Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Western Digital Red crash

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Western Digital Red crash

Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
    Hm, dan is mijn service beter...
    Als ik zo'n schijf binnenkrijg, van eender welke winkel, test ik ze en check ik de garantiestatus bij Western Digital. Als ze inderdaad defect is en nog onder garantie is, dan vraag ik een RMA aan, accepteer ik de borg op mijn kredietkaart en na drie dagen is er een vervangschijf. Eventueel kan ik dan eerst nog de defecte schijf kopiëren alvorens ik ze opstuur naar WD.
    OK, dat kost iets van €17 aan verzendingskosten (de laatste keer, was voor 1 desktop en 2 laptopschijven), maar dan heeft mijn klant wel alles terug op een dag of 3-4.

Het belangrijkste is natuurlijk dat je genoeg backups had. Niet zoals een klant van mij... Harde schijf van de pc kapot, schurend geluid, totaal niet leesbaar. Opgestuurd naar labo waar de koppen vervangen werden, alles werd gerecupereerd. Kostprijs: €750 excl. BTW...
    Samen met de pc hadden ze een externe harde schijf binnengebracht die ook raar deed. Ook de harde schijf kapot met een schurend geluid... Deze moet nog opgestuurd worden als ze terug genoeg gespaard hebben om de rekening te kunnen betalen...
    Op de schijf van de pc stonden de foto's van sinds ze de pc gekocht hebben, op de externe stonden de foto's van voor de aankoop van de pc... Ze moeten dus beide schijven laten onderzoeken om alles terug te hebben...
    Zal afwachten worden wat deze winkel doet. Als de garantieregeling met deze disk niet naar mijn zin is, doe ik mijn PC aankopen voortaan elders.

Backups zijn hier in orde. Ik heb vanaf het begin van mijn digitale fotohobby regelmatig in opslag geïnvesteerd We kennen hier op het forum genoeg verhalen van mensen die al hun gegevens kwijt zijn door een kapotte disk zonder backup

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Zal afwachten worden wat deze winkel doet. Als de garantieregeling met deze disk niet naar mijn zin is, doe ik mijn PC aankopen voortaan elders.

Backups zijn hier in orde. Ik heb vanaf het begin van mijn digitale fotohobby regelmatig in opslag geïnvesteerd We kennen hier op het forum genoeg verhalen van mensen die al hun gegevens kwijt zijn door een kapotte disk zonder backup
      Je kunt toch die winkel niet aansprakelijk stellen voor een fabricagefout van WD?
      Ik heb er ooit eentje zelf opgestuurd naar Ierland, was natuurlijk nog in garantie, heeft idd. een drietal weken later een ander gehad en het was een refurbished exemplaar met een jaar garantie op. (Toen kreeg je bij de aankoop van een nieuwe schijf ook maar één jaar als ik mij niet vergis.)
      Best mogelijk dat ze maar 3 maand geven want waarvan ik spreek is meer dan twaalf jaar geleden.
      Maar een volledig nieuwe schijf moet je absoluut niet verwachten.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Je kunt toch die winkel niet aansprakelijk stellen voor een fabricagefout van WD?
        Ik heb er ooit eentje zelf opgestuurd naar Ierland, was natuurlijk nog in garantie, heeft idd. een drietal weken later een ander gehad en het was een refurbished exemplaar met een jaar garantie op. (Toen kreeg je bij de aankoop van een nieuwe schijf ook maar één jaar als ik mij niet vergis.)
        Best mogelijk dat ze maar 3 maand geven want waarvan ik spreek is meer dan twaalf jaar geleden.
        Maar een volledig nieuwe schijf moet je absoluut niet verwachten.
        Zelfde voor gehad met een WD MyBook van 2T.
        Die was zeer snel stuk.
        En ja Eurosys daar kwam die schijf van, heeft dat geregeld.
        En een paar weken later had ik de nieuwe thuis.
        Nou thuis... bij de buren afgegeven
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Die winkel moeten inderdaad de garantievoorschriften van de fabrikant opvolgen. Dus in gelijk welke winkel zal je dezelfde garantieregeling door je "strot" geduwd worden.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Die winkel moeten inderdaad de garantievoorschriften van de fabrikant opvolgen. Dus in gelijk welke winkel zal je dezelfde garantieregeling door je "strot" geduwd worden.
            Zit waarschijnlijk inderdaad niks anders op dan af te wachten.

NAS is momenteel aan het herstellen met een nieuwe WD4000FYYZ Hopelijk heb ik meer geluk met deze enterprise grade disk.

Comment

Nog wat geduld, en deze met SSD worden betaalbaar, deze zullen "waarschijnlijk" ook minder crashgevoelig zijn.

Toevallig kreeg ik deze middag van Lab9 dit in de bus, snel is dat ding wel met twee SSD's in RAID 0 maar de prijs....
              Volgens de wet van moore zou dat over twee jaar het dubbele moeten zijn voor de helft van de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Nog wat geduld, en deze met SSD worden betaalbaar, deze zullen "waarschijnlijk" ook minder crashgevoelig zijn.

Toevallig kreeg ik deze middag van Lab9 dit in de bus, snel is dat ding wel met twee SSD's in RAID 0 maar de prijs....
                Volgens de wet van moore zou dat over twee jaar het dubbele moeten zijn voor de helft van de prijs.
                Zit er inderdaad aan te komen. Als ik nog iets nieuw koop, moet de OS schijf minstens SSD zijn. Huidige PC is van 08/2008 en OS schijf is 300GB velociraptor en die voelt nog altijd kwiek aan icm Win 8.1.

Heb je overigens de nieuwe Helium gevuld 6TB He6 HGST al gezien? http://www.storagereview.com/hgst_6t...d_now_shipping

Comment

Zit er inderdaad aan te komen. Als ik nog iets nieuw koop, moet de OS schijf minstens SSD zijn. Huidige PC is van 08/2008 en OS schijf is 300GB velociraptor en die voelt nog altijd kwiek aan icm Win 8.1.

Heb je overigens de nieuwe Helium gevuld 6TB He6 HGST al gezien? http://www.storagereview.com/hgst_6t...d_now_shipping
                  Helium gevuld Helium met zo een kleine molecule, hoe houden ze dat daar in ???
                  Ik versta dat het gas de weerstand zal verkleinen, maar Helium in een bepaalde ruimte houden is een anders paar mouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                    Hm, dan is mijn service beter...
                    Als ik zo'n schijf binnenkrijg, van eender welke winkel, test ik ze en check ik de garantiestatus bij Western Digital. Als ze inderdaad defect is en nog onder garantie is, dan vraag ik een RMA aan, accepteer ik de borg op mijn kredietkaart en na drie dagen is er een vervangschijf.
                    Dan is mijn service nog veel beter.
                    Defecte schijf ... terug naar winkel van aankoop binnen de garantieperiode, twee minuten later (of wat meer als er veel volk is) terug buiten met een nieuwe schijf.
                    En als ik het wil breng ik bij enkele winkels de oude later binnen, dit zonder een waarborg te betalen.
                    Nog nooit anders gedaan en nog nooit discussie gehad.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X