Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Dit lijkt me toch vrij logisch, je hebt (brand)schade aan jouw huis, en daarvoor ben jij verzekerd. Dat de oorzaak bij je buur ligt lijkt me bijkomstig.
    Ik heb een autoverzekering maar als er iemand tegen mijn auto rijdt zal ZIJN verzekering mij vergoeden. Lijkt mij logisch. Potje breken, potje betalen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #17
      Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Ik heb een autoverzekering maar als er iemand tegen mijn auto rijdt zal ZIJN verzekering mij vergoeden. Lijkt mij logisch. Potje breken, potje betalen.
      Als je de dader kent.

      De motorkap van mijn auto is verleden zondag door een kinderachtig of jaloers individu bewerkt met een scherp voorwerp. Deze persoon heeft natuurlijk geen naamkaartje achtergelaten.
      Geen idee wat de herstelling gaat kosten, maar ik zal de eerste 600€ zelf moeten betalen.

      Comment


      • #18
        Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Heel juist, wel merkwaardig dat Kafka op bezoek komt als je ze eens nodig hebt: jaren terug rijdt het zoontje van mijn overbuur met zijn fiets tegen onze auto. Overbuur maakt schadedossier op via zijn familiale, ik bezorg hem een bestek voor de herstelling. Krijg ik een som die een stuk lager ligt als de schade. Ik bel zijn verzekering hierover: ha ja meneer, da's de vrijstelling van onze klant die wij aftrekken, die vrijstelling moet gij met hem zelf regelen. En die Kafka regeling blijkt nog wettelijk te zijn ook.
        Logisch zou zijn dat je het bedrag volledig krijgt en dat de verzekering aan zijn verzekerde de vrijstelling terug eist.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Logisch zou zijn dat je het bedrag volledig krijgt en dat de verzekering aan zijn verzekerde de vrijstelling terug eist.
          Inderdaad, maar dat is waarschijnlijk teveel werk, dus afschuiven maar. Dat de sector dat probeert kan ik inkomen, maar dat zoiets ook nog wettelijk is, lijkt me toch meerdere bruggen te ver.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Inderdaad, maar dat is waarschijnlijk teveel werk, dus afschuiven maar. Dat de sector dat probeert kan ik inkomen, maar dat zoiets ook nog wettelijk is, lijkt me toch meerdere bruggen te ver.
            Stel ik heb ruzie met mijn buur om een of andere reden en we spreken elkaar niet meer ... zijn verzekering betaalt mijn opgelopen schade en ik moet dus met hem gaan onderhandelen om de vrijstelling te bekomen?
            Straffer dan straf, maar sta er niet stom van dat de verzekeringen het zo regelen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Dit lijkt me toch vrij logisch, je hebt (brand)schade aan jouw huis, en daarvoor ben jij verzekerd. Dat de oorzaak bij je buur ligt lijkt me bijkomstig.
              Lijkt mij nochtans niet zo logisch hé, je schrijft het zelf, de oorzaak ligt bij de buur..... dus zou ik er van uit gaan, dat het mij persoonlijk niks gaat kosten om mijn schade te herstellen toch ?

              Comment


              • #22
                Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Stel ik heb ruzie met mijn buur om een of andere reden en we spreken elkaar niet meer ... zijn verzekering betaalt mijn opgelopen schade en ik moet dus met hem gaan onderhandelen om de vrijstelling te bekomen?
                Straffer dan straf, maar sta er niet stom van dat de verzekeringen het zo regelen.
                Ja, zo is het. Het familielid waarvan sprake moet nu gaan rekenen op de goede wil van de buurman om de vrijstelling eventueel terug te krijgen.
                Familielid heeft niks met de oorzaak te maken, en toch zou het geld gaan kosten...!?!?
                De omgekeerde wereld, maar het is met zovele zaken van datte...

                Comment


                • #23
                  Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Lijkt mij nochtans niet zo logisch hé, je schrijft het zelf, de oorzaak ligt bij de buur..... dus zou ik er van uit gaan, dat het mij persoonlijk niks gaat kosten om mijn schade te herstellen toch ?
                  Toch niet hé: of het nu de bliksem is die bij jou inslaat, of een kortsluiting in je installatie veroorzaakt brand, of er slaan vlammen over van een brand in de buurt: je hebt een brandverzekering die jou vergoed voor schade aan jouw huis, ongeacht de oorzaak. Mogelijks met een vrijstelling natuurlijk, DE specialiteit van verzekeringen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ja, zo is het. Het familielid waarvan sprake moet nu gaan rekenen op de goede wil van de buurman om de vrijstelling eventueel terug te krijgen.
                    Familielid heeft niks met de oorzaak te maken, en toch zou het geld gaan kosten...!?!?
                    De omgekeerde wereld, maar het is met zovele zaken van datte...
                    Dat zou de taak zijn van een rechtsbijstand.
                    In eerste instantie is een brandverzekering er als jou huis af brand omdat er bij jou bv blikseminslag of kortsluiting is.

                    Als door brand bij de buren schade optreedt bij jou, dan is het ij principe jouw rechtsbijstand die dat moet regelen.

                    Werkt net zo bij autoverzekeringen, alleen is een frnachise bij BA niet zo gebruikelijk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Dat zou de taak zijn van een rechtsbijstand.
                      In eerste instantie is een brandverzekering er als jou huis af brand omdat er bij jou bv blikseminslag of kortsluiting is.

                      Als door brand bij de buren schade optreedt bij jou, dan is het ij principe jouw rechtsbijstand die dat moet regelen.

                      Werkt net zo bij autoverzekeringen, alleen is een frnachise bij BA niet zo gebruikelijk.
                      Dat dacht ik ook . Ik heb reeds tot vervelens toe geďnformeerd bij de verzekeraar van dat familielid, maar de verzekeraar houdt voet bij stuk......we moeten ons tot de buurman/zijn verzekering wenden.
                      Buurman zelf beweert dat het in orde komt, maar wat zal zijn verzekering zeggen.
                      Afwachten zal de boodschap zijn. Het gaat 'slechts' om 250 euro, maar toch iedere euro is een euro, en mij gaat het vooral om het principe.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Dat dacht ik ook . Ik heb reeds tot vervelens toe geďnformeerd bij de verzekeraar van dat familielid, maar de verzekeraar houdt voet bij stuk......we moeten ons tot de buurman/zijn verzekering wenden.
                        Buurman zelf beweert dat het in orde komt, maar wat zal zijn verzekering zeggen.
                        Afwachten zal de boodschap zijn. Het gaat 'slechts' om 250 euro, maar toch iedere euro is een euro, en mij gaat het vooral om het principe.
                        Ik zou toch elders ook mijn licht eens opsteken, die uitleg van de verzekeraar van dat familielid lijkt me meer een uitvlucht om er vanaf te zijn.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Toch niet hé: of het nu de bliksem is die bij jou inslaat, of een kortsluiting in je installatie veroorzaakt brand, of er slaan vlammen over van een brand in de buurt: je hebt een brandverzekering die jou vergoed voor schade aan jouw huis, ongeacht de oorzaak.
                          Niet volledig juist, indien uw buur zijn huis afbrandt en jij hebt daar ook brand-, rook- of waterschade van ... dan is het zijn verzekering dat dit moet betalen.
                          Uw verzekering betaalt enkel als de oorzaak bij u ligt of in geval van natuurkrachten en als er geen derde aansprakelijk gesteld kan worden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                            Ik zou gewoon mijn makelaar eens aanspreken, en hem vragen om de zaak uit te klaren.

                            Die wordt daar zelfs voor betaald.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Niet volledig juist, indien uw buur zijn huis afbrandt en jij hebt daar ook brand-, rook- of waterschade van ... dan is het zijn verzekering dat dit moet betalen.
                              Uw verzekering betaalt enkel als de oorzaak bij u ligt of in geval van natuurkrachten en als er geen derde aansprakelijk gesteld kan worden.
                              Zal misschien wel zo zijn, maar in dat geval weer kompleet afschuiven van werk en de omgekeerde wereld: jij verzekert je huis bij UW verzekeraar, logisch zou zijn dat zij uw schade gewoon vergoeden en DAARNA ZELF op zoek gaan of ze die som niet elders kunnen recupereren.

                              DAT is volgens mij de oerdefinitie van "verzekering".

                              Ik denk dat ik er met het lijstje van #14 niet ver naast zit.
                              Last edited by nete; 16 augustus 2014, 20:01.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Is een gezinsverzekering "burgerlijke aansprakelijkheid" nog nuttig ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Niet volledig juist, indien uw buur zijn huis afbrandt en jij hebt daar ook brand-, rook- of waterschade van ... dan is het zijn verzekering dat dit moet betalen.
                                Uw verzekering betaalt enkel als de oorzaak bij u ligt of in geval van natuurkrachten en als er geen derde aansprakelijk gesteld kan worden.
                                Zéker niet ! Dat dacht ik ook, maar na her en der inlichtingen te hebben genomen na het betreffende geval, weet ik dat dit zéker niet klopt .
                                Jou verzekering betaalt (min de vrijstelling) de door jou geleden schade, waar ze dit bedrag dan gaan terugeisen.... wellicht bij de verzekering van je buur.
                                Maar rechtstreeks van de verzekering van je buur, zal je niks betaald krijgen.
                                Informeer maar eens bij jouw verzekeraar.

                                Comment

                                Working...
                                X