Intel Core i5
    Turbo Boost tot 3,1 GHz
    4 GB 1600-MHz geheugen
    5400-rpm harde schijf van 500 GB1
    Intel HD Graphics 4000
    Ingebouwde batterij (7 uur)2
    Klaar voor verzending:
    Binnen 24 uur
    Gratis bezorgd

HP ENVY 15-k048nd € 1,149

Ondersteunde besturingsystemen
    Besturingssysteem
    Windows 8.1 64
    Processor
    Processorfamilie
    Intel® Core™ i7 processor
    Processor
    Intel® Core™ i7-4510U met Intel HD Graphics 4400 (2 GHz, 4 MB cache, 2 cores)
    Uiterlijk
    Productkleur
    Modern zilver
    Geheugen
    Standaard geheugen
    16 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM (2 x 8 GB)
    Schijven
    Vaste schijf, omschrijving
    256-GB M.2 SSD
    Optische drive
    SuperMulti dvd-brander
    Display specificaties
    Schermformaat (diagonaal)
    39,6 cm (15,6 inch)
    Scherm
    39,6-cm (15,6-inch) diagonaal FHD LED-backlit touchscreen (1920 x 1080)
    Grafische subsysteem
    video
    NVIDIA GeForce GTX 850M (4 GB DDR3 gereserveerd)

Comment

Ik ben eens curieus hoe lang het duren gaat eer de mens hier gaat spuien alle merkenhaat :-)
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Doe mij de peer maar.
        Mooie hardware voor de prijs. Alleen jammer van het OS...
        OS X is niet perfect, zeg ik niet, maar Windows ? Tjonge, jonge...

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
        Ik ben eens curieus hoe lang het duren gaat eer de mens hier gaat spuien alle merkenhaat :-)
        Heb niks tegen HP, Dell, Lenovo...

Maar wat is eigenlijk de bedoeling van TS ?
        Hij zegt geen PC/Mac oorlog te willen, maar het onderwerp van deze thread leidt daar wel naartoe.
        Is het de bedoeling een lijstje te maken met alle nadelen van de Mac, redenen om er GEEN te kopen ?

Eens zien hoe er zou gereageerd worden mocht ik een draadje starten over de nadelen van Windows. Wel, wie durft het aan ?
        Last edited by Kaneda; 19 augustus 2014, 10:23.
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Die hele schuif verloopstukjes voor USB-Thunderbolt-Lightning-FireWire die dan per stuk 80 euro moeten kosten.

Ik ben een muzikant met een hoop losse electro-gear maar als ik moet optreden begint het verdorie meer op Lego-Technics te lijken

Moet ook eens proberen een Lightning-iPad op een 30-pins dockingstation te balanceren...

IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
            Die hele schuif verloopstukjes voor USB-Thunderbolt-Lightning-FireWire die dan per stuk 80 euro moeten kosten.

Ik ben een muzikant met een hoop losse electro-gear maar als ik moet optreden begint het verdorie meer op Lego-Technics te lijken

IZ.
            ROFL. Ik denk dat het lego-technics syndroom niet exclusief mac is :-) Het feit dat je voor een usb kabel 80 euro betaalt daarentegen :-)

Comment

Op windows-bakken sluit je gewoon FireWire aan en USB, denk ik. Als je bij een nieuwe Macbook Pro of iPad afkomt met een retedure soundkaart op FireWire moet je daar zo'n stom verloopstuk tussenzetten dat geheid een slecht contact geeft en problemen veroorzaakt. De rest moet maar volgen, denkt Apple, maar niet alle fabrikanten van hi-end audioapparatuur delen die mening.

IZ.
              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                De rest moet maar volgen, denkt Apple, maar niet alle fabrikanten van hi-end audioapparatuur delen die mening.IZ.
                Da's inderdaad de arrogantie van Apple en daar heb ik me ook soms aan geërgerd. En ze houden ook een beetje te weinig rekening met al wie niet in de VS woont, wij Europeanen kunnen niet altijd genieten van 'the full experience'...
                Maar als ge alles een goed bekijkt van hen, ook als Apple-hater, dan moet je toch toegeven dat heel hun boeltje verdomd goed in elkaar zit...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Geef toe: Mac voor dummies

Comment

Nadelen aan mijn Mac ?
                    Leren omgaan met de negatieve commentaren van Windows gebruikers.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb alles wat naar MAC of Windows ruikt buitengesmeten. Ik ben het spuugzat dat die twee je exclusief aan zich binden, en heb dus alles vervangen door Linux. Heerlijk en bevrijdend, en geen geldklopperij meer. Ik wacht wel nog op iets dat even goed is als Lightroom, maar van Corel Aftershot kan ik alvast niet klagen, zeker niet qua support. Ik heb hen een lijstje gestuurd met wat ik graag zou zien in volgende versies, en ze hebben me snel om meer uitleg gevraagd en me ook meer uitleg gegeven over hoe ik ondertussen rond bepaalde zaken heen kan werken. Da's heel wat anders dan die dozenschuiverij van Adobe, en tig keer goedkoper ook. Maar nog steeds niet even goed, toegegeven.
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Wat betreft uitwisseling van USB sticks en harde schijven: gebruik het universele exFAT bestandsysteem, ondersteund door zowel Windows als OS X.

Een ramp voor Mac is de bijna onmogelijkheid om kleurbeheer uit te schakelen voor het printen van targets voor printerprofielen (ofwel de printer dan wel Colorsync, maar geen disable color management in zowel printer driver als door het programma): Bij sommige drivers/printers lukt het goed, bij andere is het niet mogelijk. Ik heb dit nooit goed kunnen krijgen en het gratis programma van Adobe om targets af te drukken centreert mijn targets niet goed. Dus maar op mijn Windows systeem gedaan. Op Dpreview.com zijn veel mensen bijna tot wanhooop gedreven door vreemde kleuren als ze een profiel proberen te maken onder Mac met vreemde kleuren tot gevolg (dubbele profilering, aangezien de target toch met een ingebakken profiel wordt afgedrukt).
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Ik heb alles wat naar MAC of Windows ruikt buitengesmeten. Ik ben het spuugzat dat die twee je exclusief aan zich binden, en heb dus alles vervangen door Linux. Heerlijk en bevrijdend, en geen geldklopperij meer. Ik wacht wel nog op iets dat even goed is als Lightroom, maar van Corel Aftershot kan ik alvast niet klagen, zeker niet qua support. Ik heb hen een lijstje gestuurd met wat ik graag zou zien in volgende versies, en ze hebben me snel om meer uitleg gevraagd en me ook meer uitleg gegeven over hoe ik ondertussen rond bepaalde zaken heen kan werken. Da's heel wat anders dan die dozenschuiverij van Adobe, en tig keer goedkoper ook. Maar nog steeds niet even goed, toegegeven.
                          Ik heb ook voor een aantal dingen linux in gebruik.
                          Ik heb zelfs een tijd geleden een poging gedaan om mijn foto-pc om te zetten naar centos, maar ik loop tegen een aantal dingen aan die ik niet vlot krijg.
                          Photoshop cc op linux is niet ideaal. Ik bedoel je kan via wine wel PS installeren en LR lukt nog net, maar vlot lopen doet het allemaal toch niet echt. En dan zwijg ik nog over colormanagement en printerprofiling dat onder windows en mac toch behoorlijk wat vlotter werkt. De userbase en online community voor Adobe is ook pakken uitgebreider dan GIMP bijvoorbeeld. Dat speelt ook een rol.

Ik zou durven zeggen: Als adobe zijn CC pakket voor linux native maakt en er een goed "tru-the-os" colormanagement systeem komt ben ik zo over :-) Tot we zover zijn: mijn keuze van OS wordt bepaald door wat ik er mee moet kunnen doen. Voor veel dingen is dat linux, voor veel andere windows en voor mac heb ik nog niets gevonden dat deze twee niet beter of even goed doen.
                          Last edited by Jinkx; 19 augustus 2014, 12:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            dan moet je toch toegeven dat heel hun boeltje verdomd goed in elkaar zit...
                            Uiteraard, ze zitten ook in een zetel: Apple volgt een strategie die hun geen windeieren legt, en die goed doordacht is.
                            Ze maken een bepaalde computer in miljoenen identieke stuks, bouwen daar een OS rond en testen dat tot het perfect werkt.
                            Als dat rond is steken ze dat min of meer in een "bunker" en kan de verkoop beginnen.

Neutraal bekeken moet je in feite de prestatie van Microsoft en Linux hoger inschatten: zij slagen er in om een OS te maken dat op tientallen miljoenen totaal verschillende computers zeer behoorlijk draait (alleszins sedert XP en zeker sedert de 7 en de 8).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?
                              ---
                              ben helemaal geen computerman, dat is Corien haar pakkie aan.
                              daarom even een vraagje.
                              wat is MAC..?
                              ook een soort computer..?
                              of is dat een laptop.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                Wie durft het aan, de nadelen van z'n MAC?
                                ---
                                ben helemaal geen computerman, dat is Corien haar pakkie aan.
                                daarom even een vraagje.
                                wat is MAC..?
                                ook een soort computer..?
                                of is dat een laptop.
                                grt,bouk.
                                Een MAC is een computer van de firma Apple. Geroemd om de prachtige vormgeving:

Jan

Comment

Working...
                                X