Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magnum fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Magnum fotograaf

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
    Niet te snel een oordeel vellen, als je zijn staat van dienst niet kent Eenbes http://www.magnumphotos.com/C.aspx?V...ID=2K1HRGTPI3G
    Ik heb het over de door de Standaard getoonde foto's, zijn staat van dienst doet er niet toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Ik heb het over de door de Standaard getoonde foto's, zijn staat van dienst doet er niet toe.
      Dan heb ik mij vergist Moet ik terug naar de schoolbanken dan, want ik las dat u schreef 'slechte fotograaf'.. Maar als u bedoeld met slechte fotograaf, slechte foto's, dan moet ik dat maar zo lezen

Comment

... daarom werken de meeste oorlogsjournalisten met middenformaatcamera's. ...
        Er staat wel een of twee, maar ik moet nog de eerste oorlogsfotograaf/journalist tegen komen die met een middenformaatcamera werkt " on the field ", ( twee-oog rolleiflexen en dergelijke werden vroeger sporadisch gebruikt)volgens mij al geleden van de Amerikaanse burgeroorlog dat men nog met grote platencamera's werkte en die reklameborden langs de weg van bv WPP, eigenlijk volstaat 10mega al om zo'n reklameaffiche (met de nadruk op affiche) te printen. en nu ook een

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Er staat wel een of twee, maar ik moet nog de eerste oorlogsfotograaf/journalist tegen komen die met een middenformaatcamera werkt " on the field ", ( twee-oog rolleiflexen en dergelijke werden vroeger sporadisch gebruikt)volgens mij al geleden van de Amerikaanse burgeroorlog dat men nog met grote platencamera's werkte en die reklameborden langs de weg van bv WPP, eigenlijk volstaat 10mega al om zo'n reklameaffiche (met de nadruk op affiche) te printen. en nu ook een
          Of een Hasselblad of een TC met een houten driepoot en ook met een
          (of het moeten toeristen zijn in een oorlogsgebied )
          Denk dat die mannen content zijn dat ze tegenwoordig met een digitaal toestel kunnen fotograferen.
          En via andere digitale wegen zijn die opnames ook een pak sneller op hun plaats.

Heeft er hier al iemand een grote affiche gezien met oorlogsfotografie?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            ....
            Heeft er hier al iemand een grote affiche gezien met oorlogsfotografie?....
            Ja op fotofestivals bv of ter promo van WPP (WorldPressPhoto) maar tegenwoordig noemen ze het geen oorlogsfotografie maar conflictfotografie of ("uit het leven gegrepen" fotografie) (last van mijn oog)

Comment

Hoe groot denk je dat de digitale middenformaat camera's nog zijn?? Ik leef ook niet meer in 1956 hoor BV. van pentax of deze http://www.fotografie.nl/nieuws/2466...formaat-groeit Wel een beetje meegaan met de tijd hé Beeldmaker Ze zijn niet veel groter meer dan de kleinbeeldcamera De fotograaf waar jullie het hier over hebben werkt met middenformaatcamera ook in oorlogsgebieden. Hij zal beslist ook met kleinbeeld werken 35 mm, maar niet altijd. Ik bedoelde ook niet dat ze met een platencamera werken. Gaf dit alleen maar aan ter onderscheiding van de technische camera's
              Last edited by Guest4; 25 februari 2014, 20:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Of een Hasselblad of een TC met een houten driepoot en ook met een
                (of het moeten toeristen zijn in een oorlogsgebied )
                Denk dat die mannen content zijn dat ze tegenwoordig met een digitaal toestel kunnen fotograferen.
                En via andere digitale wegen zijn die opnames ook een pak sneller op hun plaats.

Heeft er hier al iemand een grote affiche gezien met oorlogsfotografie?
                We leven ook met middenformaatcamera's al in een digitaal tijdperk Theo Zie mijn reactie naar Beeldmaker voor meer info

Comment

Wie o Wie meent er hier te moet praten over dit soort dingen ?
                  Ik heb er ooit eens één gezien(Leaf), laat staan mogen vastnemen of uitproberen.
                  Of betalen.

Comment

wat is nu 12 000 euro voor een beroeps van dat kaliber bij magnun
                    Paul

Comment

Hoe groot denk je dat de digitale middenformaat camera's nog zijn??
                      Ik weet hoe groot ze zijn. Ik zeg nergens dat de fotograaf hierboven geen middenformaat gebruikt, maar gebruiken in conflictsituaties ? Nee, daar zijn ze nog net iets te kwetsbaar, net nog wat te log, net nog wat te langzaam en zeker en vast niet gevoelig genoeg voor. De Canons en de Nikons zijn in deze reportages de grote camera's, velen gebruiken zelfs systeem- en compactcamera's voor hun reportages. En wat denk je dat deze fotografen verdienen, 12000€ is voor een conflictfotograaf ook veel geld. Ze zijn ook maar kleine zelfstandigen die betaald worden per reportage. Op enkele grote namen ,uit het verleden ,na. Het aanbod aan beeldmateriaal is groot, het moet snel gaan, want wat ben je met die mooie foto als je concullega zijn bijna identieke bestanden een half uur voor je op de redactie krijgt of online gooit. . Okee, we dwalen af, de charmes van , en het respect voor een Magnumfotograaf zoals Cartier-Bresson en Robert Capa het zagen is al een tijd voorbij. En net zoals wij hier op BD kampen met een overaanbod aan foto's zo is het ook voor de fotografen "op het veld". Niet makkelijk om met iets unieks naar huis te keren, hierdoor krijg je ook van die gevallen van manipulaties met beeldmateriaal om toch maar een aparte foto te maken.

Comment

We leven ook met middenformaatcamera's al in een digitaal tijdperk Theo Zie mijn reactie naar Beeldmaker voor meer info
                        Ok
                        Ik heb die enkel ooit gezien in de studio van een goede vriend hier in Hasselt.

En hij had ook interesse in een "digitale back".
                        Ben de juiste naam vergeten. Was van HP dacht ik.
                        Is wel al een tijd geleden en voor mij was het onbetaalbaar
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ik weet hoe groot ze zijn. Ik zeg nergens dat de fotograaf hierboven geen middenformaat gebruikt, maar gebruiken in conflictsituaties ? Nee, daar zijn ze nog net iets te kwetsbaar, net nog wat te log, net nog wat te langzaam en zeker en vast niet gevoelig genoeg voor. De Canons en de Nikons zijn in deze reportages de grote camera's, velen gebruiken zelfs systeem- en compactcamera's voor hun reportages. En wat denk je dat deze fotografen verdienen, 12000€ is voor een conflictfotograaf ook veel geld. Ze zijn ook maar kleine zelfstandigen die betaald worden per reportage. Op enkele grote namen ,uit het verleden ,na. Het aanbod aan beeldmateriaal is groot, het moet snel gaan, want wat ben je met die mooie foto als je concullega zijn bijna identieke bestanden een half uur voor je op de redactie krijgt of online gooit. . Okee, we dwalen af, de charmes van , en het respect voor een Magnumfotograaf zoals Cartier-Bresson en Robert Capa het zagen is al een tijd voorbij. En net zoals wij hier op BD kampen met een overaanbod aan foto's zo is het ook voor de fotografen "op het veld". Niet makkelijk om met iets unieks naar huis te keren, hierdoor krijg je ook van die gevallen van manipulaties met beeldmateriaal om toch maar een aparte foto te maken.
                          Ben ik het helemaal me eens
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ben ook wel eens hoor met je uitleg Stefan

Comment

En om terug te gaan op op de #1 : die foto's trekken ook in mijn ogen dus echt op geen kl*ten, magnum of geen magnum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                En om terug te gaan op op de #1 : die foto's trekken ook in mijn ogen dus echt op geen kl*ten, magnum of geen magnum.
                                Dat kan ik best aannemen , ook ik vind deze getoonde zeker niet hoogstaand, laat daar geen misverstand over bestaan natuurlijk

Comment

Working...
                                X