Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What Happened Before the Big Bang?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: What Happened Before the Big Bang?

    Naar het schijnt waren er meerdere grote knallen (in verschillende universa) en wordt de mogelijkheid geopperd dat de grote knal wel eens een verzadigd zwart gat zou kunnen zijn , aan de ene kant alle materie naar zich toe zuigen tot aan het verzadigingspunt en aan de andere kant als grote knal terug uitkomen .
    Maar gaat u verder...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #47
      Re: What Happened Before the Big Bang?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Oei oei, weer een vraag dan
      Als het heelal eindig is wat zou er dan er achter liggen.
      Een memory full error ? Een BSOD ?
      Of deze film : http://www.imdb.com/title/tt0139809/

      We leven misschien echt in een computer simulatie, wat dan ?
      [Dr. Gates] the John S. Toll Professor of Physics at the University of Maryland, and the Director of The Center for String & Particle Theory, is reporting that certain string theory, super-symmetrical equations, which describe the fundamental nature of the Universe and reality, contain embedded computer codes. These codes are digital data in the form of 1′s and 0′s. Not only that, these codes are the same as what make web browsers work and are error-correction codes! Gates says, “We have no idea what these ‘things’ are doing there”.
      Terrile says, “In quantum mechanics, particles do not have a definite state unless they’re being observed. Many theorists have spent a lot of time trying to figure out how you explain this. One explanation is that we’re living within a simulation, seeing what we need to see when we need to see it.”


      En euh, ....., wie weet, beheren de illuminati de broncode ?


      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Stel dat in de loop van tijd de "zwarte gaten" alles opslokken? Of zal dat nooit kunnen gebeuren?
      Eenvoudig, dat zijn gewoon class destructors.


      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Zonder licht en zonder kunnen zien, staan we nergens.
      Niet noodzakelijk, kijk maar naar blinden.
      Of dieren in de diepzee, daar is ook geen licht en kunnen ze toch overleven.
      Last edited by katbollie; 12 maart 2014, 09:05. Reden: extra quote

      Comment


      • #48
        Re: What Happened Before the Big Bang?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Oei oei, weer een vraag dan
        Als het heelal eindig is wat zou er dan er achter liggen.

        Een paar bedenkingen.
        Stel dat in de loop van tijd de "zwarte gaten" alles opslokken?
        Of zal dat nooit kunnen gebeuren?
        Heb er gisteren nog een en ander over gelezen.
        Men weet min of meer waartoe ze instaat zijn en een onvoorstelbare (?) kracht hebben.

        Dus het licht was er en de evolutie van de mens gaf ons ogen.
        Het heeft wel redelijk lang geduurd
        Licht heeft ons ook goed geholpen om een en ander te kunnen verklaren.

        De vraag waarom dit alles zo is of moest zijn, kan ik niet beantwoorden.

        En het leven zoals we hier kennen op aarde kan nergens anders zijn OF de condities moeten hetzelfde zijn.
        Bewijst wel niet dat er andere mogelijke vormen zijn.
        Als antwoord op je eerste vraag zou ik een vergelijking willen maken met onze eigenste aarde, we hebben eeuwen gedacht dat ze plat was en de vraag over de rand of de onderkant van de schijf was taboe. Vreemd, omdat we toch de 3e dimensie kenden stelden we ons niet de vraag of onze platte wereld niet in 3 D was gekromd. Nu is het antwoord op de vraag : wat gebeurt er als we steeds rechtdoor, horizontaal aan het aardoppervlak vliegen ? We komen op het zelfde punt uit. Met een vliegtuig is dit op 48 uur te bewijzen.
        We beseften dus niet dat onze "platte" wereld gekromd was, nu kan je niet alleen een platte wereld "krommen" maar ook een sferische wereld (maar dan wel in een hogere dimensie). En nu komt het : als we dus steeds rechtdoor vliegen in de ruimte, wat is er dan achter de "rand" ? Antwoord : als er nu eens geen rand was, als we nu eens terug op hetzelfde punt uitkwamen, dan hadden we meteen het bewijs van die kromming. Jammer genoeg ontbreekt het ons aan tijd en aangepaste raketten om dit te bewijzen. Er zijn nog meer punten waar de praktijk de theorie niet meer zal kunnen bevestigen, met CERN en het Higgs-boson lukte dat nog net maar om de snaren van Witten zichtbaar te maken hoeven we slechts een cyclotron te bouwen van een paar lichtjaren in diameter. Nope dus.

        Het laatste nr van National Geographic gaat over zwarte gaten en is begrijpelijk. Het is dus niet zo dat een zwart gat alles gaat opslokken, als je ver genoeg zit en beweegt kan je het érg lang uithouden, de aarde valt ook niet in de zon, ondanks die enorme zwaartekracht die ze op ons uitoefent.

        De opmerking over licht begrijp ik niet zo goed, tenslotte is wat wij "licht" noemen dat smalle gedeelte van elektromagnetische frequenties dat wij kunnen waarnemen, alle de rest noemen we donker of zwart. Beetje enge visie.
        Bijen zien UV, wij niet, honden horen dingen waar wij stilte ervaren, een sensor "ziet" IR (warmte), wij niet. Tijdens een muisstille pikdonkere nacht krioelt het van de signalen, alleen : we vangen ze niet op met onze zintuigen.

        Collega van mij is op een of andere slinkse manier aan een militaire nachtkijker geraakt van de laatste generatie, lichtversterking maar ook IR. Ik heb hem geprobeerd in mijn aardedonkere kelder en kon de etiketten op de blikken haarscherp lezen. Het gaf me een vreemd gevoel van : een sniper met een IR-kijker kan je in een pikdonkere ruimte neerleggen terwijl je het nooit zal gehoord of geweten hebben. Tenzij je zelf een IR kijker hebt natuurlijk, dan zie jij hem, maar hij ziet ook jou. Om te vermijden dat iemand jouw IR-beam ziet hanteren ze het systeem van lichtversterking.
        Met een goedkoop GSMmetje is er geen IR block en kan je de op filmstand de IR pulsen zien van een afstandsbediening, probeer maar eens.

        National Geographic heeft ooit eens een programma gemaakt : "the invisible world". Alle processen die te traag gaan, te snel gaan, op te grote schaal gaan om ze als mens te zien. Fascinerend hoor !! te vinden op Youtube, voor wie niet genoeg Engels kent, ik heb hem ooit nog ondertiteld (kan hem in feite wel op dropbox gooien voor wie interesse heeft).

        @Theo : het merendeel van de opnames in de ruimte gebeurt niet meer via zichtbaar licht maar met radiotelescopen, met licht alleen is onze "horizon" te eng. We "kijken" naar Röntgenstraling, naar IR ....moesten onze ogen gevoelig zijn voor elke golflengte in het EM-spectrum, we zouden knettergek worden, slapen zou er niet meer bij horen

        Comment


        • #49
          Re: What Happened Before the Big Bang?

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Naar het schijnt waren er meerdere grote knallen (in verschillende universa) en wordt de mogelijkheid geopperd dat de grote knal wel eens een verzadigd zwart gat zou kunnen zijn , aan de ene kant alle materie naar zich toe zuigen tot aan het verzadigingspunt en aan de andere kant als grote knal terug uitkomen .
          Maar gaat u verder...
          Dat is echt wel een van de wilde theorieën waarbij een zwart gat in het ene universum een wit gat vormt in een ander universum en dus een tunnel vormt naar een andere universum. Het zal wel lastig worden om dat te controleren, omdat het niet volstaat om even in een zwart gat te springen. In een zwart gat hoort de tijd overigens stil te staan, als je met je voeten vooruit komt gaat de tijd voor je tenen trager dan voor je hoofd en, -niet onbelangrijk- door het "getijden-effect" word je in reepjes gescheurd, geen staalsoort, geen krachtveld die je daar tegen kan beschermen.
          Tenzij een antizwaartekrachtschild, maar die liggen voorlopig nog niet in de Aldi

          Comment


          • #50
            Re: What Happened Before the Big Bang?

            Ik moest zojuist even denken aan een gezegde van Freeman Dyson, de man is in zowat alle disciplines bezig geweest (een universeel genie zeg maar).
            "Veel van mijn ideeën zijn getikt, zeggen ze. Niks mis mee, er moesten veel meer getikte mensen zijn, de natuur zelf is ook compleet getikt"

            Dyson is zo ooit een paar jaar bezig geweest met het ontwerp van een raket met onderaan een stevig platform, onderaan dit platform moesten achtereenvolgend bommen ontploffen die zorgden voor de stuwkracht.
            Zijn raket (hot-rod) heeft zelfs een tijd behoorlijk gevlogen maar op dat moment was hij het beu en had al iets anders op het oog. De oorspronkelijke bedoeling van Dyson was om raketten aan te drijven met H-bom ontploffingen, veel getikter kan het niet zijn.

            Deze man dus :

            Comment


            • #51
              Re: What Happened Before the Big Bang?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              .....
              Zonder licht en zonder kunnen zien, staan we nergens.
              en had er geen BD geweest.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #52
                Re: What Happened Before the Big Bang?

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Ik moest zojuist even denken aan een gezegde van Freeman Dyson, de man is in zowat alle disciplines bezig geweest (een universeel genie zeg maar).
                "Veel van mijn ideeën zijn getikt, zeggen ze. Niks mis mee, er moesten veel meer getikte mensen zijn, de natuur zelf is ook compleet getikt"

                Dyson is zo ooit een paar jaar bezig geweest met het ontwerp van een raket met onderaan een stevig platform, onderaan dit platform moesten achtereenvolgend bommen ontploffen die zorgden voor de stuwkracht.
                Zijn raket (hot-rod) heeft zelfs een tijd behoorlijk gevlogen maar op dat moment was hij het beu en had al iets anders op het oog. De oorspronkelijke bedoeling van Dyson was om raketten aan te drijven met H-bom ontploffingen, veel getikter kan het niet zijn.

                Deze man dus :

                http://www.sns.ias.edu/dyson
                Gelukkig is er nog de stofzuiger
                Sorry Paul

                Tegenwoordig zijn we vrij, we kunnen vrij denken, onderzoeken.
                Een verklaring of een oplossing maakt het leven eenvoudiger.
                (hoop ik toch)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #53
                  Re: What Happened Before the Big Bang?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Zonder licht en zonder kunnen zien, staan we nergens.
                  Zou een blinde daarmee akkoord zijn?
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #54
                    Re: What Happened Before the Big Bang?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    ..................
                    Tegenwoordig zijn we vrij, we kunnen vrij denken, onderzoeken.
                    .........................
                    Als dat zo zou zijn blijft dit hopelijk lang genoeg duren.
                    Want tegenwoordig moet je zodanig politiek correct denken dat je niet meer buiten de lijntjes mag denken.
                    En het is net buiten die lijntjes dat er nog veel te onderzoeken is.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #55
                      Re: What Happened Before the Big Bang?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Gelukkig is er nog de stofzuiger
                      Sorry Paul

                      Ik dacht er ook aan. Eentje die je niet kon laten liggen.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Als dat zo zou zijn blijft dit hopelijk lang genoeg duren.
                      Want tegenwoordig moet je zodanig politiek correct denken dat je niet meer buiten de lijntjes mag denken.
                      En het is net buiten die lijntjes dat er nog veel te onderzoeken is.
                      Dit is een interessant filosofisch probleem. Mijn stelling is dat eender welke cultuur altijd als een soort knellende moraalfilosofische band om ons heen zit. Waardoor je bijna letterlijk psychotisch moet zijn om nog buiten de lijntjes te durven/kunnen denken. Enorme implicaties heeft dit: met name het soort van uitvindingen, het soort van technologie dat wij voortbrengen, komt uit die enge culturele pijp. Anders gezegd: een fundamenteel andere cultuur geeft een andere technologie.

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #56
                        Re: What Happened Before the Big Bang?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Zou een blinde daarmee akkoord zijn?
                        Ooo, daar had ik wel aan gedacht hoor.
                        Voor mensen die nooit gezien hebben en dus blind zijn vanaf hun geboorte is het een echte handicap.
                        Voor mensen die ooit gezien hebben en blind werden lijkt het me toch een echte ramp.
                        En wat kan je dan doen?
                        Het best ervan maken he.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #57
                          Re: What Happened Before the Big Bang?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          Als dat zo zou zijn blijft dit hopelijk lang genoeg duren.
                          Want tegenwoordig moet je zodanig politiek correct denken dat je niet meer buiten de lijntjes mag denken.
                          En het is net buiten die lijntjes dat er nog veel te onderzoeken is.
                          Klopt ja
                          Het moet ook allemaal 'opbrengen'.
                          En wat kan je nog geloven?
                          Een aantal medicijnen bijv. werken niet maar ze worden wel verkocht.
                          Denk aan bijv. de productsabotage. Men onderzoekt met opzet hoelang een product mag werken.
                          En dat allemaal voor meer omzet en meer winst.
                          Het mag precies niet meer goed zijn of beter zijn.
                          Het onderzoek in deze gevallen wordt toch verkracht, niet?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #58
                            Re: What Happened Before the Big Bang?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Ik dacht er ook aan. Eentje die je niet kon laten liggen.




                            Dit is een interessant filosofisch probleem. Mijn stelling is dat eender welke cultuur altijd als een soort knellende moraalfilosofische band om ons heen zit. Waardoor je bijna letterlijk psychotisch moet zijn om nog buiten de lijntjes te durven/kunnen denken. Enorme implicaties heeft dit: met name het soort van uitvindingen, het soort van technologie dat wij voortbrengen, komt uit die enge culturele pijp. Anders gezegd: een fundamenteel andere cultuur geeft een andere technologie.

                            Walter
                            Je wordt gewurgd Walter.
                            Je kan je dan weren of het opgeven.
                            Je kan meedoen met het gangbare dat in stand wordt gehouden door degenen die er het grootste belang bij hebben en jezelf verloochenen.

                            Toch zijn er binnen dezelfde culturen (en godsdienst) grote verschillen
                            Technologie kan je ook kopen. Kijk maar naar Dubai.

                            (maar ik begrijp goed wat je wilt aantonen)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #59
                              Re: What Happened Before the Big Bang?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Je wordt gewurgd Walter.
                              Je kan je dan weren of het opgeven.
                              Je kan meedoen met het gangbare dat in stand wordt gehouden door degenen die er het grootste belang bij hebben en jezelf verloochenen.

                              Toch zijn er binnen dezelfde culturen (en godsdienst) grote verschillen
                              Technologie kan je ook kopen. Kijk maar naar Dubai.

                              (maar ik begrijp goed wat je wilt aantonen)
                              Dit is een theoretische hiërarchie:



                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • #60
                                Re: What Happened Before the Big Bang?

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Met een goedkoop GSMmetje is er geen IR block en kan je de op filmstand de IR pulsen zien van een afstandsbediening, probeer maar eens.
                                Ligt het nu aan mij, aan mijn gsm, of aan mijn afstandsbediening... het werkt hier niet Paul.
                                't is een oude Nokia 3500 met filmmogelijkheid.

                                Ik wou dolgraag mijn vrouw eens imponeren door haar IR pulsen te laten zien op mijn gsm 't is een njet

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                In een zwart gat hoort de tijd overigens stil te staan, als je met je voeten vooruit komt gaat de tijd voor je tenen trager dan voor je hoofd en, ...
                                Mijn excuses om een deel te knippen uit je tekst, je hebt dat niet graag, maar ik doe het toch
                                Dat is nog maar de vraag, of tijd bestaat, want daar is niet iedereen het over eens:
                                Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                                Tijd is een illusie, uitgevonden door de mens (net zoals God).
                                Ik wil er geld op inzetten dat je er minstens een pagina zal over uitwijden

                                Comment

                                Working...
                                X